Die NK en zijn leger was gewoon vanaf aflevering een toch al een plot device? "Winter is coming". Een manier om alle zaken zoals ze nu gegaan zijn te verantwoorden. Waarom Stannis ineens achter de muur was, waarom Mance met zijn mannetjes naar het zuiden van de muur wilde. Waarom Jon en Dany bij elkaar komen. Etc.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee. Je giswerk om te begrijpen waarom anderen de serie niet leuk vinden is genant.
Zoals gezegd, er zijn 100-en theorieën die beter zijn, niet per se één.
Maar dit was uiteindelijk gewoon niets. Een schurk die de wereld over wilde nemen. Een tekenfilmcharacter. De serie draaide om keuzes van mensen en hun motivatie voor de keuzes. Dit past er totaal niet bij.
Ja dat dus.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Er is geen middenweg?
Dat je t over t algemeen geweldig vindt, maar ook echt wel de zwaktes ziet en ff kritiek levert?
Je mag t alleen maar HEEL ERG TOF ALTIJD VINDEN en anders moet je maar gewoon niet kijken?
Bij jou gaat het gelukkig een stuk beterquote:Op dinsdag 30 april 2019 10:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Goed argument.
'heb toch eens geen mening!'
Die zit gewoon achter de episode geplakt bij mij.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:24 schreef C.V.S het volgende:
Trouwens is er al ergens een preview van Episode 4?
Binnenkort alle seizoenen nog maar een keer kijken
Ik ga altijd staan juichen en joelenquote:Op dinsdag 30 april 2019 10:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja dat dus.
"ik wil alleen maar horen hoe geweldig de serie is"
Dat soort types zitten ook schreeuwend in de bioscoop.
Mensen zeggen niet dat ze dat niet willen zien. Ze zeggen dat ze dat t minst interessante vinden aan de serie.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je draait hem om terwijl dat niet aan de orde is. Ik heb nooit gezegd dat ik kijk vanwege wights of poltiek. Beide heeft z'n plaats maar veel politiek doet er uiteindelijk niet toe. Lijkt wel op onze wereld. Daarmee zeg ik niet dat ik het niet leuk vind, integendeel de plots zijn leuk en dat maakt GoT GoT.
Als je zegt dat je geen zombies wil zien snap ik niet waarom je verder bent gaan kijken na E01. Daarin wordt toch gelijk de basis gelegd voor S08.
Je hoeft niet zelf een betere serie te kunnen schrijven om een oordeel te geven over een serie.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bij jou gaat het gelukkig een stuk beter
'er waren wel honderden betere alternatieven, maar ja eigenlijk kan ik er geen een benoemen'
quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:24 schreef C.V.S het volgende:
Trouwens is er al ergens een preview van Episode 4?
Binnenkort alle seizoenen nog maar een keer kijken
Eens. Maar gisteren was er hier iemand die was gewoon heel erg boos.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Er is geen middenweg?
Dat je t over t algemeen geweldig vindt, maar ook echt wel de zwaktes ziet en ff kritiek levert?
Je mag t alleen maar HEEL ERG TOF ALTIJD VINDEN en anders moet je maar gewoon niet kijken?
Niets is perfect, en t is alleen maar goed om de minpunten ergens in te zien.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja dat dus.
"ik wil alleen maar horen hoe geweldig de serie is"
Dat soort types zitten ook schreeuwend in de bioscoop.
Hoeft ook niet. Ik zeg ook niet dat je geen kritiek mag geven, maar ik neem aan dat als je dusdanig betrokken bent bij de serie dat zón einde je teleurstelt je in ieder geval hebt nagedacht over alternatieven die beter waren geweestquote:Op dinsdag 30 april 2019 10:25 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je hoeft niet zelf een betere serie te kunnen schrijven om een oordeel te geven over een serie.
Ben je wel helemaal lekker?
Nou, dat vind ik ook een beetje een understatement hoor. Zijn band met Bran, dat draaiende symbool dat hij overal achterlaat, zijn Stark-logo als hij voorbij de muur trekt, zijn achtergrond als mens, daar zit toch wel wat meer verhaal in verstopt dan 'dit is een gewetensloze zombie zonder verdere inhoud'.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:24 schreef HostiMeister het volgende:
Ja, tekenfilm. En ja, in een serie met multidimensionale karakters een beetje jammer. Maar er is volgens mij bar weinig gehint op uitdieping van dat karakter.
Bij mij zat er een soort van making off achter, waardoor ik dacht dat de aflevering langer duurde dan ie eigenlijk wasquote:Op dinsdag 30 april 2019 10:25 schreef Het_Liegebeest het volgende:
[..]
Die zit gewoon achter de episode geplakt bij mij.
Maar ik ben dan ook een crimineel die download
Maar hier:
Mwah een nederlaag bij Winterfell zou betekent hebben dat alle karakters die daar zaten ook zouden sterven, misschien op Dany en Jon na die weg konden vliegen... dan heb je nog maat heel weinig plot over voor een gevecht in Kingslandingquote:Op dinsdag 30 april 2019 10:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik had wel een nederlaag verwacht bij winterfell, waarna t gevecht zich doorgezet had naar King's Landing. Had Cersei wel eens 7 Kingdom Kleuren stront willen zien schijten
Ik gooi popcorn in je nek hoor. Als je t maar laat!quote:
Dat is niet wat ik zeg.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Goed argument.
'heb toch eens geen mening!'
O ja, hallo, het is "maar" een fantasy boekenreeks hoorquote:Op dinsdag 30 april 2019 10:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Eens. Maar gisteren was er hier iemand die was gewoon heel erg boos.![]()
Ik vind het bizar dat mensen nu opeens geschokt of pissig zijn dat er bijvoorbeeld deus ex machinas en onrealisme in de serie zitten.
Dat is al vooral sinds 2015 zo hoor.
Dit dusquote:Op dinsdag 30 april 2019 10:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Die NK en zijn leger was gewoon vanaf aflevering een toch al een plot device? "Winter is coming". Een manier om alle zaken zoals ze nu gegaan zijn te verantwoorden. Waarom Stannis ineens achter de muur was, waarom Mance met zijn mannetjes naar het zuiden van de muur wilde. Waarom Jon en Dany bij elkaar komen. Etc.
Ja, tekenfilm. En ja, in een serie met multidimensionale karakters een beetje jammer. Maar er is volgens mij bar weinig gehint op uitdieping van dat karakter. Gewoon de personificatie van 'kwaad'.
Dat mag.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Ik zeg ook niet dat je geen kritiek mag geven, maar ik neem aan dat als je dusdanig betrokken bent bij de serie dat zón einde je teleurstelt je in ieder geval hebt nagedacht over alternatieven die beter waren geweest
Zijn dat dingen waar jij zelf waarde aan hebt gehangen omdat je dat hoopte, of omdat de serie daar in jouw ogen op hintte?quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik ook een beetje een understatement hoor. Zijn band met Bran, dat draaiende symbool dat hij overal achterlaat, zijn Stark-logo als hij voorbij de muur trekt, zijn achtergrond als mens, daar zit toch wel wat meer verhaal in verstopt dan 'dit is een gewetensloze zombie zonder verdere inhoud'.
Ja, dat is dus precies wat je zegt. "je vindt het kut, jammer dan".quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg.
"Ik had liever dit gezien en dit anders"
Ja mooi toch, jammer genoeg ben je geen schrijver bij de serie.
Nah. Jon, Dany, Arya (vanwege d'r bucketlist), Sansa, Tyrion. Die had ik t wel zien overleven.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah een nederlaag bij Winterfell zou betekent hebben dat alle karakters die daar zaten ook zouden sterven, misschien op Dany en Jon na die weg konden vliegen... dan heb je nog maat heel weinig plot over voor een gevecht in Kingslanding
Ik zou niet weten waarom dat in beeld zou worden gebracht als het geen relatie zou hebben met het personage van de NK, eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 april 2019 10:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zijn dat dingen waar jij zelf waarde aan hebt gehangen omdat je dat hoopte, of omdat de serie daar in jouw ogen op hintte?
Is maar net welke invulling je het geeft, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |