Natuurlijk vragen mensen, zoals ik, om hulp. HEMA heeft geen standaard schap dus het is even puzzelen welk schappenplan hier van toepassing is.quote:Op zondag 7 juli 2019 23:16 schreef Mandies het volgende:
[..]
Hmm hij leek zo makkelijk. Ik zit nog niet op Slack, wel aanmelding gedaan maar wacht nog op de uitnodiging...
Ik kijk even of die er dinsdag nog staat en of ik het in mijn ochtend programma nog red. Ik moet er om de hoek zijn, kost mij dan ook extra benzine
Maar is er dan niemand die vraagt of die duidelijk uitgelegd kan worden i.p.v. tig vragen?
Je kunt mailen naar NLsupport@roamler.com, dan activeert Roamler jouw oude account weer en dan kan je verder met het aantal XP dat je al verdiende, en het bijbehorende levelquote:Op dinsdag 9 juli 2019 21:45 schreef mitchell88 het volgende:
leuk! ik heb in 2011 een account gehad toen het net was opgericht volgens mij, toen wel eens wat opdrachten bij de AH uitgevoerd (eieren schap fotograferen e.d). Mijn account is inmiddels niet meer actief, heeft er iemand een invite voor me?
thnx! dan ga ik dat gelijk doen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 22:00 schreef Martijntj het volgende:
[..]
Je kunt mailen naar NLsupport@roamler.com, dan activeert Roamler jouw oude account weer en dan kan je verder met het aantal XP dat je al verdiende, en het bijbehorende level
als ik een mail stuur, wordt mijn 'oude' Slack-account dan ook weer geactiveerd?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 22:00 schreef Martijntj het volgende:
[..]
Je kunt mailen naar NLsupport@roamler.com, dan activeert Roamler jouw oude account weer en dan kan je verder met het aantal XP dat je al verdiende, en het bijbehorende level
ik heb me op Slack in het Hemacadeaukaarten channel echt helemaal te pletter gelachen om de puinhoop. het is echt een hel van een opdracht geweest. en ja soms viel het mee (hoorde ik van anderen), maar er zijn soms ook mensen 2 uur bezig geweest. en soms stelden ze dan een vraag op Slack en moesten ze lang wachten op antwoord. 1 keer na een half uur nog steeds geen duidelijkheid van degene die erover gaat. toen schreef een andere Roamler-medewerker: "Je kan doen wat jou het beste lijkt, maar als dat dan niet goed genoeg is, heb je kans dat je misschien terug moet."quote:Op zondag 7 juli 2019 20:39 schreef babbelaar92 het volgende:
[..]
Ik vind er weinig verleidelijk aan. De opdracht is erg onduidelijk en ik denk dat de meerderheid dit vind want er staan er nog genoeg open voor inmiddels ¤35-¤40 per stuk. Wat mij betreft een te grote kans op fouten bij deze opdracht.
Ik heb denk tien of meer Hema locaties bezocht. Denk dat ik elke keer maximaal 15 minuten bezig was.quote:Op donderdag 11 juli 2019 14:17 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik heb me op Slack in het Hemacadeaukaarten channel echt helemaal te pletter gelachen om de puinhoop. het is echt een hel van een opdracht geweest. en ja soms viel het mee (hoorde ik van anderen), maar er zijn soms ook mensen 2 uur bezig geweest. en soms stelden ze dan een vraag op Slack en moesten ze lang wachten op antwoord. 1 keer na een half uur nog steeds geen duidelijkheid van degene die erover gaat. toen schreef een andere Roamler-medewerker: "Je kan doen wat jou het beste lijkt, maar als dat dan niet goed genoeg is, heb je kans dat je misschien terug moet."
Ja hallo, moet het risico dan bij de Roamler liggen als het bedrijf geen duidelijkheid kan geven????
De feedback die ik over dit punt heb gegeven en de kritische vragen die ik hierover stelde (en die onbeantwoord zijn gebleven) zijn de definitieve aanleiding geweest voor hen om mij eruit te gooien.
een tijd terug is er ook iemand uit Slack gegooid, dat heb ik alleen indirect een heel klein beetje meegekregen. anderen die ik erover hoorde spraken er ook schande van hoe dat gegaan is van de zijde van Roamler, ik was wel benieuwd naar het verhaal maar heb er uiteindelijk weinig tot niets over gehoord.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:04 schreef b-engel het volgende:
Wat ik me afvraag, zou je de eerste en de enige zijn? Mag je nu nog wel merchandisen?
dan denk ik dat er best wat mensen zijn die vinden dat je mazzel hebt gehad.quote:Op donderdag 11 juli 2019 14:56 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Ik heb denk tien of meer Hema locaties bezocht. Denk dat ik elke keer maximaal 15 minuten bezig was.
en ja ik kan nog gewoon opdrachten accepteren.quote:Op donderdag 11 juli 2019 15:04 schreef b-engel het volgende:
Wat ik me afvraag, zou je de eerste en de enige zijn? Mag je nu nog wel merchandisen?
1 gok, begint zijn naam met een W?quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:18 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
er is wel 1 Merchandiser die zo achterlijk veel vragen stelt in Slack en zo weinig zelfstandig is dat we (1-op-1) soms grappen maken in de trand van 'het valt nog mee dat ie 's morgens niet aan Roamler vraagt of ie eerst zijn linker- of zijn rechtersok moet aantrekken', die kost dus veel aandacht en energie, maar ik denk dat ze (als ze hem er al op aanspreken) dat veel softer aanpakken.
ik zou me wel kunnen voorstellen dat ze zich achteraf afvragen hoe die persoon uberhaupt door de keuring en het Skype-gesprek heen is gekomen en Merchandiser heeft mogen worden
Wacht, zitten er maar 26 rm op slack?quote:Op donderdag 11 juli 2019 22:33 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Kans 1 op 26, dus geen verrassing dat je goed gokt
Eerste twee checks even gevraagd 'welk schap is dit'. Toen herkende ik wat de eisen waren voor een klein, middel of groot schap.quote:Op donderdag 11 juli 2019 17:20 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dan denk ik dat er best wat mensen zijn die vinden dat je mazzel hebt gehad.
Dat, of 26 letters in het alfabet. Kies maar.quote:Op donderdag 11 juli 2019 22:41 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Wacht, zitten er maar 26 rm op slack?
quote:Op donderdag 11 juli 2019 22:41 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat we hem nu ontmaskerd hebben...quote:Op donderdag 11 juli 2019 22:41 schreef Smartroam het volgende:
[..]
zoals vaker uitgelegd: het is 2-zijdig.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 09:32 schreef loezzzje het volgende:
Oh Feestkabouter mij verbaasd het vooral dat je nog steeds aan roamler doet. Je zou toch zeggen dat als je na een jaar klagen nog geen verbetering ziet je er al lang mee gekapt zou zijn maar jij niet
Haha! Mag ‘ie ook eens een foutje maken..quote:Op vrijdag 12 juli 2019 00:55 schreef b-engel het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat we hem nu ontmaskerd hebben...
Doel je op mijn post? Nee toch? Deze is aangepast omdat ik een naam noemde en dat ongepast vind.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:59 schreef MaJo het volgende:
Ik ben het wel eens met Feestkabouter dat Roamler aan censuur doet. Iemand hierboven in het topic is ook gevraagd zijn bericht aan te passen, dat vind ik niet kies. Roamler moet iets met kritiek doen in plaats van dat weg te vegen, dat is niet netjes.
als je dat uit jezelf aanpaste is dat waarschijnlijk niet waar op werd gedoeld.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:49 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Doel je op mijn post? Nee toch? Deze is aangepast omdat ik een naam noemde en dat ongepast vind.
Nee, ik doel op de post van babbelaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:49 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Doel je op mijn post? Nee toch? Deze is aangepast omdat ik een naam noemde en dat ongepast vind.
Als een Roamler-medewerker aangeeft dat hij op Fok zit omdat hij het leuk vindt omdat hij zelf ook roamlert, vind ik niet dat hij dan ineens zijn andere pet op moet zetten om hier mensen terecht te wijzen. En wees dan een held en doe het gewoon openbaar. Maar dat is de nieuwe tactiek van Roamler: mensen die vragen hebben persoonlijk berichten of kritiek te vermijden, dat merkte ik laatst ook al.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:19 schreef Feestkabouter het volgende:
Wat dat betreft is het op zich enerzijds niet vreemd of kwalijk dat een Roamler-medewerker een Fok-user erop aanspreekt om dat niet meer te doen.
Hij kon het idee hebben dat ik de post moest aanpassenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:54 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
als je dat uit jezelf aanpaste is dat waarschijnlijk niet waar op werd gedoeld.
afgaande op de prive-berichten die ik ontvang (en die waarschijnlijk ook wel tussen andere users worden gestuurd), zijn er meerdere mensen naast mij die wel eens een bericht van Martijn hebben gekregen met het dringende verzoek om een post op Fok aan te passen of weg te halen.
Mij is niet gevraagd door iemand van Roamler om mijn post aan te passen of te verwijderen. Wel ben ik er hier aan herinnerd dat wat er op Slack wordt gezegd hier niet geplaatst mag worden, en dat dit te vinden is in de slack-voorwaarden. Dit wist ik niet. Echter had ik niets letterlijk gequote van slack en alleen aangegeven hoe de meeste aankeken tegen een bepaalde opdracht maar goed. Lesson learned.quote:
over Slack: enerzijds heb je een punt, anderzijds kun je je afvragen of dat wel zo is. ja zij bieden ons iets...... maar uiteindelijk denk ik dat zij er meer voordeel bij hebben dan wij. veel situaties zijn moeilijk zonder foto te bespreken via berichten in de Roamler-app, dus het helpt hen, en ja ook ons dus, om betere resultaten te bereiken. maar ze zien ook graag dat de Slack-Roamlers elkaar helpen (gratis en voor niks) zodat ze er zelf minder werk aan hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 21:58 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Hij kon het idee hebben dat ik de post moest aanpassen.
Je hebt soms een punt, alleen schreeuwen, zo komt het over, heeft weinig nut. De toon maakt de muziek.
Verder vind ik dat je het ook andersom kan bekijken. Wij mogen op een forum met elkaar babbelen over checks. Ik snap dat er enige controle dient te zijn.
ok, dat is wel een onderscheid, het maakt het (in dit geval) enerzijds misschien iets minder erg. maar anderzijds, gezien de woorden die de aanleiding vormden voor Martijn z'n mededeling, blijft het nog steeds absurd dat ie uberhaupt dat bericht heeft gestuurd.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 23:00 schreef babbelaar92 het volgende:
[..]
Mij is niet gevraagd door iemand van Roamler om mijn post aan te passen of te verwijderen. Wel ben ik er hier aan herinnerd dat wat er op Slack wordt gezegd hier niet geplaatst mag worden, en dat dit te vinden is in de slack-voorwaarden. Dit wist ik niet. Echter had ik niets letterlijk gequote van slack en alleen aangegeven hoe de meeste aankeken tegen een bepaalde opdracht maar goed. Lesson learned.
Als jou wordt gezegd dat jij niet negatief over een opdracht mag praten dan is dat censuur, of dat nou via slack of dm aan jou wordt meegedeeld. Op fok moet je gewoon vrijuit kunnen praten over jouw mening zonder daarvoor op de vingers getikt te worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 23:00 schreef babbelaar92 het volgende:
[..]
Mij is niet gevraagd door iemand van Roamler om mijn post aan te passen of te verwijderen. Wel ben ik er hier aan herinnerd dat wat er op Slack wordt gezegd hier niet geplaatst mag worden, en dat dit te vinden is in de slack-voorwaarden. Dit wist ik niet. Echter had ik niets letterlijk gequote van slack en alleen aangegeven hoe de meeste aankeken tegen een bepaalde opdracht maar goed. Lesson learned.
Het is naar mijn mening niet heel raar, als het maar normaal blijft.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:52 schreef b-engel het volgende:
Je bent er zelfs nog een vergeten @:feestkabouter: de facebookgroep van Kevin. Kevin heeft opeens Tasha medebeheerder moeten maken, ook daar verdwijnen dingen en word je gecorrigeerd.
is het ergens niet zo dat openbare fora in essentie juist plekken zijn waar mensen hun mening over vanalles kunnen geven en er juist ongestoord over kunnen babbelen?quote:Op zondag 14 juli 2019 08:42 schreef Smartroam het volgende:
[..]
Het is naar mijn mening niet heel raar, als het maar normaal blijft.
Stel je voor, jij hebt een groot probleem, jou inziens, betreffende een bepaalde situatie. Jij post dit op fok of Facebook, terwijl de feiten misschien wel heel anders zijn en jij meer vanuit jouw eigen gevoel (mening) wat aan het brullen bent. Vanuit Roamler heel fijn dat er dan een optie bestaat om dat gebrul even te corrigeren.
Jullie trekken hier erg zwaar aan merk ik, waarom? De toekomst zal het uitwijzen.
Vanuit roamler én smartspotter zijn dit mooie kanalen voor nieuwe leden, ik begrijp lichte censuur wel.
zegt me helemaal niets.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 22:52 schreef b-engel het volgende:
Je bent er zelfs nog een vergeten @:feestkabouter: de facebookgroep van Kevin. Kevin heeft opeens Tasha medebeheerder moeten maken, ook daar verdwijnen dingen en word je gecorrigeerd.
in andere woorden dan ik net gebruikte: is het niet zo dat alle internetfora volledig uit dit soort dingen bestaan waarbij bijna altijd wel een 'benadeelde' partij bestaat voor wie het interessant zou zijn om invloed te hebben op wat er wel en niet wordt geplaatst?quote:Op zondag 14 juli 2019 08:42 schreef Smartroam het volgende:
Stel je voor, jij hebt een groot probleem, jou inziens, betreffende een bepaalde situatie. Jij post dit op fok of Facebook, terwijl de feiten misschien wel heel anders zijn en jij meer vanuit jouw eigen gevoel (mening) wat aan het brullen bent. Vanuit Roamler heel fijn dat er dan een optie bestaat om dat gebrul even te corrigeren.
Ik vond je al zo rustig qua klagen etc en dat vond ik prettig. Maar kennelijk klaagde je gewoon door alleen niet op FOK! Spijtig dat je nu op het andere forum geband bent. Niet onbegrijpelijk, maar als dat betekent dat je nu dus weer hier de hele tijd kritiek gaat zitten hebben op je drammerige toon, had ik liever gehad dat je daar niet geband was.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 09:32 schreef loezzzje het volgende:
Oh Feestkabouter mij verbaasd het vooral dat je nog steeds aan roamler doet. Je zou toch zeggen dat als je na een jaar klagen nog geen verbetering ziet je er al lang mee gekapt zou zijn maar jij niet
Mooi, we zijn het eens!quote:Op zondag 14 juli 2019 13:43 schreef liesje1979 het volgende:
Roamler heeft op FOK! niet het recht om censuur toe te passen. Op hun eigen forum hebben ze dat uiteraard wel.
d. Anders.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:51 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Mooi, we zijn het eens!
Probleem is: ze doen het wel op Fok en blijkbaar ook op facebook (en dan bedoel ik niet hun eigen pagina's).
Mijn vraag aan jou: wat moeten we daarmee?
a. gewoon zo laten gebeuren
b. ik wil graag dat het verandert, maar ik geloof er niet in dat het ooit gaat veranderen dus heeft het ook geen zin om het daar verder over te hebben
c. laten we het er uitgebreid over hebben in de hoop dat meer mensen in het verweer komen en het uiteindelijk hopelijk verandert
d. anders?
Nou op een bepaalde manier toch wel: op het moment dat ik ervoor kies een opdracht te accepteren volgens de voorwaarden die Roamler heeft bepaald, dan betekent dat dat er vanaf dat moment een overeenkomst is tussen 2 partijen en dat beide partijen zich aan die overeenkomst dienen te houden.quote:Op zondag 14 juli 2019 13:43 schreef liesje1979 het volgende:
Verder zijn ze op geen enkele manier verplicht verantwoording af te leggen over opdrachten etc en het is misschien lullig ook heb je geen recht op dat ze eventuele fouten aan je gaan toegeven.
Ik ben het hier helemaal mee eens, en dan vooral het dikgedrukte gedeelte. Vandaar ook mijn post hierover. Ik ben ondertussen wel een beetje klaar met dat geklaag over wat roamler wel of niet fout doet en of ze wel of niet hun fouten toegeven. Los het lekker met hun op ipv hier hun lopen zwart te maken omdat ze hun fouten niet toegeven. Kunnen we het gewoon weer over de opdrachten & shifts hier hebben?quote:Op zondag 14 juli 2019 13:56 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
d. Anders.
Wanneer het op FOK gebeurt dit aangeven bij een mod. Die kan die user er dan op aanspreken. Wat Roamler verder op Facebook doet en op hun eigen forum lijkt me verder niet relevant voor dit topic. Laten we vooral niet c doen, ik heb een hekel aan dat soort stemmings en zwartmakerij In mijn ogen is het heel simpel. Wanneer je niet met hun manier van werken om kan gaan dan stop je er toch gewoon lekker mee? Niemand houdt je tegen. Heb je iets aan te merken op ze dan doe je dat gewoon netjes via de mail. Dat jij daar nog weinig reacties op krijgt zal wellicht ook aan je toon en vooral de mate van kritiek liggen. Ik zou er na zoveel kritiek ook wel klaar mee zijn om op je te antwoorden. Maar jij vindt dat ze je verklaringen verschuldigd zijn en dat zijn ze niet/ Stuur je ook wel eens mailtjes met complimenten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |