Grammetje halen en even tijdelijk plezier hebben of een ID halen en 10 jaar gebruik van maken.quote:
Omdat je uiterlijk/lengte nogal kan veranderen in al die jarenquote:Op woensdag 1 mei 2019 13:39 schreef zarGon het volgende:
Wat overigens nog gekker is dat je in het stemlokaal wél met een verlopen ID kunt gebruiken, maar mocht je (om wat voor reden dan ook) je onderweg naar dat stemlokaal niet kunnen identificeren wanneer dat nodig wordt geacht, kun je een boete verwachten.
(Ik kan overigens best wel wat redenen bedenken waarom er een uitzondering wordt gemaakt voor verkiezingen e.d., om er bijvoorbeekd voor te zorgen dat zoveel mensen kunnen stemmen.)
Waarom verloopt een identiteitskaart eigenlijk? Waarom zou je zo'n kaart niet 20,30 of 50 jaar lang kunnen gebruiken?
Ik snap je punt op zich wel hoor, maar dat is omgerekend helemaal niet zo'n groot bedrag.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:27 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, zegt u, haal dan gewoon een nieuwe. Die krengen kosten 50 euro ofzo!
Ja, die omrekening werd eerder ook al voorgeschoteld. Dan zou ik liever daadwerkelijk via belasting een cent per dag betalen in plaats van dat ik zelf in één keer 50 piek neer moet leggen...quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik snap je punt op zich wel hoor, maar dat is omgerekend helemaal niet zo'n groot bedrag.
Een ID-kaart kost maximaal ¤ 56,83. Komt neer op 1,56 eurocent per dag.
Als je weleens uitgaat en het geen probleem vindt om voor genotsmiddelen veel meer te betalen dan nodig is, is die 50 euro gespreid over een periode van 10 jaar wel een randzaak...
Ik snap de irritatie, echt, ik heb hetzelf namelijk ook. Waarom moet het per se zoveel geld kosten, terwijl we allemaal weten dat het redelijker kan.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:51 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, die omrekening werd eerder ook al voorgeschoteld. Dan zou ik liever daadwerkelijk via belasting een cent per dag betalen in plaats van dat ik zelf in één keer 50 piek neer moet leggen...
Omdat je uiterlijk kan veranderenquote:Op woensdag 1 mei 2019 13:39 schreef zarGon het volgende:
Wat overigens nog gekker is dat je in het stemlokaal wél met een verlopen ID kunt gebruiken, maar mocht je (om wat voor reden dan ook) je onderweg naar dat stemlokaal niet kunnen identificeren wanneer dat nodig wordt geacht, kun je een boete verwachten.
(Ik kan overigens best wel wat redenen bedenken waarom er een uitzondering wordt gemaakt voor verkiezingen e.d., om er bijvoorbeekd voor te zorgen dat zoveel mensen kunnen stemmen.)
Waarom verloopt een identiteitskaart eigenlijk? Waarom zou je zo'n kaart niet 20,30 of 50 jaar lang kunnen gebruiken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |