Ik heb ervaring. Het is een incassobureau. Bellen en regelen die hap.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:01 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb inmiddels wel bericht gekregen van Klarna dat de twee retourzendingen alsnog terecht zijn gekomen, de facturen zijn dan weer naar 0 euro aangepast.
Maar mijn vraag of iemand ervaringen heeft met Segoria is nog steeds niet beantwoord. Gooi mijn vakantiegeld ertegen aan dan is alles betaald dat heb ik voorgesteld zowel via de telefoon gesprek alsook via mail naar Segoria toe. Ben dan wel mijn vakantiegeld kwijt en boetes betaald van elk 40 euro maar is het hopelijk wel allemaal betaald.
Heb ik al gedaan, zou alles voor eind mei as betalen, zou wel nog heriineringen blijven ontvangen. maar daar hoefde ik mij dan geen zorgen om te maken, als er maar voor eind mei betaald is.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb ervaring. Het is een incassobureau. Bellen en regelen die hap.
Misschien nog 1 ding aan toevoegen: geen zaken bestellen die je (binnen de betaaltermijn) niet kunt betalen... Natuurlijk is je huur betalen belangrijker dan webshoppen - een dak is een eerste levensbehoefte - maar uiteindelijk moeten ze allebei betaald worden...quote:Op donderdag 25 april 2019 16:25 schreef -Hakuna- het volgende:
Trouwens ik open alle post, bel altijd en stuur en reageer altijd op mails zodat mij geen verwijt gemaakt kan worden dat ik niet moeite doe. Alleen ik krijg maar 1 keer per maand geld en mijn vaste lasten gaan ALTIJD voor schulden en incassobureau. En tot mijn verbazing kreeg ik daar ook nog gelijk in toen toen ik Segoria belde ik zei dat ik de huur en zorgpremie betalen belangrijker vind dat op dit moment Segoria.
wtf doet die dat ook?quote:Op donderdag 25 april 2019 16:45 schreef investeerdertje het volgende:
Gewoon uit oprechte interesse. Had je überhaupt ooit de intentie de kleren te houden of wilde je het alleen voor de foto?
Volgens mij is het belverbod (maa 19) van na het bestellen (nov 18-jan 19).quote:Op donderdag 25 april 2019 16:56 schreef Jeffdnz het volgende:
Oh, je bent dezelfde persoon van het belverbod van Coolcat, hoezo bestel je daar nog?
Jaren geleden noemde hij zichzelf hier al koopziek. Toen had hij ook al een flinke schuld. Jammer dat er nog altijd weinig veranderd lijkt te zijn.. denk dat dat ook niet gaat gebeuren zolang TS zelf de touwtjes in handen heeft.quote:Op donderdag 25 april 2019 13:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je zo bijdehand was om geen dingen te bestellen die je niet kan betalen had je misschien deze zomer op vakantie gekund. Of kleding kopen en dan daadwerkelijk betalen.
Godssssallejezusopeenstokje.
Ik ben eigenlijk de laatste die mag oordelen. Heb zelf heel lang met schulden geleefd. Maar nooit is het in me opgekomen om dingen te bestellen die ik niet kan betalen.quote:Op donderdag 25 april 2019 17:58 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Jaren geleden noemde hij zichzelf hier al koopziek. Toen had hij ook al een flinke schuld. Jammer dat er nog altijd weinig veranderd lijkt te zijn.. denk dat dat ook niet gaat gebeuren zolang TS zelf de touwtjes in handen heeft.
Ervaring leert. Normaliter. Tot die tijd maar zoveel mogelijk damagecontrol of zo.quote:Op vrijdag 26 april 2019 10:42 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk de laatste die mag oordelen. Heb zelf heel lang met schulden geleefd. Maar nooit is het in me opgekomen om dingen te bestellen die ik niet kan betalen.
Ik ken TS verder niet maar ik hoop dat hij/zij gepaste hulp gaat zoeken
Bij een gezond normaal werkend brein. Met een geweten, normaal oordeelsvermogen, leerbaarheid, etcquote:Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ervaring leert. Normaliter. Tot die tijd maar zoveel mogelijk damagecontrol of zo.
Dan pas begint echt de ellende. De openstaande facturen worden opgekocht door een partij die alsnog gaat incasseren. Je zult zien dat zaken langs elkaar heen gaan lopen waardoor rekeningen die betaald zijn ze alsnog via een andere deurwaarder geïncasseerd proberen te krijgen. Ik zou als ik TS was de bewijzen dat je rekeningen voldaan zijn heel lang bewaren.quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:52 schreef Plompzakker het volgende:
Coolcat gaat failliet. Dan hoef je niet meer te betalen
Waarom bestel je die shit danquote:Op donderdag 25 april 2019 16:25 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Heb ik al gedaan, zou alles voor eind mei as betalen, zou wel nog heriineringen blijven ontvangen. maar daar hoefde ik mij dan geen zorgen om te maken, als er maar voor eind mei betaald is.
Trouwens ik open alle post, bel altijd en stuur en reageer altijd op mails zodat mij geen verwijt gemaakt kan worden dat ik niet moeite doe. Alleen ik krijg maar 1 keer per maand geld en mijn vaste lasten gaan ALTIJD voor schulden en incassobureau. En tot mijn verbazing kreeg ik daar ook nog gelijk in toen toen ik Segoria belde ik zei dat ik de huur en zorgpremie betalen belangrijker vind dat op dit moment Segoria.
Iedereen? Je kent TS niet begrijp ik?quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:36 schreef Messina het volgende:
[..]
Dan mogen ze er nog wel wat bijbouwen als je iedereen maar weg wilt stoppen.
Jawel hoor. Budgetbeheer, tuurlijk. Psychische hulp, check. Maar opsluiten? Er lopen nog veel gekkere mensen gewoon buiten, want je kan niet iedereen maar gewoon opsluitenquote:
Geweldpleging, stalking, bedreiging, nergens van lerenquote:Op zaterdag 27 april 2019 21:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Jawel hoor. Budgetbeheer, tuurlijk. Psychische hulp, check. Maar opsluiten? Er lopen nog veel gekkere mensen gewoon buiten, want je kan niet iedereen maar gewoon opsluiten
Wat mij veel meer verbaast is dat er nog steeds bedrijven zijn die zulke hopeloze gevallen steeds weer opnieuw in een schuldenval blijven/kunnen laten trappen, en er ook nog eens goed geld aan kunnen blijven verdienen. Dat zou toch allang op een andere manier opgelost moeten zijn door die bedrijven gewoon met de niet te innen schulden op te zadelen ipv de maatschappij met een hele groep hulpverleners om dit in stand te houden.quote:Op zondag 28 april 2019 08:38 schreef Kamover het volgende:
Koop gewoon geen spullen meer, gewoon niet doen. Als je geen geld hebt, niks kopen. Zo simpel is het gewoon.
Allereerst even respect om dit nog naar een mooie discussie te willen/kunnen draaien. Even een analyse vanuit mijn standpunt waarbij ik je woorden iets extremer zal neerzetten dan je zelf bedoeld hebt. Dit is niet bedoeld om je weg te zetten.quote:
Dit is denk ik een belangrijke observatie. Er is een business model om kwetsbare mensen uit te melken.quote:Wat mij veel meer verbaast is dat er nog steeds bedrijven zijn die zulke hopeloze gevallen steeds weer opnieuw in een schuldenval blijven/kunnen laten trappen, en er ook nog eens goed geld aan kunnen blijven verdienen.
Feitelijk wordt de maatschappij niet met de schuld opgezadeld en wordt bij het bedrijf de echte oninbare schuld afgeschreven. De echte paria zit meer in de net niet oninbare schuld waar een enorme extra kostenpost wordt neergelegd. Die net niet oninbare schuld houdt een hele industrie in stand met incassokosten, rentekosten, hulpverlening etc. Hoewel de hulpverlening in deze probeert goed te handelen, kunnen we ook niet ontkennen dat die ook een belang hebben bij het net niet helemaal oplossen van de situatie. Ook voor hen is het gewoon werk.quote:Dat zou toch allang op een andere manier opgelost moeten zijn door die bedrijven gewoon met de niet te innen schulden op te zadelen ipv de maatschappij met een hele groep hulpverleners om dit in stand te houden.
Waarom heeft die dienst zoveel rechten dat ze steeds opnieuw kwetsbaren in de samenleving in grotere moeilijkheden kunnen brengen. Heel leuk die eigen verantwoordelijkheid bij het individu neer willen leggen.quote:Op zondag 28 april 2019 10:40 schreef snabbi het volgende:
Moeten we een bedrijf beboeten omdat zij diensten levert aan iemand die kwetsbaar is. Moet dat bedrijf de privacy van die persoon (en alle andere klanten) schenden om gegevens te verwerken waaruit moet blijken of iemand geschikt genoeg is voor een dienst?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |