abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186452093
Hallo

Ik woon in het buitenland en Dan is het alsnog handig om ook een nederlandse bank te hebben.

Nu is de vraag welke bank van deze 2 is het beste?

Bunq of knab ?

En wat zijn jullie ervaringen....
Joey
pi_186452309
Knab ben ik mee gestopt, werd duur t.o.v. andere banken zonder dat er iets tegenover stond qua rente en/of service. HEb nu gratis MoneYou Go, bevalt prima!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 27 april 2019 @ 08:46:08 #3
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_186452416
Moneyou is inderdaad een prima optie, gratis rekening met betaalpas, leuke app en een net iets hoger flintertje rente dan bij de rest. Met Bunq en Knab heb ik geen ervaring.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_186452426
Ik heb Moneyou, Knab en bun. Al staat er op Moneyou niets meer nu de rente bij bunq beter is. Knab ben ik eigenlijk aan het uitfaseren en ik wil volledig over naar bunq ivm de fijne interface van de app en de rente is een leuke bijkomstigheid.
pi_186458363
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 07:57 schreef SwedNed het volgende:
Hallo

Ik woon in het buitenland en Dan is het alsnog handig om ook een nederlandse bank te hebben.

Nu is de vraag welke bank van deze 2 is het beste?

Bunq of knab ?

En wat zijn jullie ervaringen....
Is het bij de 2 door jou genoemde mogelijk om een rekening te openen als je niet in NL woont?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 27 april 2019 @ 14:43:10 #6
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_186458622
Je zou ook eens baar Revolut of N26 kunnen kijken. Lijkt me zelfs interessanter dan Knab of Bunq. En beide hebben een gratis versie.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_186458637
ABN
pi_186460861
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:44 schreef Vollenhoven het volgende:
ABN
ING
metal up your ass
  Moderator zaterdag 27 april 2019 @ 17:49:27 #9
447051 crew  Peejtur
pi_186462019
Mensen ipv zomaar een (andere) bank te noemen: zet er dan ook even bij waarom die bank.
pi_186462126
ING, vanwege de actieve betaalrekeningkorting op hun hypotheek.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_186462685
Ik heb een tijdje bunq gebruikt. Maar ik ben er toch een beetje huiverig voor. Er gaan nogal wat verhalen van klanten wiens rekeningen zomaar bevroren worden door het Compliance team. Het blijkt dan bijzonder lastig om je geld weer terug te krijgen.

Het probleem zit 'm in de communicatie. Bij bunq kun je namelijk alleen chatten aan de hand van Private Matters. Dat is nogal een eenwegcommunicatie, want wanneer ze je niet ter woord willen staan, verbreken ze de verbinding en zit je met lege handen.

Dat terwijl je bij iedere andere fysieke bank wel even naar kantoor kan gaan, je ID-kaart kan laten zien en opheldering krijgt. Als bunq wat meewerkender zou zijn op de afdeling Compliance en winst zou maken, zou het een prima bank zijn.

Zelf ben ik teruggegaan naar ING. Hebben een fijne app die doet denken aan wat je ook met bunq kunt. Al besef ik ook wel dat de moraal bij ING nogal ver te zoeken is (met een topman die zichzelf miljoenen belooft en investeringen in dingen die minder goed zijn in de wereld). Het is maar net wat je wilt: functies, goed contact met de bank of groene investeringen. Overal is wat voor te zeggen.
pi_186463260
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:44 schreef Vollenhoven het volgende:
ABN
Dat werkt niet als je buiten de EU woont. Al deze klanten zijn/worden eruit geknikkerd bij de ABN.
ING neemt nog steeds klanten aan die buiten de EU wonen.
Verder TVP, altijd nuttig om te zien wat voor oplossingen er zijn voor in het buitenlandwonende Nederlanders.
pi_186463310
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:43 schreef Folkwin het volgende:
Je zou ook eens baar Revolut of N26 kunnen kijken. Lijkt me zelfs interessanter dan Knab of Bunq. En beide hebben een gratis versie.
Dit idd, en dan Revolut. Of eventueel Transferwise.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2019 19:15:12 ]
pi_186491721
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:34 schreef Dennisweb het volgende:
Ik heb een tijdje bunq gebruikt. Maar ik ben er toch een beetje huiverig voor. Er gaan nogal wat verhalen van klanten wiens rekeningen zomaar bevroren worden door het Compliance team. Het blijkt dan bijzonder lastig om je geld weer terug te krijgen.

