"Gele hesjes kunnen stoppen met staken en aan het werk"quote:Op maandag 15 april 2019 23:39 schreef Vallon het volgende:
Macron meldt net (live): We gaan de Notre Dame herbouwen.
Dat is dan ook geregeld, tenminste dus geen gezeik of geziek.
april eerste verkiezingen, zou ook wel dom zijn als hij dat niet zou zeggen.quote:Op maandag 15 april 2019 23:39 schreef Vallon het volgende:
Macron meldt net (live): We gaan de Notre Dame herbouwen.
Dat is dan ook geregeld, tenminste dus geen gezeik of geziek.
Met z'n strakke groene broek DIE STOND EM GOED.quote:Op maandag 15 april 2019 23:32 schreef Nikonlover het volgende:
Nostradamus heeft dit blijkbaar voorspeld?![]()
![]()
![]()
![]()
Nostradamus=Notre-Dame.quote:Op maandag 15 april 2019 23:35 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nee, dat was z'n broer: Notredamus
Zeker wel. Dit is de Notre Dame in Reims namelijk. Of weet jij meer en vat die binnenkort ook vlam?quote:Op maandag 15 april 2019 23:32 schreef Vallon het volgende:
Dit gaan we voorlopig niet meer zien....
[ afbeelding ]
Het brandend hout lijkt nog bovenop de gewelven te liggen. Zou de mooie ruimte eronder nog deels te redden zijn? Dat zou wel echt een godswonder zijn.quote:Op maandag 15 april 2019 23:18 schreef Zipportal het volgende:
https://twitter.com/CathedraleNotre/status/1117896687920357376
Close call met die torens.
Hihihi, Macron zou vanavond de uitkomst van zijn pelgrimstocht aan het volk mee te delen en geeft wat meer tijd om z'n bevindingen naar wat er zoals schort, bij te slijpen..... kga bang zijn dat dit voor de GeleHesjes (en daarmee 70-80% van de Fransen) geen enkel substantiėle verbetering zal geven. Het doel blijft, alleen de weg er naar toe zal wat (beter) worden verpakt. Mja, da's een heel andere discussie.quote:Op maandag 15 april 2019 23:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
"Gele hesjes kunnen stoppen met staken en aan het werk"
Zo'n 800 jaar aan generaties die deze kerk bezocht hebben, en wij waren de laatste, jammer.quote:Op maandag 15 april 2019 23:32 schreef Vallon het volgende:
Dit gaan we voorlopig niet meer zien....
[ afbeelding ]
dan baal je gewoon enorm..quote:Op maandag 15 april 2019 23:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik bedenk me wel de vreemdste dingen bij dit incident.
Stel dat je op vakantie bent in Parijs, je planning hebt gemaakt, drie dagen geleden, en twijfelde tussen maandag of dinsdag naar de Notre Dame gaan en uiteindelijk koos voor de dinsdag.
Wat moet je dan wel niet denken?
İn Nederland genieten religieuze gebouwen enkele fiscale voordelen (bijvoorbeeld geen WOZ-belasting, geen waterschapsbelasting en 50% minder energiebelasting; hier vind je een volledig overzicht.)quote:Op maandag 15 april 2019 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom misschien een wake-up call voor hier... Koester eens wat meer wat er nog is en zet dat achterlijke rendementsdenken eens opzij. Staat een kerk 'leeg'? Maak er een museum van ter ere van onze voorouders; bewaar er wijk- dorps- en stadsarchieven; behoud het interieur. Tenminste, als cultuur en traditie werkelijk iets betekenen.
In Belgiė en Duitsland doen ze dat stukken beter: kerkengeld.
''Was ik maandag maar gegaan''quote:Op maandag 15 april 2019 23:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stel dat je op vakantie bent in Parijs, je planning hebt gemaakt, drie dagen geleden, en twijfelde tussen maandag of dinsdag naar de Notre Dame gaan en uiteindelijk koos voor de dinsdag.
Uiteraard wordt het hersteld, daar zal alles voor wijken, ook logisch.quote:Op maandag 15 april 2019 23:39 schreef Embraer89 het volgende:
Hij zegt in elk geval dat ze het gaan herbouwen.
Maarja, dat is politiek lullen natuurlijk.
Jullie zijn zo rationeel.quote:Op maandag 15 april 2019 23:44 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
''Was ik maandag maar gegaan''
Wat anders
of:quote:Op maandag 15 april 2019 23:44 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
''Was ik maandag maar gegaan''
Wat anders
Het lijkt me onmogelijk om alles precies te herbouwen. Het gebouw kun je vast wel weer terug krijgen in de oude staat, maar alles wat binnen stondquote:Op maandag 15 april 2019 23:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Uiteraard wordt het hersteld, daar zal alles voor wijken, ook logisch.
Kijk voor de gein eens hoe extreem in 1945 sommige kathedralen er aan toe waren, het kost tijd en veel geld, maar het zal er uiteindelijk hetzelfde uitzien als voor de brand.
Ah, de dader is een gids die morgen een dagje vrij wildequote:Op maandag 15 april 2019 23:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
of:
"hey morgen een vrije dag, heerlijk"
quote:Op maandag 15 april 2019 23:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
of het bedrijf dat de renovatie uitvoerde als bewezen kan worden dat ze schuld hebben?quote:Op maandag 15 april 2019 23:47 schreef mschol het volgende:
macron wil een internationale funding campange opzetten om de notre dame te herbouwen, mooi nobel streven, maar is het niet gewoon de taak van "de kerk" (aka vaticaan) om die kosten te dragen, zijn toch hun kerken en kathedralen?
ik vind zelf eigenlijk dat die dat mogen betalen (evt wel van gedoneerde centen uiteraard)
"Nu worden het toch wel heel andere fotos van de Notre Dame dan maandag"quote:Op maandag 15 april 2019 23:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die kun je verantwoordelijk houden, maar dit gaat miljarden kosten.quote:Op maandag 15 april 2019 23:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
of het bedrijf dat de renovatie uitvoerde als bewezen kan worden dat ze schuld hebben?
wat werd er eigenlijk gerenoveerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |