abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 april 2019 @ 03:18:37 #226
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186509929
Hopelijk is de twist gewoon dat ze de Night King helemaal niet gerecast hebben maar er gewoon twee rondlopen, en Hardhome Night King dus nog leeft!

#believe
Oh.
  dinsdag 30 april 2019 @ 03:19:38 #227
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186509932
quote:
Tenzij ze op die gedachten kwam door Melisandre
Ja ik denk dat dit het was en dat vind ik dan weer dom

Vond de hele strategie van de characters maar whack

Echt bar weinig traps enzo

Deze lui kunnen echt een army commanderen :') laat staan Winterfell verdedigen.

Waar waren de brandende hete olie die ze over de wights konden heenkieperen?
Waarom stuurden ze de Dothraki zo in een kamikaze move naarvoren ipv achter te blijven wachten op de vijand terwijl ze met stenen blijven tossen?

Vond al die shit maar heel ongecoordineerd, terwijl ze de episode hiervoor nog aan het overleggen waren
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186509934
Iemand een idee waat die ravens naartoe gingen? Die waren duidelijk op een missie ofzo.
  dinsdag 30 april 2019 @ 03:20:26 #229
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186509935
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 03:17 schreef Fok-it het volgende:
Trouwens heel wat anders he, zou Brann dit van te voren al gepland hebben met Arya? en misschien met Theon ook zelfs? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit gewoon een ingeving was van Arya om de NK te doden. Tenzij ze op die gedachten kwam door Melisandre
Daar leek het wel op door haar impulsieve actie toen, Bran had het verder vast zien aankomen. Daarom ging hij ondertussen maar kijken naar hoe Sansa ooit anaal werd verkracht en hoe Arya die Gendry Faceless reed.
Oh.
  dinsdag 30 april 2019 @ 03:21:05 #230
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186509937
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 03:20 schreef Odaiba het volgende:
Iemand een idee waat die ravens naartoe gingen? Die waren duidelijk op een missie ofzo.
De Night King in de gaten houden.

Dat was het enige.
Oh.
pi_186509945
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 03:21 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

De Night King in de gaten houden.

Dat was het enige.
Jammer, denk niet dat we nog magie gaan zien dan.

Enkel een gevecht met cercei en wat karakters die gedood worden en dan klaar.
  dinsdag 30 april 2019 @ 03:28:02 #232
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_186509949
Net gekeken. De aflevering was van godsgruwelijk hoog niveau en bij sommige momentjes zat ik op het puntje van mn stoel, maar ergens had ik er meer van verwacht. Bij GoT vind ik vooral de spanning en de onvoorspelbaarheid van de plot en hoe karakters omgaan met bepaalde situaties waarin ze verzeild zijn geraakt interessant, maar ik heb steeds meer het idee dat het teveel op safe wordt gespeeld in de latere seizoenen.

Nu gaan er ook weer veel nobodies en sidechars dood, maar veel impact heeft het bij mij niet. Mooi in beeld gebracht, aan spektakel geen genoeg en nog steeds absoluut een fantastische serie, maar het is inmiddels wel duidelijk dat GoT veel moeite heeft de losse draadjes op een bevredigende manier af te ronden. Een beetje een anticlimax. Of misschien heb ik mezelf gewoon teveel gehyped, kan ook. :P

Edit: heel stiekem hoopte ik op het einde op een plottwist en dacht bij de confrontatie bij de Godswood ff dat The night king voor Bran ging knielen en hij stiekem al die tijd aan de touwtjes trok. Fade to black.

[ Bericht 10% gewijzigd door VeX- op 30-04-2019 03:34:13 ]
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_186509968
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 21:59 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Het is toch beiden dragonglass man :')
Dragonglass is a common name in Westeros for the substance known as obsidian, a form of volcanic glass

The secret of forging Valyrian steel was lost in the Doom of Valyria, after which creating new Valyrian steel weapons became impossible. Stories claimed that the metal was imbued with magic spells and forged with dragonfire, though no one can confirm or deny this

De enige overeenkomst is dat ze White Walkers kunnen doden.
pi_186509973
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 02:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Lulz enorme nitpick dit :')
[..]

