abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:06:40 #1
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186119200
Sta op het punt naar Oman te gaan. Eerste keer voor mij naar het midden oosten.

We hebben een tour geboekt, hotels en alles. Mensen nog tips en do's and don'ts? Weet eigenlijk niet zo goed wat te verwachten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:07:47 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_186119213
Niet verdwalen in de woestijn ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186119266
Nice, Oman! Denk dat je wel goed zit als je een tour hebt geboekt.

Was ook mijn plan eind vorig jaar - helaas niet doorgegaan. Veel plezier!!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:15:21 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186119354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:07 schreef Roces18 het volgende:
Niet verdwalen in de woestijn ^O^
Ik zal wat zand voor je meenemen ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:10 schreef Hojdhopper het volgende:
Nice, Oman! Denk dat je wel goed zit als je een tour hebt geboekt.

Was ook mijn plan eind vorig jaar - helaas niet doorgegaan. Veel plezier!!
Dank. Wat liep er mis dat het niet door ging?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 14:16:08 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_186119377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:06 schreef SpecialK het volgende:
Sta op het punt naar Oman te gaan. Eerste keer voor mij naar het midden oosten.

We hebben een tour geboekt, hotels en alles. Mensen nog tips en do's and don'ts? Weet eigenlijk niet zo goed wat te verwachten.
Leuk!

Ben er nooit geweest en heb me eigenlijk ook nooit in het land verdiept als vakantiebestemming. Had dus ook geen idee van wat je daar kan vinden tot ik zocht op 'Highlights Oman' met dit als resultaat en dit stukje.

Welke bestemmingen maken onderdeel uit van je geboekte tour?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:21:43 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186119461
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Leuk!

Ben er nooit geweest en heb me eigenlijk ook nooit in het land verdiept als vakantiebestemming. Had dus ook geen idee van wat je daar kan vinden tot ik zocht op 'Highlights Oman' met dit als resultaat.

Welke bestemmingen maken onderdeel uit van je geboekte tour?
Muskat
Sur
Al-Wasil
Nizwa
Daymanyat island

1 overnachting in de woestijn, 1 nacht in een berg kamp.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:22:29 #7
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_186119476
Wij gaan 12 dagen over 2 weken. Eigen vervoer, we houden het bij het noorden.

Waar ga je heen? Wat voor tour heb je geboekt? Hoeveel vrije tijd heb je?

Wij gaan o.a. naar: Muscat, Duiken, Nizwa, Jebel Shams, woestijn in, verschillende Wadi's, turtle beach, wat je wil zien hangt helemaal van je interesse af en hoeveel tijd je hebt.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 14:32:02 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_186119642
Ja hallo, ik zit het nu te bekijken en het lijkt me een prachtige bestemming voor onze winter. Weer een optie erbij. :%

Moet je nou kijken: https://travelosophy.nl/oman-highlights/ en https://travelosophy.nl/rondreizen-in-oman/
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 14:35:49 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_186119708
Ook handig om info over visa in dit topic te hebben: https://evisa.rop.gov.om/en/
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:38:01 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186119733
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:22 schreef Tha_Bartman het volgende:
Wij gaan 12 dagen over 2 weken. Eigen vervoer, we houden het bij het noorden.

Waar ga je heen? Wat voor tour heb je geboekt? Hoeveel vrije tijd heb je?

Wij gaan o.a. naar: Muscat, Duiken, Nizwa, Jebel Shams, woestijn in, verschillende Wadi's, turtle beach, wat je wil zien hangt helemaal van je interesse af en hoeveel tijd je hebt.
Grappig dat er toch meer mensen die kant op gaan. Zie post hierboven voor mijn bestemmingen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 09-04-2019 14:43:10 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:39:10 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186119757
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Ja hallo, ik zit het nu te bekijken en het lijkt me een prachtige bestemming voor onze winter. Weer een optie erbij. :%

Moet je nou kijken: https://travelosophy.nl/oman-highlights/ en https://travelosophy.nl/rondreizen-in-oman/
Dank. Leuke links post je... mijn vriendin vindt het ook fijn om nog wat extra gevoel te krijgen bij wat we gaan zien hoewel zij best wel goed research doet :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Ook handig om info over visa in dit topic te hebben: https://evisa.rop.gov.om/en/
Visum was vrij makkelijk. Kreeg binnen 3 dagen na aanvraag een mail met pdf om uit te printen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 14:56:07 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_186119980
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:39 schreef SpecialK het volgende:
Dank. Leuke links post je... mijn vriendin vindt het ook fijn om nog wat extra gevoel te krijgen bij wat we gaan zien hoewel zij best wel goed research doet :)
Ben nog even de archieven van TRV ingedoken en kom maar één oud topic tegen: TRV / vakantie in Oman
quote:
Visum was vrij makkelijk. Kreeg binnen 3 dagen na aanvraag een mail met pdf om uit te printen.
Ga je via Dubai of Abu Dhabi? Of vlieg je met KLM via Eastern Province)?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 9 april 2019 @ 15:00:59 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186120052
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:56 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ben nog even de archieven van TRV ingedoken en kom maar één oud topic tegen: TRV / vakantie in Oman
[..]

Ga je via Dubai of Abu Dhabi? Of vlieg je met KLM via Eastern Province)?
Bangkok naar Muscat direct met Oman Air. (ik woon in bkk ... was blij dat er een directe vlucht was)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 15:01:51 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_186120070
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:00 schreef SpecialK het volgende:
Bangkok naar Muscat direct met Oman Air. (ik woon in bkk ... was blij dat er een directe vlucht was)
Ah, dat kan natuurlijk ook. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 9 april 2019 @ 15:16:31 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186120279
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ah, dat kan natuurlijk ook. :P
In dat topic zijn mensen vooral enthousiast of Nizwa. En zeggen dat de mensen in het land vriendelijk zijn. Fijn.

Ik ga proberen in de woestijn wat sterrenfoto's te schieten. Ik heb een drone mee die de touroperator gaat besturen want ik mag het niet zonder vergunning. Ik ga er ook maar vanuit dat de touroperator mij de sociale regels vertelt qua kleding en qua gedrag in de moskees en zo.

Ik zal hier rapporteren wat die regels uiteindelijk allemaal waren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 9 april 2019 @ 15:56:55 #16
485092 BijzonderSuf
Eet graag wortels
pi_186120944
Zorg dat je vrouw een hoofddoek heeft.
  dinsdag 9 april 2019 @ 16:10:17 #17
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_186121163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:56 schreef BijzonderSuf het volgende:
Zorg dat je vrouw een hoofddoek heeft.
- Schouders ook bedekt. Ook als je gaat zwemmen in een wadi wordt aangeraden om als vrouw korte broek en shirtje aan te doen.
- Alcohol is beperkt verkrijgbaar (alleen bij licensed bars, welke vaak in hotels zitten).

Wij gaan ook nog overnachten in Misfat Al Abriyeen
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_186121788
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik zal wat zand voor je meenemen ;)
[..]

Dank. Wat liep er mis dat het niet door ging?
Relatie op de klippen. :')

Wilde op zich nog wel alleen gaan maar kwam toen toch niet van.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator woensdag 10 april 2019 @ 16:30:56 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_186139573
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Ja hallo, ik zit het nu te bekijken en het lijkt me een prachtige bestemming voor onze winter. Weer een optie erbij. :%

Moet je nou kijken: https://travelosophy.nl/oman-highlights/ en https://travelosophy.nl/rondreizen-in-oman/
Ook nooit over gedacht maar als ik het zo lees/foto’s bekijk lijkt het me wel heel tof O+ Zou ook best eens naar Dubai willen voor een paar dagen, lijkt me een mooie combi *O*

Edit: ik zie dat het aan Jemen grenst, is het wel helemaal veilig daar?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_186273510
Ik ben er drie keer drie weken geweest, voornamelijk in Muskat. Nizwa ook gezien, nacht in een woestijnkamp doorgebracht en ook in Misfat Al Abriyeen geslapen.

Ik vind het een heel bijzonder land. Ze noemen het ook wel de vriendelijkste dictatuur ter wereld.
De huidige sultan wordt aanbeden. Binnen de gestelde kaders kun je zo ongeveer alles maken, maar realiseer je dat je altijd ondergeschikt bent aan de lokale bevolking. Als je dus een aanrijding o.i.d. hebt (mij een keer overkomen, sowieso bizar het verkeer daar) moet je het niet proberen aan te vechten, als je het vriendelijk oplost heb je er het minste gedoe van.

Ik ben een vrouw en ik heb altijd (uit respect) mijn schouders en benen bedekt gelaten. Op openbare plekken hield ik altijd een lange broek of rok aan. Ook voor de mannen wordt dat als het meest netjes gezien.

