Alleen zal hij dan niet na draaien als de lamp uit isquote:Op zaterdag 13 april 2019 09:19 schreef joppie_saus het volgende:
Op mijn ventilator zit een blokje met L, LT en N. Dus als ik het goed begrijp moet die blauwe in de N en moet ik die zwarte in zowel de L als de LT drukken?
ja, maar het is beter om te kijken of je langs (niet via) de schakelaar een bruine draad naar de ventilator kan trekken. Hij werkt dan ook op de vochtsensor en blijft nadraaien totdat de badkamer droog is.quote:Op zaterdag 13 april 2019 09:19 schreef joppie_saus het volgende:
Op mijn ventilator zit een blokje met L, LT en N. Dus als ik het goed begrijp moet die blauwe in de N en moet ik die zwarte in zowel de L als de LT drukken?
T zal wel van TErre = Aarde zijn. Dus daar geen fase op aansluiten….quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:31 schreef joppie_saus het volgende:
Dat laatste werkt niet. Daar heb ik geen ruimte voor.
Overigens staat er een N, T en L op het blokje in de ventilator.
Had de blauwe op de N gezet en vanuit het kroonsteentje twee draden getrokken naar de T en L maar dat gaf kortsluiting met een vonk. Andere opties?
T is van Timer of Trigger. Daar gaat de schakeldraad op. Aarde wordt bijna altijd met het symbooltje aangegeven.quote:Op zaterdag 13 april 2019 12:32 schreef blomke het volgende:
[..]
T zal wel van TErre = Aarde zijn. Dus daar geen fase op aansluiten….
Ja, zo is het ookquote:Op zaterdag 13 april 2019 13:41 schreef Fer het volgende:
Misschien is bij jouw rood per ongeluk blauw geworden en zwart is dan bruin, L(ife)
Dat heb ik gedaan, maar dat levert dus kortsluiting op.quote:Op zaterdag 13 april 2019 13:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan zou zwart op T en L moeten. Maar beter kun je het eerst meten.
Sorry, ik bedoelde dst bij jou het omgewisseld is. Rood fase en zwart nul.quote:Op zaterdag 13 april 2019 14:00 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, maar dat levert dus kortsluiting op.
Hmm ja, maar dan zou de verlichting ook niet op de normale manier werken zoals nu.quote:Op zaterdag 13 april 2019 14:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde dst bij jou het omgewisseld is. Rood fase en zwart nul.
Het boeit de verlichting niet in welke richting de stroom staat.quote:Op zaterdag 13 april 2019 18:53 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Hmm ja, maar dan zou de verlichting ook niet op de normale manier werken zoals nu.
Wat versta je onder normaal?quote:Op zaterdag 13 april 2019 18:53 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Hmm ja, maar dan zou de verlichting ook niet op de normale manier werken zoals nu.
Ik heb bij de winkel op de hoek stroomdraad gekocht. Daar zit een blauwe, bruine en geel/groene draad in. Dus de bruine heb ik doorgetrokken op de zwarte.quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het boeit de verlichting niet in welke richting de stroom staat.
Ik snap niet helemaal waar die bruine lijn vandaan komt als je zegt dat je verlichting is aangesloten met rood en zwart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop