Antifa radicaliseert en wordt steeds gewelddadiger. Het zal niet lang meer duren voordat ze officieel als een terroristische organisatie worden erkend.quote:Op maandag 1 juli 2019 20:27 schreef Oostwoud het volgende:
Antifa dreigt met zuuraanvallen bij 'Free Speech Rally' in Washington DC op 6 juli.
Maar antifa is nodig hoor.
Zo moeilijk is het niet. Gewoon geen Amerikaanse media volgen. Uiteraard kan ik niet voor jou spreken, maar ik ben een Nederlander die in Nederland woont. Geen Amerikaan.quote:Op maandag 1 juli 2019 11:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het wordt steeds moeilijker om niet te denken in zwart-wit termen van goed en kwaad en op zoek te gaan naar aansluitpunten, als je ziet hoe fucking gestoord de tegenpartij is geworden.
In Nederland hebben we net zo goed een Antifa probleem. Onlangs hebben ze nog een politicus met de dood bedreigd.quote:Op maandag 1 juli 2019 21:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Gewoon geen Amerikaanse media volgen. Uiteraard kan ik niet voor jou spreken, maar ik ben een Nederlander die in Nederland woont. Geen Amerikaan.
In de UK en Duitsland worden politici door extreem rechts vermoord, maar daar heb jij altijd weer een excuus voor.quote:Op maandag 1 juli 2019 21:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
In Nederland hebben we net zo goed een Antifa probleem. Onlangs hebben ze nog een politicus met de dood bedreigd.
Alsof er geen AfD'ers zijn aangevallen in Duitsland.quote:Op maandag 1 juli 2019 21:34 schreef arie_bc het volgende:
[..]
In de UK en Duitsland worden politici door extreem rechts vermoord, maar daar heb jij altijd weer een excuus voor.
We zullen 6 juli wel zien.quote:Op maandag 1 juli 2019 21:29 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Je baseert dit dus helemaal op 1 tweet die iets slechts zegt over een groep fascistische extreem rechtse lui.
Incorrect. De auteur is Jacob Engels.quote:Bovendien is het stuk geschreven door Laura Loomer die een complot gekkie is....
quote:‘Vier extreem-rechtse militairen na onderzoek vertrokken uit Nederlandse leger’
Vier militairen hebben in de afgelopen vijf jaar de krijgsmacht verlaten na extreem-rechtse uitingen of gedragingen. De Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) is 21 keer een onderzoek begonnen naar mogelijk extremisme binnen het leger.
Dit meldt de Volkskrant op basis van een lijst die de MIVD heeft opgesteld na een beroep op de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv). Het overgrote deel van de meldingen die de dienst binnenkreeg, betrof verdenkingen van rechts-extremisme. Over lopende onderzoeken wil de dienst niets kwijt.
In 2015 is een reservist oneervol ontslagen vanwege banden met rechts-extremistische groeperingen. Een jaar later vertrok een militair die zich eveneens 'in rechts-extremistische kringen' begaf. Meer recentelijk nam Defensie afscheid van een inhuurkracht die rechts-extremistisch bleek. Tot slot is vorig jaar een militair ontslagen nadat op zijn telefoon foto's van 'extreem-rechtse uitingen' op een kazerne waren aangetroffen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ndse-leger~a7cd7617/
Excuus, gepubliceerd door Laura Loomer die erom bekend staat vaak feiten te verzinnen.quote:Op maandag 1 juli 2019 21:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
We zullen 6 juli wel zien.
[..]
Incorrect. De auteur is Jacob Engels.
En och, het nieuwsbericht wordt ook alleen maar opgenomen op rechtse of alt-rechtse sites.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 07:17 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Excuus, gepubliceerd door Laura Loomer die erom bekend staat vaak feiten te verzinnen.
Je bedoelt, voor elke ''extreem rechtse'' zijn er 200 extreem linkse? Als je kijkt naar de demonstraties lijkt het daar zeker op, gaan er 10 neonazis staan te protesteren, komen er 300 geflipte lui om te knokken in plaats van het gewoon te negeren.quote:Op maandag 1 juli 2019 14:51 schreef kladderadatsch het volgende:
De verhouding extreem rechts/links is iets van 200:1 oid in de VS en ik denk dat dit in Europa niet veel anders is. Lachwekkend gewoon.
Wat dat voorvalt komt ook hier met enige vertraging door dus zeker wel interessant om te volgen.quote:Op maandag 1 juli 2019 21:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. Gewoon geen Amerikaanse media volgen. Uiteraard kan ik niet voor jou spreken, maar ik ben een Nederlander die in Nederland woont. Geen Amerikaan.
Hah die had ik ook langs zien komen. Omgekeerde logica. Maar ja, huffington post, wat verwacht je.quote:Op woensdag 3 juli 2019 11:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Oorlog is vrede, vrijheid is slavernij, en de misdaden van Antifa tegen een onschuldige conservatieve journalist zijn de schuld van 'extreem-rechts'.
[ afbeelding ]
Kom, 'journalist'.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:20 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Volgens mij wordt hij (de journalist) als eerste aangevallen
' provocatie'. Ik vind dat altijd een gevaarlijke term in samenhang met de vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom, 'journalist'.
Antifa is tuig, maar hij is net zo goed een provocateur
Ziek.quote:Op woensdag 3 juli 2019 11:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Oorlog is vrede, vrijheid is slavernij, en de misdaden van Antifa tegen een onschuldige conservatieve journalist zijn de schuld van 'extreem-rechts'.
[ afbeelding ]
Oh jee, een oped op een amerikaanse nieuwssite. Ja, extreem links is echt super gevaarlijk en gewelddadig tegenwoordig. Cox, Lubcke en bijna 80 Noren zijn het volmondig met je eens.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ziek.
Voorbeeld van diep gebroken denken bij de huffington post. Ik hoop dat dat minimaal een opiniestuk is...
Denk jij dat het toepasselijk is om 80 overleden mensen voor jouw politieke karretje te spannen? Er vanuitgaande dat zij extreem-links geweld net zoals jij als onbelangrijk en marginaal en goedbedoeld zouden ervaren? Stuk voor stuk?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh jee, een oped op een amerikaanse nieuwssite. Ja, extreem links is echt super gevaarlijk en gewelddadig tegenwoordig. Cox, Lubcke en bijna 80 Noren zijn het volmondig met je eens.
Echt, als dit iets is om verontwaardigd om te zijn, heb je je prioriteiten niet op orde.
Maar ik stel toch ook nergens dat provocatie strafbaar moet zijn?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 01:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
' provocatie'. Ik vind dat altijd een gevaarlijke term in samenhang met de vrijheid van meningsuiting.
IKZELF vind meestal provocatie 'not done' om een mening te uiten. Maar in een wereld waarin niemand nog een fuck geeft is provocatie misschien juist wel een middel om je 'mening' e/o frustratie te uiten Het genereert dan in ieder geval aandacht.
Daarbij is het ook zo dat ' provocatie' bij wet een middel mag zijn, maar de reactie op provocatie bij wet aangepakt mag worden,. Vrijheid van meningsuiting is gelukkig altijd nog een groot goed. Geweld tegen die vrijheid van meningsuiting mag (en moet) hard aangepakt worden, ZONDER onderscheid van mening.
Dit laatste lijkt de laatste tijd echter niet op dezelfde wijze gehandhaafd te worden. KOZP (anti Zwarte Piet) lijkt beter beschermt te worden dan bv Pegida. M.i. moet het niet uitmaken wat voor mening je hebt. Je hebt het recht op demonstratie en de burgemeester dient dat recht te faciliteren.
Antifa begint zich ook meer en meer te gedragen als de KKK.
Je kunt binnen die radicale linkse kringen ook geen openlijke meer gematigde mening meer hebben.quote:Op woensdag 3 juli 2019 16:05 schreef Cattivo het volgende:
Links pleegt geweld, het was de schuld van rechts. Ja dat is hun niveau nou eenmaal. Geestelijk het IQ van een peuter.
Politieke karretje? Serieus?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Denk jij dat het toepasselijk is om 80 overleden mensen voor jouw politieke karretje te spannen? Er vanuitgaande dat zij extreem-links geweld net zoals jij als onbelangrijk en marginaal en goedbedoeld zouden ervaren? Stuk voor stuk?
Want er zijn zat voorbeelden van extreem-links geweld te bedenken. Ik denk persoonlijk dat het ongezond is om dat af te doen als onbetekenend.
Het lijkt mij vrij logisch dat we als maatschappij zorg dragen dat gewelddadige extremen binnen elke discussie onwelkom zijn. Ik ben centrum-links maar ik zou nooit gewelddadige linkse mensen vrijwaren van verantwoordelijkheid omdat ik misschien net iets meer begrip heb voor hun punten. Je blijft uiteindelijk gewoon met je poten van de ander af. Als je dat niet kan dan mag je van mij op de snelweg gaan spelen.
Ik zie ook steeds meer dat het centrum het geweld goedkeurt zolang het ideaal een beetje in het eigen straatje zit. Zowel centrum links als centrum rechts.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:10 schreef Elzies het volgende:
Je ziet binnen die bewegingen wel een verharding optreden, steeds vaker de bereidheid om geweld te willen plegen. Geweld en intimidatie in plaats van dialoog en de consensus willen zoeken met die andersdenkende. Vroeger lukte dat nog wel, maar vandaag de dag niet meer. Men is zo ingegraven in het eigen gelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |