Ontzettend goed van je dat je het gezegd hebt. Dit is de moeilijkste stap. De volgende moeilijke stap is volhouden.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:33 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Dat gesprek komt vanavond echt wel, maar nu is het hoge woord er tenminste uit. Ik weet van mezelf dat ik het anders toch niet durf te zeggen. Heel zwak van mij maar het gaat toch wel pijn doen. Nu kan ik in ieder geval niet meer terug en er valt een enorme last van mijn schouders als ik eerlijk ben.
Goed dat je het gezegd hebt en die eerste stap hebt genomen! Fijn dat dit stukje nu oplucht.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:33 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Dat gesprek komt vanavond echt wel, maar nu is het hoge woord er tenminste uit. Ik weet van mezelf dat ik het anders toch niet durf te zeggen. Heel zwak van mij maar het gaat toch wel pijn doen. Nu kan ik in ieder geval niet meer terug en er valt een enorme last van mijn schouders als ik eerlijk ben.
Idd een goed moment is er nooit en altijd zijn er wel redenen te vinden om die moeilijke stap niet te nemen. En juist daarom is het goed van je dat je die stap toch genomen hebt.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:45 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Hij zei alweer? Lekker moment ook. We zitten midden in een verhuizing. Maarja een goed moment is er nooit toch? En verder negeert ie mij.
Dus dit!!!...quote:Op woensdag 10 april 2019 12:58 schreef Lingue het volgende:
Als je besluit met hem te gaan praten dan zou ik vooraf iemand in vertrouwen nemen zodat je daar ook een uitlaatklep hebt.
Maar vooral ook om je waardevolle bezittingen veilig te stellen.
Foto’s, sieraden, paspoort(en) etc.
Heb helaas vaak zat gezien en gelezen dat de andere partij dat als eerste kapot of kwijt maakt om de persoon ‘terug te pakken’.
Ook al denk je dat ie dat niet doet, voorzorg voor waardevolle bezittingen nemen kan nooit kwaad.
Verder veel sterkte. Er is veel goed advies gegeven. En het enige juiste is om voor jezelf te kiezen en daarmee kies je ook voor je kinderen en wat je hun mee wilt geven.
Je bent nog hartstikke jong en je kunt nog een heel leven wel gelukkig zijn. Een opleiding volgen en een mooie baan vinden!
Hij schuift alles op jou. Kwalijke zaak.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:22 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Hij stuurt nu dus dingen dat hij het wel goed vind zo want hij was er wel klaar mee om gebruikt en als oud vuil gebruikt te worden.. en dat hij dus niet meer gaat verhuizen terwijl we het huis al hebben opgezegd. Ik wordt hier heel erg onzeker van. Ik heb gewoon gezegd dat hij mij gebruikt voor de kinderen. Dit wordt wat vanavond...
Hij maakt in ieder geval duidelijk dat je voor jezelf een juiste beslissing hebt genomen.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:22 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Hij stuurt nu dus dingen dat hij het wel goed vind zo want hij was er wel klaar mee om gebruikt en als oud vuil gebruikt te worden.. en dat hij dus niet meer gaat verhuizen terwijl we het huis al hebben opgezegd. Ik wordt hier heel erg onzeker van. Ik heb gewoon gezegd dat hij mij gebruikt voor de kinderen. Dit wordt wat vanavond...
Heb je een plan voor als hij weer dingen gaat verbieden? De vorige keer werkte het (voor hem dan). Een tweede keer is altijd lastiger om vol te houden als je de eerste keer al hebt toegegeven, want hij weet inmiddels hoe hij je in het gareel houdt.quote:Op dinsdag 9 april 2019 10:10 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Miss-X, ja goeie vraag. Daar kan ik eigenlijk geen antwoord op geven... ik wou al eens bij hem weg gaan maar toen werd hij agressief en mocht ik niet meer aan de rekening komen om boodschappen te doen. Ook zei hij dat ik hem gebruikt had enzo. En ik wil al die ellende niet. Ik heb toen besloten het toch maar weer te proberen. En toen ging het een tijdje goed. Een tijdje...
Regel voor jezelf een plek om met iig je eigen 2 kinderen tijdelijk te kunnen verblijven. En evt met 4 kinderen als hij het toelaat.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:22 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Omdat je nooit consequenties aan zijn gedrag hebt verbonden. Waarom zou hij dan moeite doen te veranderen? Als hij dat al echt zou willen.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:53 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Ja precies. Hij beseft het niet... zo frustrerend
Misschien moet ze eens inlezen in gaslighting en zien of ze zich daarin herkent.quote:Op woensdag 10 april 2019 13:55 schreef Sport_Life het volgende:
Tja als ik dit lees moet ik denken aan de relatie van een bekende van mij, totaal onder gesneeuwd door haar man is ze erg onzeker en loopt inmiddels ook bij de psycholoog..
Hij komt op ons nogal narcistisch over. Wij zijn nogal recht voor z'n raap zegmaar en dat bevalt hem duidelijk niet.
Ik krijg haar maar niet aan dr verstand dat het probleem bij die vent ligt, maar ze blijft het maar zoeken bij zichzelf.
Hoe zou jij reageren als je op je werk zat en je partner ging over relatie shit zitten appen?quote:Op woensdag 10 april 2019 13:58 schreef rival het volgende:
Inderdaad. Een goed moment is er nooit.
Heel goed bezig.
Dat dus. Sterkte, TS!quote:Op woensdag 10 april 2019 14:36 schreef rival het volgende:
[..]
Hij maakt in ieder geval duidelijk dat je voor jezelf een juiste beslissing hebt genomen.
Succes vanavond.
Dat kan kloppen.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:05 schreef Elpis het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet ze eens inlezen in gaslighting en zien of ze zich daarin herkent.
[..]
Nou, mooi toch? Spullen pakken, uitschrijven bij de BS en wegwezen. Liefst vandaag nog. De kinderen kun je eventueel even onderbrengen bij een familielid of vriendin totdat duidelijk is bij wie ze gaan wonen. Ik zou ze nu niet al uit elkaar halen. Alternatief is zijn kinderen ook meenemen, maar dat gaat mogelijk extra problemen opleveren.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:22 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Nee ik ga zijn kinderen sowieso niet meenemen. Ik heb ook geen rechten wat die kinderen betreft alleen hij en zijn ex. Hij belde net al boos op ook.quote:Op woensdag 10 april 2019 15:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou, mooi toch? Spullen pakken, uitschrijven bij de BS en wegwezen. Liefst vandaag nog. De kinderen kun je eventueel even onderbrengen bij een familielid of vriendin totdat duidelijk is bij wie ze gaan wonen. Ik zou ze nu niet al uit elkaar halen. Alternatief is zijn kinderen ook meenemen, maar dat gaat mogelijk extra problemen opleveren.
Nee heb ik niet. Ik ga het gewoon volhouden. Zoals hier ook gezegd wordt dan maar even ellende. Anders over 20 jaar nog ellende.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb je een plan voor als hij weer dingen gaat verbieden? De vorige keer werkte het (voor hem dan). Een tweede keer is altijd lastiger om vol te houden als je de eerste keer al hebt toegegeven, want hij weet inmiddels hoe hij je in het gareel houdt.
Ja. Alles zit in mijn tas. Hoezo?quote:Op woensdag 10 april 2019 16:02 schreef loveli het volgende:
Heb je je paspoort/identiteitskaart/pinpas/telefoon/andere belangrijke spullen binnen handbereik?
Hierom.quote:Op woensdag 10 april 2019 12:58 schreef Lingue het volgende:
Als je besluit met hem te gaan praten dan zou ik vooraf iemand in vertrouwen nemen zodat je daar ook een uitlaatklep hebt.
Maar vooral ook om je waardevolle bezittingen veilig te stellen.
Foto’s, sieraden, paspoort(en) etc.
Heb helaas vaak zat gezien en gelezen dat de andere partij dat als eerste kapot of kwijt maakt om de persoon ‘terug te pakken’.
Ook al denk je dat ie dat niet doet, voorzorg voor waardevolle bezittingen nemen kan nooit kwaad.
Verder veel sterkte. Er is veel goed advies gegeven. En het enige juiste is om voor jezelf te kiezen en daarmee kies je ook voor je kinderen en wat je hun mee wilt geven.
Je bent nog hartstikke jong en je kunt nog een heel leven wel gelukkig zijn. Een opleiding volgen en een mooie baan vinden!
Ruim 15 jaar geleden zo’n “vriend” gehad inderdaad, heeft zelfs mijn babyfoto’s weggegooid, plakboeken van de kleuterschool enzovoort. Mensen kunnen gekke sprongen maken als ze boos zijn (en gefrustreerd)quote:Op woensdag 10 april 2019 16:09 schreef Lingue het volgende:
[..]
Hierom.
Het gebeurt echt vaker dan je denkt dat waardevolle spullen kapot gemaakt worden en/of verdwijnen.
Uit boosheid zijn mensen tot rare dingen in staat. Foto’s en sieraden zijn niet vervangbaar....
Onbegrijpelijk dat je met de verantwoording van twee kinderen het tijdens zo een hectische periode op de spits gaat zitten drijven. Niet omdat je niet voor jezelf op zou mogen komen, maar omdat als je a zegt je ook b moet kunnen zeggen. Met een degelijk backupplan was het een stukje minder stressvol wat hij al dan niet gaat doen.quote:Op woensdag 10 april 2019 14:22 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Sparen zonder werk?quote:Op woensdag 10 april 2019 18:04 schreef Onzekereshizzle het volgende:
De kinderen waren niet hier. Ik ga geen ruzie zoeken met de kinderen erbij. Ik ga straks even een stuk lopen als hij wakker is. We gaan gewoon verhuizen, allebei wat sparen en dan ieder ons eigen weg. Moet eerst een huisje vinden maar dat wordt toch particulier. Heb het wel een beetje uitgedacht. Hoop over max twee maanden op mezelf te wonen. Hij is overdag aan het werk en ik zorg gewoon dat ik s' avonds weg ben. Moet lukken. Heb lang genoeg alles geslikt dus dan kan dit er ook nog wel bij.
Goed zo. Hopelijk kunnen jullie tot die tijd de lieve vrede bewaren en zover mogelijk respectvol met elkaar omgaan.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:04 schreef Onzekereshizzle het volgende:
De kinderen waren niet hier. Ik ga geen ruzie zoeken met de kinderen erbij. Ik ga straks even een stuk lopen als hij wakker is. We gaan gewoon verhuizen, allebei wat sparen en dan ieder ons eigen weg. Moet eerst een huisje vinden maar dat wordt toch particulier. Heb het wel een beetje uitgedacht. Hoop over max twee maanden op mezelf te wonen. Hij is overdag aan het werk en ik zorg gewoon dat ik s' avonds weg ben. Moet lukken. Heb lang genoeg alles geslikt dus dan kan dit er ook nog wel bij.
Dat klopt inderdaad. Daarna is hij op bed gegaan. Nee geen samenlevingscontract niks. Maar ik kan wel altijd op mijn ouders terug vallen als ik wat nodig ben. Niet dat ik dat graag zou willen maar het is nu even niet anders. Kan dat altijd terug betalen als ik mijn eigen inkomsten heb.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:12 schreef Lingue het volgende:
[..]
Goed zo. Hopelijk kunnen jullie tot die tijd de lieve vrede bewaren en zover mogelijk respectvol met elkaar omgaan.
Hebben jullie iets van een samenlevingscontract oid om op terug te vallen?
Hopelijk kun je snel een woning vinden en een baan om op eigen benen te staan.
Hebben jullie na het schreeuwen nog wel netjes kunnen praten en is bovenstaande daar de uitkomst van?
Dus nu moet hij sparen zodat jij dat niet hoeft te doen? Zelf gaan werken nog een idee? Wie gaat de torenhoge huur van je particuliere woning te betalen?quote:
Ik vind het prima dat je meedenkt maar ik ga niet overal antwoord op geven he. Het gaat er om dat ik tips wou voor mijn relatie. Financiele dingen gaat je verder geen flikker aan 😉quote:Op woensdag 10 april 2019 18:21 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Dus nu moet hij sparen zodat jij dat niet hoeft te doen? Zelf gaan werken nog een idee? Wie gaat de torenhoge huur van je particuliere woning te betalen?
Nou die tips heb je in overvloed gekregen. Veel succes ermeequote:Op woensdag 10 april 2019 18:23 schreef Onzekereshizzle het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je meedenkt maar ik ga niet overal antwoord op geven he. Het gaat er om dat ik tips wou voor mijn relatie. Financiele dingen gaat je verder geen flikker aan 😉
Bedanktquote:Op woensdag 10 april 2019 18:24 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Nou die tips heb je in overvloed gekregen. Veel succes ermee
Als hij nu al eist dat je alle uitgegeven kosten voor boodschappen terugbetaalt gaat dat vast leuk samenwonen worden. Denk je dat je nog een broodkorstje krijgt?quote:Op woensdag 10 april 2019 18:04 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Vragen over hoe het financieel gaat mogen niet. Foei!quote:Op woensdag 10 april 2019 18:34 schreef Elpis het volgende:
[..]
Als hij nu al eist dat je alle uitgegeven kosten voor boodschappen terugbetaalt gaat dat vast leuk samenwonen worden. Denk je dat je nog een broodkorstje krijgt?
Denk toch eens na.quote:Op woensdag 10 april 2019 18:35 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Vragen over hoe het financieel gaat mogen niet. Foei!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |