abonnement Unibet Coolblue
pi_186356748
Grote paniek in kerk München door ’verwarde man’: 24 gewonden

Een 36-jarige man heeft in München tijdens een paasdienst in de Sint-Pauluskerk zaterdag grote paniek veroorzaakt. Kerkgangers dachten dat hij een aanslag zou plegen. In het vluchtgedrag en de chaos die daarop volgde, raakten 24 gelovigen gewond.


De man kwam de kerk zaterdagavond tijdens de dienst binnenstormen en schreeuwde verschillende onverstaanbare leuzen, zo maakte de politie zondag bekend. Ook gooide hij ruiten van de kerk in met stenen. Volgens Duitse media maakte hij een verwarde indruk en zou hij ook ’Allahu Akbar’ hebben geroepen. Vervolgens brak er grote paniek uit. Gelovigen wilden zo snel mogelijk de kerk uitvluchten.



Andere kerkgangers overmeesterden de man uiteindelijk. Daarna is hij overgedragen aan de politie en verhoord. Het gaat om een man van Somalische afkomst.
Op beelden is te zien dat de schade in de Sint-Pauluskerk aanzienlijk is. Overal liggen glasscherven en andere spullen op de grond.
https://www.telegraaf.nl/(...)arde-man-24-gewonden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186357048
Nog een terroristische aanslag dus. Ik hou mijn hart vast voor 2e paasdag.
pi_186357149
De scheidslijn tussen "verwarde mensen" en radicale gelovigen (veelal moslims) is flinterdun. Uiteraard wordt het voorval wel weer gedownplayd...
pi_186357167
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 01:11 schreef Elfletterig het volgende:
De scheidslijn tussen "verwarde mensen" en radicale gelovigen (veelal moslims) is flinterdun. Uiteraard wordt het voorval wel weer gedownplayd...
In Nederland is de Telegraaf de enige die hierover iets geschreven heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186357170
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 01:11 schreef Elfletterig het volgende:
De scheidslijn tussen "verwarde mensen" en radicale gelovigen (veelal moslims) is flinterdun. Uiteraard wordt het voorval wel weer gedownplayd...
Ik liep vandaag door het centrum van Den Haag, en ik zag een zwarte VW GOLF met volle vaart langsscheuren, eerst half over de busbaan en toen dwars door het rode stoplicht.
Man was licht getint en een zwart baardje......

Snap niet waarom die lui zich altijd zo gedragen, geen manieren geleerd waarschijnlijk thuis
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 22 april 2019 @ 01:59:06 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186357517
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:59 schreef RobbieRonald het volgende:
Nog een terroristische aanslag dus. Ik hou mijn hart vast voor 2e paasdag.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_186357538
En Europa wil nog meer van dat gespuis binnenhalen :')
metal up your ass
pi_186357711
Meteen uitzetten.
  maandag 22 april 2019 @ 03:05:33 #9
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186357725
Religekkies maken meer kapot dan je lief is....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_186357864
Hij schreeuwde onverstaanbare leuzen....lijkt me nogal logisch, ik versta ook geen Somalisch.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 22 april 2019 @ 04:34:47 #11
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_186357878
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 01:11 schreef Elfletterig het volgende:
De scheidslijn tussen "verwarde mensen" en radicale gelovigen (veelal moslims) is flinterdun. Uiteraard wordt het voorval wel weer gedownplayd...
Dit klinkt echt als een lsd trip gone bad of psychose. Echt geen aanslag. Dat iemand tussen de onverstaanbare leuzen 'allah akbar' maakt het nog geen aanslag
:')
pi_186357880
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 04:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Dit klinkt echt als een lsd trip gone bad of psychose. Echt geen aanslag. Dat iemand tussen de onverstaanbare leuzen 'allah akbar' maakt het nog geen aanslag
Maar dat kunnen die kerkgangers op dat moment ook niet weten, dat had die Somalische klapjosti toch zelf ook wel kunnen beseffen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  User die overal opduikt 2022 maandag 22 april 2019 @ 07:05:35 #13
186611 Haags
pi_186358080
Wat een mongool
Zonder wrijving geen glans
pi_186358219
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 01:11 schreef Elfletterig het volgende:
De scheidslijn tussen "verwarde mensen" en radicale gelovigen (veelal moslims) is flinterdun. Uiteraard wordt het voorval wel weer gedownplayd...
Een terrorist is iemand die zoveel mogelijk doden wilt om de maatschappij te ontwrichten.

Iemand die zonder noemenswaardige wapens een kerk binnen stormt en daar paniek veroorzaakt is knettergek maar geen terrorist.
speak only if it improves the silence.
pi_186358223
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 01:11 schreef Elfletterig het volgende:
De scheidslijn tussen "verwarde mensen" en radicale gelovigen (veelal moslims) is flinterdun. Uiteraard wordt het voorval wel weer gedownplayd...
Als je als volwassene nog steeds in sprookjes gelooft, dan ben je in mijn ogen eigenlijk wel verward.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_186358260
Wat een idioot.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_186358383
Somalisch en verward. Dat zie ik wel heel vaak.

REFUGEES WELCOME
U MAD?
pi_186358662
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:40 schreef Lothiriel het volgende:
Mijn gedachten en gebeden gaan uit naar dit Somalische slachtoffer van Duits racisme.
Lijkt mij de enige juiste politiek correcte reactie, Wir schaffen das :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_186358702
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 07:51 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Een terrorist is iemand die zoveel mogelijk doden wilt om de maatschappij te ontwrichten.

Iemand die zonder noemenswaardige wapens een kerk binnen stormt en daar paniek veroorzaakt is knettergek maar geen terrorist.
Als er pas een aanslag gepleegd is dan kun je door dergelijk gedrag zonder wapens paniek veroorzaken. Dit kan leiden tot doden en gewonden, denk bijv. aan de Dam schreeuwer, daar vielen ook 10tallen gewonden. Dus dit valt gewoon onder terrorisme
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_186358727
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 08:48 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als er pas een aanslag gepleegd is dan kun je door dergelijk gedrag zonder wapens paniek veroorzaken. Dit kan leiden tot doden en gewonden, denk bijv. aan de Dam schreeuwer, daar vielen ook 10tallen gewonden. Dus dit valt gewoon onder terrorisme
Nee dat is geen terrorisme wel strafbaar.

Onze eigen damschreeuwer is ook nooit veroordeeld voor terrorisme terwijl dat volgens jouw gedachtengang wel zou moeten.
speak only if it improves the silence.
pi_186358731
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 01:13 schreef ZwolseVlag11 het volgende:

[..]

Ik liep vandaag door het centrum van Den Haag, en ik zag een zwarte VW GOLF met volle vaart langsscheuren, eerst half over de busbaan en toen dwars door het rode stoplicht.
Man was licht getint en een zwart baardje......

Snap niet waarom die lui zich altijd zo gedragen, geen manieren geleerd waarschijnlijk thuis
Ach ja, meestal hebben ze een petje op en zijn ze blank, leeftijd 18-24 jaar.

Waarschijnlijk ook geen manieren geleerd thuis.

Slecht voorbeeld om je punt te maken. Is het opsporing verzocht argument iets sterker.
pi_186358743
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 08:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee dat is geen terrorisme wel strafbaar.

Onze eigen damschreeuwer is ook nooit veroordeeld voor terrorisme terwijl dat volgens jouw gedachtengang wel zou moeten.
Kan ik niets aan doen, D66 rechters :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_186361492
Teveel Qat genuttigd op Pasen? :)
pi_186362448
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 04:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Dit klinkt echt als een lsd trip gone bad of psychose. Echt geen aanslag. Dat iemand tussen de onverstaanbare leuzen 'allah akbar' maakt het nog geen aanslag
Nee, maar dat iemand al "allah akbar"-roepend een kerk binnenstormt, zegt wel iets over de intenties van diegene. Dan kan -ie wel te ver van het padje zijn om een mes mee te nemen of om echt een concreet plan te hebben, maar het komt dichtbij genoeg.

Daarom zeg ik ook dat de scheidslijn tussen geestelijk gestoorden / verwarden en radicaal gelovigen flinterdun is.
pi_186362476
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 07:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als je als volwassene nog steeds in sprookjes gelooft, dan ben je in mijn ogen eigenlijk wel verward.
Je hebt er dan op z'n minst aanleg voor, ja... Bij radicaal gelovigen beheerst religie hun hele leven; regelmatig worden kinderen al van kleins af aan gehersenspoeld. Vaak zie je dat radicaal gelovigen elke vorm van redelijkheid en kalmte allang hebben verloren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')