abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37802670

Van alle Woven Hand albums draai ik Consider the Birds eigenlijk het vaakst. Als er iets lekker klinkt is het wel de gitaarpartij van de openingstrack 'Sparrow Falls' Heb het album ook gebruikt om wat speakers met elkaar te vergelijken
pi_37804043
Ik denk dat ik naar het concert ga in de Effenaar in de nazomer. Vorige keer had ik de luxe dat ze 15 minuten hier vandaan een concert gaven, en dat was fantastisch.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_37804777
Gut, ik las die reactie van Lily en dacht WTF, hoezo "bewonderen en beluisteren"? Maar ik zag daarna pas dat er 2005 achter die reactie stond, niet 2006.

Op 16 juni komt het nieuwe album Mosaic uit.

pi_37804833
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:49 schreef _Floddertje_ het volgende:
Gut, ik las die reactie van Lily en dacht WTF, hoezo "bewonderen en beluisteren"? Maar ik zag daarna pas dat er 2005 achter die reactie stond, niet 2006.

Op 16 juni komt het nieuwe album Mosaic uit.

[afbeelding]
Mooi is dat

Kan ik m'n Woven Hand verzameling 'weer' compleet maken
pi_37820593
Ik vind Woven Hand op hetzelfde niveau liggen als 16 HP en eigenlijk weinig verschil uitmaken.

Woven Hand is eigenlijk de logische opvolger van Folklore (het laatste album van 16 HP); meer sfeer, rustiger maar vooral erg mooi!
pi_37821023
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:12 schreef Kolkus het volgende:
Ik vind Woven Hand op hetzelfde niveau liggen als 16 HP en eigenlijk weinig verschil uitmaken.

Woven Hand is eigenlijk de logische opvolger van Folklore (het laatste album van 16 HP); meer sfeer, rustiger maar vooral erg mooi!
Ik hou niet van hokjes maar als ik ze er toch in zou drukken zou ik 16 HP onder country zetten. Woven hand neigt wat meer naar experimentele folk-rock.
pi_37821273
Ik ken alleen het debuut, hoe zijn de latere albums?!
pi_37821623
Goed, vooral Consider the Birds kan ik je aanraden. Blush music, de 2e CD is ook een bijzonder album, maar daarin worden de thema's van het debuut album anders uitgewerkt in een soort ambient sfeer. Dus nieuwe tracks zul je er niet op vinden.. maar hij is het kopen wel waard
quote:
Blush Music stretches out the previously released songs, adding interludes of incidental music and found-sound collages. The result is something similar to a film score that is best listened to all the way through in a single sitting.
pi_37822899
quote:
Op zondag 14 mei 2006 18:49 schreef Beathoven het volgende:

Blush music
Klinkt gewaagd, ben benieuwd of eea. goed uit de verf komt.

Ga ik zeker eens beluisteren.
pi_39761198
Iemand de nieuwe al gehoord?!

Ga 'em denk ik van het weekend aanschaffen....
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 juli 2006 @ 18:42:18 #36
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39761965
Ja. Ik heb hem al beluisterd. Past erg goed in het straatje van de vorige platen.
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
pi_39761976
Ik heb hem al binnen, maar ik heb er maar één keer naar geluisterd. Ik moet tot mijn eigen verdriet constateren dat ik een beetje begin af te knappen op de muziek die David Eugene Edwards tegenwoordig maakt. Het laatste concert van Woven Hand, vorig jaar augustus, vond ik nou ook al niet echt om over naar huis te schrijven. Donker, monotoon, enorm lang uitgerekte nummers (saai). De eerste drie albums van 16 Horsepower vind ik echt geweldig en hun concerten ook (ik heb ze al zo vaak live gezien dat ik de tel ben kwijtgeraakt), maar Woven Hand kan me steeds minder bekoren. Ik heb wel een keer een mooi concert van Woven Hand in de Stadsschouwburg in Amsterdam meegemaakt, maar dat was voor mij eerder de uitzondering op de regel. Ik mis het energieke van 16 Horsepower. Donker en melodieus en energiek vind ik een goede combinatie maar donker en monotoon en sloom is niet mijn stijl.

Maar goed, ik weet dat een heleboel andere 16HP/WH-fans dit nieuwe album wel weer fantastisch vinden, dus het zal wel aan mij liggen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 18:56:43 #39
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_39762160
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:49 schreef Massive het volgende:
Ja. Ik heb hem al beluisterd. Past erg goed in het straatje van de vorige platen.
Zeker wel ja. Bij het begin van het nummer Winter Shaker had ik zelfs heel erg het gevoel dat hij die melodielijn al eerder gebruikt heeft, maar ik kan het niet echt terugvinden in een ander nummer, dus wellicht is het mijn verbeelding.
Het vorige album vond ik echt een meesterwerkje. Dit album lijkt nog net iets losser te zijn qua songstructuren, maar wellicht moet ik hem nog even heel goed luisteren. Ik had hem opstaan op mijn werk, maar daar kreeg ik er te weinig van mee. Ik ga hem zeker nog wel origineel kopen. Een boekje met songteksten is bij Woven Hand absoluut een toegevoegde waarde.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_39762173
Mosaic is echt fantastisch Al een paar keer geluisterd nu, (en in m'n ZEN...)

Dirty Blue en Wintershaker... Steengoed!
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 juli 2006 @ 19:00:08 #41
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39763530
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:42 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
hij staat op de luisterpaal

http://3voor12.vpro.nl/3v(...)ml?10617791+28985048
Hij klinkt wat Wepeel aangeeft erg vertrouwd cq. bekend.
Benieuwd of 'ie bij herhaald luisteren aan inhoud wint of toch teveel herhalingsoefening blijkt.

Deze wou ik jullie trouwens niet onthouden;

http://www.youtube.com/watch?v=1KSdNlucz58&search=16%20horsepower

http://www.youtube.com/watch?v=3S4EY_iUYwY&mode=related&search=16%20horsepower
pi_39763774
quote:
Hihi, ja ik ken die clipjes. Die vlechtjes van DEE in Black Soul Choir zijn toch wel een beetje een gevalletje . En dat extreme gedraai met z'n ogen maakt het er ook al niet beter op.

Ik heb de dvd die vorig jaar ofzo is verschenen (en ook de live dvd die niet zo lang geleden is verschenen) en daarop staan nog meer van die kolderieke clipjes. In eentje dans hij ook hoogst merkwürdig.
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 juli 2006 @ 20:11:14 #44
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_39764674
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:40 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Hij klinkt wat Wepeel aangeeft erg vertrouwd cq. beke

d.
Benieuwd of 'ie bij herhaald luisteren aan inhoud wint of toch teveel herhalingsoefening blijkt.

Deze wou ik jullie trouwens niet onthouden;

http://www.youtube.com/watch?v=1KSdNlucz58&search=16%20horsepower

http://www.youtube.com/watch?v=3S4EY_iUYwY&mode=related&search=16%20horsepower
mooie videos

vooral black soul choir
pi_39766442
Ze komen 15 juli in de Effenaar.
pi_39794276
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:49 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik heb hem al binnen, maar ik heb er maar één keer naar geluisterd. Ik moet tot mijn eigen verdriet constateren dat ik een beetje begin af te knappen op de muziek die David Eugene Edwards tegenwoordig maakt. Het laatste concert van Woven Hand, vorig jaar augustus, vond ik nou ook al niet echt om over naar huis te schrijven. Donker, monotoon, enorm lang uitgerekte nummers (saai). De eerste drie albums van 16 Horsepower vind ik echt geweldig en hun concerten ook (ik heb ze al zo vaak live gezien dat ik de tel ben kwijtgeraakt), maar Woven Hand kan me steeds minder bekoren. Ik heb wel een keer een mooi concert van Woven Hand in de Stadsschouwburg in Amsterdam meegemaakt, maar dat was voor mij eerder de uitzondering op de regel. Ik mis het energieke van 16 Horsepower. Donker en melodieus en energiek vind ik een goede combinatie maar donker en monotoon en sloom is niet mijn stijl.

Maar goed, ik weet dat een heleboel andere 16HP/WH-fans dit nieuwe album wel weer fantastisch vinden, dus het zal wel aan mij liggen.
Hij speelt in principe voor zowel Woven Hand als 16 HP en het zijn qua muziek dus op dat punt verschillende bands. Dus als je Woven Hand niks vind kun je bij die optredens misschien beter wegblijven en wachten tot hij met 16 HP weer in het land komt

Het laatste album van 16 HP (Folklore) vond ik trouwens ook wel apart, die is eigenlijk compleet unplugged en back to basic. Maar ze spelen tijdens de optredens natuurlijk ook ouder werk.
pi_39794523
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:31 schreef Beathoven het volgende:
Hij speelt in principe voor zowel Woven Hand als 16 HP en het zijn qua muziek dus op dat punt verschillende bands. Dus als je Woven Hand niks vind kun je bij die optredens misschien beter wegblijven en wachten tot hij met 16 HP weer in het land komt

Het laatste album van 16 HP (Folklore) vond ik trouwens ook wel apart, die is eigenlijk compleet unplugged en back to basic. Maar ze spelen tijdens de optredens natuurlijk ook ouder werk.
16HP speelt helemaal niks meer...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_39795550
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:39 schreef MuadDib het volgende:

[..]

16HP speelt helemaal niks meer...
oh?

Sinds wanneer zijn ze uit elkaar?
pi_39798707
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:26 schreef Beathoven het volgende:
oh?

Sinds wanneer zijn ze uit elkaar?
Sinds april 2005, grapjas.
pi_39798891
gemist kennelijk,

AMG is ook nog niet helemaal up-to-date wat dat betreft

nou ja..jammer dan, maar ben ook niet ontevreden over Woven Hand.

Blij dat ik 16HP iig nog eens live heb kunnen zien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')