Gaat enkel om tv rechten en dus geld.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:11 schreef Saekerhett het volgende:
Of gewoon kappen met die belachelijke play-offs en extra belasting. Gewoon net als in de Premier League. Dat is toch een prima systeem? Je moet niet vernieuwen om het vernieuwen.
In elk land wordt dit gedaan zonder problemen, maar in Nederland hebben mensen vaak moeite met het grotere plaatje.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Niet moeilijk doen aldus de FA.twitter:afcbournemouth twitterde op donderdag 18-04-2019 om 10:35:01Owing to their progression in the Champions League, a new date for our Premier League home game against Tottenham will be announced in due course.Fixture was previously scheduled for Monday 6th May.#afcb 🍒 https://t.co/o7RJX21q5V reageer retweet
Oke, wel eens.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:09 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ongeacht of PSV of Ajax tweede wordt, is het nadelig voor de ploeg die voorrondes CL moet gaan spelen.
Je wilt je spelers natuurlijk wat rust geven voor ze op moeten komen dagen voor de nations league, nietwaar?
In het artikel van ED wordt er over PSV gesproken omdat wij, als er geen hele gekke dingen gebeuren, tweede worden.
Mocht het er naar uit zien dat Ajax tweede wordt, dan moeten jullie voorrondes spelen. Dan hadden jullie het ook fijn gevonden om de spelers wat meer rust te geven.
PSV speelt de dag ervoor uit bij Willem II. Kun je hoogstens naar de dinsdag ervoor verplaatsen. Maar dat kan ook weer niet want PSV speelt de zondag ervoor (dus komende zondag) weer thuis tegen ADO.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
PSV - Heracles dan ook maar op die vrijdag spelen.
Ben je het met me eens dat de wedstrijd van Ajax en de Graafschap verplaatsen naar vrijdag de beste optie is?quote:Op donderdag 18 april 2019 15:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oke, wel eens.
Al vind ik nog steeds dat wanneer het een week langer doorgaat er voldoende rust is, en dat het aantal spelers dat aan de nation league meedoet redelijk beperkt is.
Yes, eens.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:20 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ben je het met me eens dat de wedstrijd van Ajax en de Graafschap verplaatsen naar vrijdag de beste optie is?
Voetbalsentimenten buiten beschouwing gelaten, is het toch niet te doen om 38 bedrijven hun hele planning, schema en werknemersbezetting te laten wijzigen. Om over gemeentes en politiekorpsen nog maar niet te hebben.
Dat zou betekenen dat PSV op dat moment 4 punten boven Ajax staat, waardoor een winst voor PSV niet meer nodig is om kampioen te zijn en AZ eventueel nog boven Feyenoord kan eindigen. Dat bedoel je?quote:Op donderdag 18 april 2019 15:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Yes, eens.
Hopelijk wordt dat ook zo besloten.
En het is te hopen dat 2 andere clubs bij een bepaald resultaat dan niet bewust gelijk kunnen gaan spelen oid![]()
Ik bedoelde meer dat als De Graafschap vrijdag verliest (die wordt dan eerder gespeeld toch?) Dat dan bijvoorbeeld Emmen en Fortuna tegen elkaar spelen en aan een gelijkspel genoeg hebben om degradatie te ontlopen.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:31 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat PSV op dat moment 4 punten boven Ajax staat, waardoor een winst voor PSV niet meer nodig is om kampioen te zijn en AZ eventueel nog boven Feyenoord kan eindigen. Dat bedoel je?
Ah, aan die kant van de competitie heb ik het nog niet bekeken. De puntenverdeling van de clubs die nu strijden om degradatie is dusdanig dat daar nu nog geen voorspelling over te doen is.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat als De Graafschap vrijdag verliest (die wordt dan eerder gespeeld toch?) Dat dan bijvoorbeeld Emmen en Fortuna tegen elkaar spelen en aan een gelijkspel genoeg hebben om degradatie te ontlopen.
Maar ik ken het programma niet verder, dus hoop maar dat vrijdag voor iedereen akkoord is
Het is inderdaad belangrijker voor de rechterkant.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:38 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ah, aan die kant van de competitie heb ik het nog niet bekeken. De puntenverdeling van de clubs die nu strijden om degradatie is dusdanig dat daar nu nog geen voorspelling over te doen is.
Lijkt me voldoende reden voor de KNVB om dat niet als optie te zien eigenlijk zonder het hele programma op te schuiven.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:39 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is inderdaad belangrijker voor de rechterkant.
Tussen Ajax en PSV kun je nog wat lulverhalen ophangen over het psychologisch voordeel voor een van beide, maar aan de rechterkant maakt het nogal een verschil of je speelt voor winst of gelijkspel.
Echt ontzettend dom die twee midweekse speelrondes in april.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:20 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
PSV speelt de dag ervoor uit bij Willem II. Kun je hoogstens naar de dinsdag ervoor verplaatsen. Maar dat kan ook weer niet want PSV speelt de zondag ervoor (dus komende zondag) weer thuis tegen ADO.![]()
En dan zou je de wedstrijden van Emmen en Excelsior (voor De Graafschap) ook naar vrijdag moeten verplaatsen. Lijkt dus allemaal onbegonnen werk.
Die doordeweekse speeldag volgende week komt ook ontiegelijk klote uit he
Wij hebben ook geen inzicht in hoe zo'n kalender wordt gemaakt.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Echt ontzettend dom die twee midweekse speelrondes in april.
Dan is het dom van Ajax of PSV in dat geval.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:42 schreef Adames het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen inzicht in hoe zo'n kalender wordt gemaakt.
Als Ajax in het begin van het jaar daar al bezwaar op had aangetekend, dan is het voor de KNVB een ander verhaal dan wanneer een Ajax of PSV juist erg stuurden op het volproppen van April.
Idd, had het dan bij maximaal eentje gehouden. In feb/mrt zijn er volgens mij nog wel wat weken geweest waarin je een midweekse speeldag had kunnen plannen (weken zonder Europees voetbal, bekervoetbal en interlands). Maar goed, dit is achteraf gelul.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat is er mis met een weekje (of twee) eerder beginnen? Komen de Nederlandse clubs misschien ook wat beter voor de dag in de voorrondes in Europa.quote:Op donderdag 18 april 2019 15:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
quote:De KNVB heeft een oplossing gevonden voor het knelpunt in het Eredivisie-speelschema dat werd veroorzaakt door de halvefinaleplaats van Ajax in de Champions League. Speelronde 33 wordt verschoven naar woensdag 15 mei. Speelronde 34 blijft staan op zondag 12 mei. De clubs moeten het plan nog wel bespreken met gemeenten en politie.
Het uitduel met De Graafschap stond oorspronkelijk gepland op zondag 28 april, net als alle andere wedstrijden van de 33ste speelronde die tegelijk moeten worden afgewerkt. Aanvankelijk was er sprake van dat de wedstrijd van Ajax als enige zou worden verschoven naar vrijdag 26 april, maar dat was geen optie door de massale politie-inzet die nodig is voor Koningsnacht.
De wedstrijd laten staan op de oorspronkelijke datum was ook niet mogelijk, omdat de hersteltijd tot de heenwedstrijd tegen Tottenham Hotspur op dinsdag 30 april te kort was. Nu is er dus een oplossing gevonden door de KNVB, die voorafgaand aan de kwartfinales tegen Juventus het programma van de Eredivisie ook al aanpaste in het belang van het Nederlandse voetbal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |