abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator dinsdag 30 april 2019 @ 11:58:47 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186514005
Ja! Het is weer zo ver! Eigenlijk had ik dit eerder moeten doen, want ik heb nu nog maar 2 weken om bijgepraat te worden en alle 40+ inzendingen te beluisteren en de bijbehorende Kreviews nog terug te lezen.
Maar ik gooi hem er toch maar weer in (originele OP ff iets aangepast) *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 20:59 schreef Moira. het volgende:
Alle nummers zijn weer uit, dus het is voor mij en ook anderen weer tijd om ESF te volgen :D

Nu zitten er hier het hele jaar door ESF'ers. Dus aan jullie de vraag of jullie ons willen updaten over alles wat we de afgelopen tijd tussen ESF's door hebben gemist!

M.b.t. Duncans nummer weer hopen op een briljante staging.
Maar zijn er nog relletjes geweest ondertussen? Hebben Rusland en Oekraïne nog ruzie gehad? Hebben er landen afgezegd omdat Israël?
Zijn er al prachtige of juist belachelijke nummers uitgebracht? Welke moeten écht top 10 gaan eindigen in de finale?

Mijn idee was om hier een soort verzameltopic van te maken met updates voor de mensen die de zijdelingse details allemaal niet minitieus bij (hebben ge)houden :D O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:04:19 #2
472105 Amarinthe
Ik weet het ook niet
pi_186514100
Oekraïne heeft zich teruggetrokken omdat de winnaar van hun ESF wedstrijd (MARUV) in Rusland had opgetreden. In haar Eurovisie contract, door Oekraïne opgesteld, stond dat ze in Rusland niet meer mocht optreden. Tevens moest ze dan heel veel uit eigen zak betalen. Ze heeft toen besloten niet mee te doen. Toen heeft de omroep nog iets van 4-5 andere acts benaderd die meededen aan de wedstrijd, die allemaal bedankte.

Hoop dat ik het goed heb uitgelegd.

En volgensmij hadden ze gezegd dat ze in 2020 gewoon weer terug keren tenzij Rusland wint.
  PR en moderator dinsdag 30 april 2019 @ 12:26:58 #3
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186514627
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 12:04 schreef Amarinthe het volgende:
Oekraïne heeft zich teruggetrokken omdat de winnaar van hun ESF wedstrijd (MARUV) in Rusland had opgetreden. In haar Eurovisie contract, door Oekraïne opgesteld, stond dat ze in Rusland niet meer mocht optreden. Tevens moest ze dan heel veel uit eigen zak betalen. Ze heeft toen besloten niet mee te doen. Toen heeft de omroep nog iets van 4-5 andere acts benaderd die meededen aan de wedstrijd, die allemaal bedankte.

Hoop dat ik het goed heb uitgelegd.

En volgensmij hadden ze gezegd dat ze in 2020 gewoon weer terug keren tenzij Rusland wint.
omg, hoe kon het ook anders _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_186521580
Het fenomeen seizoens-ESF'ers kende ik nog niet @Moira. :P _O- Misschien heb je hier iets aan:

• Naast Oekraïne heeft ook Bulgarije zich dit jaar terug getrokken. Niet uit protest, maar vanwege financiële redenen.
• In aanloop naar het ESF was ophef over een miniserie welke Israëlische publieke omroep KAN in Israël wilde uitzenden. De omroep, mede-organisator van het ESF, wilde in de week voor het Songfestival een 'komische' miniserie uitzenden over een homoseksuele moslim die als deelnemer van Frankrijk een aanslag wil plegen tijdens het Eurovisie Songfestival. Bizar toeval is dat Frankrijk dit jaar wordt vertegenwoordigd door Bilal Hassani, een homoseksuele zanger van Marokkaanse afkomst. Na een dringend verzoek van de EBU (European Broadcasting Union) is besloten deze miniserie ruim na het ESF uit te zenden.
• Naast Nederland zijn Rusland, Zwitserland, Zweden en Italië favoriet voor de winst. w/
• Enkele artiesten hebben vaker deelgenomen, waarvan Sergej Lazarev (Rusland, 2016), Serhat (San Marino, 2016) en Joci Pápai (Hongarije, 2017) het meest recent nog hebben meegedaan. Overige terugkerende artiesten zijn Nevena Bo¸ović (Servië) en Tamara Todevska (Noord-Macedonië).
• Namens Finland doet Darude mee die je misschien zou kunnen kennen van zijn hit 'Sandstorm' uit 2000.
• Welke inzendingen prachtig of belachelijk zijn blijft iets persoonlijks. Daarvoor zou je het beste zelf alle inzendingen kunnen luisteren en beoordelen. Alle inzendingen van de landen zijn te vinden in dit handige topic welke door iBenny, Greys en ijs_beer is bijgehouden: ESF / [2019] Alle ESF Deelnemers.
• Enkele opvallende inzendingen dit jaar zijn:

Polen


Australië


IJsland


Portugal


Dit is alles wat me nu te binnen schiet. Geen idee of je hier wat aan hebt, maar succes ermee! :P

[ Bericht 4% gewijzigd door libranl op 01-05-2019 23:30:13 ]
  PR en moderator dinsdag 30 april 2019 @ 20:48:00 #5
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186525033
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:12 schreef libranl het volgende:
Het fenomeen seizoens-ESF'ers kende ik nog niet @:Moira. :P _O-
De seizoens-ESF'er komt pas zijn hol uit zo rond maart/april en duikt er eind mei ook weer in terug :7
(maar luistert de rest van het jaar wel zijn/haar favo ESF-nummers)

quote:
Misschien heb je hier iets aan:

• Naast Oekraïne heeft ook Bulgarije zich dit jaar terug getrokken. Niet uit protest, maar vanwege financiële redenen.
• In aanloop naar het ESF was ophef over een miniserie welke Israëlische publieke omroep KAN in Israël wilde uitzenden. De omroep, mede-organisator van het ESF, wilde in de week voor het Songfestival een 'komische' miniserie uitzenden over een homoseksuele moslim die als deelnemer van Frankrijk een aanslag wil plegen tijdens het Eurovisie Songfestival. Bizar toeval is dat Frankrijk dit jaar wordt vertegenwoordigd door Bilal Hassani, een homoseksuele zanger van Marokkaanse afkomst. Na een dringend verzoek van de EBU (European Broadcasting Union) is besloten deze miniserie ruim na het ESF uit te zenden.
• Naast Nederland zijn Rusland, Zwitserland, Zweden en Italië favoriet voor de winst. w/
• Enkele artiesten hebben vaker deelgenomen, waarvan Sergej Lazarev (Rusland, 2016), Serhat (San Marino, 2016) en Joci Pápai (Hongarije, 2017) het meest recent nog hebben meegedaan. Overige terugkerende artiesten zijn Nevena Bo¸ović (Servië) en Tamara Todevska (Noord-Macedonië).
• Namens Finland doet Darude mee die je misschien zou kunnen kennen van zijn hit 'Sandstorm' uit 2000.
• Welke inzendingen prachtig of belachelijk zijn blijft iets persoonlijks. Daarvoor zou je het beste zelf alle inzendingen kunnen luisteren en beoordelen. Alle inzendingen van de landen zijn te vinden in dit handige topic welke door iBenny, Greys en ijs_beer is bijgehouden: ESF / [2019] Alle ESF Deelnemers.
• Enkele opvallende inzendingen dit jaar zijn:

Polen
[ afbeelding ]

Australië
[ afbeelding ]

IJsland
[ afbeelding ]

Portugal
[ afbeelding ]

Dit is alles wat me nu te binnen schiet. Geen idee of je hier wat aan hebt, maar succes ermee! :P
Wat een geweldige post, dankjewel _O_

En wat een 'komische' miniserie ja :')
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  † In Memoriam † dinsdag 30 april 2019 @ 21:13:19 #6
368283 ato
pi_186525818
De Zweedse kandidaat John Lundvik, heeft ook het liedje voor VK geschreven.
Je hoort wel een beetje dezelfde invloeden wat hij in zijn eigen liedje heeft.
Dus John staat straks met 2 liedjes in de finale.
Life can be a bitch, so like it..
pi_186530097
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:48 schreef Moira. het volgende:

[..]

De seizoens-ESF'er komt pas zijn hol uit zo rond maart/april en duikt er eind mei ook weer in terug :7
(maar luistert de rest van het jaar wel zijn/haar favo ESF-nummers)

[..]

Wat een geweldige post, dankjewel _O_

En wat een 'komische' miniserie ja :')
Haha, ja bij die omschrijving kan ik me wel iets voorstellen. Moest alleen wel lachen om die term. Daar had ik nog nooit van gehoord. :D Maar bij deze staat de seizoen-ESF'er op de kaart :P

En graag gedaan!! :) *O*
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 1 mei 2019 @ 18:45:47 #8
39237 crew  H_T
2733
pi_186545376
Namens IJsland gaat de opvallend geklede industrial metal-band Hatari.


In de Nederlandse pers vaak omschreven als SM-act. Hoe ze zich precies omschrijven verschilt nog al eens. Er is zelfs al een generator voor.

In de tussentijd hebben ze voor de zekerheid alvast Benjamin Netanyahu uitgedaagd voor een worstelwedstrijd, die er verder niet op in is gegaan. Oh ja, en af en toe masseren ze elkaar tijdens een interview, en beweren dat de hele dag door te doen

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  PR en moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 00:16:27 #9
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186921123
Op de vooravond van de finale heb ik dus eindelijk écht alle inzendingen gezien (had Engeland tot vanavond nog niet eens gehoord).
Dus nu dan echt een persoonlijk lijstje *O* De top 11 zou ik eigenlijk allemaal wel in m'n vrije tijd op Spotify luisteren. De rest zijn iig alle acts die ik noemenswaardig vond om in een persoonlijk lijstje te stoppen (de rest ga ik dus geen moeite voor doen om te 'scoren' :') )

1. Nederland
2. Zweden
3. Australië
4. Zwitserland
5. Tsjechië
6. Italië
7. Malta
8. Spanje
9. Frankrijk
10. Slovenië
11. Cyprus
12. Wit-Rusland
13. Azerbeidzjan
14. Estland
15. Denemarken
16. Rusland
17. Noord-Macedonië
18. Servië
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 22:45:19 #10
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186941615
Heb inmiddels een volledig lijstje (en bovenstaande daarin ook aangepast):

1. Nederland
2. Zweden
3. Zwitserland
4. Italië
5. Australië
6. Tsjechië
7. Malta
8. Spanje
9. Noorwegen
10. Wit-Rusland
11. Slovenië
12. Frankrijk
13. Azerbeidzjan
14. Estland
15. Cyprus
16. Rusland
17. IJsland
18. Denemarken
19. Servië
20. Engeland
21. Noord-Macedonië
22. Israël
23. Albanië
24. San-Marino
25. Griekenland
26. Duitsland
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')