abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186228662
hai allemaal,

Weet iemand of een gaskookplaat met vonkontsteker ook zonder elektriciteit kan worden geïnstalleerd? De vonkontsteking werkt dan uiteraard niet, maar kun je de pitten dan wel gewoon met een lucifer aansteken? Of is de electriciteit echt noodzakelijk voor de doorlaat van het gas?

Heb namelijk een prachtige kookplaat met wokbrander besteld, maar die heeft een stekker en vonkontsteking. En nu blijkt dat we geen stopcontact onder de huidige gaskookplaat hebben. Electriciteit doortrekken wordt een te grote klus. Ik kan de kookplaat nu nog ruilen, maar als 'ie ook zonder stroom werkt hou ik 'm liever. Kan het alleen nergens terugvinden. Iemand ervaring?
  maandag 15 april 2019 @ 11:25:34 #2
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_186228716
Dat moet kunnen, het gas stroomt namelijk gewoon.
pi_186228767
Ligt eraan of de kookplaat elektromagnetische kleppen heeft (in samenwerking met thermokoppel).
Soms werkt de thermische beveiliging (die het gas afsluit als de vlam uit gaat) elektrisch.

Zo zien die dingen er van onder uit:

Mijn oude kookplaat had die beveiliging niet, dus dan werkt het wel zonder stroom.
Heb nu inductie (want gasaansluiting is weg) en wil nooit meer terug naar gas, alleen al het schoonmaken is nu 10x sneller.

[ Bericht 26% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-04-2019 11:33:40 ]
  Moderator maandag 15 april 2019 @ 16:08:23 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_186233155
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:22 schreef Puuntje1 het volgende:
hai allemaal,

Weet iemand of een gaskookplaat met vonkontsteker ook zonder elektriciteit kan worden geïnstalleerd? De vonkontsteking werkt dan uiteraard niet, maar kun je de pitten dan wel gewoon met een lucifer aansteken? Of is de electriciteit echt noodzakelijk voor de doorlaat van het gas?

Heb namelijk een prachtige kookplaat met wokbrander besteld, maar die heeft een stekker en vonkontsteking. En nu blijkt dat we geen stopcontact onder de huidige gaskookplaat hebben. Electriciteit doortrekken wordt een te grote klus. Ik kan de kookplaat nu nog ruilen, maar als 'ie ook zonder stroom werkt hou ik 'm liever. Kan het alleen nergens terugvinden. Iemand ervaring?
Heb je een merk en typenummer voor ons ? Wellicht dat we er dan wat meer over kunnen zeggen.
  zondag 21 april 2019 @ 19:25:38 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_186350926
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:22 schreef Puuntje1 het volgende:
hai allemaal,

en? is het gelukt of heb je het teruggestuurd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')