abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 15:19:12 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186418028
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:01 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb inmiddels wel bericht gekregen van Klarna dat de twee retourzendingen alsnog terecht zijn gekomen, de facturen zijn dan weer naar 0 euro aangepast.

Maar mijn vraag of iemand ervaringen heeft met Segoria is nog steeds niet beantwoord. Gooi mijn vakantiegeld ertegen aan dan is alles betaald dat heb ik voorgesteld zowel via de telefoon gesprek alsook via mail naar Segoria toe. Ben dan wel mijn vakantiegeld kwijt en boetes betaald van elk 40 euro maar is het hopelijk wel allemaal betaald.
Ik heb ervaring. Het is een incassobureau. Bellen en regelen die hap.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186419287
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik heb ervaring. Het is een incassobureau. Bellen en regelen die hap.
Heb ik al gedaan, zou alles voor eind mei as betalen, zou wel nog heriineringen blijven ontvangen. maar daar hoefde ik mij dan geen zorgen om te maken, als er maar voor eind mei betaald is.

Trouwens ik open alle post, bel altijd en stuur en reageer altijd op mails zodat mij geen verwijt gemaakt kan worden dat ik niet moeite doe. Alleen ik krijg maar 1 keer per maand geld en mijn vaste lasten gaan ALTIJD voor schulden en incassobureau. En tot mijn verbazing kreeg ik daar ook nog gelijk in toen toen ik Segoria belde ik zei dat ik de huur en zorgpremie betalen belangrijker vind dat op dit moment Segoria.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_186419393
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 16:25 schreef -Hakuna- het volgende:
Trouwens ik open alle post, bel altijd en stuur en reageer altijd op mails zodat mij geen verwijt gemaakt kan worden dat ik niet moeite doe. Alleen ik krijg maar 1 keer per maand geld en mijn vaste lasten gaan ALTIJD voor schulden en incassobureau. En tot mijn verbazing kreeg ik daar ook nog gelijk in toen toen ik Segoria belde ik zei dat ik de huur en zorgpremie betalen belangrijker vind dat op dit moment Segoria.
Misschien nog 1 ding aan toevoegen: geen zaken bestellen die je (binnen de betaaltermijn) niet kunt betalen... Natuurlijk is je huur betalen belangrijker dan webshoppen - een dak is een eerste levensbehoefte - maar uiteindelijk moeten ze allebei betaald worden...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_186419655
Gewoon uit oprechte interesse. Had je überhaupt ooit de intentie de kleren te houden of wilde je het alleen voor de foto?
  donderdag 25 april 2019 @ 16:52:14 #30
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_186419791
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 16:45 schreef investeerdertje het volgende:
Gewoon uit oprechte interesse. Had je überhaupt ooit de intentie de kleren te houden of wilde je het alleen voor de foto?
wtf doet die dat ook?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_186419869
Oh, je bent dezelfde persoon van het belverbod van Coolcat, hoezo bestel je daar nog?
pi_186419978
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 16:56 schreef Jeffdnz het volgende:
Oh, je bent dezelfde persoon van het belverbod van Coolcat, hoezo bestel je daar nog?
Volgens mij is het belverbod (maa 19) van na het bestellen (nov 18-jan 19).
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_186420859
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:13 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Als je zo bijdehand was om geen dingen te bestellen die je niet kan betalen had je misschien deze zomer op vakantie gekund. Of kleding kopen en dan daadwerkelijk betalen.

Godssssallejezusopeenstokje.
Jaren geleden noemde hij zichzelf hier al koopziek. Toen had hij ook al een flinke schuld. Jammer dat er nog altijd weinig veranderd lijkt te zijn.. denk dat dat ook niet gaat gebeuren zolang TS zelf de touwtjes in handen heeft.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186433696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 17:58 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Jaren geleden noemde hij zichzelf hier al koopziek. Toen had hij ook al een flinke schuld. Jammer dat er nog altijd weinig veranderd lijkt te zijn.. denk dat dat ook niet gaat gebeuren zolang TS zelf de touwtjes in handen heeft.
Ik ben eigenlijk de laatste die mag oordelen. Heb zelf heel lang met schulden geleefd. Maar nooit is het in me opgekomen om dingen te bestellen die ik niet kan betalen.

Ik ken TS verder niet maar ik hoop dat hij/zij gepaste hulp gaat zoeken
  Moderator vrijdag 26 april 2019 @ 11:05:30 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186434063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:42 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk de laatste die mag oordelen. Heb zelf heel lang met schulden geleefd. Maar nooit is het in me opgekomen om dingen te bestellen die ik niet kan betalen.

Ik ken TS verder niet maar ik hoop dat hij/zij gepaste hulp gaat zoeken
Ervaring leert. Normaliter. Tot die tijd maar zoveel mogelijk damagecontrol of zo.
  vrijdag 26 april 2019 @ 11:07:35 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186434095
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ervaring leert. Normaliter. Tot die tijd maar zoveel mogelijk damagecontrol of zo.
Bij een gezond normaal werkend brein. Met een geweten, normaal oordeelsvermogen, leerbaarheid, etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 26 april 2019 @ 20:33:39 #37
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_186444009
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:52 schreef Plompzakker het volgende:
Coolcat gaat failliet. Dan hoef je niet meer te betalen
Dan pas begint echt de ellende. De openstaande facturen worden opgekocht door een partij die alsnog gaat incasseren. Je zult zien dat zaken langs elkaar heen gaan lopen waardoor rekeningen die betaald zijn ze alsnog via een andere deurwaarder geïncasseerd proberen te krijgen. Ik zou als ik TS was de bewijzen dat je rekeningen voldaan zijn heel lang bewaren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_186444709
Ik verbaas me vooral over de antwoorden waarbij men denkt dat je bij een faillissement niet hoeft te betalen. Waar denk je dat een curator voor is?
  Moderator vrijdag 26 april 2019 @ 23:12:23 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186448119
Niet betalen is eigenlijk nooit een optie. Niet zondermeer. Vooral wanneer je het geld eigenlijk niet hebt.
pi_186462588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 16:25 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Heb ik al gedaan, zou alles voor eind mei as betalen, zou wel nog heriineringen blijven ontvangen. maar daar hoefde ik mij dan geen zorgen om te maken, als er maar voor eind mei betaald is.

Waarom bestel je die shit dan :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator zaterdag 27 april 2019 @ 19:41:23 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186463803
Een kantoor waar ik heb gewerkt had al 1200 van in-de-fout-gaande mensen. Tja. Gezellige bende.

[ Bericht 72% gewijzigd door Armani XL op 29-04-2019 08:59:00 ]
  zaterdag 27 april 2019 @ 20:00:46 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186464184
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 19:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Dan mogen ze er nog wel wat bijbouwen als je iedereen maar weg wilt stoppen.
Iedereen? Je kent TS niet begrijp ik?
pi_186464410
Met Klarna kun je best wel soepel achteraf betalen, 30 dagen max geloof ik, tegen een vergoeding van 40 cent. Of gratis uitstellen met 10 dagen.
pi_186465549
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 20:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Iedereen? Je kent TS niet begrijp ik?
Jawel hoor. Budgetbeheer, tuurlijk. Psychische hulp, check. Maar opsluiten? Er lopen nog veel gekkere mensen gewoon buiten, want je kan niet iedereen maar gewoon opsluiten ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 27 april 2019 @ 21:17:32 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186466002
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 21:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Jawel hoor. Budgetbeheer, tuurlijk. Psychische hulp, check. Maar opsluiten? Er lopen nog veel gekkere mensen gewoon buiten, want je kan niet iedereen maar gewoon opsluiten ;)
Geweldpleging, stalking, bedreiging, nergens van leren
Gevaar voor zijn omgeving
  zondag 28 april 2019 @ 08:38:29 #46
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_186472067
Koop gewoon geen spullen meer, gewoon niet doen. Als je geen geld hebt, niks kopen. Zo simpel is het gewoon.

En als je echt kleding nodig hebt, ga dan langs het leger des heils of een kringloopwinkel. Daar heb je kleding voor 0,50 of 1,00 per stuk. Moet je goed zoeken tussen de rommel, maar beter dan de situatie waar je nu in zit.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_186472985
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 08:38 schreef Kamover het volgende:
Koop gewoon geen spullen meer, gewoon niet doen. Als je geen geld hebt, niks kopen. Zo simpel is het gewoon.

Wat mij veel meer verbaast is dat er nog steeds bedrijven zijn die zulke hopeloze gevallen steeds weer opnieuw in een schuldenval blijven/kunnen laten trappen, en er ook nog eens goed geld aan kunnen blijven verdienen. Dat zou toch allang op een andere manier opgelost moeten zijn door die bedrijven gewoon met de niet te innen schulden op te zadelen ipv de maatschappij met een hele groep hulpverleners om dit in stand te houden.
pi_186473281
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 10:13 schreef Basp1 het volgende:

Allereerst even respect om dit nog naar een mooie discussie te willen/kunnen draaien. Even een analyse vanuit mijn standpunt waarbij ik je woorden iets extremer zal neerzetten dan je zelf bedoeld hebt. Dit is niet bedoeld om je weg te zetten.

quote:
Wat mij veel meer verbaast is dat er nog steeds bedrijven zijn die zulke hopeloze gevallen steeds weer opnieuw in een schuldenval blijven/kunnen laten trappen, en er ook nog eens goed geld aan kunnen blijven verdienen.
Dit is denk ik een belangrijke observatie. Er is een business model om kwetsbare mensen uit te melken.

quote:
Dat zou toch allang op een andere manier opgelost moeten zijn door die bedrijven gewoon met de niet te innen schulden op te zadelen ipv de maatschappij met een hele groep hulpverleners om dit in stand te houden.
Feitelijk wordt de maatschappij niet met de schuld opgezadeld en wordt bij het bedrijf de echte oninbare schuld afgeschreven. De echte paria zit meer in de net niet oninbare schuld waar een enorme extra kostenpost wordt neergelegd. Die net niet oninbare schuld houdt een hele industrie in stand met incassokosten, rentekosten, hulpverlening etc. Hoewel de hulpverlening in deze probeert goed te handelen, kunnen we ook niet ontkennen dat die ook een belang hebben bij het net niet helemaal oplossen van de situatie. Ook voor hen is het gewoon werk.

Dan komt nu het doordraaien naar het extreme. Wanneer begint het beschermen van een maatschappij of een individu tegen kwetsbaarheden en onacceptabele verdienmodellen. Wanneer begint de betutteling en ontneming van vrijheden. In hoeverre mogen wij als maatschappij dan de rechten van individuelen beperken. Moeten wij dan een vorm invoeren van het hebben van recht op krediet, waarbij je bij misdraging beperkt kan worden in het hebben van een recht op krediet. In hoeverre draaien wij dan naar het Chinese systeem dat eerder hier zo bekritiseerd werd?

Moeten we een bedrijf beboeten omdat zij diensten levert aan iemand die kwetsbaar is. Moet dat bedrijf de privacy van die persoon (en alle andere klanten) schenden om gegevens te verwerken waaruit moet blijken of iemand geschikt genoeg is voor een dienst?
pi_186473423
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 10:40 schreef snabbi het volgende:

Moeten we een bedrijf beboeten omdat zij diensten levert aan iemand die kwetsbaar is. Moet dat bedrijf de privacy van die persoon (en alle andere klanten) schenden om gegevens te verwerken waaruit moet blijken of iemand geschikt genoeg is voor een dienst?
Waarom heeft die dienst zoveel rechten dat ze steeds opnieuw kwetsbaren in de samenleving in grotere moeilijkheden kunnen brengen. Heel leuk die eigen verantwoordelijkheid bij het individu neer willen leggen.

Zo'n financiele dienst zou zelf nog veel meer verantwoordelijkheid moeten dragen, maar daar wringt meestal de schoen.

Veel van deze bedrijven hebben inzicht bij BKR als iemand al een BKR aantekening en er worden toch nog nieuwe diensten verleend , vervallen in mijn optiek de rechten van de dienstverlener om nog aanspraak te maken op de oninbare vordering.
  Moderator zondag 28 april 2019 @ 10:55:43 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186473455
Uiteindelijk betalen wij allemaal indirect de kosten van een sanering. Bedrijven gaan het op den duur doorberekenen. Plus de zittingen zijn ook niet gratis en de eventuele oninbare salarissen van wettelijke saneerders worden ook uit het Raad van Rechtsbijstand -potje getrokken.

@Basp1 , ja en nee. BKR registreert zga niks. Alleen kredieten en leningen. Maar incassobureaus en deurwaarders doen dit normaliter niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')