abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 april 2019 @ 11:30:18 #1
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186377554
Waar men in de Tour strijdt om de gele trui, draait de ronde van Italië om een andere kleur: roze. Normaal gesproken heerst er soms een stigma op de kleur roze, zeker voor mannen, maar gedurende de maand mei is er geen enkele man die zich schaamt om rond te fietsen in een roze outfit. Dan is roze de kleur van kampioenen!

Maar wie gaat winnen dit jaar? Er is geen torenhoge favoriet, geen naam die je voorzichtig al met potlood mag gaan invullen. Volgens de bookmakers heeft niettemin onze enige echte eigen Tom Dumoulin de beste papieren. Hij won 2 jaar geleden al eens de Giro, een jaar na het debacle met Steven Kruijswijk en de sneeuwmuur gaf hij ons eindelijk wat te juichen. Vorig jaar werd hij verslagen door Froome, maar dit jaar doet Froome niet mee en dus zou je zeggen dat de weg vrij is voor een tweede eindzege in Italië. Helaas heeft hij, mede door de blessure van Kelderman, geen al te sterk team om zich heen, met alleen Sam Oomen als echt goede knecht, maar hij bewees al eerder dat hij ook zonder een sterk team heel ver kan komen.



Froome doet dus niet mee, maar ook zonder hem komt de grootste concurrent van Dumoulin uit Britse hoek. Simon Yates proefde vorig jaar voor het eerst aan de roze trui, maar smeet teveel met zijn krachten en ging helemaal op een hoop in de slotweek. In de Vuelta zette hij het een en ander recht, zodat hij zijn eerste grote ronde alsnog pakte in 2018. Nu in 2019 is hij terug en wil hij opnieuw proberen de Giro te winnen. Hij is een jaartje ouder en wijzer, dus mag je verwachten dat hij sterker is dan ooit.



Kruijswijk, die in 2016 bijna won, doet dit jaar niet mee aan de Giro en richt zich volledig op de Tour. Dat betekent echter beslist niet dat het Nederlandse WT-team, tegenwoordig Jumbo-Visma genaamd, onthoofd aan de start staat. Primoz Roglic is inmiddels Kruijswijk voorbij gestoken in de pikorde. De Sloveense renner in Nederlandse dienst is een zelfde type renner als Tom Dumoulin, en kiest net als Tom voor de Giro met het oog op de vele tijdritkilometers. De laatste jaren klimt hij beter en beter, en daarmee won hij al diverse kleine rondjes, maar nog nooit een grote ronde. Kan hij dit jaar Tom verslaan op zijn eigen terrein?



Ook Team Sky, dat vanaf nu door het leven gaat als Ineos, kiest voor een andere kopman. Froome en Geraint Thomas gaan samen opnieuw voor Tourwinst. Het Britse team kiest ditmaal voor een Colombiaan als kopman, en wat voor een. Egan Bernal is nog maar 22, en toch verwacht iedereen dat hij serieus mee kan doen voor de winst. Hij is onvoorstelbaar sterk en veelzijdig voor zo'n jonge coureur. Als het hem lukt, is hij de jongste niet-Italiaanse winnaar aller tijden, jonger nog dan Merckx was bij zijn eerste Girowinst.



Maar wie verwacht dat alleen de jeugd de toekomst heeft, komt wellicht bedrogen uit. Vincenzo Nibali wordt een jaartje ouder, maar is zeker nog niet afgeschreven. In pure kracht zal hij misschien minder sterk zijn dan de bovenstaande vier klasbakken, maar zijn kracht ligt ergens anders. Niet voor niets noemen ze hem 'de haai' - door middel van koersslimheid weet hij soms onverwacht de koers op de kop te zetten en te winnen. Zijn laatste eindwinst in een grote ronde dateert uit 2016, maar vorig jaar won hij nog wel Milaan-San Remo door op precies het juiste moment aan te vallen, dus hij kan het nog steeds.



Outsiders

Natuurlijk kan er ook altijd een onverwachte winnaar opstaan. Hét team in vorm, Astana, stuurt dit jaar opnieuw Miguel Angel Lopez als kopman naar de Giro, die vorig jaar al eens derde werd. De grootste naam die we dan nog niet genoemd hebben is die van Alejandro Valverde, die weliswaar nog een paar jaar ouder is dan Nibali, maar ook regerend wereldkampioen. Hij heeft met Mikel Landa en Richard Carapaz ook nog twee ploeggenoten die zelf eveneens als gevaarlijke outsiders gelden, en daarmee is Movistar misschien wel het sterkste blok. De Russische Ilnur Zakarin is een vraagteken qua vorm, maar moet nooit worden uitgevlakt. Normaal gesproken moeten Rafal Majka, Michael Woods en de Nederlander Bauke Mollema net een maatje te licht worden geacht om de Giro te kunnen winnen, maar ze hebben in ieder geval het kopmanschap van hun respectievelijke ploegen en de luxe dat niet iedereen direct naar ze zal kijken als ze een keertje aanvallen, dus wie weet.

Wat denken jullie? Wie pakt de roze trui?
  Moderator dinsdag 23 april 2019 @ 20:26:56 #2
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186385763
Roglic heeft goede papieren wat mij betreft, al ben ik niet helemaal op de hoogte van zijn tijdritkwaliteiten t.o.v. een Dumoulin
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  dinsdag 23 april 2019 @ 23:06:08 #3
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186389453
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:26 schreef naatje_1 het volgende:
Roglic heeft goede papieren wat mij betreft, al ben ik niet helemaal op de hoogte van zijn tijdritkwaliteiten t.o.v. een Dumoulin
Dumoulin is gemiddeld nog net iets sterker, maar ook Roglic is er uitstekend in.
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 15:58:04 #4
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_186418756
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 25 april 2019 @ 16:25:18 #5
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186419288
Om de een of andere reden was ik Sky gewoon vergeten en gezien de Ronde van de Alpen ga ik mee met R_R.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Redactie Sport donderdag 25 april 2019 @ 23:36:08 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_186428866
Jody
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_186436089
Onze Tom natuurlijk. w/ w/ w/
Citius, Altius, Fortius.
pi_186570404
Ik verwacht ook "gewoon" Bernal.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 2 mei 2019 @ 20:26:51 #9
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_186572203
Denk ook dat Jody de Giro wint.
pi_186586042
Als Jody niets overkomt maakt hij een goede kans, maar Roglic is bergop ook erg explosief dus ik verwacht dat die dicht zal zijn en iets betere tijdrijder. 1 Roglic, 2 Bernal, 3 Dumoulin

en hoe Simon Yates er voor staat is een beetje een raadsel
pi_186586051
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:26 schreef naatje_1 het volgende:
Roglic heeft goede papieren wat mij betreft, al ben ik niet helemaal op de hoogte van zijn tijdritkwaliteiten t.o.v. een Dumoulin
Dat was toch die skispringer?
pi_186586185
Ik ben bang dat Yates het wordt :{
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_186586372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:24 schreef Hallojo het volgende:
Ik ben bang dat Yates het wordt :{
Waarom zou je daar bang van worden?
pi_186586388
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:36 schreef wimderon het volgende:

[..]

Waarom zou je daar bang van worden?
Ik ben al bang en dat is omdat ik wil dat Tom wint :s)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 20:08:22 #15
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186612277
Egan Bernal
  Redactie Sport zaterdag 4 mei 2019 @ 20:17:48 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_186612602
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 23:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jody
Hier bedoelde ik natuurlijk Yaids
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 4 mei 2019 @ 20:23:01 #17
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186612765
Wel of geen Jody, na deze week lijkt Croissantje me topfavoriet.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 20:28:34 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_186612920
Gunstig. Nu alleen nog hopen op een mooie 3e week zoals vorig jaar voor Yaids en Tom pakt zn 2e giro.

Ik geloof niet dat Prrrimosj zo lang nog goed blijft.
pi_186643520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 20:23 schreef DecoAoreste het volgende:
Wel of geen Jody, na deze week lijkt Croissantje me topfavoriet.
Bedoel je Roglic? Waar komt die bijnaam vandaan? :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 6 mei 2019 @ 09:27:25 #20
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_186643533
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 09:26 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bedoel je Roglic? Waar komt die bijnaam vandaan? :D
Zelf verzonnen. Zijn naam betekent 'croissant' op 1 letter na. :P

GIR / Beste FOK!-bijnaam voor een wielrenner
  maandag 6 mei 2019 @ 10:12:17 #21
194695 franklop
Fran knock
pi_186644236
Yates wint
2. Roglic
3. Dumoulin
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 09:44:42 #22
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_186665790
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:26 schreef naatje_1 het volgende:
Roglic heeft goede papieren wat mij betreft, al ben ik niet helemaal op de hoogte van zijn tijdritkwaliteiten t.o.v. een Dumoulin
Nou, ik blijf hierbij.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')