abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186503905
Deze winter diep in de buidel getast om mijn Taunus te voorzien van winterbanden.
Omdat er van een winter nauwelijks sprake is geweest deze alweer snel vervangen door goedkopere voorjaarsbanden en wil ik de winterbanden opslaan om slijtage te voorkomen.
Nu zegt een maat van me echter dat ik ze er net zo goed op had kunnen laten zitten omdat ze praktisch toch niet slijten.

Is dit waar?
pi_186504183
Nee, dat is niet waar. Winterbanden slijten zomers als een malle, daarbij zijn de rij-eigenschappen niet zo goed als zomerbanden en zijn zomerbanden vaak ook stiller en zuiniger.

Tenzij je er natuurlijk de goedkoopste bandjes onder hebt gezet die je kon vinden...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_186504667
Schopje PTA
  donderdag 2 mei 2019 @ 23:01:54 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186576592
Ik heb onder mijn ouwe Benz wel eens besloten om een setje winterbanden 'eventjes' op te rijden omdat ze op velgen zaten die ik als zomerwielen wilde en overgooien ging niet ivbm de maat. De winter erop was ik 75k verder, na die winter waren ze op.

Als je er elk jaar maar 5k op rijdt, zijn ze uitgedroogd voor ze op zijn. Beter plemp je ze er gewoon standaard een paar maanden per jaar op, of het nou wel of geen winters weer is.. Bij lage temperaturen (onder de 6,7 graden) moeten ze al beter zijn als je zomerrubber, dus dan kun je er gewoon verantwoord op rondhobbelen.
Die van mij deden het overigens prima met 30+, nooit in negatieve zin gemerkt dat ik op winterbanden reed.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186576632
Ik heb het een tijdje volgehouden, 2x per jaar banden wisselen.

In 2014 (of 2015?) een setje CrossClimates eronder gegooid en wil niet meer terug.
pi_186577150
Op mijn Vitara village v6 2l .
Zaten winderbanden onder van het merk Michelin.
Hebben er 4jaar ondergezeten.
Nergens geen last van gehad .

Nieuwe wagen van mijn een Opel Vivaro heb ik nu 4x4 modder wielen van de vitara opgezet .
Ben met de bus vaak offroad lol wegens me werk.

De anderen wagens hebben gewoon 4 seizoenen banden onder gezet.

Aangezien er toch geen 200klm per uur word gereden maar netjes 130klm per uur op de snelweg.
Zie ik totaal geen nut meer in winter of zomer banden te kopen .
Gewoon 4seizoenen er onder en klaar
Iets wat ik al jaren doet nu .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')