abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:38:26 #1
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186511611




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.







De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186511627
Ik vind dit seizoen eerlijk gezegd nogal tegen vallen tot nu toe.

De eerste twee afleveringen voegen niet zo heel veel toe. Weinig goede / leuke / grappige dialogen tussen personages terwijl daar plek zat voor was. Het stukje dat ze met zijn alle zaten te zuipen als uitzondering.

Aflevering drie vond ik ook erg tegenvallen.

Dat gevecht sloeg nergens op....als eerste aanvallen met je paarden...waar gaat dat nu weer over :)

Lijkt mij dat je gewoon een hele tijd van die vuurballen slingert en met de draken ze burnt...

Daarnaast kenden ze geen pek nog daar? Want dat van die muren naar beneden gooien lijkt mij toch wat handiger...

Ook het in beeld brengen van een hele hoop gevechten vond ik zeer matig camera werk veel te veel van de hak op de tak en geen goede posities. Enkel het gevecht van Arya met die twee kantige speer was zeer goed.

Beelden waren ook veel te donker ondanks dat ik een niet zo geweldige TV tot mijn beschikking had was ik niet de enige die er over klaagden hoorde ik.

En hoe Arya opeens uit het niets kwam was ook al apart.

Bij heel veel series wordt er maar gerekt en gerekt en bij GoT heb ik heel erg het idee dat ze het allemaal te snel afraffelen en heel veel verhaal lijnen worden niet zo goed uitgewerkt.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:41:14 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186511666
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:39 schreef C.V.S het volgende:

En hoe Arya opeens uit het niets kwam was ook al apart.

Sorry hoor kritiek is prima maar als je dit niet snapt moet je de serie gewoon nog een keer kijken.

Let ook even op de wind vlak voor de dood van de NK.

quote:
Bij heel veel series wordt er maar gerekt en gerekt en bij GoT heb ik heel erg het idee dat ze het allemaal te snel afraffelen en heel veel verhaal lijnen worden niet zo goed uitgewerkt.
Fucking 7 seizoenen lang zijn verhaallijnen opgezet, en nu eindelijk is 't eind in zicht. Is het nog niet goed....
pi_186511684
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Schat. Adem in adem uit.
Ik jank niet,. Ik geef 1 punt van kritiek.
Dat mag he?
Was ook niet alleen als reactie op jou, natuurlijk, maar die ook die boy die je quote.
Ben chill als een komkommer.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_186511688
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:41 schreef xzaz het volgende:

Sorry hoor kritiek is prima maar als je dit niet snapt moet je de serie gewoon nog een keer kijken.

Let ook even op de wind vlak voor de dood van de NK.
We zijn seizoenen lang verveeld met hoe ze een faceless (wo)men wordt, een soort master assassin. En dan nu verbaast zijn idd |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_186511689
Wie is die Hostimeister? Krijg jij betaald van D&D?
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:42:28 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186511697
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:39 schreef C.V.S het volgende:
Ik vind dit seizoen eerlijk gezegd nogal tegen vallen tot nu toe.

De eerste twee afleveringen voegen niet zo heel veel toe. Weinig goede / leuke / grappige dialogen tussen personages terwijl daar plek zat voor was. Het stukje dat ze met zijn alle zaten te zuipen als uitzondering.

Aflevering drie vond ik ook erg tegenvallen.

Dat gevecht sloeg nergens op....als eerste aanvallen met je paarden...waar gaat dat nu weer over :)

Lijkt mij dat je gewoon een hele tijd van die vuurballen slingert en met de draken ze burnt...

Daarnaast kenden ze geen pek nog daar? Want dat van die muren naar beneden gooien lijkt mij toch wat handiger...

Ook het in beeld brengen van een hele hoop gevechten vond ik zeer matig camera werk veel te veel van de hak op de tak en geen goede posities. Enkel het gevecht van Arya met die twee kantige speer was zeer goed.

Beelden waren ook veel te donker ondanks dat ik een niet zo geweldige TV tot mijn beschikking had was ik niet de enige die er over klaagden hoorde ik.

En hoe Arya opeens uit het niets kwam was ook al apart.

Bij heel veel series wordt er maar gerekt en gerekt en bij GoT heb ik heel erg het idee dat ze het allemaal te snel afraffelen en heel veel verhaal lijnen worden niet zo goed uitgewerkt.
Als je meer realisme wil en foutloos schrijfwerk moet je gewoon de eerste 4 seizoenen kijken en daarna stoppen. :P

Ik kan het de schrijvers niet erg kwalijk nemen. Ze doen hun best met de geringe informatie die George Martin ze heeft gegeven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186511720
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 02:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Natuurlijk had meer backstory tussen Brann en de NK tot een beter verhaal geleid. Maar zoals ik al zei, de hele fucking episode was zo intens en bracht je tot het puntje van je stoel dat dat makkelijk gecompenseerd werd. Ik vond de dood van Lyanna heroïsch in beeld gebracht. Om maar even een voorbeeld van jou eruit te pakken, Theon werd je emotioneel van, en hoe je totaal onverwacht Arya in beeld op de NK af ziet vliegen, dat is toch gewoon epic. Sorry hoor maar fuck dan maar even wat verhaallijn van de NK :') En wie weet krijg je dat volgende aflevering alsnog
Hebben wij naar dezelfde aflevering gekeken? Ja, het zag er visueel prachtig en indrukwekkend uit, maar daar is ook het meeste mee gezegd.

Ik ben ergens ook wel een beetje teleurgesteld dit laatste seizoen. Niet zozeer om de uitkomst, heb dat zombie gedoe sowieso nooit zo boeiend gevonden en heb liever een eind battle tussen de gewone mensen. Teleurgesteld in het uiterst matige schrijfwerk; plottechnisch wankelt het gewoon aan alle kanten. Acht seizoenen wordt er opgebouwd naar een climax met de Night King. Al vanaf de eerste scene wordt er gehint naar het grote kwaad van de White Walkers. Seizoenen lang kijken we naar de vage reis van Bran en zijn mysterieuze relatie met de Night King. Bran die per se in de God Woods moet verblijven met weer een of andere vage reden. Uiteindelijk loopt de Night King in slowmotion naar hem toe. Gaat het dan eindelijk gebeuren? Wordt de connectie tussen Bran en NK eindelijk duidelijk? Komen we er nu eindelijk achter wat de diepere motivatie van NK is? Nee. Slechts met één messteek van Arya is het klaar. Alle opbouw totaal overbodig gemaakt. Het grootste anticlimax ooit in de serie.

Goed, even terug naar de aflevering. Nogmaals: ontzettend mooi geregisseerd, maar totaal niet spannend. Duizenden krijgers sneuvelen, maar hoofdpersonages als Brienne en Jaime weten in hun eentje hele legers neer te maaien. Buiten breekt de hel los, maar ondertussen houdt Arya in dat kasteel even een soort van stealthgame. Toen die doden herrezen in de crypt dacht ik even van 'oké, dit wordt interessant!', maar daar is verder totaal niks mee gedaan. Jon en Dany die niks toevoegden. De serie zou zoveel beter geweest zijn als de Night King er niet bij was en door was gevlogen naar Kings Landing, maar helaas.
pi_186511731
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

We zijn seizoenen lang verveeld met hoe ze een faceless (wo)men wordt, een soort master assassin. En dan nu verbaast zijn idd |:(
Dat ze door een heel leger heen kan teleporteren komt wel vanuit het niets ja. :')
pi_186511744
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:39 schreef C.V.S het volgende:
Ik vind dit seizoen eerlijk gezegd nogal tegen vallen tot nu toe.

De eerste twee afleveringen voegen niet zo heel veel toe. Weinig goede / leuke / grappige dialogen tussen personages terwijl daar plek zat voor was. Het stukje dat ze met zijn alle zaten te zuipen als uitzondering.

Aflevering drie vond ik ook erg tegenvallen.

Dat gevecht sloeg nergens op....als eerste aanvallen met je paarden...waar gaat dat nu weer over :)

Lijkt mij dat je gewoon een hele tijd van die vuurballen slingert en met de draken ze burnt...

Daarnaast kenden ze geen pek nog daar? Want dat van die muren naar beneden gooien lijkt mij toch wat handiger...

Ook het in beeld brengen van een hele hoop gevechten vond ik zeer matig camera werk veel te veel van de hak op de tak en geen goede posities. Enkel het gevecht van Arya met die twee kantige speer was zeer goed.

Beelden waren ook veel te donker ondanks dat ik een niet zo geweldige TV tot mijn beschikking had was ik niet de enige die er over klaagden hoorde ik.

En hoe Arya opeens uit het niets kwam was ook al apart.

Bij heel veel series wordt er maar gerekt en gerekt en bij GoT heb ik heel erg het idee dat ze het allemaal te snel afraffelen en heel veel verhaal lijnen worden niet zo goed uitgewerkt.
Maar goed dat jij een middeleeuwse krijgsheer bent die precies weet hoe veldslagen tegen een ondode magische vijand moet lopen. Daar hadden we wat aan mochten we in dat scenario terecht komen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:44:33 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186511752
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:41 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Was ook niet alleen als reactie op jou, natuurlijk, maar die ook die boy die je quote.
Ben chill als een komkommer.
Jij snapt het concept regels binnen een fictiewereld niet, gezien je reactie in het vorige topic. Naar de logica van de regels van de wereld die in GoT wordt geschetst, zijn draken normaal. De NK met zijn krachten is normaal en perfect binnen de regels. Sam die in het midden van de battle met honderden ondoden het gevecht overleeft, is niet consistent met het framework dat ze schetsen. En dat ergert ons.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:44:55 #12
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186511756
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:42 schreef LordVoldermort het volgende:
Wie is die Hostimeister? Krijg jij betaald van D&D?
Haha ben ook maar een passant in dit topic, maar die dude :')
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:45:01 #13
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186511758
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:41 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Was ook niet alleen als reactie op jou, natuurlijk, maar die ook die boy die je quote.
Ben chill als een komkommer.
Zo chill? Ben jij de nieuwe night king of zo? :o

Ik vind het aanhalen van draken en ijstornadomakende mannen trouwens best wel een onzin vergelijking. Dat ik dat dan wel voor lief neem, maar een dikke softy die niet kan vechten onder een berg aanvallende wights die het dan toch miraculeus overleefd niet.

Dat eerste hoort bij een fantasy setting en kan in die setting nog steeds "logisch" zijn. Niet logisch op onze aardbol nee, maar wel in Westeros. Dat laatste vind ik zelfs in Westeros niet logisch, en dus geef ik daar kritiek op.

Heel wat anders.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Forum Admin dinsdag 30 april 2019 @ 09:45:45 #14
35723 crew  GGMM
pi_186511772
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:43 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hebben wij naar dezelfde aflevering gekeken? Ja, het zag er visueel prachtig en indrukwekkend uit, maar daar is ook het meeste mee gezegd.

Ik ben ergens ook wel een beetje teleurgesteld dit laatste seizoen. Niet zozeer om de uitkomst, heb dat zombie gedoe sowieso nooit zo boeiend gevonden en heb liever een eind battle tussen de gewone mensen. Teleurgesteld in het uiterst matige schrijfwerk; plottechnisch wankelt het gewoon aan alle kanten. Acht seizoenen wordt er opgebouwd naar een climax met de Night King. Al vanaf de eerste scene wordt er gehint naar het grote kwaad van de White Walkers. Seizoenen lang kijken we naar de vage reis van Bran en zijn mysterieuze relatie met de Night King. Bran die per se in de God Woods moet verblijven met weer een of andere vage reden. Uiteindelijk loopt de Night King in slowmotion naar hem toe. Gaat het dan eindelijk gebeuren? Wordt de connectie tussen Bran en NK eindelijk duidelijk? Komen we er nu eindelijk achter wat de diepere motivatie van NK is? Nee. Slechts met één messteek van Arya is het klaar. Alle opbouw totaal overbodig gemaakt. Het grootste anticlimax ooit in de serie.

Goed, even terug naar de aflevering. Nogmaals: ontzettend mooi geregisseerd, maar totaal niet spannend. Duizenden krijgers sneuvelen, maar hoofdpersonages als Brienne en Jaime weten in hun eentje hele legers neer te maaien. Buiten breekt de hel los, maar ondertussen houdt Arya in dat kasteel even een soort van stealthgame. Toen die doden herrezen in de crypt dacht ik even van 'oké, dit wordt interessant!', maar daar is verder totaal niks mee gedaan. Jon en Dany die niks toevoegden. De serie zou zoveel beter geweest zijn als de Night King er niet bij was en door was gevlogen naar Kings Landing, maar helaas.
Dat dus.

Oftewel; het was gewoon een Marvel-film waar je naar zat te kijken. Mensen die een serie goed vinden omdat het er visueel goed uitziet _O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:45:48 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186511774
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:43 schreef Bananenpap het volgende:
Ik ben ergens ook wel een beetje teleurgesteld dit laatste seizoen. Niet zozeer om de uitkomst, heb dat zombie gedoe sowieso nooit zo boeiend gevonden en heb liever een eind battle tussen de gewone mensen.
Waarom the fuck kijk je dan? Episode 1 begint letterlijk met wights.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:46:05 #16
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_186511786
Oh ik was dus niet de enige die het te donker vond, heb best een goede/dure TV, maar dacht morgen maar eens op Bol.com kijken, want dit beestje wordt oud :')
pi_186511806
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:46 schreef EasyLife het volgende:
Oh ik was dus niet de enige die het te donker vond, heb best een goede/dure TV, maar dacht morgen maar eens op Bol.com kijken, want dit beestje wordt oud :')
Heb een oled tv en zelfs daarmee had ik moeite met het beeld. Gelukkig bracht onze Carice het licht :P
mag het weten
pi_186511808
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:46 schreef EasyLife het volgende:
Oh ik was dus niet de enige die het te donker vond, heb best een goede/dure TV, maar dacht morgen maar eens op Bol.com kijken, want dit beestje wordt oud :')
Ze hadden duidelijk niet goed gekeken naar Helmsdeep hoe je een gevecht in het donker visueel moet neerzetten.
pi_186511818
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:46 schreef EasyLife het volgende:
Oh ik was dus niet de enige die het te donker vond, heb best een goede/dure TV, maar dacht morgen maar eens op Bol.com kijken, want dit beestje wordt oud :')
Nee, het lag niet aan je tv. Het was absoluut veel te donker. De spanning was meestal weg omdat ik vooral zat te kijken wie ik nou in beeld zag, wat er precies gebeurde en waar is dit nou weer. Ik snap dat ze 'chaos' wilden uitbeelden of zo, maar dit ging mij wat te ver.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:48:09 #20
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186511820
Al die mensen hier die zeiken zien we gelukkig niet meer terug in E04 :)
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:48:27 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186511825
Sam heeft al vanaf seizoen 1 dikke plotarmor gehad.
De meeste andere hoofdpersonages ook.

Het is storend dat veel nog leven, maar zoveel haat en teleurstelling slaat ook weer nergens op.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:49:36 #22
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186511843
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:43 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hebben wij naar dezelfde aflevering gekeken? Ja, het zag er visueel prachtig en indrukwekkend uit, maar daar is ook het meeste mee gezegd.

Ik ben ergens ook wel een beetje teleurgesteld dit laatste seizoen. Niet zozeer om de uitkomst, heb dat zombie gedoe sowieso nooit zo boeiend gevonden en heb liever een eind battle tussen de gewone mensen. Teleurgesteld in het uiterst matige schrijfwerk; plottechnisch wankelt het gewoon aan alle kanten. Acht seizoenen wordt er opgebouwd naar een climax met de Night King. Al vanaf de eerste scene wordt er gehint naar het grote kwaad van de White Walkers. Seizoenen lang kijken we naar de vage reis van Bran en zijn mysterieuze relatie met de Night King. Bran die per se in de God Woods moet verblijven met weer een of andere vage reden. Uiteindelijk loopt de Night King in slowmotion naar hem toe. Gaat het dan eindelijk gebeuren? Wordt de connectie tussen Bran en NK eindelijk duidelijk? Komen we er nu eindelijk achter wat de diepere motivatie van NK is? Nee. Slechts met één messteek van Arya is het klaar. Alle opbouw totaal overbodig gemaakt. Het grootste anticlimax ooit in de serie.
Wie zegt dat dat stuk van t verhaal voorbij is? We hebben nog 3x anderhalf uur te gaan. Ik hoop ook nog op iets meer NK-Bran story, maar dat kan nog steeds.

quote:
Goed, even terug naar de aflevering. Nogmaals: ontzettend mooi geregisseerd, maar totaal niet spannend. Duizenden krijgers sneuvelen, maar hoofdpersonages als Brienne en Jaime weten in hun eentje hele legers neer te maaien. Buiten breekt de hel los, maar ondertussen houdt Arya in dat kasteel even een soort van stealthgame. Toen die doden herrezen in de crypt dacht ik even van 'oké, dit wordt interessant!', maar daar is verder totaal niks mee gedaan. Jon en Dany die niks toevoegden. De serie zou zoveel beter geweest zijn als de Night King er niet bij was en door was gevlogen naar Kings Landing, maar helaas.
Ik vond t steath stukje met Arya ook een beetje suf. Buiten slaat ze tig wights van zich af met de speer in een paar minuten en binnen doet ze ineens alles om zich te verstoppen. Ok, sure. Ik snap dat de scene er in zat als contrast voor de grote veldslag, maar ik vond het iets te veel The Walking Dead. De ontmoeting met ons Caries daarna vond ik wel vet!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_186511844
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als je meer realisme wil en foutloos schrijfwerk moet je gewoon de eerste 4 seizoenen kijken en daarna stoppen. :P

Ik kan het de schrijvers niet erg kwalijk nemen. Ze doen hun best met de geringe informatie die George Martin ze heeft gegeven.
Martin is wel verantwoordelijk ja. Die heeft er een bende van gemaakt.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:49:51 #24
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_186511847
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2019 09:44 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Maar goed dat jij een middeleeuwse krijgsheer bent die precies weet hoe veldslagen tegen een ondode magische vijand moet lopen. Daar hadden we wat aan mochten we in dat scenario terecht komen.
Ik zet mijn geld op jou hoor :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 30 april 2019 @ 09:49:58 #25
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_186511850
Voor mensen die meer praten en verhaallijnen willen:

https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')