abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:11:34 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186462347
Rot toch op, stelletje conservatieve grijze zakken. Leven en laten leven.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:38:19 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186462726
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:37 schreef SpecialK het volgende:
Opiumwet afschaffen en gewoon keuringsdienst van waarde uitbreiden. Eerst je producten netjes laten testen voordat je gaat verkopen aan de bevolking.
Wat heeft dat tv programma er mee te maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 april 2019 @ 01:30:54 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186470915
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heeft dat tv programma er mee te maken?
Sorry je hebt gelijk. De NVWA bedoel ik waarschijnlijk. Wel grappig dat een tv programma een naam kiest die meer klinkt als overheidsafdeling dan de adfdeling zelf.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 28 april 2019 @ 01:40:37 #29
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_186470978
Eindelijk hebben ze de oplossing voor het drugsprobleem gevonden.
Bedankt Hans.
pi_186471120
Grappergod _O_
pi_186472323
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 21:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

We hebben nu al diverse opeenvolgende kabinetten gehad met een minister afkomstig van die "liberale" partij op de post van Justitie, en elk van die bewindslieden was gefocust op het keihard aanpakken van zowel de fabrikanten, verkopers, gebruikers, en de middelen zelf. In al die jaren is de drugsoverlast in de vorm van geweld, intimidatie, afvallozing etc alleen maar toegenomen, maar op een of andere manier lijkt het daar nog steeds totaal niet doorgedrongen dat het allemaal averechts werkt. :N
Gebruikers realiseren zich niet dat ze mede verantwoordelijk zijn voor de overlast die drugsproductie, handel en gebruik van drugs met zich meebrengt.

Het is onderhand maatschappij ontwrichtend met iedere week aan liquidaties of drugsafval wat wordt gedumpt. Burgemeesters en bestuurders die worden bedreigd.

Of je legaliseert het (wat binnen EU -verband toch nooit gaat gebeuren) of je gaat de straffen voor handel, dump en gebruik fors verhogen.

Verder begrijp ik niet dat mensen zo gemakkelijk hun hersencellen blootstellen aan onbekende chemische substanties waarvan het productieproces volkomen onbekend is alsmede de risico's op de korte of langere termijn.
  zondag 28 april 2019 @ 09:16:47 #32
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_186472386
Ondanks dat ik geen fan ben van ons drugsbeleid vind ik dit wel enigszins een goede zaak. Er gaat gewoon te veel gevaar uit van de doorlopende pogingen iets nieuws uit te vinden, dat genoeg lijkt op een verboden middel om leuk te zijn, maar te weinig om illegaal te zijn. Dat het daadwerkelijke probleem zit bij het verbieden van die eerste middelen moge duidelijk zijn, maar zolang de politiek een bord voor de kop heeft op dat vlak is dit misschien wel het beste alternatief helaas.
  zondag 28 april 2019 @ 09:30:20 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_186472535
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 01:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sorry je hebt gelijk. De NVWA bedoel ik waarschijnlijk. Wel grappig dat een tv programma een naam kiest die meer klinkt als overheidsafdeling dan de adfdeling zelf.
Dat komt omdat de naam vh tv-programma gebaseerd is op de naam van een (voormalige) overheidsinstantie: de Keuringsdienst van Waren.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Keuringsdienst_van_Waren
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_186473616
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 09:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Gebruikers realiseren zich niet dat ze mede verantwoordelijk zijn voor de overlast die drugsproductie, handel en gebruik van drugs met zich meebrengt.

Het is onderhand maatschappij ontwrichtend met iedere week aan liquidaties of drugsafval wat wordt gedumpt. Burgemeesters en bestuurders die worden bedreigd.

Of je legaliseert het (wat binnen EU -verband toch nooit gaat gebeuren) of je gaat de straffen voor handel, dump en gebruik fors verhogen.

Verder begrijp ik niet dat mensen zo gemakkelijk hun hersencellen blootstellen aan onbekende chemische substanties waarvan het productieproces volkomen onbekend is alsmede de risico's op de korte of langere termijn.
Goed, die RC's zijn dus nu nog legaal. Welke overlast, liquidaties en drugsafval heeft het al met al gegenereerd?

Het verbod gaat de kostenteller goed in gang zetten.
pi_186473674
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 11:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Goed, die RC's zijn dus nu nog legaal. Welke overlast, liquidaties en drugsafval heeft het al met al gegenereerd?

Het verbod gaat de kostenteller goed in gang zetten.
Neem aan dat het productieproces niet zo enorm verschilt dan van gewone xtc. Men haalt daar een illegaal stofje weg en men vervangt het door een stofje die nog niet op de lijst staat.

Nogmaals, ik begrijp niet dat mensen hier hun kostbare brein aan bloot stellen.
pi_186473794
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 11:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Neem aan dat het productieproces niet zo enorm verschilt dan van gewone xtc. Men haalt daar een illegaal stofje weg en men vervangt het door een stofje die nog niet op de lijst staat.

Nogmaals, ik begrijp niet dat mensen hier hun kostbare brein aan bloot stellen.
Voor zover ik weet wordt het product besteld in China. Op de grotere sites staat in elk geval een "China-ban list". Het wordt geïmporteerd, er worden invoerrechten over betaald en er wordt BTW betaald van wat verkocht is.

Maar goed, snap je dan wel waarom mensen hun kostbare brein blootstellen aan bewezen effecten van alcohol? (laten we de lever dan even buiten beschouwing laten). Of de schade van tabak aan de longen? Of vet en snoepgoed voor het algehele lichamelijke gestel?
pi_186473898
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 11:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Maar goed, snap je dan wel waarom mensen hun kostbare brein blootstellen aan bewezen effecten van alcohol? (laten we de lever dan even buiten beschouwing laten). Of de schade van tabak aan de longen? Of vet en snoepgoed voor het algehele lichamelijke gestel?
Daarvan weet je wat het doet met jouw lichaam. Van die onbekende chemische substanties weet je helemaal niet wat het met je brein en organen doet want het productieproces is onbekend.

Sommige producten zijn al op een lijst gezet omdat ze schadelijk bleken voor het lichaam. Men kon er beroertes van krijgen of hartklachten. En dan op zo'n jonge leeftijd.

Maar goed, Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten. Ik ga hier niet de moraalridder uithangen.
pi_186474033
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 11:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daarvan weet je wat het doet met jouw lichaam. Van die onbekende chemische substanties weet je helemaal niet wat het met je brein en organen doet want het productieproces is onbekend.

Sommige producten zijn al op een lijst gezet omdat ze schadelijk bleken voor het lichaam. Men kon er beroertes van krijgen of hartklachten. En dan op zo'n jonge leeftijd.

Maar goed, Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten. Ik ga hier niet de moraalridder uithangen.
Ja, er zijn inderdaad filmpjes van mensen die roepen "nooit meer" . En dan bij doorvragen blijkt dat ze gewoon veel te veel gepakt hebben. Dat is dan niet de schuld van het stofje, maar gewoon een beetje dom van de mensen.

Er komen ook jongeren om door de gevolgen van alcohol. Sterker nog: een gigantisch veelvoud. Nog erger: er komen mensen om door het alcoholgebruik van anderen. Maar goed, dat is dan bewezen, dus niet erg. Dat hebben we geaccepteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')