De belangrijkste verhaallijn is wie er op de troon komt en de seven kingdom regeert. De NK en zijn army was daar een grote speler in. Enige weakness is dat als je hem killed al zijn minions ook doodgaan.. Dus tja enige manier om hem aan te pakken was met een surprise sneak attack. Komt goed uit als je een master assassin aan jouw zijde hebt.
Dit hier is een van de redenen dat er zowel verschil van mening bestaat over de overlevering. In de boeken is de strijd om de Iron Throne niet de hoofd verhaallijn. Daarom heet het ook A song of ice and fire. De strijd tussen de vuur en ijs kant. In de boeken zijn The Others ook geen generieke bad guys,omdat GRRM een hekel heeft aan de trope. Dat ze het dan wel in de serie blijken te zijn vind ik een enorme tegenvaller.
  dinsdag 30 april 2019 @ 07:58:14 #235
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186510349
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 04:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dit hier is een van de redenen dat er zowel verschil van mening bestaat over de overlevering. In de boeken is de strijd om de Iron Throne niet de hoofd verhaallijn. Daarom heet het ook A song of ice and fire. De strijd tussen de vuur en ijs kant. In de boeken zijn The Others ook geen generieke bad guys,omdat GRRM een hekel heeft aan de trope. Dat ze het dan wel in de serie blijken te zijn vind ik een enorme tegenvaller.
Hoe ver waren de boeken ook alweer?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_186510401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 07:58 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Hoe ver waren de boeken ook alweer?
T/m seizoen 4 komt aardig overeen (boek 1/2/3) daarna gaat het een andere kant uit met de meeste personages.
pi_186510403
Vind het wel mooi hoe allemaal die nerds zo vies mad zijn omdat ze allerlei verwachtingen in hun hoofd hadden gemaakt die niet uitkomen, waardoor ze ineens minder speciaal zijn. Overal betekenis achter zoeken en moeilijk doen, en dan blijkt gewoon NK was een asshole, nu is hij dood. 90% van de mensen dood, door naar de Iron Throne. Kan ik wel waarderen.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:09:51 #238
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186510454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 02:35 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Lulz enorme nitpick dit :')
[..]

De belangrijkste verhaallijn is wie er op de troon komt en de seven kingdom regeert. De NK en zijn army was daar een grote speler in. Enige weakness is dat als je hem killed al zijn minions ook doodgaan.. Dus tja enige manier om hem aan te pakken was met een surprise sneak attack. Komt goed uit als je een master assassin aan jouw zijde hebt.
Heb je de afgelopen 7 seizoenen gekeken?
Het ging meer en meer en meer om de zogenaamde "great war", de levenden tegen de doden. We werden er iedere aflevering mee om de oren geslagen dat de Game of Thrones niet relevant was, en dat iedereen zich vooral moest samenwerken.
Dat het dan in 1 aflevering gedaan is, is opvallend. Dat het zo'n anticlimax is, is dan uitermate teleurstellend en niet in lijn met de jarenlange opbouw naar dit moment. Ik snap dat mensen teleurgesteld zijn.

Daar komt bij dat de NK en zijn WW geen achtergrond hebben gekregen, geen motief. We weten alleen dat de NK baby's infecteert met iets. En dat hij gemaakt is met dragonglass door de CotF.
Het is moeilijk als je ervoor kiest om een stille antagonist te hebben, om hem een achtergrond te geven, om hem een motief te geven. Het maakt hem daarmee niks anders dan een matige slasher villain die faalt iemand te vermoorden behalve de irrelevante Theon.

Nou kan het nog zijn dat we in de laatste 3 wedstrijden nog meer achtergrond krijgen via Bran, maar dat maakt het dan de opbouw naar de climax nog steeds kut is. Het feit dat de schrijvers in interviews het motief van de NK toe moeten lichten, is aanwijzing genoeg dat ze het niet goed geschreven hebben. Zoals in ieder visueel medium geldt: Show, don't tell.

Mensen die zeggen dat het de Game of Thrones is dat het einddoel is, hebben niet gekeken naar de serie en hebben nooit iets van GRRM gelezen of gehoord. Alles wat na de NK komt, is GRRM zijn versie van Zuiveringen van de Gouw. Niet essentieel voor het plot, maar het afronden van verhalen en laten zien wat er op menselijk niveau gebeurt, wat de impact is van oorlog. Ook interessant, maar niet het doel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:17:06 #239
211083 Angelof9
I must go first
pi_186510509
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 03:28 schreef VeX- het volgende:

Edit: heel stiekem hoopte ik op het einde op een plottwist en dacht bij de confrontatie bij de Godswood ff dat The night king voor Bran ging knielen en hij stiekem al die tijd aan de touwtjes trok. Fade to black.
Ha! Ik had diezelfde gedachte. Zou een stuk interessanter zijn geweest iig.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_186510563
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 30 april 2019 08:09
Mensen die zeggen dat het de Game of Thrones is dat het einddoel is, hebben niet gekeken naar de serie en hebben nooit iets van GRRM gelezen of gehoord. Alles wat na de NK komt, is GRRM zijn versie van Zuiveringen van de Gouw. Niet essentieel voor het plot, maar het afronden van verhalen en laten zien wat er op menselijk niveau gebeurt, wat de impact is van oorlog. Ook interessant, maar niet het doel.
NK zit niet eens in de boeken...
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:23:07 #241
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186510572
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:22 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

NK zit niet eens in de boeken...
Dus?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186510574
He, maar als ik een computerspel aan het spelen was, en je mocht in het begin een side kiezen. En ik zag daar
WW
Strength: can turn slain enemies
Weakness: once your hero dies, your whole army dies

Dan had ik echt wel dat risico genomen. Gewoon je hero goed beschermen.
pi_186510581
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:23 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dus?
Dus je hele theorie slaat nergens op. Je zegt dat na NK het GRRM versie van wat dan ook is. Terwijl de NK en GRRM niks met elkaar te maken hebben.
pi_186510582
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:03 schreef HostiMeister het volgende:
Vind het wel mooi hoe allemaal die nerds zo vies mad zijn omdat ze allerlei verwachtingen in hun hoofd hadden gemaakt die niet uitkomen, waardoor ze ineens minder speciaal zijn. Overal betekenis achter zoeken en moeilijk doen,
Vooral dit dus
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:25:04 #245
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186510597
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:03 schreef HostiMeister het volgende:
Vind het wel mooi hoe allemaal die nerds zo vies mad zijn omdat ze allerlei verwachtingen in hun hoofd hadden gemaakt die niet uitkomen, waardoor ze ineens minder speciaal zijn. Overal betekenis achter zoeken en moeilijk doen, en dan blijkt gewoon NK was een asshole, nu is hij dood. 90% van de mensen dood, door naar de Iron Throne. Kan ik wel waarderen.
FFS, bijna geen één belangrijk personage dood. In een battle van deze omvang waarbij alle soldaten sterven kan je niet zowat alle karakters laten leven. Dat is ons punt, de ontieglijke hoeveelheid inconsistenties, gaten in het plot en het gebrek aan overzicht van de schrijvers. De schrijvers zijn voor CGI in plaats van diepgang gegaan en laten slimme karakters op een veel te makkelijke manier sterven als het ze uitkomt, Littlefinger is een goed voorbeeld hiervan. Maar ook de NK, hij is duidelijk intelligent en niet dom maar in dit gevecht gedroeg hij zich bijzonder dom. Om nog maar te zwijgen over de "strategie" van de levenden. Ik had liever gezien dat ze meer tijd stopten in een consistent verhaal met logische keuzes dan in CGI gallore. Hey, dat waren toevallig de eerdere seizoenen.

Als je de reviews van Preston gaat volgen zie je hoe verschrikkelijk veel inconsistenties er wel niet zijn. Inconsistenties die GRRM niet in zijn eigen verhaal had. Daarom was de serie in seizoen 1 t/m 4 zo goed.
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:26:50 #246
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186510616
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dus je hele theorie slaat nergens op. Je zegt dat na NK het GRRM versie van wat dan ook is. Terwijl de NK en GRRM niks met elkaar te maken hebben.
Het is geen theorie van wat dan ook.
Het is precies wat er al jaren gezegd wordt door de schrijver, die het einde het verteld aan de showrunners.

NK is in de serie natuurlijk zodat je als publiek een beter beeld hebt bij de vijand. Ik snap dat ze daarvoor gekozen hebben. Het idee van "Others" is vrij abstract en ze willen meer spanning en drama creëren. Alles na de Others dan, in plaats van NK.

Staat er nog steeds hetzelfde.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186510623
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 april 2019 08:03 schreef HostiMeister het volgende:
Vind het wel mooi hoe allemaal die nerds zo vies mad zijn omdat ze allerlei verwachtingen in hun hoofd hadden gemaakt die niet uitkomen, waardoor ze ineens minder speciaal zijn. Overal betekenis achter zoeken en moeilijk doen, en dan blijkt gewoon NK was een asshole, nu is hij dood. 90% van de mensen dood, door naar de Iron Throne. Kan ik wel waarderen.
90% van de mensen dood behalve de main cast met hun plotarmor. Dat hadden ze in de eerste seizoenen niet.
pi_186510789
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

De meme is leuk maar de scene was wel echt angstaanjagend. Toen had ik nog wel even het idee dat weinigen het zouden overleven. De aanloop naar het gevecht is geweldig geconstrueerd.
Angstaanjagend? Man man man.
  dinsdag 30 april 2019 @ 08:45:13 #249
474750 verbijstering
verbijsterend
pi_186510790
Dus je hebt nu een stuk of 15 man en 1 a 2 draken die zwaar gewond zijn vs the golden army, het Lannister leger, de city guard en Cercei.

Dus dat wordt of via een geheime Varys gang de stad binnen sneaker op een soort suicide missie of ze toveren ineens uit de lucht een legertje (the vale / riverlands / reach).

Ik vond het een vette aflevering maar wel een beetje een anticlimax dat ze al vanaf aflevering 1 opbouwen naar de invasie vanuit het noorden (the wall, de wights in de opening scene) en dan wordt de nightking dan meteen de eerste veldslag doodgeprikt :D

Dan maar optie B - Bran wordt een soort nieuwe nightking om te winnen en trekt zich daarna terug in het noorden.
pi_186510811
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 23:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik ben kwaad, wat een teringeinde. De Night King nu al dood door Arya is echt lachwekkend.

De rest van de serie boeit me meteen al heel weinig meer.
Moet je maar niet van die gare theorieën gaan bedenken :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')