abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193625477
Jullie zijn lekker bezig _O_

Ik vind gras meer onderhoud dan planten trouwens ;) als je goed kiest en het vol zet heb je er maar 2-3 keer per jaar werk aan.
  zondag 14 juni 2020 @ 12:07:17 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193625518
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 10:16 schreef monsterd. het volgende:
Dit is hoe het een aantal jaren geleden was:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren hebben we ook in de tuin gewerkt. Ik ben ook lekker verband, wat een hitte joh. o|O

In ieder geval met de bosmaaier al het brandnetel weg gekregen en ook bijna alle resterende tegels eruit gehaald. Daarna begonnen aan het snoeien van struiken en poging gewaagd om een hazelnootstruik weg te krijgen. Niet gelukt }:|
Volgende week krijgen we hulptroepen, ben erg benieuwd hoe ver we dan komen. Wij leveren in ieder geval de tuin leeg op, de stratenmaker maakt alles glad en doet nieuw zand erin. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt wel een enorme berg werk verzet! De schutting blijft gewoon?

En eens met Puala. Een beetje fatsoenlijk aangeplante border, inclusief bodembedekkers, heb je geen omkijken naar. Sinds die ontdekking heb ik groene vingers.
Resistance is futile.
  zondag 14 juni 2020 @ 14:22:17 #253
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193626803
Ook eens met Puala. Gras is elke week maaien in het hoogseizoen. Daarnaast 2 keer per jaar mest en 1 keer per jaar kalk en indien nodig bij zaaien en verticuteren (1 keer per 1-2 jaar).

Een goed uitgekozen border is een kwestie van 1 keer per jaar in Maart de boel kortknippen, een keer mest strooien en indien nodig dooie planten eruit halen en nieuwe erin, en planten die te groot zijn geworden scheuren/halveren (1 keer per 2-4 jaar). That's it.
  zondag 14 juni 2020 @ 15:10:41 #254
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193627311
Micha helpt met de handleiding van de bosmaaier
Probeert gewoon een wit voetje te halen :P
  zondag 14 juni 2020 @ 16:40:44 #255
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193628439
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2020 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Micha helpt met de handleiding van de bosmaaier
Probeert gewoon een wit voetje te halen :P
Hahah uiteraard :P, heeft zijn strepen nog niet verdiend ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 14 juni 2020 @ 16:42:54 #256
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193628463
Ik zit wel te denken om een deel van het gras open te laten voor een border, bijvoorbeeld tegen de achterkant van de tuin. Daar kunnen dan bijvoorbeeld (en ik laat me graag adviseren door jullie) witte hortensia's annabelle tegen aan. Dat vind ik dan wel erg mooi.

Voorbeeld, zonder leibomen dan denk ik.. Eventueel een kleinblijvende fruitboom zou ik ook wel leuk vinden. Ik heb verder echt nul-verstand van planten hoor.

baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 14 juni 2020 @ 16:47:46 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193628508
Nadeel van Hortensia's is dat die weer wel het nodige onkruidwieden vergen tot ze vol in blad staan (zeg maart - mei).
En de bloemtrossen van annabellen zijn eigenlijk te groot. Dus na een regenbui hangt alles op de grond.

Als je bijv. Piet Oudolf qua tuin inspiratie gebruikt, dan staat het zo vol dat je amper werk aan de tuin hebt. Als je op zijn naam googled komt er genoeg naar voren.

Dat park in NY op dat hoogspoor (oude treinrails meter of 5 boven de grond) is door hem ontworpen bijv.

The High line heet dat park:

(En is ook gelijk in de lijn die Puala hier onder noemt).
pi_193628529
Je zou ook kunnen kijken naar siergrassen gecombineerd met wat bloeiende planten. Salvia, viburnum, lavendel, lupine en geranium ofzo :)
  zondag 14 juni 2020 @ 16:53:14 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193628554
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:42 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit wel te denken om een deel van het gras open te laten voor een border, bijvoorbeeld tegen de achterkant van de tuin. Daar kunnen dan bijvoorbeeld (en ik laat me graag adviseren door jullie) witte hortensia's annabelle tegen aan. Dat vind ik dan wel erg mooi.

Voorbeeld, zonder leibomen dan denk ik.. Eventueel een kleinblijvende fruitboom zou ik ook wel leuk vinden. Ik heb verder echt nul-verstand van planten hoor.

[ afbeelding ]
Hortensia's zijn geweldig. Ik heb Annabelle Strong maar die moeten dan wel weer ondersteuning hebben, anders worden de bloemen te zwaar en gaat de boel dweilen na een flinke regenbui. Verder kort boven de grond afknippen in het voorjaar en rond deze tijd van het jaar ondersteuning regelen, klaar.

Hoeveel zon heb je in je tuin?
Resistance is futile.
pi_193628910
Och, poesje. O+

Ik snap het verlangen naar een onderhoudsvrije tuin, hoor, maar ik word zelf zo verdrietig van veel tegels. Het is echt wel mogelijk om met planten een tuin te hebben die weinig onderhoud vraagt. Mocht je er toch nog voor openstaan dan wil Fok! vast wel met je meedenken. :Y) Laatste pagina gemist.

Heb je een bijl? Daar heb ik laatst nog een enorme wortelpartij mee losgekregen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_193628944
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2020 16:53 schreef Seven. het volgende:

Hoeveel zon heb je in je tuin?
En wat voor soort grond?

Je maakt je leven véél makkelijker als je planten kiest die passen bij de situatie.
  zondag 14 juni 2020 @ 18:40:58 #262
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193629762
Zandgrond en tuin op het westen. We hebben vanaf de middag de hele dag zon ;).
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 14 juni 2020 @ 18:55:54 #263
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193629959
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
Och, poesje. O+

Ik snap het verlangen naar een onderhoudsvrije tuin, hoor, maar ik word zelf zo verdrietig van veel tegels. Het is echt wel mogelijk om met planten een tuin te hebben die weinig onderhoud vraagt. Mocht je er toch nog voor openstaan dan wil Fok! vast wel met je meedenken. :Y) Laatste pagina gemist.

Heb je een bijl? Daar heb ik laatst nog een enorme wortelpartij mee losgekregen.
Ik vind een bijl eng (en dat terwijl ik wel grote machines gebruik :+ ), maar voor nu zaag ik wortels weg met een gekromde handzaag. Ik heb nu flink lopen graven langs de wortels heen en ga nu proberen onderlangs te komen, want vooralsnog krijgen we er nog geen beweging in :(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_193630634
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:55 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik vind een bijl eng (en dat terwijl ik wel grote machines gebruik :+ ), maar voor nu zaag ik wortels weg met een gekromde handzaag. Ik heb nu flink lopen graven langs de wortels heen en ga nu proberen onderlangs te komen, want vooralsnog krijgen we er nog geen beweging in :(
Je komt er wel uiteindelijk! Het is een kloteklus, zeker als je al lang bezig bent geweest.
  Moderator zondag 14 juni 2020 @ 20:18:29 #265
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193631083
Nou, die tuin is al behoorlijk leeg geworden toch ? Lekker bezig geweest ! ^O^

Je kunt voor tuininspiratie eens kijken op : https://appeltern.nl/nl/park_bezoeken/de_tuinen/
Daar kun je digitaal ook al een hoop informatie vinden, voor je onderhoudsarme tuin.
Ook kun je eens op directplant.nl kijken, daar staat ook heel veel omschreven bij allerlei planten.

Gras is ook knap bewerkelijk hoor als je het mooi wilt houden ;)
pi_193633949
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:

Je kunt voor tuininspiratie eens kijken op : https://appeltern.nl/nl/park_bezoeken/de_tuinen/
Daar kun je digitaal ook al een hoop informatie vinden, voor je onderhoudsarme tuin.
Ook kun je eens op directplant.nl kijken, daar staat ook heel veel omschreven bij allerlei planten.
Dat vereist best veel onderzoek. Ik zou even in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #54: onkruid en stekken komen posten.

quote:
Mij valt dat erg mee. Gedurende een bepaalde periode van het jaar moet je ongeveer één keer per week maaien. Dat kun je ook door een robotmaaier laten doen. Ik doe er verder niks aan, dus niet verticuteren of met kalk strooien. Maar misschien heb ik mazzel met de omstandigheden hier.
  maandag 15 juni 2020 @ 09:00:23 #267
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193636229
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:

Thanks ga het even bekijken.

Wij zijn wel het luie type grasverzorgers. In ons vorige huis hadden we ook gras in de tuin. Het hoeft van mij niet in showtuin staat te zijn, maar gewoon leefbaar. En mocht het project gras mislukken dan neem ik jullie aanbeveling over om meer borderruimte te doen!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 23 juni 2020 @ 21:16:36 #268
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193758725
Aan de tuin wordt hard gewerkt ^O^

SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 23 juni 2020 @ 21:49:09 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193759356
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:16 schreef monsterd. het volgende:
Aan de tuin wordt hard gewerkt ^O^

SPOILER
Wat geeft dat veel voldoening, hè? Hard gewerkt! 💪🏻
Resistance is futile.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:09:15 #270
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193759711
Thanks! Ja het voelt wel flink intensief aan, maar ik ben zooooo blij dat we straks een zitbare tuin hebben :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:47:06 #271
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193874342
De bestrating is binnen :+
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 1 juli 2020 @ 18:27:24 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193877504
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:47 schreef monsterd. het volgende:
SPOILER
Damn, da's een beste bestelling geweest :+
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 21:16:14 #273
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193879788
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:47 schreef monsterd. het volgende:
SPOILER
Nou, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen de komende dagen ! _O- :+
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:55:05 #274
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_193881445
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:16 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen de komende dagen ! _O- :+
Wij voeren zaterdag alleen nog de laatste beetje zand en groen af en de rest doet de stratenmaker. Die begint volgende week dinsdag. Maandag wordt nog even 10 kuub zand gestort :P.

Overigens hebben we afgelopen weken zeker hard gewerkt hoor, het is flink aanpoten geweest om de tuin werkklaar te maken.

Ook onze hobby auto gaat komende weken op pad. Die moest nog even van de ene garage naar de andere. We hebben 2 kilometer te voet de auto daarheen gerold :’). Hij loopt obvious nog niet :P
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_193888350
Lekker bezig ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')