quote:Op zondag 14 juni 2020 10:16 schreef monsterd. het volgende:
Dit is hoe het een aantal jaren geleden was:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren hebben we ook in de tuin gewerkt. Ik ben ook lekker verband, wat een hitte joh.![]()
In ieder geval met de bosmaaier al het brandnetel weg gekregen en ook bijna alle resterende tegels eruit gehaald. Daarna begonnen aan het snoeien van struiken en poging gewaagd om een hazelnootstruik weg te krijgen. Niet gelukt![]()
Volgende week krijgen we hulptroepen, ben erg benieuwd hoe ver we dan komen. Wij leveren in ieder geval de tuin leeg op, de stratenmaker maakt alles glad en doet nieuw zand erin.
Je hebt wel een enorme berg werk verzet! De schutting blijft gewoon?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En eens met Puala. Een beetje fatsoenlijk aangeplante border, inclusief bodembedekkers, heb je geen omkijken naar. Sinds die ontdekking heb ik groene vingers.Resistance is futile.
Hahah uiteraardquote:Op zondag 14 juni 2020 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Micha helpt met de handleiding van de bosmaaier
Probeert gewoon een wit voetje te halen
Hortensia's zijn geweldig. Ik heb Annabelle Strong maar die moeten dan wel weer ondersteuning hebben, anders worden de bloemen te zwaar en gaat de boel dweilen na een flinke regenbui. Verder kort boven de grond afknippen in het voorjaar en rond deze tijd van het jaar ondersteuning regelen, klaar.quote:Op zondag 14 juni 2020 16:42 schreef monsterd. het volgende:
Ik zit wel te denken om een deel van het gras open te laten voor een border, bijvoorbeeld tegen de achterkant van de tuin. Daar kunnen dan bijvoorbeeld (en ik laat me graag adviseren door jullie) witte hortensia's annabelle tegen aan. Dat vind ik dan wel erg mooi.
Voorbeeld, zonder leibomen dan denk ik.. Eventueel een kleinblijvende fruitboom zou ik ook wel leuk vinden. Ik heb verder echt nul-verstand van planten hoor.
[ afbeelding ]
En wat voor soort grond?quote:
Ik vind een bijl eng (en dat terwijl ik wel grote machines gebruikquote:Op zondag 14 juni 2020 17:31 schreef Claudia_x het volgende:
Och, poesje.
Ik snap het verlangen naar een onderhoudsvrije tuin, hoor, maar ik word zelf zo verdrietig van veel tegels. Het is echt wel mogelijk om met planten een tuin te hebben die weinig onderhoud vraagt. Mocht je er toch nog voor openstaan dan wil Fok! vast wel met je meedenken.Laatste pagina gemist.
Heb je een bijl? Daar heb ik laatst nog een enorme wortelpartij mee losgekregen.
Je komt er wel uiteindelijk! Het is een kloteklus, zeker als je al lang bezig bent geweest.quote:Op zondag 14 juni 2020 18:55 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik vind een bijl eng (en dat terwijl ik wel grote machines gebruik), maar voor nu zaag ik wortels weg met een gekromde handzaag. Ik heb nu flink lopen graven langs de wortels heen en ga nu proberen onderlangs te komen, want vooralsnog krijgen we er nog geen beweging in
Dat vereist best veel onderzoek. Ik zou even in F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #54: onkruid en stekken komen posten.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, die tuin is al behoorlijk leeg geworden toch ? Lekker bezig geweest !![]()
Je kunt voor tuininspiratie eens kijken op : https://appeltern.nl/nl/park_bezoeken/de_tuinen/
Daar kun je digitaal ook al een hoop informatie vinden, voor je onderhoudsarme tuin.
Ook kun je eens op directplant.nl kijken, daar staat ook heel veel omschreven bij allerlei planten.
Mij valt dat erg mee. Gedurende een bepaalde periode van het jaar moet je ongeveer één keer per week maaien. Dat kun je ook door een robotmaaier laten doen. Ik doe er verder niks aan, dus niet verticuteren of met kalk strooien. Maar misschien heb ik mazzel met de omstandigheden hier.quote:Gras is ook knap bewerkelijk hoor als je het mooi wilt houden
Thanks ga het even bekijken.quote:Op zondag 14 juni 2020 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Nou, die tuin is al behoorlijk leeg geworden toch ? Lekker bezig geweest !![]()
Je kunt voor tuininspiratie eens kijken op : https://appeltern.nl/nl/park_bezoeken/de_tuinen/
Daar kun je digitaal ook al een hoop informatie vinden, voor je onderhoudsarme tuin.
Ook kun je eens op directplant.nl kijken, daar staat ook heel veel omschreven bij allerlei planten.
Gras is ook knap bewerkelijk hoor als je het mooi wilt houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
quote:Op dinsdag 23 juni 2020 21:16 schreef monsterd. het volgende:
Aan de tuin wordt hard gewerktWat geeft dat veel voldoening, hè? Hard gewerkt! 💪🏻SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
quote:Op woensdag 1 juli 2020 14:47 schreef monsterd. het volgende:
De bestrating is binnenDamn, da's een beste bestelling geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
quote:Op woensdag 1 juli 2020 14:47 schreef monsterd. het volgende:
De bestrating is binnenNou, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen de komende dagen !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Wij voeren zaterdag alleen nog de laatste beetje zand en groen af en de rest doet de stratenmaker. Die begint volgende week dinsdag. Maandag wordt nog even 10 kuub zand gestortquote:Op woensdag 1 juli 2020 21:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen de komende dagen !![]()
but I can feel you there
think I better body up
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |