abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186663646
Ik ben blij dat je de waarschuwing erbij hebt gezet, Q :o
Istie al bijna 4? :+
pi_186664223
Jeetje quoi wat is hij groot! Hoe lang is hij?

Die foto's van James O+ super mooi!
pi_186664371
Jeempie Max wat een grote kerel ben jij!! Stoere vent
S. 2014
J. 2016
pi_186664414
Wat een leuke foto's van jullie beide!
Schudden voor gebruik
pi_186665801
Wat een leuke foto's van James en Max O+

En die driftbuien lijken mij erg lastig Gewoonmezelf. Jewel heeft wel echt driftbuien, maar ze wordt niet fysiek richting anderen. Ook hier helpt echter weinig tijdens zo'n bui en eindigt ze vaak in de hoek. Dat vindt ze dan eerst soms nog om te lachen, maar uiteindelijk wordt ze er wel rustig van en kan ik daarna met het haar praten en knuffelen en is het vaak weer goed. Lukt dat bij James ook een beetje?

En mijn meisje wordt zo groot, ze ontwikkelt opeens zo snel dat ik amper het gevoel heb het nog bij te kunnen houden. Ze is ook steeds liever naar haar zusje. Het ene moment imiteert ze het gedrag van Vlokje om aandacht te krijgen, maar het andere moment gaat ze voor Vlokje zingen en haar aaien als ze begint te huilen om haar te troosten. Smelt O+ En ze spelen samen zo enorm leuk, schaterlachen om werkelijk niets, wederom smelt O+

Mijn grote dame.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186665903
Zei er iemand grote peuter? O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij waren dit weekend dus in de Efteling, en oh wat heeft hij daar genoten. Hij heeft er nu ook zo'n goede leeftijd voor, heerlijk om te zien.

Hele mooie foto's van jullie, GM! En Max is inderdaad ook al zo'n grote vent Quoi. O+

Schanu, de interactie tussen jullie meiden klinkt zo lief. Ik kan ook smelten als Ketel ineens gek doet om Welpje aan het lachen te maken, of hem spontaan knuffelt of aait. Zo lief.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 09:52:25 #57
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186665957
Hahahaha die eerste foto van Ketel O+ :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186666003
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:45 schreef Schanu het volgende:
Wat een leuke foto's van James en Max O+

En die driftbuien lijken mij erg lastig Gewoonmezelf. Jewel heeft wel echt driftbuien, maar ze wordt niet fysiek richting anderen. Ook hier helpt echter weinig tijdens zo'n bui en eindigt ze vaak in de hoek. Dat vindt ze dan eerst soms nog om te lachen, maar uiteindelijk wordt ze er wel rustig van en kan ik daarna met het haar praten en knuffelen en is het vaak weer goed. Lukt dat bij James ook een beetje?

En mijn meisje wordt zo groot, ze ontwikkelt opeens zo snel dat ik amper het gevoel heb het nog bij te kunnen houden. Ze is ook steeds liever naar haar zusje. Het ene moment imiteert ze het gedrag van Vlokje om aandacht te krijgen, maar het andere moment gaat ze voor Vlokje zingen en haar aaien als ze begint te huilen om haar te troosten. Smelt O+ En ze spelen samen zo enorm leuk, schaterlachen om werkelijk niets, wederom smelt O+

Mijn grote dame.
SPOILER
Jawel, er valt goed met hem te praten als hij gekalmeerd is... het is gewoon een driftkikker... hoop dat dit vanzelf tempert, aan de andere kant is het ook de.grootste kroelkont van de wereld♡

Mooie dame O+

Luna, dat is geen peuter hoor... dat is een kleuter O+

De efteling staat hier hoog op de lijst.
S. 2014
J. 2016
pi_186666056
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 09:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Luna, dat is geen peuter hoor... dat is een kleuter O+
Nog anderhalve maand :o ;( O+
  dinsdag 7 mei 2019 @ 20:44:21 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186680367
Wat leuk om jullie peuters te zien, Schanu en Luna. Nu ben ik alleen soms het spoor bijster qua leeftijden. Ketel dus bijna 4? Jewel rond Max' leeftijd? Max is 2 jaar en 8 maanden. Qua lengte geen idee Nazil. Iets meer dan een meter ofzo? Het trof me ineens zo op deze foto, dat hij zo groot is. Zo dagelijks valt mij het niet meer op.

Morgen ga ik bij 2 basisscholen kijken! Max gaat bij het eerste bezoek mee en gaat bij de tweede even bij opa en oma spelen. Nog tips voor wat minder voor de hand liggende vragen? Sowieso is sfeer opsnuiven het plan. De 3 kandidaat scholen zijn alle 3 wel ok.
pi_186680442
Ketel is bijna 4 inderdaad. En ruim 1.10 meter (gemeten in de Efteling ;) ).

Spannend van de scholen Quoi! Hopelijk voelt er eentje goed voor jullie.
pi_186681030
Ik zou bij een gelovige school vragen hoe dat tot uiting komt (en je vraagstelling/toon op die manier doen alsof het lijkt dat je zelf gelovig bent). En verder misschien wanneer ze toetsen en wat voor waarde ze daar aan hangen en waar de meeste kinderen vandaan komen (dezelfde wijk of van verder weg). En ik heb gevraagd in hoeverre de personeelsproblemen in het onderwijs een probleem zijn en hoe ze problemen daarmee oplossen. Een school hier in de wijk heeft dit jaar al drie keer kleuters naar huis gestuurd omdat een leerkracht van de bovenbouw ziek was bijvoorbeeld, is wel handig om te weten vooraf of ze dat doen of klassen verdelen, samenvoegen of onbevoegden voor de klas laten staan. En gemiddelde/maximale reguliere groepsgrootte.

Wat een mooie foto's van jullie GM! Daar is je moeder vast heel blij mee!

Hij heeft zo te zien genoten van de Efteling Luna! De vrolijkheid spat er af!

Ik vind die groei ook zo apart om te zien soms. Voor mijn idee is hij het afgelopen jaar niet gegroeid, maar dan krijg je de schoolfoto en hang je die naast die van vorig jaar, en dan zie je opeens een klein jongetje en het grote jongetje dat hij nu is. Net als dat ik ook niet begrijp dat hij al zo groot was toen hij grote broer werd, maar dat zijn zusjes nog zo klein zijn terwijl zij nu al ouder zijn dan hij toen :')
pi_186683002
L is zo'n 95 cm, hij heeft een groeimeter op z'n kamer waar hij wel eens bij staat. Begin april had ik hem eens op de weegschaal gezet en vorige week weer omdat ik hem ineens niet meer makkelijk kon tillen. Is hij in 6 weken tijd zo'n 600 gram aangekomen :o en ik verwacht zeer binnenkort een voeten groeispurt, hij zit al sinds begin oktober in deze maat :+
pi_186684531
Groeispurten... wurm was altijd een opdondertje, maar is nu ineens over 1m heen.

Hij zegt wel 10x (tot 40x :+ ) op een dag: "kijk!, mijn benen zijn weer gegroeid!" Terwijl hij ze strekt of uitsteekt en showt. O+
Schudden voor gebruik
pi_186689514
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:44 schreef Quoi het volgende:
Wat leuk om jullie peuters te zien, Schanu en Luna. Nu ben ik alleen soms het spoor bijster qua leeftijden. Ketel dus bijna 4? Jewel rond Max' leeftijd? Max is 2 jaar en 8 maanden. Qua lengte geen idee Nazil. Iets meer dan een meter ofzo? Het trof me ineens zo op deze foto, dat hij zo groot is. Zo dagelijks valt mij het niet meer op.

Morgen ga ik bij 2 basisscholen kijken! Max gaat bij het eerste bezoek mee en gaat bij de tweede even bij opa en oma spelen. Nog tips voor wat minder voor de hand liggende vragen? Sowieso is sfeer opsnuiven het plan. De 3 kandidaat scholen zijn alle 3 wel ok.
In de 1e plaats... volg je gevoel!En inderdaad bij een christelijke school vragen hoe dat tot uiting komt, hoeveel studiedagen er per jaar zijn, continuerooster? Pestbeleid? Opvangen van ziektedagen?
S. 2014
J. 2016
pi_186689647
Luna, wat een grote knapperd heb je daar! En de Efteling, leuk O+ Wij moeten daar binnenkort ook maar eens heen met de meiden, dat zullen ze fantastisch vinden.

Quoi, Jewel is inderdaad rond Max' leeftijd, ze is 2 jaar en 6 maanden. Spannend, jullie zoektocht naar een basisschool. Ik heb er ook al meerdere op het oog om te gaan bezichtigen, al voelt het vreemd om daar 'nu al' mee bezig te zijn. Voor wat betreft te stellen vragen, weinig zinnige input van mij helaas, daar zit ik ook nog over te dubben. Ik zou sowieso iets vragen over de uitstroom van de kinderen op de school (naar welk niveau), het pestbeleid, hoe wordt omgegaan met kinderen die onder of boven het niveau presteren, dat soort zaken.

Die opmerking van Wurm, om te smelten zo lief O+

En groeispurten, ik dacht dat Jewel er één had doorgemaakt want een broek die ze voorheen paste was opeens te klein. Maar we hebben haar gemeten en ze blijft nog steeds steken rond de 85 cm, al zit ze wel in draagmaat 92.
  woensdag 8 mei 2019 @ 22:07:30 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186706683
En toen realiseerde ik me vanmorgen pas dat het 27 jaar geleden is dat ik in een basisschool was :o :D Dus het was best een shock, al die methodes die momenteel gebruikt worden. Supergoed allemaal, maar man man man, als kind moet je tegenwoordig rekening houden met stoplichten, petten, weekplanning, kanjertraining en van alles en nog wat. Nu zal een kind daar razendsnel aan wennen, maar ik vond het bij de ene school chaotisch overkomen en bij de ander eigenlijk wel een overzichtelijk geheel. Dus da's al heel wat qua indruk.

School nr 2 deed me erg denken aan mijn eigen basisschool, waar ik erg fijne herinneringen aan heb. Maarja, dat betekent dan klassikaal, structuur, regels (en kleine klassen, kleine school). School nr 1 laat alles wat meer los en biedt misschien wel meer variatie (maar groeit ook en heeft veel combinatieklassen).

Volgende week school nr 3.

Herkent iemand zich in deze ervaring? En in hoeverre speelt/speelde jouw eigen basisschool-ervaring een rol bij de keuze voor een basisschool?

Uiteindelijk doe je wat bij jouw kind past natuurlijk. Ik denk alleen dat Max overal wel zal wennen, dus dan neig ik nu wat meer naar optie 2.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 08-05-2019 22:13:47 ]
pi_186710488
Hier een soortgelijke ervaring. Vanwege een verhuizing hebben we al een school uitgezocht, als we namelijk voor een school dichterbij hadden gekozen, dan waren we ook van kdv geswitcht. Uiteindelijk zijn we bij vier scholen geweest. School 1 was leuk, maar erg druk en ook wat chaotisch. Ze deden daar ook heel veel op ipads, wat ik geen voordeel vind (veel differentiatie gebeurde op de ipad, terwijl ik liever een docent heb die differentieert en ipad vooral als aanvulling). Op school 2 waren alle kinderen ook met eigen dingen bezig in groepjes, maar de sfeer was veel rustiger. Ook was de school een stuk kleiner, wat mij heel erg aansprak. Wat ik daarnaast heel prettig vond daar was dat er heel weinig getoetst wordt. Toetsen worden vooral als nulmeting gebruikt, om te kijken wat iemand nog moet leren. Ik vind dat een prettige manier van omgaan met toetsen, overmatig toetsen heeft namelijk volgens diverse onderzoeken niet zo veel zin.

De andere twee scholen pasten niet bij ons. Op één school had ik niet het gevoel dat de directrice oprecht was en dat vond ik heel vervelend. Op de andere school sprak de manier van werken me niet aan.

Teetje was trouwens ook mee naar de scholen, en op de school die het geworden is (school 2 dus) ging hij ook gelijk meespelen bij de kleuters. Zo schattig om te zien. O+ Oh, en wat trouwens ook meespeelde was dat onze beide oppassen allebei op school 2 gezeten hebben en heel erg positief terugkijken op hun schooltijd. Maar eigenlijk hadden we daarvoor onze keuze al gemaakt, dit was alleen wel een extra bevestiging.
  Manager PR/Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 23:39:26 #69
269689 crew  Viv
pi_186711214
@Moeraskat leuk je weer eens te zien hier! w/

Basisscholen, ik vind het ook maar lastig om daar nu al mee bezig te zijn. :{

Hier in de wijk zitten er 4: 2x rooms katholiek, 1x christelijk en 1x openbaar. Ik heb als kind van niet-gelovige ouders op een rooms katholieke school gezeten en dat ging prima, dus de gelovige scholen vallen niet per definitie af. Wat ik vooral lastig vind, is inschatten wat er van de mooie intenties (zoals op de website) terechtkomt in de praktijk. De christelijke school heeft bijvoorbeeld O+ moestuintjes O+ op het schoolterrein, maar aan het onkruid te zien is daar al jaren niks meer aan gedaan. :X

Wat verder weg (op zo'n 10 minuten fietsen) is nog meer keuze, o.a. montessori en vrije school. Bij dit soort niet-reguliere scholen vrees ik dan weer dat de mooie dingen (meer aandacht voor seizoenen, natuur, kunst, etc.) ten koste gaan van de basisvakken als lezen en rekenen en het niveau van uitstromen. Het motto van montessori ("Leer mij het zelf te doen") past dan wél weer heel goed bij ZZ op dit moment.

Dus. :{
pi_186717026
Hier hebben wij ontzettend getwijfeld, de 1e school was voor mij ontzettend druk/chaos/door elkaar opgezet. Ik moest echt goed letten om zelf rustig te blijven. Wurm echter was al gelijk druk met kindjes in de zandtafel binnen. Daarna vroeg hij zelf hulp aan een juf om zijn handen te wassen.

Tweede school was meer afgebakend. Je zag wat bij welke klas hoorde etc. Maar wurm miste de sfeer of vibe. Hij was vastgeplakt aan ons.
Ook al gaan het buurjongetje en zijn vriendje daarheen en is het lesprogramma grotendeels gelijk. (Dezelfde directeur en organisatie)

Wij zijn voor de eerste school gegaan, door hoe wurm reageerde.
Schudden voor gebruik
pi_186717383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Moeraskat leuk je weer eens te zien hier! w/

Basisscholen, ik vind het ook maar lastig om daar nu al mee bezig te zijn. :{

Hier in de wijk zitten er 4: 2x rooms katholiek, 1x christelijk en 1x openbaar. Ik heb als kind van niet-gelovige ouders op een rooms katholieke school gezeten en dat ging prima, dus de gelovige scholen vallen niet per definitie af. Wat ik vooral lastig vind, is inschatten wat er van de mooie intenties (zoals op de website) terechtkomt in de praktijk. De christelijke school heeft bijvoorbeeld O+ moestuintjes O+ op het schoolterrein, maar aan het onkruid te zien is daar al jaren niks meer aan gedaan. :X

Wat verder weg (op zo'n 10 minuten fietsen) is nog meer keuze, o.a. montessori en vrije school. Bij dit soort niet-reguliere scholen vrees ik dan weer dat de mooie dingen (meer aandacht voor seizoenen, natuur, kunst, etc.) ten koste gaan van de basisvakken als lezen en rekenen en het niveau van uitstromen. Het motto van montessori ("Leer mij het zelf te doen") past dan wél weer heel goed bij ZZ op dit moment.

Dus. :{
Ik weet dat bij de montessori waar O straks heen gaat juist die andere vakken (aardrijkskunde, natuur, geschiedenis) geïntegreerd zijn in 1 vak waarbij ze met thema's werken. En ook daar binnen komen ook de basisvaardigheden taal en rekenen regelmatig aan bod (naast de losse lessen daar voor). Ik weet wel dat de school heel matig scoorde met de Cito, kwam ook niet vaak overeen met advies van de leraar, maar toen zijn ze gaan oefenen met die manier van toetsen en zijn de scores afgelopen jaar heel erg verbeterd, terwijl er verder aan het onderwijs niets aangepast is.

Hier past het ook heel goed bij O (denken we...), ondanks de soms bomvolle klaslokalen (qua materialen) en drukte die we zagen. Maar wat we ook zagen waren veel kinderen die zelfstandig werkten, trots waren op wat ze als extra vrije opdracht gedaan hadden en kleine groepjes die bij de docent extra instructie kregen.
pi_186717907
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 22:07 schreef Quoi het volgende:
En toen realiseerde ik me vanmorgen pas dat het 27 jaar geleden is dat ik in een basisschool was :o :D Dus het was best een shock, al die methodes die momenteel gebruikt worden. Supergoed allemaal, maar man man man, als kind moet je tegenwoordig rekening houden met stoplichten, petten, weekplanning, kanjertraining en van alles en nog wat. Nu zal een kind daar razendsnel aan wennen, maar ik vond het bij de ene school chaotisch overkomen en bij de ander eigenlijk wel een overzichtelijk geheel. Dus da's al heel wat qua indruk.

School nr 2 deed me erg denken aan mijn eigen basisschool, waar ik erg fijne herinneringen aan heb. Maarja, dat betekent dan klassikaal, structuur, regels (en kleine klassen, kleine school). School nr 1 laat alles wat meer los en biedt misschien wel meer variatie (maar groeit ook en heeft veel combinatieklassen).

Volgende week school nr 3.

Herkent iemand zich in deze ervaring? En in hoeverre speelt/speelde jouw eigen basisschool-ervaring een rol bij de keuze voor een basisschool?

Uiteindelijk doe je wat bij jouw kind past natuurlijk. Ik denk alleen dat Max overal wel zal wennen, dus dan neig ik nu wat meer naar optie 2.
Voor we gingen kijken bij de 2 scholen hier had de openbare mijn voorkeur boven de christelijke, maar eenmaal daar vond ik het chaotisch,rommelig en kreeg ik er een naar gevoel bij...( mijn basisschoolperiode gaf net zo'n gevoel) En op de christelijke school was het ordelijk, rustig en voelde heel fijn! De directie kent ieder kind bij naam en er is een goed anti-pest beleid.. en nu na bijna 1 jaar school blijkt deze school ook heel goed bij mijn dame te passen, en ik denk dat James er tzt ook zijn weg wel zal vinden.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 9 mei 2019 @ 12:40:18 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_186719231
Wij kregen afgelopen maandag de mail van de basisschool dat F definitief is 'toegelaten' op school (i.v.m. grote broer al op school waren we niet heel ongerust, maar de bevestiging is toch fijn).

Ons dorp is de afgelopen jaren enorm gegroeid, dus de basisscholen werken nu helaas met een puntensysteem. Vinden ze zelf ook niet tof, maar het is blijkbaar een noodzakelijke maatregel om er voor te zorgen dat er voor de kinderen uit de buurt plaats is, en er niet zoals de jaren hiervoor gebeurde opeens een groot aantal kinderen uit de nabijgelegen stad (met 30+ basisscholen) wordt aangemeld.

En verder *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* De KDV leidster vroeg afgelopen maandag aan F of hij z'n luier niet uit wilde. Tegen ieders verwachting in zei hij ja. En sindsdien is er 1 ongelukje gebeurd, en gaat ie verder vol trots op de wc *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  donderdag 9 mei 2019 @ 12:49:44 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186719369
Ergens gaan kijken is idd de beste manier om een school te vinden. Wij zijn bij best veel scholen geweest, en de "nou, laten we hier dan ook maar kijken, dan kunnen we het afstrepen"-school maakte mij aan het huilen om hoe goed die school bij ons paste en hoe 'thuis' we er ons allemaal voelden.
Helaas gingen we een half jaar later verhuizen, om de school heb ik misschien nog wel het meest moeten huilen.
In het nieuwe dorp hebben we de "meest acceptabele" school gekozen (was natuurlijk geen eerlijke vergelijking aangezien we zo hadden geboft met de eerste school), en dat blijkt een super leuke, gezellige en geschikte school te zijn voor Kuiken. En Guppy kan ook niet wachten tot hij er naartoe mag.
KuikenGuppy
pi_186719697
Ik ben nog een beetje in ontkenning. We hebben al lang en breed een school gekozen en Ketel is er ook al ingeschreven, maar dat hij daar over 3,5 maand ook echt naartoe gaat, dat wil er nog niet zo in bij mij. :') En dan gaat hij dus al later dan 'gewoon', hij is half juni jarig maar start pas aan het begin van het schooljaar.

@mousemicky *O* *O* Wat goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')