abonnement Unibet Coolblue
pi_186302176
Een heuglijke dag is aanstaande...

Nasrdin_Dchar twitterde op donderdag 18-04-2019 om 14:13:37 14 mei wordt 50 jaar Marokkaanse migratie gevierd. Ik vind dat we dit nationaal zouden moeten vieren. De geschiedenis van de 1ste generatie Marokkaan is ook onderdeel van de NLse geschiedenis. Nationaal vieren betekent maatschappelijke inclusie. En dat is hard nodig. reageer retweet
Ik zal wel weer een racist zijn, maar ik zie weinig reden voor feest. Als het al nodig is om bij deze "mijlpaal" stil te staan, dan is rouw nog gepaster dan feest. Rouw over een bevolkingsgroep die na 50 jaar nog steeds bijzonder slecht is geïntegreerd. Teleurstelling over de grote percentages oer-conservatieve moslims die niks op hebben met de normen en waarden van de westerse samenleving. Een kleiner deel verdedigt zelfs religieus-geïnspireerd geweld.

Een groot deel voelt zich geen Nederlander, maar bovenal moslim en Marokkaan. Hun leider is niet premier Rutte of koning Willem-Alexander, maar hun eigen koning. Die van Marokko dus. In talrijke steden en middelgrote gemeenten zorgen groepen Marokkaanse jongeren voor problemen. Ze zijn factor 5 oververtegenwoordigd in foute lijstjes, zoals criminaliteit. De nieuwe generatie topcriminelen in Nederland bestaat uit Marokkanen.

Ja, er zijn ongetwijfeld ook goede Marokkanen. Fijne mensen, gematigd in hun geloof, die goed integreren en echt iets aan de Nederlandse samenleving toevoegen. Maar als je alle plussen en minnen optelt, dan zie ik werkelijk niet hoe het "saldo" positief kan zijn.

Ik zou willen zeggen: probeer het over 25 jaar opnieuw. Eens zien of de volgende generatie wél integreert, of de criminaliteitscijfers en de overlast omlaag gaan. Dan gaan we tegen die tijd, zo rond 2044, eens kijken of een feest dan wél gepast is.
pi_186302335
Dat boeit ze allemaal niet. Ze willen gewoon feest vieren dat ze hier nu blijkbaar 50 jaren zijn.
Net als jij een feest kunt gaan vieren terwijl je een mijlpaal hebt bereikt van 10 jaar achter elkaar naar hetzelfde vakantie-adres te zijn geweest. Dat sommige lokale mensen niets van jou en je vakantiegedrag moeten hebben zal jou ook niet deren om het feestje te vieren voor jouw mijlpaal.
Daarnaast is het gewoon iemand die dit aandraagt.
En mochten er Marrokanen zijn die dat feest even willen vieren moeten ze dat vooral doen. Dat wil nog niet zeggen dat ze het allemaal gaan doen. Dat wil ook nog niet zeggen dat het een nationale feestdag wordt. En dat wil al helemaal niet zeggen dat jij aam dat feest mee moet doen of er maar per se iets van moet vinden (dat mag maar als ik wil vieren dat ik m'n keutel in 1 keer heb doorgespoeld dan doe ik dat en kan jouw mening daarover mij mijn reet roesten)
Dus laat ze lekker hun feestje vieren. Stel je niet zo aan. En drink iets lekkers.
  donderdag 18 april 2019 @ 22:41:46 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186302344
Wat een idioten weer... feestje naar gisteren verplaatst omdat de "officiële" dag tijdens de Ramadan is.
pi_186302362
Ik ben best bereid om suikerklontjes naar hun te gooien als ze daar blij van worden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_186302369
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:41 schreef Lunatiek het volgende:
Wat een idioten weer... feestje naar gisteren verplaatst omdat de "officiële" dag tijdens de Ramadan is.
Heb je last van hun feest dan? Of zoek je gewoon iets om last van te kunnen hebben?
pi_186302373
Wat een onzin. Ook een dag voor turken, surinamers, italianen, grieken en de rest?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_186302374
Is de mening van een individu nieuws?
pi_186302432
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:42 schreef marsan het volgende:
Wat een onzin. Ook een dag voor turken, surinamers, italianen, grieken en de rest?
Als mensen dat graag willen in hun groep, laat ze mooi. Je hebt er geen last van. De buurvrouw vierde vandaag ook een feest omdat ze had geleerd hoe het is om in de sauna te zitten. So be it.
pi_186302453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:42 schreef marsan het volgende:
Wat een onzin. Ook een dag voor turken, surinamers, italianen, grieken en de rest?
Kwestie van tijd voordat Sylvana het oppakt en Kamervragen gaat stellen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 18 april 2019 @ 22:46:22 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186302462
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:42 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Heb je last van hun feest dan? Of zoek je gewoon iets om last van te kunnen hebben?
Nee, maar ik vind het debiel om zo'n dag te verplaatsen wegens "Ramadan". Wat precies aan Ramadan belet je om zo'n lustrum te vieren? Of andersom: is de beperking die Ramadan je oplegt niet juist bedoelt om je geloof op de proef te stellen als je in die periode in de verleiding komt te doen wat niet zou mogen?
pi_186302481
Ik vier feest als ze weer opsodemieteren.
pi_186302491
Nou mooie dag om weer naar huis te gaan lijkt mij daaaaag :')
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 18 april 2019 @ 22:48:48 #13
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_186302504
Die zit morgen in alle actualiteitenprogramma’s.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_186302537
Dit is een mening van een persoon op twitter, waar maak je je druk om zeg?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 18 april 2019 @ 22:56:34 #15
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_186302630
Feest vier je om stil te staan bij een mooie periode of bij een positief moment. Het positieve of het mooie ontgaat mij ook even.

Komt een beetje over als een groep Nederlandse jongeren die na 10 jaar misdragingen in Salou hun lustrum willen vieren en dit willen opdringen aan de lokale bevolking
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_186302727
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:50 schreef Hathor het volgende:
Dit is een mening van een persoon op twitter, waar maak je je druk om zeg?
Precies dat. 1 mening en dan : "ze willen" en "moeten wij weer"
pi_186302742
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het debiel om zo'n dag te verplaatsen wegens "Ramadan". Wat precies aan Ramadan belet je om zo'n lustrum te vieren? Of andersom: is de beperking die Ramadan je oplegt niet juist bedoelt om je geloof op de proef te stellen als je in die periode in de verleiding komt te doen wat niet zou mogen?
Het boeit me geen donder al die feestdaagjes hier en daar. Ik vier Pasen toevallig binnenkort en verder probeer ik er elke dag een soort van "feest" van te maken. Als ik mij druk ga maken over de filerantijnen van Mozes, Abraham en Mohammed en de feestjes die bij deze hemelse figuren horen word ik helemaal gek.
Er wonen hier in t oosten tevens weinig Marrokanen wat ik er van merk. En heb er wel eens wat gesproken of ben er ook wel eens 1 tegengekomen maar om me daar nu druk over te maken? Nee. Daar heb ik dan blijkbaar toch een iets te grote piemel voor.
pi_186302763
En wat hebben we er een plezier van!
  donderdag 18 april 2019 @ 23:02:33 #19
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_186302781
Alsjeblieft niet. Deze Nasrin is mij te liberaal en aandachtshoerig. Nationale feesten organiseer je voor mensen die op het gebied van sport/cultuur/filosofie/wetenschap enorm veel bereikt hebben. Anders liever niet. Uiteraard kan die met zijn eigen vrienden/kennissen zoiets in private kringen vieren. Niemand die ze tegenhoudt maar geen nationale feestdag aandachtshoer.

[ Bericht 30% gewijzigd door Jellereppe op 19-04-2019 02:14:30 ]
pi_186302800
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:56 schreef Kamover het volgende:
Feest vier je om stil te staan bij een mooie periode of bij een positief moment. Het positieve of het mooie ontgaat mij ook even.

Komt een beetje over als een groep Nederlandse jongeren die na 10 jaar misdragingen in Salou hun lustrum willen vieren en dit willen opdringen aan de lokale bevolking
Ik vier ook geen Tibetaanse bevrijdingsdag. Maar als er iemand is die de behoefte voelt om dat wel te doen mag 'ie van mij. Wanneer feestjes verplicht zouden worden zul je mij trouwens niet meer zien verschijnen. Gezeur.
  donderdag 18 april 2019 @ 23:05:58 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_186302846
Misschien wel leuk als Geert even een openingswoordje doet voor de aftrap van het feestje :)
  donderdag 18 april 2019 @ 23:06:15 #22
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_186302856
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 23:03 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik vier ook geen Tibetaanse bevrijdingsdag. Maar als er iemand is die de behoefte voelt om dat wel te doen mag 'ie van mij. Wanneer feestjes verplicht zouden worden zul je mij trouwens niet meer zien verschijnen. Gezeur.
Mocro meneer wil het verplichten en er nationaal bij stil staan. “Is hard nodig”
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  donderdag 18 april 2019 @ 23:06:25 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186302858
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 23:01 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Het boeit me geen donder al die feestdaagjes hier en daar. Ik vier Pasen toevallig binnenkort en verder probeer ik er elke dag een soort van "feest" van te maken. Als ik mij druk ga maken over de filerantijnen van Mozes, Abraham en Mohammed en de feestjes die bij deze hemelse figuren horen word ik helemaal gek.
Er wonen hier in t oosten tevens weinig Marrokanen wat ik er van merk. En heb er wel eens wat gesproken of ben er ook wel eens 1 tegengekomen maar om me daar nu druk over te maken? Nee. Daar heb ik dan blijkbaar toch een iets te grote piemel voor.
Wat een ophef over feiten. Is je 40 cm in je moeder blijven steken of zo?
pi_186302872
Misschien als ze zich wat beter zouden gedragen.
pi_186302902
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2019 23:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat een ophef over feiten. Is je 40 cm in je moeder blijven steken of zo?
Welke feiten? Dat die vent op twitter zet dat ie graag een nationale feestdag wil moet ie maar lekker doen. Ik vier het niet met hem mee. Dat je over mijn penislengte begint vind ik enigzins vermoeiend. Over feiten gesproken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')