abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 april 2019 @ 18:14:32 #1
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_186401121
Hallo allemaal ik wil graag wat delen en heb wat inzichten uit andere perspectieven nodig over m'n relatie. Goed, ik heb dus een vriendin en we zijn inmiddels 2,5 jaar samen. Daarvoor heeft ze nog twee echte relaties gehad en een reeks aan dates. Alles gaat prima tussen ons en we zijn super open tegen elkaar, zij zegt dat ik echt alles weet van haar en zo niet dan moet ik t gewoon vragen. Tegenovergestelde is ook waar.

Nu komt de maar. Ik was nooit erg interested in haar oude relaties en dates en zei altijd, 't boeit me niks. Het is geweest waarom zou ik me daar druk over maken over info over inwinnen. Enige wat ik wist is dat ze met haar (o.a. Tinder) dates, of dat zei ze iig altijd, nooit zomaar ging zoenen en dergelijke toestanden incl. sexuele handelingen. Dat heb ik tot nu toe altijd geloofd en geen rede gehad om aan te twijfelen.
Maarrr, zo nieuwsgierig als ik was ging toch eens beetje in der whatsapp kijken. (normaal kijken we gewoon in elkaars telefoon, no problem) Echter nu ging ik misschien wel beetje sneaky bepaalde trefwoorden gebruiken waardoor ik eventueel pikanten dingen zou kunnen tegen komen. En jaar hoor, na wat speurwerk kon ik uit bepaalde chats met haar vriendinnen eruit opmaken dat ze seks (on night stand) heeft gehad met 3 dates. Dit was dus voor mijn tijd en na haar laatste ex.

Ik leun nu een beetje op een aantal gedachten:

1) Ik had ten eerste niet zo belachelijk moeten doen door zo super nieuwsgierig te doen. Dit vind ik maar beetje vieze actie achteraf waar ik wel beetje spijt van heb.
2) Ik kan de conclusie trekken dat ze gewoon al die tijd tegen me heeft gelogen. Doet me wel een beetje pijn.
3) Ik kan wel snappen waarom ze t niet wilt zeggen, om mij niet te kwetsen. Daarnaast wat voor meerwaarde heeft 't om dit wel te delen met mij?
4) Wat moet ik doen met de kennis die ik nu heb? Uit mijn research kan ik wel afleiden dat ze echt heel trouw is aan mij dit kan ik ook opmaken over hoe ze praat over mij naar haar vriendinnen.

M'n hoofdvraag is eigenlijk, wat te doen met mijn nieuwe kennis. Ik heb al heel subtiel proberen te peilen over haar dates en open gevraagd wat ze daar mee deed. Toen zei ze uit haarzelf wel, niks zoenen etc. Uit haar lichaamstaal lees ik dat ze er wat nerveus over doet.

Moet ik haar hiermee confronteren, zo ja hoe? Als ik dit doe komt natuurlijk ook de aap uit de mouw dat ik haar een beetje zit te bespioneren. Tenzij ik 't zo slim speel dat ik 't der uitzichzelf laat verklappen zonder dat ik direct heel hard ga doen "hoi ik heb je texts gelezen en je liegt, explain.".
Als ik 't gewoon laat varen zit 't me toch een beetje dwars denk ik. Zo erg is 't niet, vind t gewoon niet fijn dat ze niet 100% eerlijk is geweest.

Advice on this topic? Ervaring etc.?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 24 april 2019 @ 18:19:53 #2
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_186401214
Kort antwoord: helemaal niks mee doen. Je gaat jezelf volledig voor lul zetten als je hierover gaat mekkeren. Nogal kansloos dat je echt zwaar graafwerk verricht met behulp van zeer selectieve trefwoorden en nu zit het je plots een 'beetje' dwars. Daarbij kunnen onenightstands gebeuren en kan je daar bewust voor gekozen hebben. Lekker boeiend.

Zet het uit je hoofd en focus op het hier en nu.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_186401225
Wow er zit wel echt een heel groot verschil tussen even in iemands telefoon gaan om te kijken of de bowlingbaan vanavond open is en chats met haar vriendinnen lezen
En erger nog, gericht daarin naar dingen gaan zoeken

En je bent boos omdat zij jou niet precies heeft verteld over dingen die voor jou speelde?
Dude wat jij hebt geflikt is echt zo veel erger :o
Wtf ik vind het echt bizar dat je niet enorm zit met wat je zelf hebt geflikt en hoe je dit op moet lossen ipv andersom
Wat jij hebt gedaan is in de relatie. Jij hebt echt haar vertrouwd enorm beschaamd...

Wat een gebrek aan perspectief
  woensdag 24 april 2019 @ 18:24:24 #4
157428 GoodGawd
pi_186401304
Ben ik 't ook met jullie over eens...

Enige wat dus nog in mijn hoofd speelt, als ze dit niet gewoon eerlijk had gezegd (wat me dus niks had uitgemaakt zelfs!) gaat ze dan nog vaker liegen? Ze zegt heel expliciet en regelmatig tegen me zelfs dat ik echt alles van haar weet. Nou niet dus.
pi_186401331
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 18:24 schreef GoodGawd het volgende:

Enige wat dus nog in mijn hoofd speelt, als ze dit niet gewoon eerlijk had gezegd (wat me dus niks had uitgemaakt zelfs!) gaat ze dan nog vaker liegen? Ze zegt heel expliciet en regelmatig tegen me zelfs dat ik echt alles van haar weet. Nou niet dus.
ga jij vaker een shady mofo zijn :')
Jezus Jozef Maria zeg
pi_186401347
Stap 1 je bent een lul geweest die laat zien dat hij zijn vriendin niet vertrouwd.

Stap 2 je weet nu dat ze de waarheid een beetje heeft verdraaid, maar dat het allemaal was toen ze vrijgezel was en ze haar ex en jou niet heeft bedrogen.

Wat je hiermee gaat doen? Als je het haar laat weten dan weet ze dat je een lul bent geweest die haar niet vertrouwd.

De vraag is dus niet of je haar ermee wil confronteren, maar of je het zelf wil opbiechten. Want zij heeft niets verkeerd gedaan.
pi_186401356
Hoe verandert de werkelijkheid als ze het wel zou zeggen. Wat is is en zij bepaald wat ze wel of niet verteld. 100% eerlijk is altijd tot een grens..

Ga wat aan je eigen onzekerheid doen en laat het los.. Hier aan vast blijven houden maakt meer stuk dan heel.. Het is geschiedenis.. Laat het zo zijn..
pi_186401380
@GoodGawd

Wat is het precies waar je onzeker over bent?
  woensdag 24 april 2019 @ 18:29:16 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186401399
quote:

Voor wat voor leugens ben je dan bang?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 april 2019 @ 18:29:20 #10
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_186401400
quote:

Als je op basis van dit haar betrouwbaarheid in twijfel trekt, voorspel ik een matige toekomst. Kom op gozer, het is niet alsof het nu een compleet andere vrouw is.

Ik denk dat je een heel ander probleem hebt dan dat je in eerste instantie had gedacht.

Laatste keer: zet het uit je hoofd.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  woensdag 24 april 2019 @ 18:47:35 #11
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186401686
Je wil gaan miepen over zaken die voor je tijd waren en jou dus helemaal niets aangaan terwijl je ook nog eens in haar gesprekken zit te wroeten... Dat gaat ze geheid niet waarderen.

Willekeurig Engels in je posts gebruiken staat overigens niet zo mooi.
pi_186401724
Haha sukkel, lekker antwoorden zoeken op vragen die je eigenlijk helemaal niet wilde weten. :').

Wat je moet doen? Beseffen dat ze loyaal en trouw is en je relatie niet kapot maken met je gedrag.
pi_186401817
Naar haar toe; helemaal niets.

Naar jezelf toe; eens gaan kijken waar je onzekerheid vandaan komt of wat er aan ten grondslag ligt. En dat vervolgens fixen. Zodat je het niet nog een keer in je hoofd haalt om haar privacy en vertrouwen te schaden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_186401899
Heerlijk deze antwoorden van mede-users. Deze gast staat weer met beide voetjes op de grond xD
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186401930
Je bent zelf ook niet eerlijk naar haar toe, immers lees je niet haar telefoon om even iets op te zoeken, maar ben je gericht aan het zoeken naar 'pikante' dingen. Dus wat je ermee moet doen? Niks. Zou het wel in je achterhoofd houden echter. Grote kans dat het niets betekend, maar je wil ook niet als een naïef iemand in het leven staan. En in de toekomst van tevoren nadenken of je wel echt wil weten waar je naar zoekt.
  woensdag 24 april 2019 @ 19:04:43 #16
157428 GoodGawd
pi_186401985
't is gewoon een principe kwestie.

In 't begin van onze relatie wilde ze alles tot in de puntjes weten van mijn liefdesleven/dates. Toen heb ik zelf gezegd wat doet dat er nog toe? Wat is geweest is geweest. Maar nee, ze stond erop dat ik alles vertelde. Prima dat heb ik ook met ontzettend veel tegenzin gedaan, ik wilde er helemaal niet meer over nadenken en praten toen. Op mijn beurt heb ik toentertijd gezegd, prima maar jouw verleden boeit me niks dus heb er toen ook amper wat over gevraagd.
Soms heel random zegt ze nog wel eens waarom interesseert je dat niks? Waarna ik ik altijd heel kort ben, mja boeie..

Maar wat ik wel belangrijk vind is eerlijkheid en ik ben dat 100% naar haar toe, maar kom er nu (op een stomme manier) achter dat dat niet helemaal zo is naar mij toe. Dat is 't gene wat mij gewoon dwarsig zit. Ja ik weet heus wel dat ze heel trouw is en ze is verder een super mens, misschien daarom des te meer dat 't me wel wat doet. Voelt toch als een klein smetje ofzo.

En nee, ik praat mijn actie niet goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door GoodGawd op 24-04-2019 19:29:27 ]
pi_186402020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:04 schreef GoodGawd het volgende:

In 't begin van onze relatie wilde ze alles tot in de puntjes weten van mijn liefdesleven/dates. Toen heb ik zelf gezegd wat doet dat er nog toe? Wat is geweest is geweest. Maar nee, ze stond erop dat ik alles vertelde. Prima dat heb ik ook met ontzettend veel tegenzin gedaan, ik wilde er helemaal niet meer over nadenken en praten toen. Op mijn beurt heb ik toentertijd gezegd, prima maar jouw verleden boeit me niks dus heb er toen ook amper wat over gevraagd.
Soms heel random zegt ze nog wel eens waarom interesseert je dat niks? Waarom ik ik altijd heel kort ben, mja boeie..

Maar wat ik wel belangrijk is eerlijkheid en ik ben dat 100% naar haar toe, maar kom er nu (op een stomme manier) achter dat dat niet helemaal zo is naar mij toe. Dat is 't gene wat mij gewoon dwarsig zit. Ja ik weet heus wel dat ze heel trouw is en ze is verder een super mens, misschien daarom des te meer dat 't me wel wat doet. Voelt toch als een klein smetje ofzo.

Je zegt tegen haar dat het niet boeit, maar loopt nu te mieren dat ze er niets over verteld heeft en dus heeft gelogen? Je lijkt wel een wijf.
  woensdag 24 april 2019 @ 19:07:40 #18
157428 GoodGawd
pi_186402038
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:00 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je bent zelf ook niet eerlijk naar haar toe, immers lees je niet haar telefoon om even iets op te zoeken, maar ben je gericht aan het zoeken naar 'pikante' dingen. Dus wat je ermee moet doen? Niks. Zou het wel in je achterhoofd houden echter. Grote kans dat het niets betekend, maar je wil ook niet als een naïef iemand in het leven staan. En in de toekomst van tevoren nadenken of je wel echt wil weten waar je naar zoekt.
Ik zocht een bevestiging van m'n vertrouwen en die heb ik niet helemaal gevonden op 1% na. Mja zoals velen zeggen ik moet misschien niet zo zeiken hierover. Misschien komt ze er zelf op een dag nog wel mee, ik weet dat dit wel in haar achterhoofd speelt haar kennende. Vind 't gerwoon jammer dat ze t niet durft te vertellen, ik vind 't echt niet erg. Ik vind 't jammer dat ze zich er niet comfortabel bij voelt om 't mij te vertellen denk ik ook..
  woensdag 24 april 2019 @ 19:08:40 #19
157428 GoodGawd
pi_186402054
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:06 schreef ElDinosaur het volgende:
verteld heeft en du
Nee, de inhoud boeit me ook niet. Zoals ik zei tis 't principe van niet 100% eerlijk zijn, daar gaat 't mij om.
pi_186402066
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:08 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Nee, de inhoud boeit me ook niet. Zoals ik zei tis 't principe van niet 100% eerlijk zijn, daar gaat 't mij om.
Heeft ze er over gelogen dan? Je had haar toch niet expliciet er naar gevraagd?
pi_186402068
quote:

[..]

Je zegt dat het je niet boeit, waarna zij aanneemt dat ze er niets over hoeft te delen. Hoe is het daaropvolgende niet delen van deze informatie liegen?
pi_186402087
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:07 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ik zocht een bevestiging van m'n vertrouwen en die heb ik niet helemaal gevonden op 1% na. Mja zoals velen zeggen ik moet misschien niet zo zeiken hierover. Misschien komt ze er zelf op een dag nog wel mee, ik weet dat dit wel in haar achterhoofd speelt haar kennende. Vind 't gerwoon jammer dat ze t niet durft te vertellen, ik vind 't echt niet erg. Ik vind 't jammer dat ze zich er niet comfortabel bij voelt om 't mij te vertellen denk ik ook..
Ik snap dat je het niet fijn vindt, en i.t.t. tot sommigen hier vind ik ook wel dat het niet helemaal netjes van haar is. Maar wel vind ik dat jij op deze manier ook niet heel netjes overkomt met haar telefoon e.d.

Wellicht heeft zij zo haar redenen en onzekerheden om het niet te vertellen, wat haar goed recht is. Dus zoals ik al zei, hou het een beetje in je achterhoofd voor als er meer rode vlaggen opduiken, maar voor nu laat het los. Je bent jezelf alleen maar aan het opvreten erover, terwijl er niks positiefs uit kan komen
  woensdag 24 april 2019 @ 19:11:44 #23
157428 GoodGawd
pi_186402114
quote:
5s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:09 schreef devzero het volgende:

[..]

Heeft ze er over gelogen dan? Je had haar toch niet expliciet er naar gevraagd?
Ik heb 't haar nooit expliciet gevraagd. Ze zei 't uit derzelf..

En toen ik er pas een beetje naar zat te vissen: hoeveel dates heb je gehad, wat deden jullie op dates etc. Zei ze t nog een keer uit derzelf. M'n vragen zijn altijd heel open geweest en niet gericht op wat ik zoek..
pi_186402128
quote:

[..]

Het zelfde principe waardoor je het nog niet met haar besproken hebt dat je dus wel cared en het bent gaan researchen? Goed argument..
pi_186402154
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 19:04 schreef GoodGawd het volgende:

Soms heel random zegt ze nog wel eens waarom interesseert je dat niks? Waarom ik ik altijd heel kort ben, mja boeie..

Maar wat ik wel belangrijk is eerlijkheid en ik ben dat 100% naar haar toe, maar kom er nu (op een stomme manier) achter dat dat niet helemaal zo is naar mij toe. Dat is 't gene wat mij gewoon dwarsig zit. Ja ik weet heus wel dat ze heel trouw is en ze is verder een super mens, misschien daarom des te meer dat 't me wel wat doet. Voelt toch als een klein smetje ofzo.

Principekwestie? Really, dat is het woord dat je in de mond neemt?

En je zegt dat je eerlijkheid hoog in het vaandel hebt, maar ben je wel eerlijk als je dit gedrag achterhoudt van haar?

Weet je wat jouw vieze gedrag nog viezer maakt? Je beseft dat je vies aan het bespioneren bent en zit als een motherfucker plannetjes te maken hoe je dit zo'n draai kan geven dat "ze het uit haarzelf gaat verklappen".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')