quote:Armeense tieners Lili en Howick mogen blijven
De Armeense tieners Lili (12) en Howick (13) mogen in Nederland blijven. Staatssecretaris Harbers (VVD) heeft zijn discretionaire bevoegdheid gebruikt om van de regels af te wijken, zodat de kinderen niet worden uitgezet naar Armenië.
De twee verdwenen vannacht "plotseling" uit het huis van hun grootouders in Wijchen. Ze zouden vandaag worden uitgezet. Waar de kinderen op dit moment zijn, is niet duidelijk.
Actuele ontwikkelingen
"In de zaak van de kinderen Lily en Howick heeft de Nederlandse overheid samen met de Armeense autoriteiten alles gedaan wat mocht worden verwacht om een solide opvang in Armenië te regelen. Armenië is een veilig land waar de kinderen met hun moeder kunnen worden herenigd", aldus het ministerie.
"Actuele ontwikkelingen die zich in deze zaak de afgelopen uren hebben voorgedaan hebben er echter toe geleid dat het welzijn en de veiligheid van de kinderen niet meer voldoende kunnen worden gewaarborgd. De staatssecretaris heeft daarom, alles overwegend, besloten dat de kinderen in Nederland mogen blijven. De betrokken instanties doen er alles aan om te weten te komen of de kinderen nu veilig zijn en waar zij zijn."
Geen uitzondering maken
Harbers zei gisteren nog dat de twee zouden worden uitgezet. Hij zag toen geen reden om dat te veranderen. Ook premier Rutte zei op zijn wekelijkse persconferentie dat er geen uitzondering gemaakt zou worden omdat anders het draagvlak voor het asielbeleid verdwijnt.
Vandaag riep de politie de hulp in van burgers bij de zoektocht naar de kinderen. Dat leidde tot veel verontwaardiging op sociale media. Peter R. de Vries twitterde: "Alsof ze in handen van justitie beter af zijn. Wat een gotspe!! Ze mogen bij mij onderzoeken, iedereen die hen aangeeft is een NSB'er."
De kinderen en hun moeder hebben jaren geprocedeerd om hier te mogen blijven. Vorige maand bepaalde de Raad van State, de hoogste bestuursrechter, definitief dat de kinderen terug moesten naar Armenië. Hun moeder was vorig jaar al naar dat land vertrokken.
woordquote:Op woensdag 10 april 2019 14:16 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Vreselijk dat zo'n welvarend land harteloos een gezin wil verscheuren. Gelukkig is het net op tijd goed gekomen.
Het zijn mijn eigen kinderen niet. Weet jij waarom? Als ik kinderen zou hebben dan neem ik ze niet mee naar een land waar ik niet aan de regels voldoe.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:24 schreef Pinzon het volgende:
Dat je als kind ook nog moet onderduiken en vluchten in een land als Nederland waar je denkt dat zulke wantoestanden niet plaatsvinden, vreselijk. Je hoopt maar dat het geen blijvende impact heeft op deze kinderen.
Vol ongeloof lees ik hoe harteloos bepaalde mensen hier reageren, als het je eigen kind betreft is de wereld te klein. Bah.
Ik zou mijn eigen kinderen nooit in deze ellende terecht laten komen in de eerste plaats. Deze moeder heeft de boel bij elkaar zitten liegen en bedriegen, en de procedure zo lang zitten uit te stellen dat haar kinderen uiteindelijk ook hier opgroeiden terwijl ze allang wist dat ze hier niet hoorden.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:24 schreef Pinzon het volgende:
Dat je als kind ook nog moet onderduiken en vluchten in een land als Nederland waar je denkt dat zulke wantoestanden niet plaatsvinden, vreselijk. Je hoopt maar dat het geen blijvende impact heeft op deze kinderen.
Vol ongeloof lees ik hoe harteloos bepaalde mensen hier reageren, als het je eigen kind betreft is de wereld te klein. Bah.
Inderdaad, het kan echt niet zo zijn dat we hier zomaar waarde hechten aan de uitspraak van een rechter, die meermaals oordeelde dat ze hier illegaal waren.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:24 schreef Pinzon het volgende:
Dat is makkelijk oreren en oordelen wanneer je in een gespreid bedje geboren bent in Nederland. En dan vanuit de luie stoele met een beschuldigend vingertje wijzen naar mensen die dat geluk niet hebben ontgonnen uit geboorte.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou mijn eigen kinderen nooit in deze ellende terecht laten komen in de eerste plaats. Deze moeder heeft de boel bij elkaar zitten liegen en bedriegen, en de procedure zo lang zitten uit te stellen dat haar kinderen uiteindelijk ook hier opgroeiden terwijl ze allang wist dat ze hier niet hoorden.
Deze kinderen hadden 10 jaar geleden al samen met moeders op het vliegtuig moeten zitten naar Armenië. Nu is maar weer gebleken dat je met liegen en bedriegen een hoop voor elkaar kan krijgen.
Die typo's horen eerder bij een andere bevolkingsgroep in NL. De slachtoffertokkies waarbij het altijd de schuld van een ander is want hunnie dochters krijgen geen gratis huizen en anderen wellll.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:34 schreef CrashO het volgende:
[..]
Inderdaad, het kan echt niet zo zijn dat we hier zomaar waarde hechten aan de uitspraak van een rechter, die meermaals oordeelde dat ze hier illegaal waren.
Stelletjuh hartelose onrendablen, waar is julie hardHet zyn maar kindren
Kut regter
Er zijn 7 miljard mensen die niet in dat gespreide bedje geboren zijn. Wat maakt deze 3 liegers en bedriegers belangrijker dan de andere 7 miljard? Waarom deze 3 wel en de rest niet? Of wil je ze alle 7 miljard gaan opvangen?quote:Op woensdag 10 april 2019 14:34 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Dat is makkelijk oreren en oordelen wanneer je in een gespreid bedje geboren bent in Nederland. En dan vanuit de luie stoele met een beschuldigend vingertje wijzen naar mensen die dat geluk niet hebben ontgonnen uit geboorte.
Klopt. En dan kan ik twee dingen doen:quote:Op woensdag 10 april 2019 14:34 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Dat is makkelijk oreren en oordelen wanneer je in een gespreid bedje geboren bent in Nederland. En dan vanuit de luie stoele met een beschuldigend vingertje wijzen naar mensen die dat geluk niet hebben ontgonnen uit geboorte.
Kinderen uitmaken voor bedriegersquote:Op woensdag 10 april 2019 14:37 schreef CrashO het volgende:
[..]
Er zijn 7 miljard mensen die niet in dat gespreide bedje geboren zijn. Wat maakt deze 3 liegers en bedriegers belangrijker dan de andere 7 miljard? Waarom deze 3 wel en de rest niet? Of wil je ze alle 7 miljard gaan opvangen?
Gelukkig denken veel immigranten er anders over en kiezen niet voor de weg van de minste weerstandquote:Op woensdag 10 april 2019 14:27 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het zijn mijn eigen kinderen niet. Weet jij waarom? Als ik kinderen zou hebben dan neem ik ze niet mee naar een land waar ik niet aan de regels voldoe.
Bijna iedereen doet dat om zijn eerste baan te krijgenquote:Op woensdag 10 april 2019 14:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze moeder heeft de boel bij elkaar zitten liegen en bedriegen,
Kinderen kunnen de boel niet bedriegen? Deze hele zaak is voorbeeld #1 manquote:Op woensdag 10 april 2019 14:40 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Kinderen uitmaken voor bedriegersman man man.
eh nee.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:34 schreef CrashO het volgende:
[..]
Inderdaad, het kan echt niet zo zijn dat we hier zomaar waarde hechten aan de uitspraak van een rechter, die meermaals oordeelde dat ze hier illegaal waren
laten we eens beginnen met 100.000quote:Op woensdag 10 april 2019 14:37 schreef CrashO het volgende:
[..]
Of wil je ze alle 7 miljard gaan opvangen?
Héél stout van die kinderen idd.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:42 schreef CrashO het volgende:
[..]
Kinderen kunnen de boel niet bedriegen?
Zo weinig? Dus de rest laten we maar stikken? Europa zou er toch minstens 50 miljoen kunnen opvangen?quote:Op woensdag 10 april 2019 14:44 schreef riazop het volgende:
[..]
laten we eens beginnen met 100.000
Zweden, met een bevolking van 10 miljoen, vangt er 130.000 per jaar op
Wij kunnen dat!
Slechte vergelijking.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Bijna iedereen doet dat om zijn eerste baan te krijgen
Rijkdom verworven door slavernij en plunderingen. Altijd maar denken in hokjes en grenzen en ikke ikke ikke. Als je eigen kinderen ooit in een penibele situatie terechtkomen (ja dat kan ook gebeuren) zou je er wel alles voor doen.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt. En dan kan ik twee dingen doen:
1. Iedereen die aanklopt binnen laten
2. Gewoon een strenge procedure in stand houden
Punt 1 zal als gevolg hebben dat Nederland en derdewereldland wordt, punt 2 niet. Rijkdom is niet oneindig deelbaar, en ik behoud liever het privilege wat mijn verre voorouders voor me hebben opgeleverd. We zijn nu allemaal ook allemaal helemaal panisch om het klimaat voor onze kinderen, dat is precies hetzelfde verhaal.
Het geboorte tekort in Europa gaat straks sterk oplopen iddquote:Op woensdag 10 april 2019 14:46 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Zo weinig? Dus de rest laten we maar stikken? Europa zou er toch minstens 50 miljoen kunnen opvangen?
Eh nee.quote:
In het geval van Nederland valt dat heel erg mee. Nederland is vooral dankzij handel rijk geworden. We hebben om die reden ook geen gigantisch rijk gehad.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:48 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Rijkdom verworven door slavernij en plunderingen. Altijd maar denken in hokjes en grenzen en ikke ikke ikke. Als je eigen kinderen ooit in een penibele situatie terechtkomen (ja dat kan ook gebeuren) zou je er wel alles voor doen.
Dan telt ineens het moeder gans gevoel en is alle vatbare redelijkheid out the window.
Ja, want die 11% van de migranten die uiteindelijk gaan werken, gaan echt helpenquote:Op woensdag 10 april 2019 14:49 schreef riazop het volgende:
Het geboorte tekort in Europa gaat straks sterk oplopen idd
4 a 5 miljoen per jaar zullen er zeker moeten komen om alleen al de bevolking op peil te houden.
Maar de domme Hollander leeft nog steeds met zijn kop in de stront. Die denkt dat de witte bejaarden het land wel ff vitaal gaan houden
zie mijn post #2quote:Op woensdag 10 april 2019 14:54 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ja, want die 11% van de migranten die uiteindelijk gaan werken, gaan echt helpen
Direct binnenhalen!quote:Op woensdag 10 april 2019 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nu hebben we er 3, wat moeten we met alle andere Armeniërs voor wie precies hetzelfde geldt, maar wie niet liegen en bedriegen, maar gewoon hard werken voor hun geld?
Wat heeft die taaltoets voor doel als men toch niet verplicht Nederlands moet spreken?quote:Op woensdag 10 april 2019 14:58 schreef riazop het volgende:
[..]
zie mijn post #2
voorwaarde voor immigratie naar NL =
1) taaltoets
2) werken
Moeder mag nu ook terug naar NL, dus men moet weer even collectief verontwaardigd zijn en anderszins flippen over dit vreselijke onrecht.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:56 schreef Vollenhoven het volgende:
Dit is toch oud nieuws? Waarom wordt dit gepost als nieuw nieuws?
Kan ik er iets aan doen dat er globalisten en graaiers in NL in de regering zitten die verengelsing prima vinden?.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat heeft die taaltoets voor doel als men toch niet verplicht Nederlands moet spreken?
Een kind van 2 en 3 die vervolgens 10 jaar hier opgroeien stuur je toch niet weg? De schuld ligt bij Nederland dat een dergelijke procedure 10 jaar kan duren.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het geval van Nederland valt dat heel erg mee. Nederland is vooral dankzij handel rijk geworden. We hebben om die reden ook geen gigantisch rijk gehad.
En gewoon het beste van de situatie maken en zelf hard knokken om erbovenop te komen. Ook in Armenië is het meer dan redelijk leven als je gewoon bereid bent om je handjes uit de mouwen te steken. En nu hebben we er 3, wat moeten we met alle andere Armeniërs voor wie precies hetzelfde geldt, maar wie niet liegen en bedriegen, maar gewoon hard werken voor hun geld?
Taaltoets zou je willen, wat houdt dat dan in volgens jouw, taal leren maar niet praktiseren, wat voor doel heeft het dan?quote:Op woensdag 10 april 2019 15:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Kan ik er iets aan doen dat er globalisten en graaiers in NL in de regering zitten die verengelsing prima vinden?.
Ik zeg alleen hoe het ZOU moeten
Forum is niet de afspiegeling van het land hoor.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:08 schreef PzKpfw het volgende:
Dit land is echt ziek, je laten chanteren door allerlei zielige mediaverhaaltjes e.d.
Daar kan ik je niet geheel ongelijk in geven.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:04 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Een kind van 2 en 3 die vervolgens 10 jaar hier opgroeien stuur je toch niet weg? De schuld ligt bij Nederland dat een dergelijke procedure 10 jaar kan duren.
Slechter dan hier. Maar goed, dat geldt voor 185 andere landen ook. Het is geen Syrië, Turkije of Soedan. Het is gewoon een goed ontwikkeld land.quote:Ik denk overigens niet dat jij geheel op de hoogte bent van de exacte leefomgeving en kansen in Armenie maar dat geheel terzijde.
Die knakkers die het 10 jaar rekken zijn de hoofdschuldigen.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:04 schreef Pinzon het volgende:
[..]
Een kind van 2 en 3 die vervolgens 10 jaar hier opgroeien stuur je toch niet weg? De schuld ligt bij Nederland dat een dergelijke procedure 10 jaar kan duren.
Ik denk overigens niet dat jij geheel op de hoogte bent van de exacte leefomgeving en kansen in Armenie maar dat geheel terzijde.
Eens.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Slechter dan hier. Maar goed, dat geldt voor 185 andere landen ook. Het is geen Syrië, Turkije of Soedan.
Hoezo spreken die Armeense kinderen geen uitstekend Nederlands?quote:Op woensdag 10 april 2019 15:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Taaltoets zou je willen, wat houdt dat dan in volgens jouw, taal leren maar niet praktiseren, wat voor doel heeft het dan?
Ik en jij dacht ik hadden het niet alleen over Armenen toch? Taaltoets en Werk draag jij aan, ik zie vaak genoeg groepjes die spreken een taal, die ik niet versta, god mag weten waarover ze het hebben?quote:Op woensdag 10 april 2019 15:15 schreef riazop het volgende:
[..]
Hoezo spreken die Armeense kinderen geen uitstekend Nederlands?
Vergelijk dat met Dolberg en Sorensen. 4 jaar in NL, en nog altijd Engels
Wat jij of ik verstaan is NIET relevant.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Engels Duits en een beetje Spaans versta ik wel hoor.
Controle wie gaat het doen? Die wat nog niet hun eigen achterzijde kunnen poetsen?quote:Op woensdag 10 april 2019 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat jij of ik verstaan is NIET relevant.
Hier is het Nederland. Dus de werktaal moet Nederlands zijn.
En die EIS zou je aan iedere immigrant moeten stellen.
Daar ben ik hard in.
Oh het is een reeks zie ikquote:Op woensdag 10 april 2019 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moeder mag nu ook terug naar NL, dus men moet weer even collectief verontwaardigd zijn en anderszins flippen over dit vreselijke onrecht.
Die domme Hollander is zich bewust van het feit dat die "witte" bejaarden het land niet vitaal gaan houden, maar die domme Hollander is zich ook bewust van het feit dat die zwarte gelukszoekers en criminelen die massaal geïmporteerd worden meer kosten dan dat ze zelf en hun volgende 3 generaties ooit zullen opleveren.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Het geboorte tekort in Europa gaat straks sterk oplopen idd
4 a 5 miljoen per jaar zullen er zeker moeten komen om alleen al de bevolking op peil te houden.
Maar de domme Hollander leeft nog steeds met zijn kop in de stront. Die denkt dat de witte bejaarden het land wel ff vitaal gaan houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |