Ach, er zit ook veel frustratie bij.quote:Op donderdag 11 april 2019 18:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Andersom is het een bekend verschijnsel. Zolang het geen gezicht heeft, dan boeit het niet. Krijgt het een gezicht, een stem, een verhaal, enige bekendheid, dan wordt het al vrij snel heel anders. Dan moet zo iemand beschermd worden tegen van alles en nog wat en dan moeten er uitzonderingen gemaakt worden enzovoort.
Maar dan het omgekeerde. Dat een getal verandert in twee kinderen en dat die desinteresse niet verandert in medeleven (of desinteresse blijft), maar verandert in sadisme, een soort wraakzucht. Het echt wíllen dat ze de lul zijn. Echt boos zijn als de uitzetting toch niet doorgaat.
Of een soort overcompensatie. Een hekel hebben gekregen aan hoe individuele gevallen in het nieuws komen en dan een soort haat ontwikkelen tegen zo'n individu. Dat moet dan zorgen voor een soort van genoegdoening.quote:Op donderdag 11 april 2019 19:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach, er zit ook veel frustratie bij.
Toen de gezichten, van de vuilspuiterij en haat een keer herkenbaar voor de rechtbank moesten verschijnen in de zaak Sylvana Simons, bleek dat 7 van de 11 niet eens een baan hadden (een van hen het het desondanks steeds over "werkloze aap" op socmed , sic) en moesten huilen voor de rechter.
Hoe kun je zo blind haten op een illegaal? Op een mensch, die werkt, die kinderen heeft, die in de supermarkt zijn boodschappen doet en die een beter leven wenst.
Het is compleet voorbij mij.
Dit.quote:Op donderdag 11 april 2019 04:42 schreef Lunatiek het volgende:
Wie kun je aanklagen voor de actie om een leugenaar, bedrieger en chanteur naar Nederland te halen? Dit is zo intens beledigend en vernederend voor het Nederlandse volk dat je van landverraad kunt spreken.
quote:Op donderdag 11 april 2019 18:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar zelfs áls het maar een toneelstukje is, dan komt dat ergens vandaan.
Andersom is het een bekend verschijnsel. Zolang het geen gezicht heeft, dan boeit het niet. Krijgt het een gezicht, een stem, een verhaal, enige bekendheid, dan wordt het al vrij snel heel anders. Dan moet zo iemand beschermd worden tegen van alles en nog wat en dan moeten er uitzonderingen gemaakt worden enzovoort.
Maar dan het omgekeerde. Dat een getal verandert in twee kinderen en dat die desinteresse niet verandert in medeleven (of desinteresse blijft), maar verandert in sadisme, een soort wraakzucht. Het echt wíllen dat ze de lul zijn. Echt boos zijn als de uitzetting toch niet doorgaat.
Nou ja, zie gewoon die shit hierboven.
Alsof een vleeseter een week voor een konijn moet zorgen, dat na die week zelf moet slachten en dan heel boos is als dat toch ineens niet mag.
Ik zag laatst een interview met CU'er Gert Jan Segers, waarin hij vertelde zo nu en dan telefoonnummers van social media schreeuwers te achterhalen en met ze in gesprek te gaan. Eigenlijk komt het dan altijd neer op dat ze het niet zo meenden. Het is vooral een frustratie-uiting, in combinatie met anonimiteit.quote:Op donderdag 11 april 2019 19:23 schreef riazop het volgende:
[..]
Ach, er zit ook veel frustratie bij.
Toen de gezichten, van de vuilspuiterij en haat een keer herkenbaar voor de rechtbank moesten verschijnen in de zaak Sylvana Simons, bleek dat 7 van de 11 niet eens een baan hadden (een van hen het het desondanks steeds over "werkloze aap" op socmed , sic) en moesten huilen voor de rechter.
Hoe kun je zo blind haten op een illegaal? Op een mensch, die werkt, die kinderen heeft, die in de supermarkt zijn boodschappen doet en die een beter leven wenst.
Het is compleet voorbij mij.
Ja, dat geloof ik zo. Maar waarom die frustratie zich moeten uiten in haat jegens specifieke mensen...quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
[..]
Ik zag laatst een interview met CU'er Gert Jan Segers, waarin hij vertelde zo nu en dan telefoonnummers van social media schreeuwers te achterhalen en met ze in gesprek te gaan. Eigenlijk komt het dan altijd neer op dat ze het niet zo meenden. Het is vooral een frustratie-uiting, in combinatie met anonimiteit.
Mja, tegen wie of wat anders? Je huisdier? Boom in de tuin?quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik zo. Maar waarom die frustratie zich moeten uiten in haat jegens specifieke mensen...
Ik vind het soort misselijke blindheid waar jij je schuldig aan maakt veel enger.quote:Op donderdag 11 april 2019 16:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit dus.
Plus:
Al die mensen die zich er zo op verheugd hadden dat die twee Nederlandse kinderen het land uitgetrapt werden hebben niet alleen moeten verwerken dat ze toch mochten blijven, als extra teleurstelling komt hun moeder nu óók nog bij ze wonen.
Wat de fuck is er mis met je psychische gesteldheid als je je hier alleen al druk om maakt?
Inderdaad, niets zo fijn als ergeren aan, klagen over en je superieur voelen aan andere forumgebruikers.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Er is niks zo fijn als ergeren, klagen en je superieur voelen.
Misselijke blindheid... Nooit van gehoord, maar het is vast heel naar.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het soort misselijke blindheid waar jij je schuldig aan maakt veel enger.
Ik heb er geen andere woorden voor, hoe mensen het voor elkaar krijgen om zichzelf zo enorm voor de gek te houden alleen maar om mensen van 'de andere kant' dwars te kunnen zitten. Over de rug van kinderen ook nog.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misselijke blindheid... Nooit van gehoord, maar het is vast heel naar.
Prima. Laten we het daarbij. Sowieso al geen zin die gebruikelijke bitterzure scheldkanonnades.quote:
Om dit te constateren hoef je je niet per se superieur te voelen, natuurlijk. Maar ik ervaar het zelf ook. Ben ook tenslotte maar mens.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:54 schreef Fir3fly het volgende:
Inderdaad, niets zo fijn als ergeren aan, klagen over en je superieur voelen aan andere forumgebruikers.
Mooi, is dat ook weer afgelopenquote:Op vrijdag 12 april 2019 14:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Sowieso al geen zin die gebruikelijke bitterzure scheldkanonnades.
Een beetje afreageren moet kunnen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Om dit te constateren hoef je je niet per se superieur te voelen, natuurlijk. Maar ik ervaar het zelf ook. Ben ook tenslotte maar mens.
Daarom reageer ik ook vaak op creationistische websites![]()
Tussen de eigen vier muren mag ik toch hopen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 14:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Mensen zijn helaas verknocht aan haatgevoelens. Er is niks zo fijn als ergeren, klagen en je superieur voelen.
Dat liegen en bedriegen wordt beloond is het ondermijnen van een rechtsstaat. Het gaat hier ook niet om twee kinderen en een moeder, maar -uit mijn hoofd- 144 soortgelijke gevallen uit Armenië alleen al (lees het topic terug er staan vast de juiste cijfers in). Zodra dit bekend wordt, komt de halve wereld hier weer binnenvallen, net als dat zoveelste kinderpardon voor zielige gevallen. Je moet de buitenwereld juist laten weten dat we de doodstraf op het frustreren van asielprocedures hebben staan, dan komen alleen nog echte vluchtelingen en niet de gelukszoekers.quote:Op donderdag 11 april 2019 16:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit dus.
Plus:
Al die mensen die zich er zo op verheugd hadden dat die twee Nederlandse kinderen het land uitgetrapt werden hebben niet alleen moeten verwerken dat ze toch mochten blijven, als extra teleurstelling komt hun moeder nu óók nog bij ze wonen.
Wat de fuck is er mis met je psychische gesteldheid als je je hier alleen al druk om maakt? Heb je dan een soort van doorgeslagen empathieloze rechtvaardigheidsfetisj? Of vind je het een lekker gevoel als mensen met een gezicht het land uitgetrapt worden? Een soort emotioneel sadisme?
Misschien is er ergens nog wel een filmpje van een jankend kind dat een vliegtuig ingesleept wordt. Kijk je daar een paar keer naar. Dat helpt vast. Zieke freaks.
Hele hoop blabla weer, maar het verandert niks aan bovenstaande.quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2019 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Om het je makkelijker te maken: frustratie die uitmondt in haat jegens individuen, maar onderaan de streep niets anders voorstelt dan exact dat: boosheid over de eigen mislukking die geprojecteerd wordt op de ander. In dit geval een stel kinderen.
Hoezo haat tegen individuen? Hier moeten rechters, advocaten en de verantwoordelijke ministers tegen de muur. Laat het kabinet erover vallen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 20:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hele hoop blabla weer, maar het verandert niks aan bovenstaande.
Om het je makkelijker te maken: frustratie die uitmondt in haat jegens individuen, maar onderaan de streep niets anders voorstelt dan exact dat: boosheid over de eigen mislukking die geprojecteerd wordt op de ander. In dit geval een stel kinderen.
Is dat nou wie je wil zijn? Wees er maar blij mee. 'Radicaal filosoof'.
Toe maar. Executies nog wel.quote:Op vrijdag 12 april 2019 20:05 schreef Lunatiek het volgende:
Hier moeten rechters, advocaten en de verantwoordelijke ministers tegen de muur.
Hilarisch vind ik dat wel, eigenlijk...quote:
Hmja, het is altijd de twijfel. Moet je dat soort figuren serieus nemen (en dus accepteren dat ze pleiten voor het executeren van mensen die het mogelijk maakten dat er twee kinderen niet uitgezet werden), of moet je je ze gewoon weglachen?quote:Op vrijdag 12 april 2019 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hilarisch vind ik dat wel, eigenlijk...
Je zou moeten turven hoe vaak die types reppen van 'landverraad', 'volksverraad', 'tribunaal', 'tegen de muur'...
Sneuheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |