abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 april 2019 @ 23:40:20 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186094662
Mijn verjaardag is al geslaagd als mn beste vrienden er zijn. Daar plan ik n avond mee. De rest nodig ik later uit. Of mensen elkaar niet mogen heb ik echt schijt aan, dat gezeik tussen vriendengroepen ken ik wel, maar dat is gewoon niet mijn probleem en bovenal vreselijk kinderachtig. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet stoppen daar een neuk om te geven. Heeft bij mij ook wel jaren geduurd, maar uiteindelijk wordt het leven een stuk makkelijker op dat vlak.
pi_186094880
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 20:29 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Nja dat is dus het ongemakkelijke hier aan. Vorig jaar hetzelfde : ouders op de koffie in de ochtend plus broer en zus.

Ouders : ja tante miep komt ook nog even langs. Tante miep eenmaal binnen : neef X en nicht Y komen zo ook nog even feliciteren. Zit je opeens toch met acht man familie in je huis, die vervolgens weer aan je gaan vragen : waar zijn je vrienden? Komen die niet?

Nee gvd, ik vierde het uberhaupt niet, en nu zitten jullie allemaal hier :(
Sorry hoor, klinkt voor mij vooral alsof jij geen ballen hebt. Wat is er nou zo moeilijk aan om tegen mensen te zeggen dat je verjaardag je weinig boeit en je er geen zin in hebt dit jaar. Zal je een paar zinnen moeten typen of praten als ze doorvragen maar kom op zeg. Je doet alsof het aan de rest ligt maar het ligt gewoon aan jou. En ja het zal wel niet het gemakkelijkste zijn om te communiceren voor jou, maar dat komt ook gewoon omdat het leip is dat je het niet wil vieren volgens de maatschappelijke maatstaven. Maar het is gewoon je recht om het niet te vieren maar dan moet je gewoon wel even je ballen pakken en je mond opendoen een keer

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2019 00:00:34 ]
pi_186096110
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar als je weet dat er áltijd wel iemand onaangekondigd (irritant :( ) op bezoek komt kun je zo'n relaxed dagje toch beter op een andere dag plannen? :@
Ik neem nooit vrij voor m'n verjaardag dus die vlieger gaat sowieso alleen op als het in het weekend valt 😉.
Doordeweeks komt visite altijd slecht uit. De wekker gaat om 4:15 dus het laatste wat ik wil is tot middernacht met visite zitten 😂.
Just because you can doesn't mean you should
  maandag 8 april 2019 @ 05:29:26 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186096178
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:18 schreef BijzonderSuf het volgende:

[..]

Reden dus om op vakantie te zijn ten tijde van je verjaardag.
Of althans te suggereren dat je er dan niet bent.
pi_186096267
Ik krijg dit dus ook al te horen en ik ben tegen het einde van het jaar jarig..
pi_186102203
Is het 'ossenfeest' geen begrip elders in Nederland?

Als ongebonden man wordt er in mijn omgeving vaak een groots feest verwacht als je ten tijde van je 30ste verjaardag geen relatie hebt. Als je dan wel een relatie hebt dan hoor je er verder ook niemand over. Schijnt er best grootst aan toe te gaan. Maar goed ben zelf 25 en nog nooit naar een ossenfeest geweest (zou er wel naar eentje gaan maar de jarige kwam vlak van te voren om het leven..).
  maandag 8 april 2019 @ 15:05:13 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_186102591
Waarom zou je dertig worden willen vieren? Lijkt me bij uitstek net de verjaardag die je niet viert, de definitieve overgang van jong naar iedere ochtend weer duimen dat je gewrichten je uit bed laten.
pi_186106968
niets van aantrekken - jouw verjaardag, jouw keuze.
pi_186107956
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 14:42 schreef TserrofEnoch het volgende:
Is het 'ossenfeest' geen begrip elders in Nederland?

Als ongebonden man wordt er in mijn omgeving vaak een groots feest verwacht als je ten tijde van je 30ste verjaardag geen relatie hebt. Als je dan wel een relatie hebt dan hoor je er verder ook niemand over. Schijnt er best grootst aan toe te gaan. Maar goed ben zelf 25 en nog nooit naar een ossenfeest geweest (zou er wel naar eentje gaan maar de jarige kwam vlak van te voren om het leven..).
Even opgezocht wat dat inhoudt, maar dat lijkt me wel zwaar ongemakkelijk :')

Past wel meer in de achterhoek dan in de randstad denk ik, die quasi grappige dwang naar een burgerlijk leven.
pi_186107960
quote:
3s.gif Op maandag 8 april 2019 15:05 schreef Nobu het volgende:
Waarom zou je dertig worden willen vieren? Lijkt me bij uitstek net de verjaardag die je niet viert, de definitieve overgang van jong naar iedere ochtend weer duimen dat je gewrichten je uit bed laten.
Precies, ik ben er ook alles behalve content mee.
pi_186108060
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:21 schreef LazyDave het volgende:
Nee, je bent niet de enige. Nog nooit gevierd. Vrienden heb ik toch niet. Ik sterf toch in eenzaamheid, waardeloos bestaan.
Nja er zit wel een beetje een kern van waarheid in :')

heeft ook wel wat treurigs, heb ook de laatste tijd wel een beetje de neiging om me aan elke vorm van aandacht te onttrekken, moet wel een beetje oppassen dat ik op een gegeven moment niet de zielige oude eenzame man word.
pi_186108556
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 23:40 schreef BasEnAad het volgende:
Mijn verjaardag is al geslaagd als mn beste vrienden er zijn. Daar plan ik n avond mee. De rest nodig ik later uit. Of mensen elkaar niet mogen heb ik echt schijt aan, dat gezeik tussen vriendengroepen ken ik wel, maar dat is gewoon niet mijn probleem en bovenal vreselijk kinderachtig. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet stoppen daar een neuk om te geven. Heeft bij mij ook wel jaren geduurd, maar uiteindelijk wordt het leven een stuk makkelijker op dat vlak.
Als je dan nog vrienden overhoud is het makkelijk ja. Als ze dan allemaal zeggen nou dan ga ik weg ligt het anders. Maar ja. Mensen...
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  maandag 8 april 2019 @ 21:04:59 #38
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_186108594
Wat is er raar aan? Ik vier mijn verjaardag ook nooit.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  Moderator dinsdag 9 april 2019 @ 06:57:34 #39
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186113898
Door de jaren heen heb ik mijn familie op ouders/broer+gezin en oma na uitgebannen. Dat scheelt. Hoef geen ooms/tantes/neefjes/nichtjes. Op één nicht na hebben zij mijn oude huis nooit gezien noch ons nieuwe huis. Onverwacht bezoek hebben we daar dan ook niet van. Vrienden kies je en familie niet. Je kan familie wel uitbannen 8-)

Verder kan je toch aangeven via een appje tegen je ouders en/of broer dat zij wel uitgenodigd zijn in de ochtend voor een kop koffie en taart en dat je liever het verder niet viert? Communiceren is iets wat gewoon handig is.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186113920
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 20:27 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Amen

Heb 1 keer gehad dat twee vriendinnen vonden dat het echt niet kon, geen verjaardag vieren en die stonden dus samen op de stoep. Heb ze beleefd binnengelaten en nadat we het meegebrachte gebak hadden gegeten heb ik ze vriendelijk verzocht op te hoepelen en dit geintje nooit meer uit te halen.
Dit vind ik knap. Zijn jullie nog vriendinnen?
pi_186113995
Sowieso de "eis" dat je je verjaardag viert vind ik al superirritant.

Ik ontkom er zelf niet aan omdat ik een kind heb en het voor hem vooral leuk is, maar anders liever ook niet.

Vieren dat je ouder wordt, ga toch weg.
pi_186114966
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:35 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Past wel meer in de achterhoek dan in de randstad denk ik, die quasi grappige dwang naar een burgerlijk leven.
Stel dat je geen vriendin kunt krijgen, of het is net uitgegaan. Zo'n Ossenfeest kan dan behoorlijk confronterend zijn.
pi_186114988
Ik vier ook nooit mijn verjaardag. Geen behoefte aan plus dat je minimaal een paar uur lang je uit je benen loopt om iedereen drinken te geven en gebak/hapjes te snijden/maken.
pi_186115019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2019 07:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit vind ik knap. Zijn jullie nog vriendinnen?
Met de ene nog wel, de andere zijn we beiden uit het oog verloren
pi_186115034
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 20:35 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

In Zeeland doen ze dat ook, inclusief advertenties in de krant en meer van dat soort ongein, brrr
pi_186115048
5 mei is bekerfinale, gewoon daar heen gaan.
  dinsdag 9 april 2019 @ 09:58:44 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186115443
Toen ik mijn recente ‘kroonjaar’ met alleen partner zou gaan vieren, was er ook een vriendin die zei: ‘Maar je wordt wel 50!’ ‘Ja, dat kan ik helaas niet tegenhouden!’ Zelf had ze een GROOT feest gehouden. Maar de kous was daar wel mee af. Ze kent me goed genoeg en we zijn nog een keer samen uit eten geweest op haar kosten, als cadeau.

Dan vinden ze je maar ‘raar’. Voordeel van ouder worden, imo, is dat je steeds minder belang gaat hechten aan wat anderen ervan vinden wat je wel of niet doet. Zolang je een ander er niet opzettelijk mee schoffeert, ga je gewoon je eigen gang.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186116140
Alleen toen ik trouwde heb ik een ‘groot’ feest gehouden, verder niet. Dit jaar hebben we mijn verjaardag helemaal overgeslagen, de jaren ervoor ging ik (gratis) in mijn eentje naar de sauna of met mijn man uit eten, verder niks, geen gebak, niemand op de koffie, gewoon niks.
  dinsdag 9 april 2019 @ 11:15:12 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186116430
Ik heb het een aantal jaar niet gevierd en gewoon duidelijk uitgelegd.

Tegenwoordig doe ik het wel. Toch een mooi moment in het jaar om een keer al mijn vrienden bij elkaar te hebben. En het is altijd leuk.
pi_186116431
Introverte autisten der Nederlanden verzameld u!

:P ;)

Iedereen moet het uiteindelijk zelf weten. Maar je vrienden willen dit omdat ze je tof, leuk en lief vinden. En een Nederlandse traditie om dat kenbaar te maken is door feest te vieren omdat je een jaar ouder bent. Ik vind dat je daar wel wat blijer om mag zijn. Blijkbaar ben ik één van de weinige hier die zich daar over durft uit te spreken. Iedereen hier lijkt het niks te vinden. Maar toch denk ik niet dat ik de rare ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')