abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186095310
Ongeveer een maand geleden is mijn relatie uit gegaan. Van beide kanten waren er twijfels, maar we zijn zonder ruzies uit elkaar gegaan. De afgelopen maand hebben we radiostilte gehad. Geen appjes, geen mails, geen telefoontjes... Niks. Nu ik weer wat rust heb gevonden zou ik haar heel graag nog eens zien. Ik geef nog altijd om haar en op de dag dat we uit elkaar gingen zeiden we ook allebei dat we in de toekomst zeker nog wel iets van elkaar gingen horen. Ik heb een mail voor haar gemaakt om haar te laten weten dat ik haar heel graag nog eens zie, maar voordat ik die verstuur hoor ik graag jullie mening hierover. Ik wil geen fouten maken... Hieronder mijn mail:

Ha ...,

Je zult nu wel denken: 'Een mail van ...? Normaal appte hij altijd.' Klopt, maar dit bericht is te lang voor op de app. Daarom via de mail. Ik heb de afgelopen maand nog heel veel aan jou gedacht. Ik ben benieuwd hoe het met je is. Ik hoop dat het goed met je gaat.

Met mij gaat het goed. Hoewel we nog 'maar' 4 weken geen contact hebben gehad hebben zich in die 4 weken wel veel positieve ontwikkelingen voorgedaan. Een paar daarvan kun je waarschijnlijk zelf al bedenken :). Wel mis ik regelmatig de fijne momenten met jou. Vooral de momenten waarvan we allebei genoten. Een heerlijk dagje sauna, serieuze gesprekken en 2 minuten later de kieteldood ;), een lekkere knuffel, onze ontmoeting met ..., lachen om de onnozelste dingen en zo kan ik nog wel een aantal momenten noemen.

Ik weet dat ik dingen tegen je heb gezegd die er niet altijd even handig uitkwamen. Dingen die ik niet slecht bedoelde, maar waardoor je wel over van alles ging twijfelen. Mag ik van ... wel sporten? Vind ... mij in spijkerbroek wel leuk? Houd ... wel echt van mij? Natuurlijk mag jij sporten, zie ik je in spijkerbroek net zo graag als in jurkje en hou ik van jou. En misschien heb ik ook te veel druk op je gelegd wat betreft het denken aan de toekomst. Ik vind het nog steeds belangrijk - ook in het belang van jezelf - dat je ook wat meer nadenkt over de toekomst, maar ik had je meer tijd moeten geven.

Nu we bijna een maand verder zijn zou ik je heel graag nog een keer willen zien. Het is niet te ontkennen dat van beide kanten twijfels waren toen we uit elkaar gingen, maar ik ben er achter gekomen dat ik te veel om je geef om je nooit meer te zien. Zullen we volgende week iets afspreken?

Liefs ...

Ik hoor graag hoe jullie dit over vinden komen. Tips zijn welkom!
pi_186095338
Wat wil je van haar en waarom staat dat niet in je mail?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_186095359
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:52 schreef ludovico het volgende:
Wat wil je van haar en waarom staat dat niet in je mail?
Staat er toch? Hij wil haar nog een keertje zien om over de situatie te praten.
pi_186095365
Geen mail sturen. Het is duidelijk uit je mail dat je nog in een emotionele staat bevindt, en aanwezigheid van 'iemand' mist, maar niet haar. Hier ga je later spijt van krijgen, denk ik.
  maandag 8 april 2019 @ 00:55:23 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186095368
Geen slecht verhaal. Dit is wel een beetje alles of niets denk ik.
Sowieso beter nog een nachtje erover slapen en niet gelijk versturen.
Je wil haar terug dus?
pi_186095374
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Staat er toch? Hij wil haar nog een keertje zien om over de situatie te praten.
Welk doel?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_186095378
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:55 schreef BasEnAad het volgende:
Geen slecht verhaal. Dit is wel een beetje alles of niets denk ik.
Sowieso beter nog een nachtje erover slapen en niet gelijk versturen.
Je wil haar terug dus?
Als hij haar terug wilt mag dat wel concreter verwoord worden toch.
  maandag 8 april 2019 @ 01:01:08 #8
136343 BasEnAad
pi_186095394
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als hij haar terug wil mag dat wel concreter verwoord worden toch.
Misschien wel, maar misschien weet TS dat zelf niet eens.
pi_186095399
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 01:01 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Misschien wel, maar misschien weet TS dat zelf niet eens.
Daarom de vraag wat die wilt.
pi_186095417
Gewoon simpel kort schrijven van "Lieve Miep ik wil nog een keer batsen" kon er niet vanaf? :')
metal up your ass
pi_186095418
Ligt eraan of ik haar terug wil. Zoals gezegd was van beide kanten twijfel toen we uit elkaar gingen. Als zij aan haarzelf wil werken dan wil ik haar zeker nog een kans geven. Als zij er niks aan wil doen dan houd het wat betreft liefdesrelatie op. Hooguit wil ik dan nu en dan nog contact op een vriendschappelijke manier, maar dan zou ik haar niet terug willen als 'mijn' vriendin.
  maandag 8 april 2019 @ 01:16:57 #12
136343 BasEnAad
pi_186095483
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 01:07 schreef X2 het volgende:
Ligt eraan of ik haar terug wil. Zoals gezegd was van beide kanten twijfel toen we uit elkaar gingen. Als zij aan haarzelf wil werken dan wil ik haar zeker nog een kans geven. Als zij er niks aan wil doen dan houd het wat betreft liefdesrelatie op. Hooguit wil ik dan nu en dan nog contact op een vriendschappelijke manier, maar dan zou ik haar niet terug willen als 'mijn' vriendin.
Oke dus zij moet veranderen (aan haarzelf werken), en wat doe jij?
pi_186095502
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 01:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Oke dus zij moet veranderen (aan haarzelf werken), en wat doe jij?
Ik werk ook aan mezelf. Ik geef in feite in de mail al voor een deel mijn fouten toe. Ik geef dingen aan waarvan ik zeker inzie dat ik ze anders had moeten doen.
pi_186095512
Beetje warmhouden he. Dat lijkt de intentie van de brief.
Niet doen dus.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 8 april 2019 @ 01:26:39 #15
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_186095541
Je zit na een maand al in de friendszone, misschien nog wel eerder. Dat ligt niet aan jou of haar, het is gewoon voorbij.
  maandag 8 april 2019 @ 01:28:36 #16
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_186095552
Nog een keer afspreken is okay, maar stuur niet zo'n heel verhaal. Dat verzwakt je positie te veel.

Hou je berichtje casual en laat zo min mogelijk zwakte zien. Zeker niet vooraf aan een eventueel weerzien.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_186095624
Ik zou super geirriteerd zijn als ik zo'n email zou krijgen van een ex.
Je bent totaal onduidelijk in je mail wat nu precies je intenties zijn. Daardoor moet zij gaan zitten gissen en invullen wat je precies tussen de regels zegt. En je uitleg hier (je wil haar terug mits zij verandert) vind ik persoonlijk compleet respectloos. Als je relatie beeindigd is, is dat een gepaseerd station. Dit soort gesprekken zou je moeten hebben (en heb je waarschijnlijk ook wel gehad) als je nog in de relatie zit. Om dat nu achteraf nog te gaan doen, daarmee impliceer je eigenlijk dat jij er van uit gaat dat zij jou wel terug wil en dat jij haar wel even een lijstje kunt geven onder welke voorwaarden dat kan.
Wat ik hier uit op maak is dat jij eigenlijk nog helemaal niet toe bent aan een relatie, als je dit soort verwachtingen hebt, en dat je nog een hoop te doen hebt wat betreft je eigen ontwikkeling. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, want als je bijvoorbeeld 17 bent, dan kan ik me voorstellen dat je dit soort fouten maakt. Als jullie 25 zijn dan zou voor mij een email als deze duidelijk maken dat je geen relatiemateriaal bent.
Dus als dat je doel is vooral sturen, maar als je een respectvolle vriendschappelijke relatie wil behouden met deze ex, dan zou ik zeker nog een paar maandjes wachten totdat je na wat meer zelfreflectie wat objectiever naar de relatie kunt kijken.

Caveat: dit is wat ik opmaak uit deze mail en je reacties. Ik ken jou en je ex natuurlijk niet persoonlijk.
pi_186095662
Niet. Doen.
  maandag 8 april 2019 @ 02:11:56 #19
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_186095729
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 01:58 schreef Zolder het volgende:
Niet. Doen.
dat dus, exxen mailen is terughangen naar een gepasseerd station en geeft alleen maar nog meer rottigheid :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_186095794
Mensen kun je niet veranderen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 8 april 2019 @ 03:10:49 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186095836
App haar "komt het gelegen als ik vanavond rond 20:00 bel?" En bel dan als ze ja appt. Gewoon, persoonlijk. Het is je geliefde ex, geef de mogelijkheid om direct te reageren in plaats van dat hele epistel door te moeten akkeren en dan een antwoord te formuleren.
Je vraagt veel te veel tijd van haar met die lange tekst.

Haal de verwijten aan haar weg. Niet alleen uit die brief, maar uit je leven als je ooit nog iets met haar wilt. Jij bepaalt niet of en hoe zij aan de toekomst moet denken, zoals je het formuleert doe je of je haar gedachten kunt lezen. Dat kun je niet, je verwijt is daarom onterecht.

[ Bericht 31% gewijzigd door Lunatiek op 08-04-2019 03:17:18 ]
pi_186096122
Helemaal eens met dodoria. Ik zou enorm geïrriteerd zijn als ik zo'n badinerend mailtje zou krijgen. Je komt echt heel vervelend over qua toon. Ik denk dat jullie (gezien de inhoud van je mail) nog heel jong zijn. Ik zou het niet sturen en je op jezelf concentreren.
pi_186096163
Denk dat zij ook niet zit te wachten op zo'n soft mailtje van een ex die haar 'toch maar een kans wil geven'. Nou daar moet ze je echt op haar blote knietjes voor bedanken hoor...

Hou de eer aan jezelf en block der gewoon.
  Moderator maandag 8 april 2019 @ 06:47:08 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186096330
Intens slecht idee. Niet doen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 8 april 2019 @ 06:58:09 #25
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_186096359
Niet doen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -