abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:27:46 #1
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186539409
Mijn ID is al een jaartje verlopen. Dat weet ik. Maar tot 5 jaar na het verlopen van je ID kan je er nog mee stemmen. Buiten een verlopen ID heb ik ook een paspoort, maar dat draagt wat minder lekker mee. Het afgelopen jaar heb ik geen problemen ondervonden met mijn ID, maar afgelopen week ben ik twee keer toegang geweigerd bij een club omdat mijn ID verlopen was. Waarom? Ik kan er dus nog wel steeds mee stemmen.

Ja, zegt u, haal dan gewoon een nieuwe. Die krengen kosten 50 euro ofzo! Moet ik nou daadwerkelijk betalen voor het verstrekken van mijn gegevens! Facebook en Google verdienen eraan, maar bij de gemeente tel je ff 50 piek neer voor iets wat eigenlijk gewoon wettelijk verplicht is.

Nu zal ik gewoon in het vervolg altijd mijn paspoort bij me dragen, maar idioot vind ik het wel dat je gewoon niet een club binnen kan komen met een verlopen ID, terwijl ik deze maand wel gewoon het stemhokje in kan met die ID...

Klacht: ik sliep pas om 8 uur vanochtend, want uiteindelijk nog wel uitgeweest.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:28:23 #2
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_186539417
Kan je beter grammetje halen
pi_186539460
Dan hebben ze dat als excuus gebruikt om je te weigeren. Anders kijkt men daar echt niet naar.
pi_186539490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:28 schreef pferdfahrer het volgende:
Kan je beter grammetje halen
Grammetje halen en even tijdelijk plezier hebben of een ID halen en 10 jaar gebruik van maken.

Inderdaad, grammetje beter als 020.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2019 13:32:10 ]
pi_186539640
Wat overigens nog gekker is dat je in het stemlokaal wél met een verlopen ID kunt gebruiken, maar mocht je (om wat voor reden dan ook) je onderweg naar dat stemlokaal niet kunnen identificeren wanneer dat nodig wordt geacht, kun je een boete verwachten.

(Ik kan overigens best wel wat redenen bedenken waarom er een uitzondering wordt gemaakt voor verkiezingen e.d., om er bijvoorbeekd voor te zorgen dat zoveel mensen kunnen stemmen.)

Waarom verloopt een identiteitskaart eigenlijk? Waarom zou je zo'n kaart niet 20,30 of 50 jaar lang kunnen gebruiken?
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:42:03 #6
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_186539680
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:39 schreef zarGon het volgende:
Wat overigens nog gekker is dat je in het stemlokaal wél met een verlopen ID kunt gebruiken, maar mocht je (om wat voor reden dan ook) je onderweg naar dat stemlokaal niet kunnen identificeren wanneer dat nodig wordt geacht, kun je een boete verwachten.

(Ik kan overigens best wel wat redenen bedenken waarom er een uitzondering wordt gemaakt voor verkiezingen e.d., om er bijvoorbeekd voor te zorgen dat zoveel mensen kunnen stemmen.)

Waarom verloopt een identiteitskaart eigenlijk? Waarom zou je zo'n kaart niet 20,30 of 50 jaar lang kunnen gebruiken?
Omdat je uiterlijk/lengte nogal kan veranderen in al die jaren :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_186539781
Haal een nieuwe. Die krengen kosten 50 euro of zo.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_186539799
quote:
13s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:27 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, zegt u, haal dan gewoon een nieuwe. Die krengen kosten 50 euro ofzo!
Ik snap je punt op zich wel hoor, maar dat is omgerekend helemaal niet zo'n groot bedrag.

Een ID-kaart kost maximaal ¤ 56,83. Komt neer op 1,56 eurocent per dag.

Als je weleens uitgaat en het geen probleem vindt om voor genotsmiddelen veel meer te betalen dan nodig is, is die 50 euro gespreid over een periode van 10 jaar wel een randzaak...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2019 13:49:31 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:51:24 #9
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186539874
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik snap je punt op zich wel hoor, maar dat is omgerekend helemaal niet zo'n groot bedrag.

Een ID-kaart kost maximaal ¤ 56,83. Komt neer op 1,56 eurocent per dag.

Als je weleens uitgaat en het geen probleem vindt om voor genotsmiddelen veel meer te betalen dan nodig is, is die 50 euro gespreid over een periode van 10 jaar wel een randzaak...
Ja, die omrekening werd eerder ook al voorgeschoteld. Dan zou ik liever daadwerkelijk via belasting een cent per dag betalen in plaats van dat ik zelf in één keer 50 piek neer moet leggen...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186540034
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:51 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ja, die omrekening werd eerder ook al voorgeschoteld. Dan zou ik liever daadwerkelijk via belasting een cent per dag betalen in plaats van dat ik zelf in één keer 50 piek neer moet leggen...
Ik snap de irritatie, echt, ik heb hetzelf namelijk ook. Waarom moet het per se zoveel geld kosten, terwijl we allemaal weten dat het redelijker kan.

Maar, aan de andere kant, als ik even stilsta bij de bedragen die ik kwijt ben aan onzin en onnodige dingen, is 50 euro peanuts. Hoeveel geld ik spendeer aan 'gemak', terwijl het met een kleine beetje moeite veeeel goedkoper kan.

Dat verandert verder niets aan de klacht; het is jammer dat je 'geforceerd' wordt om een geldige ID op zak te hebben. Is het niet voor de club en de coffeeshop, is het wel voor de identificatieplicht.
pi_186540095
Wat overigens echt diefstal is, is dat je 10 euro per handtekening moet betalen als je garant wil staan voor iemand uit het buitenland (die op bezoek is in NL).

Om het nog erger te maken, als de persoon die garantstaat getrouwd is, is de handtekening van partner verplicht.

Weet je wat dat inhoudt? Als je naar de gemeente gaat om de juiste formulieren te laten afstempelen, zetten twee personen hun handtekening, moeten ze 20 euro betalen en wordt er een stempeltje op gezet door de gemeente. Klaar binnen 2/3 minuten, 2 handtekeningen, 20 euro. Tja.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2019 14:04:40 ]
  woensdag 1 mei 2019 @ 14:04:41 #12
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_186540102
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 13:39 schreef zarGon het volgende:

Omdat je uiterlijk kan veranderen
#KICKOUTZP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')