Daarnaast inderdaad hele vriendelijke bevolking, prettige mensen in de omgang. Veel mensen spreken Engels. De jongere generatie is erg verwesterd de afgelopen jaren, daardoor ook toegankelijker geworden. Let op dat je wel áltijd stevig onderhandelt als je een aankoop doet (maar dat geldt voor de meeste landen buiten de EU).

Veel plezier :)
  donderdag 18 april 2019 @ 17:41:55 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186296009
Ok... ben inmiddels terug.

Voelde inderdaad aan als een vrij land. Iedereen was heel vriendelijk. Iedereen lijkt ook elkaars grootste vriend te zijn. Uitgebreid handschudden en groeten en mensen willen je helpen tot op het punt van dat je er ongemakkelijk van wordt :P

Kleding was voor mijn vriendin geen probleem. Alleen in de grote moskee een hoofddoek + bedekkende jurk hoeven dragen verder heeft ze gewoon in korte broek schouderbedekkende topjes rondgelopen dat was geen probleem. Op het strand gezwommen in bikini.

Zal zeker nog eens terug gaan. Heb echt ontzettend veel leuke dingen gedaan en we hadden een hele goede leuke tourguide.

We hadden (pech??) dat we regen hadden wat blijkbaar maar 1x in de 3 jaar voorkomt dus sterrenfotografie in de woestijn was mislukt en kamperen in de bergen was niet te doen met 10 graden... we hadden totaal geen kleding. En omdat auto's daar totaal niet regen gewend zijn hadden we ook nog eens autopech maar verder super fijn gehad.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 06:54:45 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_186341403
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2019 17:41 schreef SpecialK het volgende:
Ok... ben inmiddels terug.

Voelde inderdaad aan als een vrij land. Iedereen was heel vriendelijk. Iedereen lijkt ook elkaars grootste vriend te zijn. Uitgebreid handschudden en groeten en mensen willen je helpen tot op het punt van dat je er ongemakkelijk van wordt :P

Kleding was voor mijn vriendin geen probleem. Alleen in de grote moskee een hoofddoek + bedekkende jurk hoeven dragen verder heeft ze gewoon in korte broek schouderbedekkende topjes rondgelopen dat was geen probleem. Op het strand gezwommen in bikini.

Zal zeker nog eens terug gaan. Heb echt ontzettend veel leuke dingen gedaan en we hadden een hele goede leuke tourguide.

We hadden (pech??) dat we regen hadden wat blijkbaar maar 1x in de 3 jaar voorkomt dus sterrenfotografie in de woestijn was mislukt en kamperen in de bergen was niet te doen met 10 graden... we hadden totaal geen kleding. En omdat auto's daar totaal niet regen gewend zijn hadden we ook nog eens autopech maar verder super fijn gehad.
Wat de kleding betreft: misschien is dat voor jouw vriendin geen probleem maar ik denk dat de bevolking het wel anders ziet. Ik heb op Java altijd een lange broek gedragen uit respect voor de lokale bevolking. Ik heb ook toeristen gezien die dit niet doen en daar wordt niets over gezegd maar ik denk dat ze het niet heel tof vinden. Het zijn sowieso culturen waarbij ze niet snel de confrontatie aan willen gaan. Als je je er zelf prettig bij voelt prima, maar je moet er niet zomaar vanuit gaan dat de bevolking dit ook prima vindt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 21 april 2019 @ 12:21:18 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186344400
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 06:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat de kleding betreft: misschien is dat voor jouw vriendin geen probleem maar ik denk dat de bevolking het wel anders ziet. Ik heb op Java altijd een lange broek gedragen uit respect voor de lokale bevolking. Ik heb ook toeristen gezien die dit niet doen en daar wordt niets over gezegd maar ik denk dat ze het niet heel tof vinden. Het zijn sowieso culturen waarbij ze niet snel de confrontatie aan willen gaan. Als je je er zelf prettig bij voelt prima, maar je moet er niet zomaar vanuit gaan dat de bevolking dit ook prima vindt.
Ik denk dat je nu naar spijkers op laag water zoekt.

Als er iets is krijg je zat blikken en gestaar. Dat was niet aan de hand. Mijn vriendin was vrij conservatief gekleed te hele vakantie. Korte broek dus maar geen daisy dukes tot strak in de reet aangetrokken zoals jij je het waarschijnlijk voor je ziet als ik naar je post kijk :P
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')