abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186115176
Goedemorgen iedereen! Ik heb al een tijdje meegelezen op FOK! En ik wil nu toch wel mijn verhaal neerzetten. Geen rot opmerkingen aub, serieuze tips? Heel graag!😉

Ik heb nu 9 jaar een relatie met mijn vriend en we hebben samen ook kinderen. In het begin van de relatie (en dan bedoel ik ook echt het begin, de eerste drie maanden ongeveer) ging alles prima! Hij was lief, knuffels, een kus en de sex was opzich ook voldoende. Zo'n twee keer in de week. (Niet dat dat als je net bij elkaar bent veel is, maargoed) na die drie maanden sloeg hij echter helemaal om. Ik heb in die 8 jaar 1 keer een cadeautje gehad voor mijn verjaardag, een spontane kus of knuffel heb ik al 7 jaar niet meer gehad, enkel soms als hij weg gaat en sex krijg ik ook niet meer... Hij wijst mij continu af. Als ik hem aanraak duwt hij meestal mijn hand weg, als ik hem een knuffel wil geven blijft hij doelloos staan met zijn handen bungelend, een kus? Dan krijg ik meestal zijn wang naar mij toe gericht. Ik heb het vaak met hem besproken dat ik het toch wel fijn vindt als er vanuit zijn kant want meer genegenheid komt. We hoeven absoluut niet klef te zijn! Ik hou daar zelf ook niet van. Maar dit is leven als broer en zus. Ik doe ook alles voor hem, hij heeft kinderen uit een eerdere relatie die ik opvoedt, als hij iets vraagt doe ik het gelijk. Echter als ik iets vraag dan gaat het altijd met veel zuchten en ogen rollen. Soms is hij wel heel vrolijk en dan slaat hij bijvoorbeeld tegen mijn kont en krijg ik een kus, maar dat is meer als hij weer eens weg gaat in het weekend. We hebben wel eens een heel jaar geen sex gehad en nu ook al 5 maanden niet. Ik ben echter nog een broekje van 25 en heb zo mijn behoeftes. Hij gaat niet vreemd, dat weet ik vrijwel zeker. En hij houdt ook wel van me, alleen uit hij het op een andere manier. Alleen ik zelf weet niet hoelang ik deze liefdeloze relatie nog vol hou... hij doet ook niks met de kinderen. En dan bedoel ik echt NIKS! Geen eens de speeltuin. Als hij even naar de winkel moet en mijn zoontje vraagt; papa, mag ik ook mee is heb al standaard nee daar heb ik geen zin in. Soms moet ik zelfs nog zeggen dat hij nog hoi tegen ze moet zeggen als hij al een tijdje uit zijn werk is. Ik weet niet meer wat ik hieraan moet doen. Ik hou van hem, ben hem altijd trouw gebleven maar langzaam aan wordt ik gek. Als ik het er nu met hem over probeer te hebben wordt hij al chaggie bij het eerste woord. Hebben jullie nog tips om deze relatie te redden? Ik wil graag een gezin zijn voor de kinderen, maar ik wil ook niet dat ze denken dat het normaal is om zo'n relatie te hebben.

Groetjes!
pi_186115311
Welke relatie wil je precies redden? Wat zijn de leuke dingen?
Of weet je gewoon niet anders dan dat je met deze man bent en ben je bang voor het onbekende? Want als ik dit zo lees is er geen sprake van een relatie. Ik gok ook dat je vriend niets in het huishouden doet?

Wat houdt je bij hem?
pi_186115326
Klinkt niet echt als een leuke relatie. Doen jullie überhaupt wel leuke dingen samen? Zijn er wel fijne momenten? Zo niet, waarom blijf je dan als 25 jarige bij zo’n saaie vent? Het klinkt nu vooral alsof je een makkelijk kindermeisje bent voor zijn kinderen.
pi_186115487
Nee hij doet inderdaad niet veel in het huishouden. Maar dat geeft ook niet aangezien hij werkt en ik thuis voor de kinderen zorg. Ik kan natuurlijk niet van hem verwachten dat hij na het werk nog gaat staan poetsen terwijl ik thuis ben.

We doen inderdaad niks samen. Meestal heeft hij zijn eigen uitjes. Ik ben inderdaad ook bang voor het onbekende aangezien ik al bij hem ben sinds ik net 17 was. En iedereen vindt hem helemaaaaal geweldig. Als we bijvoorbeeld ruzie hebben en mijn moeder komt binnen is hij ineens super vrolijk terwijl ik nog baal en dan is het allemaal mijn schuld. Heel vervelend. Maar ik wil zo graag dat het lukt.
pi_186115522
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:02 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Nee hij doet inderdaad niet veel in het huishouden. Maar dat geeft ook niet aangezien hij werkt en ik thuis voor de kinderen zorg. Ik kan natuurlijk niet van hem verwachten dat hij na het werk nog gaat staan poetsen terwijl ik thuis ben.

We doen inderdaad niks samen. Meestal heeft hij zijn eigen uitjes. Ik ben inderdaad ook bang voor het onbekende aangezien ik al bij hem ben sinds ik net 17 was. En iedereen vindt hem helemaaaaal geweldig. Als we bijvoorbeeld ruzie hebben en mijn moeder komt binnen is hij ineens super vrolijk terwijl ik nog baal en dan is het allemaal mijn schuld. Heel vervelend. Maar ik wil zo graag dat het lukt.
Klinkt niet heel gezond. Een relatie hoeft echt niet zo te zijn. Waarom wil je zo graag dat het lukt? Jullie doen geen leuke dingen, hij doet niets in huis, is geen leuke vader en jullie hebben geen sex. Wat houdt je wel bij elkaar?
pi_186115569
Een cavia is nog een leukere partner.

En ik vind cavia's stomme beesten.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_186115588
Miss-X, ja goeie vraag. Daar kan ik eigenlijk geen antwoord op geven... ik wou al eens bij hem weg gaan maar toen werd hij agressief en mocht ik niet meer aan de rekening komen om boodschappen te doen. Ook zei hij dat ik hem gebruikt had enzo. En ik wil al die ellende niet. Ik heb toen besloten het toch maar weer te proberen. En toen ging het een tijdje goed. Een tijdje...
pi_186115607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:10 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Miss-X, ja goeie vraag. Daar kan ik eigenlijk geen antwoord op geven... ik wou al eens bij hem weg gaan maar toen werd hij agressief en mocht ik niet meer aan de rekening komen om boodschappen te doen. Ook zei hij dat ik hem gebruikt had enzo. En ik wil al die ellende niet. Ik heb toen besloten het toch maar weer te proberen. En toen ging het een tijdje goed. Een tijdje...
Klinkt echt niet gezond, je hoeft echt niet bij hem te blijven, hij klinkt als een nare manipulerende man. Probeer misschien een baan te vinden om wat zelfstandiger te zijn. Zou je ergens terecht kunnen als je wel weg zou willen?
pi_186115636
Ja ik zou mezelf op zich wel kunnen redden. Een baan zoeken gaat niet, ik heb hier vier kinderen die alle vier verschillende schooltijden hebben. Ik zou wel heel erg graag willen werken of een studie volgen zodat ik financieel onafhankelijk zou zijn.
pi_186115648
quote:
Dus je wil de rest van je leven in een klote situatie zitten omdat je niet een tijdje ellende wil bij het uit elkaar gaan? Heb je vrienden/vriendinnen? Kan je bij je ouders/familie terecht? Heb je een opleiding afgerond? Hoe groot is je baankans?
pi_186115658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:15 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Ja ik zou mezelf op zich wel kunnen redden. Een baan zoeken gaat niet, ik heb hier vier kinderen die alle vier verschillende schooltijden hebben. Ik zou wel heel erg graag willen werken of een studie volgen zodat ik financieel onafhankelijk zou zijn.
Zijn dat alle 4 jouw kinderen? Hoeveel kinderen zijn er dan in totaal?
pi_186115665
Vind je hem uberhaupt wel leuk? Als ik dit zo lees leven jullie complete naast elkaar af, het is meer dat hij bij jou inwoont en jij doet de rest.

Wil je dit nog 20 jaar?
pi_186115676
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:15 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Je bent nu een goedkoop kindermeisje, jij bent echt niet in je eentje verantwoordelijk voor zijn/jullie kinderen. Genoeg ouders die gewoon werken, er bestaat opvang.
Hoe oud is je vriend eigenlijk? En waarom ben je zo lang gebleven als het alleen maar de eerste 3 maanden leuk was?
pi_186115717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dus je wil de rest van je leven in een klote situatie zitten omdat je niet een tijdje ellende wil bij het uit elkaar gaan? Heb je vrienden/vriendinnen? Kan je bij je ouders/familie terecht? Heb je een opleiding afgerond? Hoe groot is je baankans?
Ja stom is dat he... ik blijf het voor me uitschuiven. Ik heb havo gedaan. Dus mijn baankans is redelijk groot. Ik kan niet bij mijn vriendinnen en of ouders terecht qua woonruimte helaas..maar eigenlijk wil ik nog steeds proberen de relatie te redden. Ik wordt al zenuwachtig van het idee dat ik moet zeggen dat het over is namelijk.
pi_186115728
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:17 schreef verbijstering het volgende:
Vind je hem uberhaupt wel leuk? Als ik dit zo lees leven jullie complete naast elkaar af, het is meer dat hij bij jou inwoont en jij doet de rest.

Wil je dit nog 20 jaar?
Ik hou heel veel van hem ja en zou nog graag 20 jaar met hem doorbrengen als hij wat meer affectie zou tonen. Zoals het nu gaat hou ik het geen week meer vol.
pi_186115741
Ik heb twee kindjes met hem, en hij heeft twee kindjes uit een eerdere relatie.
pi_186115765
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:18 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Je bent nu een goedkoop kindermeisje, jij bent echt niet in je eentje verantwoordelijk voor zijn/jullie kinderen. Genoeg ouders die gewoon werken, er bestaat opvang.
Hoe oud is je vriend eigenlijk? En waarom ben je zo lang gebleven als het alleen maar de eerste 3 maanden leuk was?
Hij is 31, ik ben nu net 25 geworden. Omdat hij toen veel stress en schulden had en ik dacht dat het wel zou verbeteren.
pi_186115782
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:22 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Ik heb twee kindjes met hem, en hij heeft twee kindjes uit een eerdere relatie.
Waarom geen opvang? En bijvoorbeeld verder studeren zodat je inderdaad zelfstandiger bent. Met alleen een havo diploma kom je ook niet zo ver meer in deze tijd. Of misschien een parttime baan. Wonen zijn kinderen uit eerdere relatie fulltime bij jullie? Is de moeder niet in beeld?
pi_186115790
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:23 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Hij is 31, ik ben nu net 25 geworden. Omdat hij toen veel stress en schulden had en ik dacht dat het wel zou verbeteren.
Dat zijn al flinke alarmbellen, maar ja daar heb je nu niets meer aan natuurlijk.
pi_186115828
Kinderen wonen inderdaad fulltime bij ons. Moeder is geestelijk niet in staat om voor ze te zorgen. Dat is ook een van de redenen dat ik blijf, want wat gebeurt er dan met die twee? Ik vind het echt zo ontzettend lastig....
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2019 @ 10:28:57 #21
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186115838
Nou ben ik geen expert, maar dit lijkt me toch een schoolvoorbeeld van een relatie (voor zover je het zo mag noemen) waar je voor je eigen welzijn en dat van je kinderen zo snel mogelijk zo ver mogelijk vandaan moet zien te komen :{

Zelfs pertinent weigeren om je kind even gezellig mee naar de winkel te nemen, als dat al teveel moeite is...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_186115860
Plus is de aandacht van andere mannen ook telkens moeilijker te negeren. En daar voel ik mij al helemaal schuldig over...
pi_186115900
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:30 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Plus is de aandacht van andere mannen ook telkens moeilijker te negeren. En daar voel ik mij al helemaal schuldig over...
Het klinkt alsof je er klaar voor bent om uit de relatie te stappen (en daar zou je ook helemaal gelijk kn hebben) maar eigenlijk niet durft. Ik zou hulp zoeken als ik jou was. Je kan niet bij iemand blijven, omdat je je verantwoordelijk voelt voor zijn andere kinderen.
pi_186115955
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:21 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Ik hou heel veel van hem ja en zou nog graag 20 jaar met hem doorbrengen als hij wat meer affectie zou tonen. Zoals het nu gaat hou ik het geen week meer vol.
Hou je van hem ja? Van een man die zijn partner geen affectie toont, en zijn kids negeert? Of hou je van het plaatje wat je van hem gevormd hebt, waar hij alleen nog even aan moet gaan voldoen (als hij maar...)?

Voor mij klinkt het als iets wat al lang over is, alleen de realiteit moet nog even mee. Als hij een vorige keer zo reageerde op het verbreken van de relatie, zorg dan dat je ditmaal steviger staat. Licht familie en vrienden in, dat ze begrijpen dat hij helemaal niet zo geweldig is, en laat je omgeving meezoeken naar oplossingen. Hoe eng ook, over een paar jaar kijk je waarschijnlijk terug en vraag je je af waarom je dit zo lang hebt getolereerd.
pi_186115978
Er schiet mij nu trouwens ook te binnen dat hij in het openbaar mijn hand niet vast wil houden, mij een kus wil geven. Ook iets wat voor mij heel vernederend voelt.
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:45:49 #26
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_186116030
1 tip : WEGWEZEN...Met een bloedgang!

Ik spreek uit ervaring. Bij mij waren ook alleen de eerst 6 - 7 maanden prima.
Maar door allerlei omstandigheden heb ik het ook veel te lang voor mij uitgeschoven.
Je hebt alleen jezelf en je kinderen ermee.
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  dinsdag 9 april 2019 @ 10:53:14 #27
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_186116129
Komen jullie uit dezelfde cultuur / achtergrond?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_186116233
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:53 schreef Tyr80 het volgende:
Komen jullie uit dezelfde cultuur / achtergrond?
Ja we zijn allebei 100 procent nederlands.
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:15:51 #29
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_186116446
Wat een vreselijke relatie moet dit zijn zeg. Dat houd je toch niet vol.
Meid....het word tijd om deze relatie te beëindigen, dit word helemaal niks.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_186116459
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:12 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Ik heb altijd gestudeerd,gewerkt hoor. Alleen omdat zijn kinderen hier nu wonen gaat dat op dit moment even niet. Zijn kinderen wonen hier nog maar kort. En zoals ik al aangaf zou ik graag weer financieel onafhankelijk zijn. Bedankt trouwens,voor je wijze raad.
Werken als de kindjes op school zitten nog een idee?
pi_186116516
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:19 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

En ze vindt het steeds moeilijker om aandacht van andere mannen te negeren :')
En? Dat is toch normaal als je kerel nooit naar je omkijkt. Er staat toch niet dat ze ondertussen al met 10 kerels in bed ligt. Jij had al moeite na een paar maanden geen sex, dus ik denk dat je de laatste bent die hier raar over moet doen.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2019 12:36:26 ]
pi_186116538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:21 schreef Miss-X het volgende:

[..]

En? Dat is toch normaal als je kerel nooit naar je omkijkt. Er staat toch niet dat ze ondertussen al met 10 kerels in bed ligt. Jij had al moeite na een paar maanden geen sex, dus ik denk dat je de laatste bent die hier raar over moet doen.
Goed om te weten dat het normaal is dan.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2019 12:36:29 ]
pi_186116578
quote:
Ja doei, wegwezen joh bij die mafkees.
Je hebt toch ook een mening ? De mijnes was al 100x weg geweest, en maar goed ook...

En qua financiën... je krijgt zo ongelofelijk veel toeslagen met 4 kids dat je echt wel rond komt zo lang als het nodig is.
Ik was hier...
pi_186116587
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:17 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Werken als de kindjes op school zitten nog een idee?
Ja daar ben ik inderdaad al een tijdje naar opzoek. Maar een baantje vinden met zulke werktijden is lastig.
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:27:16 #35
475456 Samuel24
pi_186116616
Bovendien moet je vriend gewoon lekker blijven betalen gelukkig. Alimentatie.
pi_186116617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:25 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Ja daar ben ik inderdaad al een tijdje naar opzoek. Maar een baantje vinden met zulke werktijden is lastig.
Kinderen laten overblijven?
Schoonmaak of thuiszorg is meestal wel goed te combineren met schooltijden.
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:28:22 #37
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_186116630
Herkenbaar. Ik denk oprecht dat je man depressief is.
Beati pauperes spiritu
pi_186116661
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:42 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Er schiet mij nu trouwens ook te binnen dat hij in het openbaar mijn hand niet vast wil houden, mij een kus wil geven. Ook iets wat voor mij heel vernederend voelt.
Dit klinkt allemaal totaal niet gezond, zeker niet op jullie leeftijd!

Ik zou hem een ultimatum stellen dat hij zich eens als een man, lover en vader moet gaan gedragen ipv als een puber die bij papa en mama in het hotel woont.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_186116682
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:22 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Goed om te weten dat het normaal is dan.
Ja dat is normaal ja. Als jij als vent je vrouw nooit ook maar enige affectie toont en op die leeftijd al 5 maanden tot een jaar geen seks hebt, dan is het DOODNORMAAL dat zij het lastig vindt aandacht van mannen die nog wel testosteron hebben te negeren. Sterker nog, ik vind het bizar dat ze het een jaar vol kan houden!
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:34:07 #40
475456 Samuel24
pi_186116696
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dit klinkt allemaal totaal niet gezond, zeker niet op jullie leeftijd!

Ik zou hem een ultimatum stellen dat hij zich eens als een man, lover en vader moet gaan gedragen ipv als een puber die bij papa en mama in het hotel woont.
Dat heeft geen zin joh. Dan belooft hij beterschap, daarna gaat het een maandje goed. En daarna zal hij toch weer in zijn oude patroon vallen.
Dit word helemaal niks meer.
pi_186116764
Iedereen bedankt voor de reacties, maar zijn er ook nog mensen die tips hebben om dit wel een fijne relatie te laten worden? Relatietherapie wil hij niet dat heb ik al gevraagd. Helaas..
pi_186116806
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja dat is normaal ja. Als jij als vent je vrouw nooit ook maar enige affectie toont en op die leeftijd al 5 maanden tot een jaar geen seks hebt, dan is het DOODNORMAAL dat zij het lastig vindt aandacht van mannen die nog wel testosteron hebben te negeren. Sterker nog, ik vind het bizar dat ze het een jaar vol kan houden!
Ik durf geen eens vreemd te gaan. Ik denk oprecht dat hij mij dan vermoord ofzo... dat zou hij echt niet accepteren. En dat snap ik, dat zou ik ook niet doen.
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:42:48 #43
475456 Samuel24
pi_186116845
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:40 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Ik durf geen eens vreemd te gaan. Ik denk oprecht dat hij mij dan vermoord ofzo... dat zou hij echt niet accepteren. En dat snap ik, dat zou ik ook niet doen.
Kan hij soms agressief worden toevallig? Heeft hij jou wel eens bedreigd? Geslagen?
pi_186116949
Nee dat niet maar hij kan wel degelijk agressief worden, dingen kapot maken. Hij heeft ook een erg kort lontje. Kan niet goed dingen relativeren.
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:55:35 #45
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_186117033
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:38 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties, maar zijn er ook nog mensen die tips hebben om dit wel een fijne relatie te laten worden? Relatietherapie wil hij niet dat heb ik al gevraagd. Helaas..
Het spijt mij voor je, maar dit is niet meer te redden.
Gewoon wegwezen en voor je jezelf en kids kiezen...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:56:07 #46
475456 Samuel24
pi_186117041
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:48 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Nee dat niet maar hij kan wel degelijk agressief worden, dingen kapot maken. Hij heeft ook een erg kort lontje. Kan niet goed dingen relativeren.
Oke, dat is echt foutje boel. Ik raad je wel aan om alvast wat mensen in te lichten voordat je de relatie gaat uitmaken. En uh....zorg dat er iemand (een vriendin ofzo) bij je is op het moment dat je het uitmaakt. Dat lijkt mij wel zo veilig.
Ik vind dit persoonlijk een beetje eng allemaal. Ik wil je niet bang maken natuurlijk. Maar dit klinkt mij allemaal niet zo goed in de oren.
pi_186117078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:40 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Nu ja, als je je vrouw maanden tot een jaar niet aanraakt, dan is dat toch echt volledig zijn eigen schuld.
pi_186117083
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:56 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Oke, dat is echt foutje boel. Ik raad je wel aan om alvast wat mensen in te lichten voordat je de relatie gaat uitmaken. En uh....zorg dat er iemand (een vriendin ofzo) bij je is op het moment dat je het uitmaakt. Dat lijkt mij wel zo veilig.
Ik vind dit persoonlijk een beetje eng allemaal. Ik wil je niet bang maken natuurlijk. Maar dit klinkt mij allemaal niet zo goed in de oren.
Nee dat lijkt mij juist niet goed. Ik wil het ook helemaal niet uitmaken dat is het hem nou juist. Ik zit er serieus over na te denken om dan maar gewoon zo door te leven als we nu doen. Ik wil hem niet kwetsen. Hij heeft geen contact meer met zijn familie dus als ik weg zou gaan zou hij niemand meer hebben. Daarbij de vorige keer toen ik zei dat ik bij hem zou gaan ging hij niet meer naar zijn werk toe. Straks verliest hij zijn baan en heeft hij helemaal niks meer. Ik wil deze relatie juist redden...
pi_186117088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:44 schreef Rose_Red het volgende:

[..]

Zo deze ga ik onthouden. Dank u.
Werkt ook de andere kant op hoor.
pi_186117100
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 11:59 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Nee dat lijkt mij juist niet goed. Ik wil het ook helemaal niet uitmaken dat is het hem nou juist. Ik zit er serieus over na te denken om dan maar gewoon zo door te leven als we nu doen. Ik wil hem niet kwetsen. Hij heeft geen contact meer met zijn familie dus als ik weg zou gaan zou hij niemand meer hebben. Daarbij de vorige keer toen ik zei dat ik bij hem zou gaan ging hij niet meer naar zijn werk toe. Straks verliest hij zijn baan en heeft hij helemaal niks meer. Ik wil deze relatie juist redden...
Je moet niet teveel aan hem denken. Jij wil graag deze relatie redden, maar je hebt er zelf op geen enkele manier invloed op als hij er zelf geen tijd in wil stoppen. Ik neem aan dat jullie het hier vaak genoeg over gehad hebben?
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:02:59 #51
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_186117106
quote:

[..]

Nogmaals, dit is NIET te redden.
Hij wil niks en jij wil hem niet kwetsen en durft niks te ondernemen. Dat is ongezond.
En als hij bij het minste geringste ontploft, dan moet je daar zo snel mogelijk vandaan...Met een bloedgang!
|X|
|X|
pi_186117137
quote:

[..]

Vooral niet uitmaken dan. Lekker bij hem blijven en je leventje voorzetten. Blijkbaar ben je daar erg tevreden mee.
pi_186117144
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:02 schreef igi0n het volgende:

[..]

Je moet niet teveel aan hem denken. Jij wil graag deze relatie redden, maar je hebt er zelf op geen enkele manier invloed op als hij er zelf geen tijd in wil stoppen. Ik neem aan dat jullie het hier vaak genoeg over gehad hebben?
Zo'n 30 keer... zonder te overdrijven. Maar ik hou wel heel veel van hem. Hij is ook de vader van mijn kinderen en ik wil hem niet ongelukkig zien. Dan speel ik liever zelf mooi weer. Dan is alles tenminste goed.
pi_186117171
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:05 schreef Najieto het volgende:

[..]

Vooral niet uitmaken dan. Lekker bij hem blijven en je leventje voorzetten. Blijkbaar ben je daar erg tevreden mee.
Ik wil gewoon graag tips van mensen die misschien in dezelfde situatie hebben gezeten en bij wie het nu wel goed is.
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:12:55 #55
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_186117227
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:08 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Ik wil gewoon graag tips van mensen die misschien in dezelfde situatie hebben gezeten en bij wie het nu wel goed is.
Die mensen zijn er niet omdat het nooit goed komt. Simpel
|X|
|X|
pi_186117239
quote:
Er zijn grofweg 3 opties:
- er samen aan werken.
- situatie accepteren.
- relatie beëindigen.

Als ik het zo lees wil hij niets met optie 1.
Optie 2 lijkt mij voor jou niet haalbaar (zou ik ook zeker niet adviseren).
Blijft dus optie 3 over.
pi_186117315
Maar als ik hij hem wegga, dan kunnen zijn kinderen uit een eerdere relatie hier niet meer wonen ook. Dus die heb ik er dan ook mee.

Maar jullie advies zou wezen, gewoon uitmaken, eigen kinderen meenemen en laat het hem allemaal maar uitzoeken? Is dat dan niet egoistisch?
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:20:59 #58
475456 Samuel24
pi_186117328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:19 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Maar als ik hij hem wegga, dan kunnen zijn kinderen uit een eerdere relatie hier niet meer wonen ook. Dus die heb ik er dan ook mee.

Maar jullie advies zou wezen, gewoon uitmaken, eigen kinderen meenemen en laat het hem allemaal maar uitzoeken? Is dat dan niet egoistisch?
Nee, hij is nu de gene die echt egoïstisch is.
pi_186117340
quote:

Waarom niet? Het zijn jouw kinderen niet. Je bent niks aan hun verplicht.
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:22:08 #60
475456 Samuel24
pi_186117349
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:21 schreef Najieto het volgende:

[..]

Dit
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:22:46 #61
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_186117362
quote:

Dus dat ..en nee, dat is zijn eigen schuld!
|X|
|X|
pi_186117456
Neem deze even mee naar R&P O+

En meteen wat opgeruimd, normaal reageren naar elkaar a.u.b. (on-topic) O+

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2019 12:42:23 ]
  dinsdag 9 april 2019 @ 12:43:16 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_186117612
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:06 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Zo'n 30 keer... zonder te overdrijven. Maar ik hou wel heel veel van hem. Hij is ook de vader van mijn kinderen en ik wil hem niet ongelukkig zien. Dan speel ik liever zelf mooi weer. Dan is alles tenminste goed.
Voor wie is alles goed? Waarom offer je jezelf op?

Je zoekt ervaringsdeskundigen. Volgens mij zijn er meerdere in dit topic en iedereen zegt “wegwezen”. Dit komt niet goed. Nooit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? dinsdag 9 april 2019 @ 12:58:01 #64
70532 loveli
N
pi_186117868
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:20 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Ja stom is dat he... ik blijf het voor me uitschuiven. Ik heb havo gedaan. Dus mijn baankans is redelijk groot. Ik kan niet bij mijn vriendinnen en of ouders terecht qua woonruimte helaas..maar eigenlijk wil ik nog steeds proberen de relatie te redden. Ik wordt al zenuwachtig van het idee dat ik moet zeggen dat het over is namelijk.
Stel je eens voor hoe goed je je zou voelen als die constante dreiging weg is uit je leven. Dit is vreselijk slecht voor je gezondheid en die van je kinderen.

Waarom kun je niet bij je ouders terecht? Het gaat om hun kind en kleinkinderen, natuurlijk helpen ze je om een nieuwe start te maken als ze weten hoe slecht je situatie werkelijk is.
crap in = crap out
  dinsdag 9 april 2019 @ 13:00:29 #65
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186117918
quote:
Oké, hij wil helemaal niks. Dan is er ook niks meer. Dan zit je aan een dood paard te trekken.
pi_186117932
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Stel je eens voor hoe goed je je zou voelen als die constante dreiging weg is uit je leven. Dit is vreselijk slecht voor je gezondheid en die van je kinderen.

Waarom kun je niet bij je ouders terecht? Het gaat om hun kind en kleinkinderen, natuurlijk helpen ze je om een nieuwe start te maken als ze weten hoe slecht je situatie werkelijk is.
Jammer genoeg heeft natuurlijk niet iedereen ouders die dat doen. Het hoe en waarom maakt dan niet uit.
  dinsdag 9 april 2019 @ 13:04:56 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186117993
Waar ben je bang voor wanneer je de relatie beëindigt....?
  Vis een optie? dinsdag 9 april 2019 @ 13:11:51 #68
70532 loveli
N
pi_186118171
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:01 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Jammer genoeg heeft natuurlijk niet iedereen ouders die dat doen. Het hoe en waarom maakt dan niet uit.
Vrouwen in de situatie van TS laten de buitenwereld ook vaak een mooi plaatje zien aan hun familie. Dat kan doorslag geven bij wel of geen hulp krijgen.
crap in = crap out
pi_186118216
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Waar ben je bang voor wanneer je de relatie beëindigt....?
Voor zijn reactie,wat hij gaat doen (niet fysiek) de mening van anderen.
  Vis een optie? dinsdag 9 april 2019 @ 13:15:57 #70
70532 loveli
N
pi_186118276
Als de mening van anderen belangrijk voor je is, hoop ik dat je naar iedereen op Fok luistert.
crap in = crap out
pi_186118281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Vrouwen in de situatie van TS laten de buitenwereld ook vaak een mooi plaatje zien aan hun familie. Dat kan doorslag geven bij wel of geen hulp krijgen.
Klopt, maar buiten dat zijn er genoeg mensen die echt niet terecht kunnen bij ouders.
pi_186118310
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:15 schreef loveli het volgende:
Als de mening van anderen belangrijk voor je is, hoop ik dat je naar iedereen op Fok luistert.
Oh wauw, die zit wel even inderdaad. Ik had gewoon niet verwacht dat iedereen zou zeggen dat ik weg moet gaan.
pi_186118364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:17 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Oh wauw, die zit wel even inderdaad. Ik had gewoon niet verwacht dat iedereen zou zeggen dat ik weg moet gaan.
Uiteindelijk is het voor ons wel een beetje makkelijk praten natuurlijk, omdat wij er niet midden in zitten. Je zegt dat je een goede band hebt met zijn kinderen die ook bij jullie wonen, dus ik snap dat dat het best wat moeilijker maakt.

Maar hoe het nu gaat is gewoon niet goed voor je, en ook niet voor je kinderen. Zo hoort een relatie niet te zijn joh, je verdient veel beter en dat verdienen je kinderen ook om te zien!
pi_186118405
Het speelt ook mee dat je op je 16e een relatie met hem aangegaan bent, en niet goed beseft wat een gezonde en gelukkige relatie inhoudt. Daardoor weet je niet wat je misloopt, terwijl je nog jong bent en maar 1 keer leeft.
  dinsdag 9 april 2019 @ 13:24:47 #75
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186118480
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:21 schreef FordSierra het volgende:
Het speelt ook mee dat je op je 16e een relatie met hem aangegaan bent, en niet goed beseft wat een gezonde en gelukkige relatie inhoudt. Daardoor weet je niet wat je misloopt, terwijl je nog jong bent en maar 1 keer leeft.
En dat ze waarschijnlijk nog nooit alleen gewoond heeft...
pi_186118492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:23 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Zit hij nu wel lekker in zijn vel dan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 10:42 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Niet iedereen houdt van openlijk dat soort dingen doen. Denk dat je ook realistisch moet blijven als iemand al die jaren het thuis ook minimaal doet, dat je buiten de deur ook niet meer moet gaan verwachten..

quote:

[..]

Waar ging hij in plaats van zijn werk heen of bleef hij thuis?
Een relatie redt je doorgaans niet in je eentje. Daarnaast vraag ik me af met wie hij dan wel die weekendjes weg gaat?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 12:21 schreef Najieto het volgende:

[..]

Technisch gezien niet nee, maar als je fulltime voor ze zorgt is het nogal kil om zo die verantwoording en liefde af te kappen.
pi_186118662
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

En dat ze waarschijnlijk nog nooit alleen gewoond heeft...
Klopt inderdaad. Ik was 17 toen ik bij hem introk. Ik zie ook wel mensen op straat enzo handjes vasthouden, en dan denk ik oh wat lief. Hij heeft echter gelijk commentaar. Dus dan denk ik weer oh die zijn klef. Terwijl ik dat zelf wel gewoon heel erg mis. Ik zou gewoon zo graag eens een knuffel krijgen. Of dat ie zegt oh wat heb je lekker gekookt ofzo. Gewoon de kleine dingetjes. Hij mag van mij elk weekend weg of wat dan ook. Weekendje met vrienden? Prima. Op stap? Prima. Sweekends doe ik zachtjes want hij moet altijd onder het eten voetbaldingen kijken en met kinderen is dat gewoon heel lastig. Dan wordt ie weer chaggie en gaat die tv standje 30 ofzo.. als hij nou gewoon eens zou zeggen he pop ik kijk het wel als die kids op bed liggen is het toch ook klaar?
pi_186118723
Scary_Mary met vrienden bijvoorbeeld. Die heeft hij wel.
pi_186118764
Hij bleef thuis inderdaad. Zat de hele dag op de bank, at niet en negeerde de kinderen volledig.
pi_186118874
Als hij niet meewerkt, dan zul je zelf aan de bak moeten. Dat kan ook binnen de relatie, als je die per se aan wil houden. Paar ideetjes:

- Zorg dat je dingen doet naast ouder en huishoudster zijn. Plan ook eens een weekendje weg, houd contact met vriendinnen, etc. Laat je levenslust en eigenwaarde niet vooral afhangen van zoals jij in de op zegt, dat jij (wel) alles voor hem doet.

- Houd jezelf niet afhankelijk. Begin gewoon met een plan de campagne op te stellen, wat je allemaal zou moeten regelen en doen om bij hem weg te gaan. Wacht niet af tot die bom barst, neem je verantwoording en zorg wel dat hij deze info niet zomaar tegenkomt. Niet alleen vanwege hoe hij reageert, maar ook omdat je geen emotionele chantage moet willen.

- Kijk nog eens goed naar wie hij wel is en hoe hij wel zijn liefde voor jou uit. Probeer daar van te houden of steek je hand in eigen boezem. Je zegt wel dat je alles voor hem doet, maar je spreekt jezelf wel een beetje tegen. Een lijstje noemen wat hij allemaal niet doet, maar wat hij wel doet om zijn liefde te uiten noem je eigenlijk niet. Klinkt dan niet erg liefdevol zoals je hem zo vrij negatief schetst, behalve dat je wel bij hem wil blijven.
Misschien nog eens goed naar je eigen motieven kijken, waarom jij dat alles maar zou doen. Doe je dat echt voor hem? Vanuit liefde? Of doe je vooral wat hij vraagt in de hoop om te krijgen wat jij wil? Niet onaardig bedoelt, maar met vier kids, huishouden en niet lekker lopende relatie kun je best jezelf verliezen. En hij kan je dat niet geven, dat is echt iets waar jij zelf je weg in moet leren vinden.

Als je niet van hem kan houden om wie hij wel is, moet je misschien niet liefde proberen te uiten door hem te willen vormen naar wat jij zou willen..
pi_186118902
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:35 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Scary_Mary met vrienden bijvoorbeeld. Die heeft hij wel.
Waarom zeg je hierboven dan dat hij verder niemand heeft?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:37 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Hij bleef thuis inderdaad. Zat de hele dag op de bank, at niet en negeerde de kinderen volledig.
Klinkt als een depressie..
pi_186118954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:45 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom zeg je hierboven dan dat hij verder niemand heeft?
[..]

Ik doelde op familie. Dat had ik er ook bij gezet.

Klinkt als een depressie..
pi_186119050
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:33 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Ik was 17 toen ik bij hem introk. Ik zie ook wel mensen op straat enzo handjes vasthouden, en dan denk ik oh wat lief. Hij heeft echter gelijk commentaar. Dus dan denk ik weer oh die zijn klef. Terwijl ik dat zelf wel gewoon heel erg mis. Ik zou gewoon zo graag eens een knuffel krijgen. Of dat ie zegt oh wat heb je lekker gekookt ofzo. Gewoon de kleine dingetjes. Hij mag van mij elk weekend weg of wat dan ook. Weekendje met vrienden? Prima. Op stap? Prima. Sweekends doe ik zachtjes want hij moet altijd onder het eten voetbaldingen kijken en met kinderen is dat gewoon heel lastig. Dan wordt ie weer chaggie en gaat die tv standje 30 ofzo.. als hij nou gewoon eens zou zeggen he pop ik kijk het wel als die kids op bed liggen is het toch ook klaar?
Het klinkt alsof je je liever verschuilt achter hoe jij wel hem in zijn needs voorziet, maar na al die jaren zul je toch eens realistisch moeten worden dat je het kennelijk niet vanuit onvoorwaardelijke liefde doet en hij niet helderziend genoeg is om te snappen wat je er wel mee wil bereiken.
pi_186119088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:43 schreef Scary_Mary het volgende:
Als hij niet meewerkt, dan zul je zelf aan de bak moeten. Dat kan ook binnen de relatie, als je die per se aan wil houden. Paar ideetjes:

- Zorg dat je dingen doet naast ouder en huishoudster zijn. Plan ook eens een weekendje weg, houd contact met vriendinnen, etc. Laat je levenslust en eigenwaarde niet vooral afhangen van zoals jij in de op zegt, dat jij (wel) alles voor hem doet.

- Houd jezelf niet afhankelijk. Begin gewoon met een plan de campagne op te stellen, wat je allemaal zou moeten regelen en doen om bij hem weg te gaan. Wacht niet af tot die bom barst, neem je verantwoording en zorg wel dat hij deze info niet zomaar tegenkomt. Niet alleen vanwege hoe hij reageert, maar ook omdat je geen emotionele chantage moet willen.

- Kijk nog eens goed naar wie hij wel is en hoe hij wel zijn liefde voor jou uit. Probeer daar van te houden of steek je hand in eigen boezem. Je zegt wel dat je alles voor hem doet, maar je spreekt jezelf wel een beetje tegen. Een lijstje noemen wat hij allemaal niet doet, maar wat hij wel doet om zijn liefde te uiten noem je eigenlijk niet. Klinkt dan niet erg liefdevol zoals je hem zo vrij negatief schetst, behalve dat je wel bij hem wil blijven.
Misschien nog eens goed naar je eigen motieven kijken, waarom jij dat alles maar zou doen. Doe je dat echt voor hem? Vanuit liefde? Of doe je vooral wat hij vraagt in de hoop om te krijgen wat jij wil? Niet onaardig bedoelt, maar met vier kids, huishouden en niet lekker lopende relatie kun je best jezelf verliezen. En hij kan je dat niet geven, dat is echt iets waar jij zelf je weg in moet leren vinden.

Als je niet van hem kan houden om wie hij wel is, moet je misschien niet liefde proberen te uiten door hem te willen vormen naar wat jij zou willen..
Hier heb je wel goede punten inderdaad en ik ben het wel met je eens in sommige opzichten. Ik wil bij hem blijven omdat ik van hem hou. Niet om hoe hij is maar ik denk eerder omdat ik niet beter weet. Ik ben eigenlijk al bij hem sinds mijn puberteit en natuurlijk ben ik gegroeid in het volwassen zijn maar ik heb nooit anders gekend.

En ik doe inderdaad sommige dingen in de hoop dat het gezellig wordt die avond, dat hij misschien samen op de bank wil zitten ipv allebei een eigen bank, of misschien wel sex. Maar niks werkt. Ik ben gewoon iemand die in een relatie helemaal tot het uiterste wil gaan om het te redden, zeker met kinderen in het spel. Alleen zijn mijn ideeen en is mijn motivatie na 8 jaar gewoon een beetje op. Verder kan ik niet echt zeggen dat hij iets voor me doet, omdat hij dat echt niet doet. Hij neemt soms wel een pakje sigaretten mee of wat lekkers voor bij de tv s'avonds als ik erom vraag. En als ik de kinderen douche na het eten doet hij soms de vaatwasser inladen maar meestal ook met commentaar. In de trent van "ongelofelijk ik werk de hele week en dan moet ik nu ook nog de huishouding doen". Plus als hij de vaatwasser inruimt wil hij graag dat ik hem de hemel inprijs omdat hij dat dan heeft gedaan. Voor de rest komt alles maar dan ook echt alles op mij neer. Maar het is niet mijn bedoeling hem negatief neer te zetten. Ik zou alleen niet weten hoe ik het dan zou moeten typen.
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:04:00 #85
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186119167
Wat is het wat je precies wil met dit topic...?
pi_186119186
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat is het wat je precies wil met dit topic...?
Ik wou tips hoe de relatie te redden. Maar het is een beetje anders gelopen he?
  dinsdag 9 april 2019 @ 14:08:05 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186119222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:05 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Ik wou tips hoe de relatie te redden. Maar het is een beetje anders gelopen he?
Ja... en dat moet moeilijk zijn.
pi_186119279
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja... en dat moet moeilijk zijn.
Dat is het ook inderdaad. En helemaal omdat iedereen hetzelfde zegt. Ik moet dit allemaal nog eens goed nalezen en overdenken.
pi_186119370
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 13:57 schreef Onzekereshizzle het volgende:

[..]

Hier heb je wel goede punten inderdaad en ik ben het wel met je eens in sommige opzichten. Ik wil bij hem blijven omdat ik van hem hou. Niet om hoe hij is maar ik denk eerder omdat ik niet beter weet. Ik ben eigenlijk al bij hem sinds mijn puberteit en natuurlijk ben ik gegroeid in het volwassen zijn maar ik heb nooit anders gekend.

En ik doe inderdaad sommige dingen in de hoop dat het gezellig wordt die avond, dat hij misschien samen op de bank wil zitten ipv allebei een eigen bank, of misschien wel sex. Maar niks werkt. Ik ben gewoon iemand die in een relatie helemaal tot het uiterste wil gaan om het te redden, zeker met kinderen in het spel. Alleen zijn mijn ideeen en is mijn motivatie na 8 jaar gewoon een beetje op.
Misschien wel seks in jouw ogen, kan door hem misschien wel anders ervaren worden. Als hij het gevoel heeft dat je vooral toenadering zoekt om seks te krijgen, kan dat fysieke contact best beladen worden.

Begrijpelijk dat je na zo een tijd moe wordt enzo, maar wees ook kritisch naar je eigen gedrag toe. Dat je moe bent en geen ideeën of motivatie meer hebt kan ook iets zeggen over enige beperktheid en inefficiëntie. Niet per se dat jij wel alles gedaan zou hebben.
Zo tussen de regels door lijkt dat uiterste zich vooral te willen uiten in wegcijferen voor de lieve vrede en dat doe je denk ik toch echt ook voor jezelf en niet voor hem alleen.

quote:
Verder kan ik niet echt zeggen dat hij iets voor me doet, omdat hij dat echt niet doet. Hij neemt soms wel een pakje sigaretten mee of wat lekkers voor bij de tv s'avonds als ik erom vraag. En als ik de kinderen douche na het eten doet hij soms de vaatwasser inladen maar meestal ook met commentaar. In de trent van "ongelofelijk ik werk de hele week en dan moet ik nu ook nog de huishouding doen". Plus als hij de vaatwasser inruimt wil hij graag dat ik hem de hemel inprijs omdat hij dat dan heeft gedaan. Voor de rest komt alles maar dan ook echt alles op mij neer. Maar het is niet mijn bedoeling hem negatief neer te zetten. Ik zou alleen niet weten hoe ik het dan zou moeten typen.
Dat kan op zich ook best iets zeggen natuurlijk, dat je niet aan kan geven waar die liefde op gebaseerd is behalve een patroon, wat kinders en vooruit af en toe wel iets doen waar je toch om gevraagd hebt.

Als jij het gevoel hebt dat alles op jou aankomt, dan is het begrijpelijk dat je geen trek hebt om wel complimenteus te doen als hij een keer iets doet. Aan de andere kant is het ook een kwestie van het goede voorbeeld geven en soms ook gewoon leren of dit gewoon iets is wat bij jou kan horen.

Wat betreft dat voorbeeld geven, jij doet alsof je het allemaal prima vindt wat hij in het weekend doet. Ten eerste vindt je het kennelijk niet prima (tenzij hij ander gedrag gaat vertonen), ten tweede geef je zo zelf het voorbeeld dat niks zeggen en het allemaal maar ok vinden de preferente modus is. Die hands off mentaliteit is ondanks dat je wel het nodige doet, eigenlijk hartstikke passief.

Wat doe jij eigenlijk helemaal voor jezelf? Dat je gewoon leuk vindt om te doen, ongeacht wat een ander daar aan bij moet dragen of iets van vindt ofzo?
pi_186119437
Helemaal niks.... ik ga wel vaak s'avonds een uurtje lopen of fietsen met een muziekje op. Dan kan ik zelf ook weer even opladen en ik vind het gewoon fijn om buiten te zijn.
pi_186119581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:20 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Helemaal niks.... ik ga wel vaak s'avonds een uurtje lopen of fietsen met een muziekje op. Dan kan ik zelf ook weer even opladen en ik vind het gewoon fijn om buiten te zijn.
Het is niet niks, je weet dus wel wat en doet het ook. Dat is mooi.

Ga eens nadenken over meer van dit soort dingen. Nu het mooier weer wordt is het makkelijker om buiten te zijn, probeer 's ochtends al eens wat meer mee te pakken daarvan. Drink een lekker bakkie buiten of loop na het naar school brengen eens een extra blokje om. Gewoon, omdat het kan.

Doe het thuis ook. Kook eens wat jij lekker vindt of gewoon niet (kant en klaar soepje met brood kan best voor een avondje). En plan zelf ook eens een avondje en een weekendje weg. Niet zodat je vriend eens kan uitvinden hoe het is als hij ineens alles moet doen en dat het ook best veel werk blijkt, maar voor jezelf.
pi_186119806
Ja kon dat maar. Ik kan niet zomaar even een weekendje weg. Een avondje zou kunnen. Maar ik heb hier vier kinderen rondlopen en als ik hun hier met hem achterlaat kunnen ze hem denk ik opsluiten in het GGZ. Dat trekt hij niet helaas.
  Vis een optie? dinsdag 9 april 2019 @ 14:54:25 #93
70532 loveli
N
pi_186119955
quote:
Een jong, verliefd vriendinnetje is goed te drillen. Even kijken hoever hij kan gaan, de volgende keer nog een beetje over haar grens. En voor je het weet durf je niks te zeggen omdat hij anders weer uit z'n slof schiet. En de volgende keer doe je het uit jezelf, want je wilt niet dat hij de indruk krijgt dat je hem gebruikt.

Ik ken iemand die in een vergelijkbare relatie zat. Van onafhankelijke, mondige jonge vrouw veranderde ze in een dociel, onderdanig popje. Want als ze niet was zoals die arrogante vrouwen waar hij zo'n hekel aan had, dan zou hij vast weer terugveranderen in de attente man die ze indertijd had leren kennen. Bijna ging ze bij hem weg, maar de zwangerschap voorkwam dat ze hem verliet, ze hield zich liever de veilige Titanic vast dan dan ze in de reddingsboot sprong.

Ze is uiteindelijk ontsnapt en gelukkig, en laat zich door niemand meer manipuleren.

Een relatie is te redden als 2 mensen eraan willen werken. Jouw situatie klinkt niet als een relatie, maar als iemand met huishoudster en kinderopvang.

Wie gebruikt wie?
crap in = crap out
pi_186120217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 14:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Een jong, verliefd vriendinnetje is goed te drillen. Even kijken hoever hij kan gaan, de volgende keer nog een beetje over haar grens. En voor je het weet durf je niks te zeggen omdat hij anders weer uit z'n slof schiet. En de volgende keer doe je het uit jezelf, want je wilt niet dat hij de indruk krijgt dat je hem gebruikt.

Ik ken iemand die in een vergelijkbare relatie zat. Van onafhankelijke, mondige jonge vrouw veranderde ze in een dociel, onderdanig popje. Want als ze niet was zoals die arrogante vrouwen waar hij zo'n hekel aan had, dan zou hij vast weer terugveranderen in de attente man die ze indertijd had leren kennen. Bijna ging ze bij hem weg, maar de zwangerschap voorkwam dat ze hem verliet, ze hield zich liever de veilige Titanic vast dan dan ze in de reddingsboot sprong.

Ze is uiteindelijk ontsnapt en gelukkig, en laat zich door niemand meer manipuleren.

Een relatie is te redden als 2 mensen eraan willen werken. Jouw situatie klinkt niet als een relatie, maar als iemand met huishoudster en kinderopvang.

Wie gebruikt wie?
Zou hij mij gebruiken? Daar zie ik hem niet voor aan. Misschien wel voor iemand die zijn liefde niet uitten kan?
  Vis een optie? dinsdag 9 april 2019 @ 15:13:42 #95
70532 loveli
N
pi_186120237
Wat er niet in zit kun je ook niet uiten..
crap in = crap out
pi_186120513
Wees eens wat duidelijker
  dinsdag 9 april 2019 @ 15:34:51 #97
475456 Samuel24
pi_186120612
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:29 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Met andere woorden. Als je geen gevoelens meer hebt voor iemand, dan kan je die gevoelens ook niet meer uiten.

Maar uh...jouw vriend gaat wel eens weg in het weekend had ik begrepen van je. Hoe weet je zo zeker dat hij niet vreemd gaat op dat moment?
pi_186120815
Omdat ik wel weet waar hij altijd heen gaat. Ik ben een jaar terug ook met hem mee geweest. Er zijn daar volgens mij geen eens vrouwen. En anders had ik het wel gehoord van bekenden. Ik zie hem daar trouwens ook echt niet voor aan. Hij heeft voor het eerst sex gehad met zijn ex (ook kinderen mee) en ik ben zijn tweede voor zover ik weet. Hij is niet zo van de sex, als ik het goed heb.
  Vis een optie? dinsdag 9 april 2019 @ 16:01:00 #99
70532 loveli
N
pi_186121004
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:29 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Uit niets wat je schrijft blijkt dat hij om je geeft of rekening met je houdt.
crap in = crap out
pi_186121530
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 15:46 schreef Onzekereshizzle het volgende:
Omdat ik wel weet waar hij altijd heen gaat. Ik ben een jaar terug ook met hem mee geweest. Er zijn daar volgens mij geen eens vrouwen. En anders had ik het wel gehoord van bekenden. Ik zie hem daar trouwens ook echt niet voor aan. Hij heeft voor het eerst sex gehad met zijn ex (ook kinderen mee) en ik ben zijn tweede voor zover ik weet. Hij is niet zo van de sex, als ik het goed heb.
Wie zegt dat hij vreemdgaat met een vrouw?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')