abonnement Unibet Coolblue
pi_186185756
Mensen, ik zit met een probleem dat voor een man wellicht niet zo vanzelfsprekend is;

Ik woon sinds een dik jaar samen met mijn vriendin. Maar de laatste maanden kost mijn relatie mij zoveel energie doordat mijn vriendin mij regelmatig het leven zuur maakt;

Mijn belangrijkste issues zijn de volgende;

Ik hou ontzettend van gamen. Maar zij is van mening dat dit kinderachtig is en zegt ook regelmatig tegen mij dat zij het spelen van videogames ziet als vreemdgaan. Voor mij zijn videogames juist de belangrijkste vorm van ontspanning.

Daarnaast wil ze niet dat ik met bepaalde vrienden omga. Een belangrijk punt hierin is dat ik ook al 10 jaar iedere vrijdag met een groep mensen ga sporten en drinken. Voor haar is het een groot punt dat ik hiermee op hou. Ik mag van haar maximaal 1 keer per maand met deze groep mee doen, maar ze wil dat ik zo snel mogelijk hiermee stop.

Maar ook mijn familie kan ze het niet mee vinden. Met name met mijn vader. Hier stoor ik me heel erg aan, ook omdat het de laatste tijd niet goed gaat met de gezondheid van mijn vader, maar mijn vader wel alles doet om ons te helpen waar nodig. Maar het enige dat mijn vriendin ziet is dat mijn vader in haar ogen in de weg staat voor haar doel; om zo snel mogelijk Nederland te verruilen voor Canada.

Dat laatste is een bijzonder punt; ze is van mening dat ze niet gelukkig is in Nederland en verwacht haar geluk te vinden in Canada. Echter is dit vooral gebaseerd op vooroordelen en heeft ze ook geen goed plan voor de emigratie. Bovendien kan ik door mijn werk en studie niet zomaar emigreren. Iets waar ze ook regelmatig boos over is.

In januari is ze een maand weg geweest naar haar thuisland. Ze heeft die hele maand mij op allerlei manieren het leven zuur gemaakt, maar het diepte punt was toch wel de situatie die ik heb omschreven in dit topic: R&P / Vriendin gaat om met gast die haar wil doen.

Daarnaast had ik voor haar verjaardag extra mijn best gedaan om een mooie dag voor haar te organiseren en het werd mij niet in dank afgenomen. Het cadeau dat ik had gekocht had mijn moeder per ongeluk verraden. En ik heb een taart gekocht met een gepersonaliseerde tekst erop, maar dit was schijnbaar de verkeerde soort taart...

Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen in deze situatie. Ik weet zeker dat als ik deze zelfde zaken als man bij haar zou flikken dit absoluut als misbruik gezien zou worden met alle gevolgen van dien. Als ik op internet zoek naar relationeel misbruik kan ik me ook heel goed herkennen in de tekenen die genoemd worden.

Dus mijn punt hier is ook vooral: Is in mijn situatie sprake van (emotioneel) misbruik in de relationele sfeer? En zo ja, waar kan ik hiermee terecht? Alle hulp instanties lijken gericht op vrouwen. Bovendien is al het advies dat ik online vind gericht op het verbreken van de relatie. Terwijl ik van mening ben dat de relatie gered kan worden. Het is immers voor meer dan een jaar goed gegaan, het zijn slechts de laatste 3-4 maanden dat zij zich zo gedraagt.

Ik merk dat mijn vriendin nog altijd echt van mij houd, maar dit gedrag sloopt mij gewoon compleet. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
  Forum Admin zaterdag 13 april 2019 @ 01:56:21 #2
35723 crew  GGMM
pi_186185772
Dumpen die freakshow.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_186185785
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 01:56 schreef GGMM het volgende:
Dumpen die freakshow.
Tja, daar heb ik zelf ook aan gedacht, maar een paar maanden geleden was er nog niets aan de hand. Ik weet niet wat de reden is dat ze zich zo gedraagt, maar daarvoor was alles prima en ik wil de relatie ook niet zomaar opgeven.

Daarnaast zie ik dat de wederzijdse liefde gewoon nog steeds aanwezig is. Daar zit het probleem niet.
pi_186185892
Ik vraag me af of je serieus bent of niet..

Hopelijk niet, want dumpen is de enige optie.
-
  zaterdag 13 april 2019 @ 05:49:29 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_186186216
Hoe hard kan je rennen? Ik zou nog net iets harder dan dat wegrennen.

Ze manipuleert je.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_186186219
Enge meid

Als je niet gelijk wilt dumpen zou ik toch eerst een goed gesprek met der voeren
pi_186186222
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 01:51 schreef stephano1990 het volgende:
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik zou een gebiedsverbod aanvragen
metal up your ass
pi_186186239
En waarom accepteer je haar gedrag? Spreek jij haar er op aan?

Al dit pas sinds enkele maanden speelt, lijkt me dat nu haar ware aard boven komt. Ze is nu comfortabel, kent je nu goed. Zo komt het op mij over.

Run, forest, run. Ze respecteert je niet. Dan mag dat stukje liefde goed zitten maar ik zou daar absoluut geen genoegen mee nemen.
pi_186186340
Dumpen
Dumpen
Dumpen
Dumpen
Dumpen

Zelfs dit topic is nog teveel energie dat je in een verschrikkelijk zieke relatie stopt.

Er zijn zoveel vrouwen die je wel alles gunnen. Besteed daar je tijd aan.
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 07:19:03 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186186351
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 01:59 schreef stephano1990 het volgende:

[..]

Tja, daar heb ik zelf ook aan gedacht, maar een paar maanden geleden was er nog niets aan de hand. Ik weet niet wat de reden is dat ze zich zo gedraagt, maar daarvoor was alles prima en ik wil de relatie ook niet zomaar opgeven.

Daarnaast zie ik dat de wederzijdse liefde gewoon nog steeds aanwezig is. Daar zit het probleem niet.
Daar zit het probleem absoluut wel? Daarnaast had je volgens mij al eens een topic over de hele onenigheid mbt dat canada verhaal, en dat is al een tijdje geleden voor mijn gevoel. Either way. Dit gaat niet goedkomen, en jij wil vast blijven houden aan iets wat niet is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186186356
Op Schiphol afzetten en een goede reis wensen. :W
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_186186491
wat een prinses zeg, niet de goede taart voor haar verjaardag :D

ik zou haar veel plezier en geluk wensen in Canada en helpen haar tas in te pakken, voornamelijk om te controleren dat ze geen spullen van jou mee neemt
pi_186186555
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 01:51 schreef stephano1990 het volgende:

Ik hou ontzettend van gamen. Maar zij is van mening dat dit kinderachtig is en zegt ook regelmatig tegen mij dat zij het spelen van videogames ziet als vreemdgaan. Voor mij zijn videogames juist de belangrijkste vorm van ontspanning.

pi_186186564
Kleffe kaas en bruine smurrie over die poutine. :P
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zaterdag 13 april 2019 @ 08:02:26 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186186581
Heb je dit al eens duidelijk tegen haar benoemd en met haar besproken?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 13 april 2019 @ 08:04:34 #16
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186186600
Denk er eens over na wat ik nu ga zeggen.

Ze drijft het op de spits zodat jij haar dumpt want dan hoeft zij het niet te doen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zaterdag 13 april 2019 @ 08:06:58 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186186609
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:04 schreef Mickytjuh het volgende:
Denk er eens over na wat ik nu ga zeggen.

Ze drijft het op de spits zodat jij haar dumpt want dan hoeft zij het niet te doen.
Welk voordeel heeft ze daarvan?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 13 april 2019 @ 08:08:27 #18
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186186617
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Welk voordeel heeft ze daarvan?
Dat weet ik niet.

Maar in veel relaties zie ik dit gebeuren.
Er ontstaat stress, de beschuldigingen en verboden vliegen van een kant naar de ander. Het leven van de ander wordt kapot gemaakt hoewel daarvoor geen sprake was van dit gedrag.

Dit is toch gewoon het ontwrichten van je relatie?
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  zaterdag 13 april 2019 @ 08:16:51 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186186706
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:08 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dat weet ik niet.

Maar in veel relaties zie ik dit gebeuren.
Er ontstaat stress, de beschuldigingen en verboden vliegen van een kant naar de ander. Het leven van de ander wordt kapot gemaakt hoewel daarvoor geen sprake was van dit gedrag.

Dit is toch gewoon het ontwrichten van je relatie?
Daarom mijn vraag of hij dit haar al heeft duidelijk gemaakt. Ik ben heel benieuwd hoe duidelijk TS naar haar is over zijn eigen ongenoegen over haar gedrag. Uit dat hij relationeel misbruik herkent/aanhaalt, denk ik op te kunnen maken dat hij dit niet goed met haar durft te bespreken. Dus ik ga ervan uit dat zij leeft in de veronderstelling dat zij dit kan maken en hij dit van haar pikt. En dat hij haar naar Canada gaat volgen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 08:23:03 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186186781
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daarom mijn vraag of hij dit haar al heeft duidelijk gemaakt. Ik ben heel benieuwd hoe duidelijk TS naar haar is over zijn eigen ongenoegen over haar gedrag. Uit dat hij relationeel misbruik herkent/aanhaalt, denk ik op te kunnen maken dat hij dit niet goed met haar durft te bespreken. Dus ik ga ervan uit dat zij leeft in de veronderstelling dat zij dit kan maken en hij dit van haar pikt. En dat hij haar naar Canada gaat volgen.
Ze is niet alleen in de veronderstelling dat ze dit kan maken, ze kán het ook maken want ze doet het en in plaats van dat TS haar terug zet op haar plek komt ie hier vragen stellen en gaat ie naar hulpinstanties op zoek.

De 'verkeerde' taart. Die meid moet eventjes heel gauw normaal doen en anders is daar het gat van deur. Optiefen en gauw. Maar dat is overduidelijk niet de instelling van TS, die is momenteel deurmat.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 08:28:46 #21
5428 crew  miss_sly
pi_186186846
Hij hoeft haar niet terug te zetten op haar plek, maar hij moet wel staan voor zijn eigen plek: die van iemand die zich niet op deze manier laat behandelen. Als hij werkelijk de relatie wil redden, kan dat alleen door voor zichzelf op te staan en haar duidelijk te vertellen dat hij dit niet toelaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 13 april 2019 @ 08:30:58 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186186873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 08:28 schreef miss_sly het volgende:
Hij hoeft haar niet terug te zetten op haar plek, maar hij moet wel staan voor zijn eigen plek: die van iemand die zich niet op deze manier laat behandelen. Als hij werkelijk de relatie wil redden, kan dat alleen door voor zichzelf op te staan en haar duidelijk te vertellen dat hij dit niet toelaat.
Ik zie dat als hetzelfde. Zij walst over hem heen en als hij zegt wacht even, tot hier en niet verder moet zij stappen terug doen, vanuit dat oogpunt 'terug naar haar plek'. Ik bedoelde nadrukkelijk niet dat 'het vrouwtje eventjes braaf moet zijn', want teruglezend kun je het ook zo opvatten, maar dat bedoel ik dus niet op die manier.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 13 april 2019 @ 08:51:25 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186187129
De gelijkwaardigheid is nu echt flink zoek, vooral als TS om wat voor reden dan ook niet aan zijn vriendin kenbaar maakt dat dit voor hem echt niet OK is.

TS, je hoeft dit niet te pikken. Sterker nog, je moet dit gewoon niet pikken. Zo ga jij je leven niet laten bepalen door degene met wie je een relatie hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186187136
Dumpen! :{ ^O^
pi_186187197
Wat valt hier nog aan te redden? Wegwezen, en wel heel snel ook
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')