abonnement Unibet Coolblue
pi_189642488
Hoe ga je het voeteneind van je bed instoppen?
pi_189642548
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:20 schreef Angelfrouk het volgende:
Hoe ga je het voeteneind van je bed instoppen?
Instoppen? Doen mensen dat echt nog na de babytijd? :o
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 27 oktober 2019 @ 07:38:07 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_189642565
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 23:52 schreef monsterd. het volgende:
Deze week wat zitten pielen met Floorplanner. En ik heb een idee voor de slaapkamer, ben benieuwd wat jullie vinden. :9 Doen of niet doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pax kasten zijn toch 60 diep? In die ondiepe variant kun je alleen legplanken gebruiken. Weet niet of dat problematisch is?

Ik vind het idee tof, maarrr ik denk wel dat het krap aan wordt. Ik zou sowieso opteren voor een schuifdeurkast.

Wat is de toegevoegde waarde van de muur voor jou? Is het alleen voor de televisie? Gebruik je die?
disclaimer
pi_189642622
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:34 schreef Messina het volgende:

[..]

Instoppen? Doen mensen dat echt nog na de babytijd? :o
Krijg jij geen kouwe tenen dan? En er zit toch niet voor niks een instopstrook aan een dekbedhoes? 🤔
pi_189642630
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:34 schreef Messina het volgende:

[..]

Instoppen? Doen mensen dat echt nog na de babytijd? :o
Trouwens, als je dat niet doet zou ik helemaal geen muur aan het voortijd zetten... Die wordt hartstikke smerig en vet... 🤢🤮
  zondag 27 oktober 2019 @ 07:58:28 #156
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189642640
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2019 06:22 schreef Seven. het volgende:
En die lamp is nóg veel beter met 2e bol ^O^ . Klussen jullie dat zelf zo in elkaar?
De bol is gekocht natuurlijk, maar een extra stroomdraadje heb je zo getrokken natuurlijk. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:20 schreef Angelfrouk het volgende:
Hoe ga je het voeteneind van je bed instoppen?
Instoppen doen we niet, maar je wilt natuurlijk wel enigzins gemakkelijk je dekbed kunnen verschonen. Dat houdt mij tegen om dit idee te doen. Plus dat je nooit meer de indeling van je kamer kunt wijzigen.
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Pax kasten zijn toch 60 diep? In die ondiepe variant kun je alleen legplanken gebruiken. Weet niet of dat problematisch is?

Ik vind het idee tof, maarrr ik denk wel dat het krap aan wordt. Ik zou sowieso opteren voor een schuifdeurkast.

Wat is de toegevoegde waarde van de muur voor jou? Is het alleen voor de televisie? Gebruik je die?
De kast is 35 cm diep, legplanken is geen probleem. Voor dat kleine beetje wat je echt opgehangen wilt hebben is ook een hang oplossing. Een schuifoplossing kan idd nog wel op de deuren, an, sich een goed idee.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:00:26 #157
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189642652
Zonder wandje kan natuurlijk ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189642683
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:58 schreef monsterd. het volgende:

[..]

De bol is gekocht natuurlijk, maar een extra stroomdraadje heb je zo getrokken natuurlijk. ;)
[..]

Instoppen doen we niet, maar je wilt natuurlijk wel enigzins gemakkelijk je dekbed kunnen verschonen. Dat houdt mij tegen om dit idee te doen. Plus dat je nooit meer de indeling van je kamer kunt wijzigen.
[..]

De kast is 35 cm diep, legplanken is geen probleem. Voor dat kleine beetje wat je echt opgehangen wilt hebben is ook een hang oplossing. Een schuifoplossing kan idd nog wel op de deuren, an, sich een goed idee.
Wij hebben de ondiepe variant gehad en ik vond die helemaal prima. Bij de hangoplossing gaat de plank erboven wel iets doorhangen.

Ik heb zelf moeite met je oplossing, maar dat is misschien doordat ik niet houd van televisies in de slaapkamer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189642709
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:53 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Krijg jij geen kouwe tenen dan? En er zit toch niet voor niks een instopstrook aan een dekbedhoes? 🤔
Ik lig niet graag 'vast' in bed, ik rol van links naar rechts en neem graag m'n deken mee :P

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:00 schreef monsterd. het volgende:
Zonder wandje kan natuurlijk ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan altijd een TV aan het plafond hangen met een beugel! ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:36:04 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189642800
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:00 schreef monsterd. het volgende:
Zonder wandje kan natuurlijk ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan prima, maar is wel heel gewoontjes ;) .
Resistance is futile.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:43:32 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189642853
Je kunt nog een beetje ruimte van je logeerkamer afsnoepen, of niet? Misschien geen rechte muur tussen de kamers maar toch nog een hap van de logeerkamer bij aan jullie kamer trekken.

Dat geeft al heel snel mogelijkheden tot een inloopkast, of je zou een nis voor je kasten kunnen maken, door je kasten met de rug in de logeerkamer te zetten. Dan blijft er in jullie kamer ruimte over voor bijvoorbeeld een TV kastje of zithoekje of wat je dan ook maar handig vind. En dan heb je een minder rechttoe rechtaan indeling.
Resistance is futile.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:46:58 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189642875
Dus eigenlijk terug naar de vorige indeling :+
Resistance is futile.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:47:44 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_189642881
Is de kamer aan de raamzijde 4.10 of aan de kastzijde? En hoe diep is je bed?
disclaimer
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:56:32 #164
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189642957
De ruimte wordt circa 4.10 aan de kastzijde. Ons bed is een Malm bed en 176x209 cm.

Ik heb ook gedacht om een stukje ruimte af te snoepen van de logeerkamer. Maar als dat in de toekomst een kinderkamer wordt dan is de ruimte die daar is ook wel fijn voor speelruimte oid.

We gebruiken de tv niet eens veel trouwens, dus echt noodzakelijk is het niet. Maar het niet meer plaatsen is ook zo definitief.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:57:49 #165
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189642967
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:46 schreef Seven. het volgende:
Dus eigenlijk terug naar de vorige indeling :+
Hehe idd, heb ik laatst uitgetekend, maar om de reden zoals hierboven wil ik dat toch niet aan. Dan krijg je in de logeerkamer echt een kleine kamer van minder dan 3 meter breed. En op de eerste verdieping hebben we niet meer slaapkamers over, dus dan kunnen we alleen ruimte op zolder creëeren.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189642987
Onderkant muurtje dikker maken zodat er een tv-lift in kan. Daarboven een leuk schilderij oid.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:00:19 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189642993
Als je toch voor een muurtje aan het voeteneind gaat, dan kun je ook nog overwegen om daar gewoon een lichtgewicht/verplaatsbare constructie van te maken. Alleen goed opletten dat het niet te fragiel wordt (en ws. niet helemaal tot aan het plafond).

Maak je van de hele achterkant een spiegel (even op maat laten snijden en dan ben je voor 250 euro wel klaar). En op je voeteneind aan de kant van het bed gewoon een beamer projecteren. Kwestie van een mooie plank of kastje met kijkgat boven je hoofdeinde monteren. Dan heb je geen lelijke tv op je slaapkamer, tóch flexibel blijven met de indeling en je kunt je schoenen zien bij het omkleden :+ .

Waar ik wel nog over na zou denken: dat muurtje kan je kastenwand misschien geheel verbergen, als je 'm breder zou maken. Dan kun je evt. kiezen voor open kledingkasten, maar daar houdt niet iedereen van.
Resistance is futile.
pi_189643007
Je kunt ook een PAX schuifdeur nemen en dan één van de panelen in het alu frame vervangen door een televisie. Dat overweeg ik zelf semiserieus, ik zou het een mooie hack vinden :)
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:08:35 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_189643081
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:56 schreef monsterd. het volgende:
De ruimte wordt circa 4.10 aan de kastzijde. Ons bed is een Malm bed en 176x209 cm.

Ik heb ook gedacht om een stukje ruimte af te snoepen van de logeerkamer. Maar als dat in de toekomst een kinderkamer wordt dan is de ruimte die daar is ook wel fijn voor speelruimte oid.

We gebruiken de tv niet eens veel trouwens, dus echt noodzakelijk is het niet. Maar het niet meer plaatsen is ook zo definitief.
Maar dan heb je op zich ruimte zat voor dit idee. Bed 2.10, wandje 10cm, pax 40 cm. Dat geeft nog 1.30 vrije ruimte vóór je kast. Meer dan genoeg voor een fijne doorloop.

Bed verschonen wordt wel íets lastiger, dat klopt. Je kunt daarom overwegen de muur niet strak tegen het voeteneind te zetten maar nog 30 cm vrij open te laten. Dan heb je nog steeds een meter. Als je schuifdeuren neemt is dat ruim voldoende.
disclaimer
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:31:31 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189643368
Hier wat fijne afmetingen voor een inloopkast, misschien heb je er wat aan voor dit vraagstuk ivm loopruimte etc. Looppad voelt best royaal, zou best 10cm smaller kunnen.

quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2019 22:40 schreef Seven. het volgende:
Six. heeft er even z'n rolmaat bijgepakt voor jullie:

Looppad is 83cm breed
De kast is 40cm diep
De kast is 273cm lang
De kast is 210cm hoog
De vakjes zijn 28x28cm

De roede hangt op 102cm vanaf de grond, perfect voor tops, bloesjes etc.

De achterste roede hangt 28cm hoger maar ik heb wel een paar kledingstukken die daar eigenlijk te lang voor zijn (maxi dress, lange badjas, jumpsuits). Dus ik raad aan om daar minimaal op 140cm in te zetten. We hebben geen bodem in de kast dus de vloer loopt gewoon onder het hanggedeelte door. De maten van de vakjes zijn uitgemikt op Six. zijn breedste kledingstuk opgevouwen (dikke trui). Verder hebben we een stuk of 6 bakken met deksel in gebruik voor sokken, ondergoed, dat soort spul. We kijken net niet in de lampen, trouwens.
Resistance is futile.
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:32:56 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189643389
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:02 schreef RB42 het volgende:
Je kunt ook een PAX schuifdeur nemen en dan één van de panelen in het alu frame vervangen door een televisie. Dat overweeg ik zelf semiserieus, ik zou het een mooie hack vinden :)
Ik zou dan eerder de tv in de kast verbergen.
Resistance is futile.
pi_189644938
Wat je vaak ziet als er een soort walk-in closet in een slaapkamer wordt gemaakt, is dat het bed met het hoofdeinde tegen de muur middenin de ruimte komt. Zoiets:



Ik zou proberen te kijken of dat past in jouw kamer. Ik heb een poging gedaan, maar ik weet niet of de maten goed uitkomen. De spiegel zou ik in ieder geval in het verlengde van een gangetje plaatsen. Dan kun je jezelf beter zien. En zeker schuifdeuren nemen!



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189645014
Dat gezegd hebbende: de 'saaie' variant biedt je volgens mij dezelfde functionaliteit en maakt je kamer veel ruimtelijker zonder dat je verzuipt in de ruimte.

Correctie: je hebt dan zelfs nog meer kastruimte ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 oktober 2019 @ 13:22:47 #174
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189646477
Thanks voor het meedenken allen, goede opties ook _O_
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:00 schreef Seven. het volgende:
Als je toch voor een muurtje aan het voeteneind gaat, dan kun je ook nog overwegen om daar gewoon een lichtgewicht/verplaatsbare constructie van te maken. Alleen goed opletten dat het niet te fragiel wordt (en ws. niet helemaal tot aan het plafond).

Maak je van de hele achterkant een spiegel (even op maat laten snijden en dan ben je voor 250 euro wel klaar). En op je voeteneind aan de kant van het bed gewoon een beamer projecteren. Kwestie van een mooie plank of kastje met kijkgat boven je hoofdeinde monteren. Dan heb je geen lelijke tv op je slaapkamer, tóch flexibel blijven met de indeling en je kunt je schoenen zien bij het omkleden :+ .

Waar ik wel nog over na zou denken: dat muurtje kan je kastenwand misschien geheel verbergen, als je 'm breder zou maken. Dan kun je evt. kiezen voor open kledingkasten, maar daar houdt niet iedereen van.
Dit zou ook een optie kunnen zijn, was nog wel aan het nadenken over stroomvoorziening netjes wegwerken. Daarmee is het deel dan semi verrijdbaar. Misschien handig om bij het dekbed te kunnen. Ik heb dit idee wel eens in een werkkamer van Eigen huis en tuin gezien geloof ik. Ga ik nog eens uitzoeken. ^O^


quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wat je vaak ziet als er een soort walk-in closet in een slaapkamer wordt gemaakt, is dat het bed met het hoofdeinde tegen de muur middenin de ruimte komt. Zoiets:

[ afbeelding ]

Ik zou proberen te kijken of dat past in jouw kamer. Ik heb een poging gedaan, maar ik weet niet of de maten goed uitkomen. De spiegel zou ik in ieder geval in het verlengde van een gangetje plaatsen. Dan kun je jezelf beter zien. En zeker schuifdeuren nemen!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oei, van die eerste ben ik zeker gecharmeerd, ga dat eens uitproberen zo. De tweede kan ook, maar is iets minder kastruimte.
De derde gaat helaas niet gunstig passen, ben vergeten erbij te zeggen dat de balkondeur naar binnen toe opent. We hebben een hele lange periode de indeling zo gehad, dan kun je snachts de deur wel even open kiepen maar je kunt er nooit fatsoenlijk langs. :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 27 oktober 2019 @ 13:23:39 #175
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189646490
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Dat gezegd hebbende: de 'saaie' variant biedt je volgens mij dezelfde functionaliteit en maakt je kamer veel ruimtelijker zonder dat je verzuipt in de ruimte.

Correctie: je hebt dan zelfs nog meer kastruimte ook.
En hier heb je ook gelijk in. Met het oog op ooit verkopen is dit wellicht het handigst. Lastige keuzes wel..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 27 oktober 2019 @ 13:38:03 #176
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189646745
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
Wat je vaak ziet als er een soort walk-in closet in een slaapkamer wordt gemaakt, is dat het bed met het hoofdeinde tegen de muur middenin de ruimte komt. Zoiets:

[ afbeelding ]

Ik zou proberen te kijken of dat past in jouw kamer. Ik heb een poging gedaan, maar ik weet niet of de maten goed uitkomen. De spiegel zou ik in ieder geval in het verlengde van een gangetje plaatsen. Dan kun je jezelf beter zien. En zeker schuifdeuren nemen!

[ afbeelding ]

Helaas, wordt de loopruimte wel erg beperkt. Bij de deur ga stoot je eerst tegen de hoek van het bed aan :o. De loopruimte in het kastgedeelte wordt ook minimaal en wij zijn geen kleine mensen :7 :9 . Jammer vond het een hele mooie optie ook!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 27 oktober 2019 @ 14:21:45 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189647458
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:38 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Helaas, wordt de loopruimte wel erg beperkt. Bij de deur ga stoot je eerst tegen de hoek van het bed aan :o. De loopruimte in het kastgedeelte wordt ook minimaal en wij zijn geen kleine mensen :7 :9 . Jammer vond het een hele mooie optie ook!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit je nog steeds met het deurenprobleem als je het bed en de inloopkast spiegelt? Dus als je binnenloopt kun je rechts afslaan naar de inloopkast of rechtdoor en dan zie je ineens het bed achter de wand.

Ik weet alleen niet wat dat met de ramen doet omdat je dan ineens een wandje voor het raam plaatst, en dan zou ik 'm dus aan beide kanten open laten. Volgens mij creëer je dan genoeg ruimte om met de beide deuren te slaan.
Resistance is futile.
pi_189647787
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 13:38 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Helaas, wordt de loopruimte wel erg beperkt. Bij de deur ga stoot je eerst tegen de hoek van het bed aan :o. De loopruimte in het kastgedeelte wordt ook minimaal en wij zijn geen kleine mensen :7 :9 . Jammer vond het een hele mooie optie ook!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt ook het bed nog tegen de andere muur zetten. Verder zou ik overwegen om niet een aparte muur achter het bed te maken, maar om de achterkant van de kast als een muur te zien (die je eventueel kunt behangen). Je hebt dan een stuk tussen plafond en kast zitten, wat nog handig is ook omdat er dan iets meer licht komt.

Dat is alleen misschien niet echt een oplossing voor de loopruimte. Vooral die bij het bed is wel weinig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189648221
In het kader van je eerste idee wou ik dit nog even laten zien:



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 oktober 2019 @ 16:26:16 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189649904
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
In het kader van je eerste idee wou ik dit nog even laten zien:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+

Dit is nóg mooier met een doorloopje aan beide kanten. Ons doorloopje naar de kast is 70cm, net genoeg om niet krap te voelen maar voelt niet ruimtelijk of zo. Precies goed.
Resistance is futile.
  zondag 27 oktober 2019 @ 18:06:39 #181
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189652038
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
In het kader van je eerste idee wou ik dit nog even laten zien:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nagemaakt :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 27 oktober 2019 @ 18:19:11 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_189652280
60 centimeter is wel erg krap hoor. Da's 2/3 van een normale deuropening. Als je daar alleen door hoeft te steken valt het wel mee, maar als ruimte tussen je muur en de kast? Da's een beetje caravan gevoel.
disclaimer
pi_189652342
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:06 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Nagemaakt :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben 70 centimeter achter het bed en het is net genoeg. Ik had liever met gehad, maar dat zit er hier niet in.
  zondag 27 oktober 2019 @ 18:50:34 #184
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189652981
Ja eens, daarom denk ik dat ik beter geen vrijstaand bed kan wensen. :'(

Floorplanner kan ook automatisch wat van je kamer maken, Een aantal suggesties:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze vind ik ook allen het overwegen waard. Het is dan geen vrijstaand bed of kast, maar Floorplanner geeft combi's met hoge en lage kasten. Eventueel past er aan de andere kant een diepere kast. Dat kan ook interessant zijn qua ruimte/spullen verhouding (lees: veel dameskleding >:) ).
Ik denk dat ik de uiteindelijke knoop doorhak als de nieuwe muur er staat. Dan weet je zeker hoe de ruimte aanvoelt en worden de maten definitief. :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189652998
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:21 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Wij hebben 70 centimeter achter het bed en het is net genoeg. Ik had liever met gehad, maar dat zit er hier niet in.
Ik vind het er wel geslaagd uitzien zo! Misschien geen schuifdeuren nemen maar een open kast. Dat scheelt geld en als één iemand wil doorslapen, dan heeft diegene geen last van het geluid van de schuifdeur. Ook kun je de verlichting slim aanpakken zodat degene die door wil slapen daar minimaal last van heeft.

Mij lijkt 70 cm wel genoeg, maar je kunt het eens uitproberen door een laken op te hangen of zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189653056
Oh en nog een tip: bij het bed kun je de ruimte misschien nog iets krapper nemen. Je kunt je door die ruimte makkelijker bewegen doordat je bovenlijf geen obstakels heeft. Als je daar bijvoorbeeld 50 cm van kunt maken, dan heb je er weer 10 cm bij voor de kastruimte. Bedenk wel dat een eventuele tv ook weer ruimte in beslag neemt.

En als je nog zit met de verkoopbaarheid van je huis, zorg dan dat je de vloer doorlegt en dat hetgeen achter je bed komt te staan daarop rust zodat je het later eenvoudig weg kunt halen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189653274
Nog een andere optie: een lage muur. Daar verdwijnt wel een belangrijk voordeel mee, namelijk dat de een de kastruimte in kan terwijl de ander er minder last van heeft in vergelijking met een open ruimte. Ik vind zelf dat stuk de hoek om erg leuk.



Met glas vind ik het erg mooi:



Een goedkope optie, een gordijn:



Een gordijn en kast kunnen ook op een heel andere plek (zelf vind ik dit wel tof):



Het hoeft niet per se een gordijn te zijn (lijkt me best handig als de schermen fungeren als lamellen):



Ik blijf maar toffe dingen tegenkomen:



En tot slot het meest origineel:





Ik houd al op. :+

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 27-10-2019 19:25:51 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189654018
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:02 schreef Claudia_x het volgende:
Met glas vind ik het erg mooi:
Wat kunnen smaken toch verschillen. Ik vind die met glas veruit het meest afgrijnselijk _O-
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:46:41 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189654178
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 18:06 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Nagemaakt :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je mag 70cm doorloop komen testen hier, maar minder dan 70cm raad ik wel af. Ik vind dit ontwerp geweldig trouwens. Je kunt nog een beetje smokkelen met de zijruimte door kleinere nachtkastjes. En je kunt via de kast aan de andere kant van het bed komen, waardoor de ruimte aan de achterkant van het bed niet persé als doorloop gebruikt moet worden. Dus je kunt evt 70cm in de kast bewerkstelligen als je doorloopruimte achter je bed meer richting 50cm gaat.

Just sayin' :7

[ Bericht 1% gewijzigd door Seven. op 27-10-2019 19:52:16 ]
Resistance is futile.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:49:49 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_189654255
Oh da's inderdaad wel een goeie, seven! Zo had ik het ook nog niet bekeken :D

Als je trouwens een bed van 1.76 exact in het midden van een kamer van 4.10 breed zet hou je theoretisch aan beide zijden 1.17 over. Een nachtkastje van 30 centimeter en dan heb je nog 87 centimeter over voor je looppad. Dat is wel ruim zat hoor.
disclaimer
pi_189654331
Inderdaad! Die ruimte is vooral visueel prettig zodat je niet pal op de muur zit vanuit bed. Dat vond ik een probleem van het allereerste ontwerp. En met 50 cm kun je er nog prima lopen. Ik heb 50 cm in de badkamer om langs het bad te lopen naar het toilet en dat is niet veel maar wel genoeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:55:22 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189654395
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:02 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een andere optie: een lage muur. Daar verdwijnt wel een belangrijk voordeel mee, namelijk dat de een de kastruimte in kan terwijl de ander er minder last van heeft in vergelijking met een open ruimte. Ik vind zelf dat stuk de hoek om erg leuk.

[ afbeelding ]

Met glas vind ik het erg mooi:

[ afbeelding ]

Een goedkope optie, een gordijn:

[ afbeelding ]

Een gordijn en kast kunnen ook op een heel andere plek (zelf vind ik dit wel tof):

[ afbeelding ]

Het hoeft niet per se een gordijn te zijn (lijkt me best handig als de schermen fungeren als lamellen):

[ afbeelding ]

Ik blijf maar toffe dingen tegenkomen:

[ afbeelding ]

En tot slot het meest origineel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik houd al op. :+
Gordijn en lamellen zijn sowieso goed te combineren met een Malm bed, bovendien geen permanente indeling. ^O^

Mooie inspiratie weer.

quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:49 schreef SQ het volgende:
Oh da's inderdaad wel een goeie, seven! Zo had ik het ook nog niet bekeken :D

Als je trouwens een bed van 1.76 exact in het midden van een kamer van 4.10 breed zet hou je theoretisch aan beide zijden 1.17 over. Een nachtkastje van 30 centimeter en dan heb je nog 87 centimeter over voor je looppad. Dat is wel ruim zat hoor.
Kijk aan, met wat passen en meten komt het dik in orde met de inloopkast van monsterd. ^O^
Resistance is futile.
  maandag 28 oktober 2019 @ 18:13:13 #193
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189670849
Wauw, allemaal gave inspiratie gevonden. Allemaal dingen die ik zelf niet had gevonden. Ga het rustig doornemen ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 1 december 2019 @ 11:10:31 #194
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190211330
Jemig, we zijn alweer een maand verder. We vorderen wat rustiger aan deze maand. Weekendje weg geweest, paar keer andere werkzaamheden in het weekend en het wegbrengen van puin kost ons iedere keer een hele zaterdag (lees als: puin van boven beneden krijgen, weer opscheppen de aanhanger in. Van de aanhanger naar de stort ;( ). Daardoor wel wat gedaan, maar dit jaar afronden halen we niet :6. Komt wel goed :P.

Naar aanleiding van de vele inspiratie van jullie hebben we uiteindelijk gekozen voor de meest saaie indeling in de slaapkamer. Simpelweg vanwege de meeste loopruimte en het meest open gevoel. Dit dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder moet ik bekennen dat de kerstboom al staat :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_190212292
Hm die slaapkamers met kasten achter het bed.. Wellicht dat ik dit nog eens schaamteloos ga jatten (A)

@monsterd. je bent ook nooit echt klaar toch ;)?
  zondag 1 december 2019 @ 12:58:54 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190212570
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 11:10 schreef monsterd. het volgende:
Jemig, we zijn alweer een maand verder. We vorderen wat rustiger aan deze maand. Weekendje weg geweest, paar keer andere werkzaamheden in het weekend en het wegbrengen van puin kost ons iedere keer een hele zaterdag (lees als: puin van boven beneden krijgen, weer opscheppen de aanhanger in. Van de aanhanger naar de stort ;( ). Daardoor wel wat gedaan, maar dit jaar afronden halen we niet :6. Komt wel goed :P.

Naar aanleiding van de vele inspiratie van jullie hebben we uiteindelijk gekozen voor de meest saaie indeling in de slaapkamer. Simpelweg vanwege de meeste loopruimte en het meest open gevoel. Dit dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder moet ik bekennen dat de kerstboom al staat :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal prima zo ^O^

Mooie boom ook!
Resistance is futile.
  zondag 1 december 2019 @ 15:07:08 #197
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190214869
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 12:41 schreef FranticDJ het volgende:
Hm die slaapkamers met kasten achter het bed.. Wellicht dat ik dit nog eens schaamteloos ga jatten (A)

@:monsterd. je bent ook nooit echt klaar toch ;)?
Prima toch, vind ik ook stiekem heel erg gaaf!

En nooit klaar, dat klopt. Maar boven is wel even ver van niet klaar :P. Ik zal daar ook even een update van uploaden ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 1 december 2019 @ 15:37:24 #198
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_190215504
Bij de vorige update waren we nog aan het slopen. We zijn inmiddels weer bezig met opbouwen. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_190216374
Helemaal geen gekke keuze, denk ik. En leuk om weer een update te zien!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190217932
Lekker bezig. En foto's is altijd fijn *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')