Het probleem zit 'm in de communicatie. Bij bunq kun je namelijk alleen chatten aan de hand van Private Matters. Dat is nogal een eenwegcommunicatie, want wanneer ze je niet ter woord willen staan, verbreken ze de verbinding en zit je met lege handen.

Dat terwijl je bij iedere andere fysieke bank wel even naar kantoor kan gaan, je ID-kaart kan laten zien en opheldering krijgt. Als bunq wat meewerkender zou zijn op de afdeling Compliance en winst zou maken, zou het een prima bank zijn.

Zelf ben ik teruggegaan naar ING. Hebben een fijne app die doet denken aan wat je ook met bunq kunt. Al besef ik ook wel dat de moraal bij ING nogal ver te zoeken is (met een topman die zichzelf miljoenen belooft en investeringen in dingen die minder goed zijn in de wereld). Het is maar net wat je wilt: functies, goed contact met de bank of groene investeringen. Overal is wat voor te zeggen.
Lijkt me niet dat ze zonder valide reden je rekening blokkeren. Alsof ze bij Compliance niets anders te doen hebben.
pi_186509061
Dat zou je zeggen. Maar om nou meteen bij een transactie van respectievelijk 19 en 21 cent en 2x1 cent van KPN en Marktplaats een bankrekening te sluiten? Dat vind ik wel wat overdreven.

Het is me namelijk zelf overkomen. Als je dan met de support chat, krijg je te horen dat Compliance ermee bezig is ‘maar we kunnen je niet verder helpen.’

Dan denk ik... stel ik parkeer er mijn hele dagelijkse beraalrekening. Dan wil ik toch wel ter woord gestaan worden. Toen mijn bankrekening door een fout van een medewerker bij ABN geblokkeerd werd, had ik eenvoudig contact aan de telefoon en was het binnen 10 minuten geregeld.

Bij bunq heb je geen telefoon. Je hebt alleen de chat. Die wordt voortdurend gesloten door Compliance. En dan heb je dus niks. Het enige wat je dan kan doen is negatieve reclame maken op Twitter, want daar zijn ze gevoelig voor.

Wil je Apple Pay, kekke features (die zijn wel heel goed), een middelmatig coresysteem (inclusief bugs) en een bank die verlies maakt, kies je bunq.

Kun je zonder Apple Pay leven en vind je het oké dat je even wat langer moet wachten op innovatie? Dan neem je liever knab. Schrijft groene cijfers.

En heb je toch liever wel de meeste functies die bunq ook heeft, minus Apple Pay en automatisch sparen, dan kun je altijd nog naar kopieerbank ING. Daar zit ik zelf nu ook bij. De app is geweldig en doet best denken aan bunq. Ik stapte over naar bunq vanwege de functies. Maar de onzekerheid of je morgen nog bij je geld kunt vreet aan je.

Verder: als bunq groene cijfers schreef, een telefoonlijn had gehad en een betere Compliance-afdeling, had ik allang voor bunq gekozen. Dat geldt trouwens ook als bunq zou worden overgenomen door bijvoorbeeld ABN of waarschijnlijker ING.

Ali is de enige investeerder. Voordeel is dat je niet te maken krijgt met nare wensen van slechte investeerders. Nadeel is dat je niet weet wat er achter de schermen gebeurt.

Nadelen:
- Geen inzicht in hoeveelheden klanten
- Jaarcijfers worden rijkelijk laat gepubliceerd
- Schrijft behoorlijke rode cijfers
- De mindset daar is dat men werkt bij een start-up, niet bij een bank
- Relatief duur
- Ali enige investeerder
- Gebrek aan transparantie
- Compliance doet haar werk niet of te goed
- Productplannen en app veranderen voortdurend
- Dingen die niks met bankieren te maken hebben, zoals emoji’s. Support in het Engels.
- Storten geld is niet of nauwelijks mogelijk
- Opname ligt op 500 per dag, per kaart
- Opnamemaximum verschilt per geldautomaat
- Gebrek aan creditcard: moeilijk met huren auto

Voordelen:
- 25 IBANs
- Spaardoelen
- Automatisch sparen
- Apple Pay
- Gelikte app
- Regelmatige updates
- Beschikbaarheid support
- Handige functies zoals bunq.me, die inmiddels al gekopieerd zijn door ING
- 3 gratis bankpassen
- 5 gratis virtuele kaarten
- Dual PIN
- Beheren passen kan makkelijk en snel bij de app
- Offline betalingen tot een maximum ondersteund
- Debit cards met CVV-code
- Roterende CVV

Dit zijn ze wel een beetje denk ik. Mij maak je er echt niet boos mee als je naar bunq gaat. Maar ik zou toch wel even goed nadenken. Wat mij betreft zijn er flink wat zaken voor verbetering vatbaar. bunq is een veelbelovend product dat gewoon nog niet helemaal af is.
pi_186519630
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 00:41 schreef Dennisweb het volgende:
- Handige functies zoals bunq.me, die inmiddels al gekopieerd zijn door ING
Welke functies bedoel je precies? Ik heb zelf namelijk het idee dat ING in ontwikkeling voorloopt op andere banken...
pi_186519802
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:37 schreef jroz het volgende:

[..]

Welke functies bedoel je precies? Ik heb zelf namelijk het idee dat ING in ontwikkeling voorloopt op andere banken...
Het betaalverzoek verloopt via iDEAL, net als bij bunq. Daardoor staat het geld onmiddellijk op je rekening. :)
pi_186519999
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 08:31 schreef blomke het volgende:
Knab ben ik mee gestopt, werd duur t.o.v. andere banken zonder dat er iets tegenover stond qua rente en/of service. HEb nu gratis MoneYou Go, bevalt prima!!
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 08:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Moneyou is inderdaad een prima optie, gratis rekening met betaalpas, leuke app en een net iets hoger flintertje rente dan bij de rest. Met Bunq en Knab heb ik geen ervaring.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 08:47 schreef Rian. het volgende:
Ik heb Moneyou, Knab en bun. Al staat er op Moneyou niets meer nu de rente bij bunq beter is. Knab ben ik eigenlijk aan het uitfaseren en ik wil volledig over naar bunq ivm de fijne interface van de app en de rente is een leuke bijkomstigheid.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 14:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Is het bij de 2 door jou genoemde mogelijk om een rekening te openen als je niet in NL woont?
Volgens een recente reviewer van de Moneyou android app moet je een andere Nederlandse bankrekening aanhouden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_186523328
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Volgens een recente reviewer van de Moneyou android app moet je een andere Nederlandse bankrekening aanhouden.
De vraagstelling van TS wekt de suggestie dat het om zijn eerste en dus enige NL bankrekening zou gaan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_186524021
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 16:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Niet mijn ervaring.
pi_186524920
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 08:46 schreef Thunder0x het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat ze zonder valide reden je rekening blokkeren. Alsof ze bij Compliance niets anders te doen hebben.
Een bank zal inderdaad niet zonder valide reden een bankrekening sluiten. Let wel: niet zonder een -voor hen- valide reden.
Zo heeft ABN Amro zo'n 2 jaar geleden besloten om alle particuliere klanten die buiten de EU wonen op te zeggen.
Ik heb geen opzegging van hen gehad, tot januari van dit jaar, twee weken nadat mijn laatste deposito bij hen afliep. Toen werd mijn rekening ook opgezegd.
De beweegreden: ze konden zich niet verdiepen in de belastingregelgeving van andere landen, dus zetten ze deze klanten liever buiten de deur. Echter, zolang het de bank geld zou kosten (afkopen van de looptijd van mijn deposito) stapten ze moeiteloos over dit argument heen.
  woensdag 1 mei 2019 @ 13:32:50 #22
485455 FrankfromEurope
Businessman and innovator
pi_186539506
Hey SwedNed,
Ik ben helemaal overgestapt (ook zakelijk) naar bunq en dat bevalt erg goed.

Bunq bied zoveel functies dat het even kost om ze allemaal op een rijtje te zetten.

2 rekeningen op 1 pas
Nederlandse pas en Mastercard debitcard
Betaal verzoeken met iDeal/Sofort
Contacten register (makkelijk andere gebruikers vinden)
Incasso's acepteren of weigeren
Automatiche betalingen met stopdatum.
Vingerprint login en pay
Contactloos betalen met telefoon
Virtuele mastercard debitcards aanmaken met bestedingslimit
Supper makkelijk rekeningen delen
Gezamelijke rekeningen openen met iedereen is mogelijk
(Goede) Rente op al je geld

En je kan meerdere rekeningen onder 1 pakket plaatsen wat de kosten vriendelijk maakt.
Ik betaal voor 3 rekeningen + 1 zakelijk ¤20 per maand

Je krijgt vaak mailtjes dat ze dingen verbeteren en functies toevoegen dus daar wordt ik wel vrolijk van.

Laat maar weten hoe het bevalt!
Groeten, Frank

[ Bericht 7% gewijzigd door Armani XL op 01-05-2019 14:07:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')