abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:04:30 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_186545755
Voor mijn vriendin die uit de Filipijnen hier naar Nederland wil komen heeft ze voor haar visa een logiesverstrekking nodig. Dat formulier heb ik hier en alle relevante informatie is ingevuld.

Voor de aanvraag van de visa is het van belang dat ze het originele document krijgt, met een stempel van mijn gemeente. Ik wil er dus zeker van zijn dat dit formulier ook daadwerkelijk bij haar aankomt. Nu woont ze gelukkig niet in een klein dorpje in de middle of nowhere maar in de relatief grote stad Zamboanga City.

Ik heb al een account aangemaakt bij DHL, maar op een of andere reden kan ik geen lager gewicht invullen dan 0,1kg, terwijl de envelop met inhoud niet meer weegt dan 24 gram. Is dat iets wat DHL liever gewoon wil, zelfs als je documenten verstuurd, dit dan te doen in grotere (zwaardere) enveloppen? Ik heb de dimensies van zo'n standaard envelop ingevuld, en 0,1kg (het minimum) en toch komt nog naar voren dat het 65 euro kost om een briefje daarheen te sturen. Dat is nogal wat. Nu wil ik graag wel een stukje zekerheid dat het aankomt, maar dat het zenden van een brief van 25 gram (oke in hun systeem dan aangegeven als 0,1kg = 100gram) zoveel moet kosten is nogal wat.

Wat is de beste oplossing? Ze woont in een stad, de straat waarin ze woont heeft geen naam. Alle post komt daar binnen in een "Health care center". Dat centrum bevindt zich op steenworp afstand van haar huis. Kan ik het gewoon aangetekend met PostNL versturen? Of toch maar liever DHL? Of UPS? Of FedEx?

Iemand ervaring met het versturen van documenten naar de Filipijnen?
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:08:39 #2
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_186545832
Ik zat met dezelfde issue toendertijd en heb ook ¤65 oid betaald via ups geloof ik, het hoort erbij en op hoop van zege.
Heb 't toendertijd naar een ziekenhuis laten sturen waar een kennis werkte die het verder kon afhandelen.
(Mijn partner was toen al in NL)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  Moderator woensdag 1 mei 2019 @ 19:20:41 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186546087
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 19:04 schreef TechnoCat het volgende:
Voor mijn vriendin die uit de Filipijnen hier naar Nederland wil komen heeft ze voor haar visa een logiesverstrekking nodig. Dat formulier heb ik hier en alle relevante informatie is ingevuld.

Voor de aanvraag van de visa is het van belang dat ze het originele document krijgt, met een stempel van mijn gemeente. Ik wil er dus zeker van zijn dat dit formulier ook daadwerkelijk bij haar aankomt. Nu woont ze gelukkig niet in een klein dorpje in de middle of nowhere maar in de relatief grote stad Zamboanga City.

Ik heb al een account aangemaakt bij DHL, maar op een of andere reden kan ik geen lager gewicht invullen dan 0,1kg, terwijl de envelop met inhoud niet meer weegt dan 24 gram. Is dat iets wat DHL liever gewoon wil, zelfs als je documenten verstuurd, dit dan te doen in grotere (zwaardere) enveloppen? Ik heb de dimensies van zo'n standaard envelop ingevuld, en 0,1kg (het minimum) en toch komt nog naar voren dat het 65 euro kost om een briefje daarheen te sturen. Dat is nogal wat. Nu wil ik graag wel een stukje zekerheid dat het aankomt, maar dat het zenden van een brief van 25 gram (oke in hun systeem dan aangegeven als 0,1kg = 100gram) zoveel moet kosten is nogal wat.

Wat is de beste oplossing? Ze woont in een stad, de straat waarin ze woont heeft geen naam. Alle post komt daar binnen in een "Health care center". Dat centrum bevindt zich op steenworp afstand van haar huis. Kan ik het gewoon aangetekend met PostNL versturen? Of toch maar liever DHL? Of UPS? Of FedEx?

Is het niet een idee om naar een DHL Parcelshop te gaan en het daar te gaan regelen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 1 mei 2019 @ 19:22:11 #4
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_186546117
"en op hoop van zegen", dat klinkt niet echt lekker. Wel balen dat ze daar niet genoegen nemen met een simpele kopie. Eenmaal de stempel van de gemeente er op, dan onder de scanner, even toemailen, uitprinten en klaar lijkt me. Maar zo werkt het helaas niet. Aangetekend versturen heeft met DHL zeker geen nut, omdat je je brief feitelijk al 'tracked'?
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 19:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Is het niet een idee om naar een DHL Parcelshop te gaan en het daar te gaan regelen?
Die gedachte had ik inderdaad wel al. Soms kan het makkelijker zijn om gewoon even iemand te kunnen spreken. Brief is maar 24 gram en om voor 100 gram te betalen is zo mehhh..
pi_186546866
en gewoon aangetekend via Postnl?

waarschijnlijk hanteert DHL gewoon de standaard prijzen, dus daar kom je niet echt onderuit denk ik.
pi_186546882
PostNL 0-2kg 16,95
.
pi_186557176
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_186557247
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 19:22 schreef TechnoCat het volgende:

Die gedachte had ik inderdaad wel al. Soms kan het makkelijker zijn om gewoon even iemand te kunnen spreken. Brief is maar 24 gram en om voor 100 gram te betalen is zo mehhh..
Dan schrijf je zelf nog wat vellen papier met romantisch gezemel vol en stop je die erbij om aan de 100 gram te komen. :D
  donderdag 2 mei 2019 @ 06:49:36 #9
286575 Roces18
Chef de party
pi_186557323
Gewoon een oostblokker nemen, heb je geen gezeik mee met Visa enz.

Wat moet je met zon pekineesje?
Gaat ze rijst voor je koken?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186559427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 19:04 schreef TechnoCat het volgende:

Duur grapje dan maar heb je dan wel de zekerheid dat het aankomt?

Tijs ben jij dit trouwens? Je was toch al getrouwd met je Filipa vrouw?
  donderdag 2 mei 2019 @ 17:44:44 #11
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_186568228
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:00 schreef Noudanzeg het volgende:
en gewoon aangetekend via Postnl?

waarschijnlijk hanteert DHL gewoon de standaard prijzen, dus daar kom je niet echt onderuit denk ik.
Maar bij PostNL duurt het weken voordat de brief daar arriveert. Ik wil juist graag priority mail, dat het iets mag kosten is mij prima.
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 06:49 schreef Roces18 het volgende:
Gewoon een oostblokker nemen, heb je geen gezeik mee met Visa enz.

Wat moet je met zon pekineesje?
Gaat ze rijst voor je koken?
Onzin & Onzin

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:19 schreef stokj het volgende:
Tijs ben jij dit trouwens? Je was toch al getrouwd met je Filipa vrouw?
Nee, ik ben niet Tijs. :-)
pi_186568723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 17:44 schreef TechnoCat het volgende:

[..]

Maar bij PostNL duurt het weken voordat de brief daar arriveert. Ik wil juist graag priority mail, dat het iets mag kosten is mij prima.
[..]

[..]
[..]

DHL gewoon geeft 10 dagen, maar omdat je ongeduldig bent zul je extra moeten betalen.
.
pi_186568942
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 18:13 schreef Fer het volgende:

[..]

DHL gewoon geeft 10 dagen, maar omdat je ongeduldig bent zul je extra moeten betalen.
zelfde als Postnl dus: https://www.postnl.nl/Ima(...)-22041.pdf?version=3

ik snap je niet helemaal, je zeurt eerst dat 65 euro te duur is voor 100gr waar je maar 24 gr van gebruikt, en nu zeg je dat het niet uitmaakt.
Sowieso vallen deze kosten in het niets vergeleken bij wat een vrouw onderhouden kost :D
O ja, en een vrouw haar naar toe halen met een permanente verblijfsvergunning is ook niet grappig. De kosten van het hele proces om een verblijfsvergunning te krijgen lopen ook aardig op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')