Als de krat ervoor komt beweegt de camera omhoog.quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:20 schreef kree het volgende:
[..]
haha mooi, gehehe ok zie nog niet heel veel gebeuren in dat filmpje. Hmms ok weet niet of ik dit wel moet zeggen, maar voor HBO project nog keertje moesten we ook wat maken.
Euhm allemaal geen tijd voor veels te druk met zuipen in de soos daar. Kon toen nog wel enzo.
Maar toen hebben we soort kant en klaar kitje besteld voor soort lopend robot ding uit china en het daarna nageamaakt op amateur niveau met wat er beschikbaar was ipv het gewoon simpel in elkaar te zetten, met voldoende mee weg gekomen trouwens, werkte op zonne energie ok niet genoeg, bouwlamp van 1500W van werk heeft nog iets meegeholpen![]()
hahaha maargoed, ok alleen propedeuse heb ik gehaald trouwens dat terzijde gehehehe
Niet daardoor trouwens, maar wiskunde faal vooral en nog wat persoonlijke dingen maar ok.
Ontopic weer.
Leuk idee is het sowiesovan beide btw
haha ja maar de stappen tellende motoren (encoder ring) die ik dan wel weer ken zijn daar niet echt geschikt voor.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als de krat ervoor komt beweegt de camera omhoog.Het werkt maar moet even een krachtigere motor op.
Komt goed de opdrachtgever heeft nog een nema23 stepper en servo, eerst even die eerste testen die heeft al flink meer vermogen en ik las dat ik ook de sleeptime als een parabolische functie moet maken, ik had die al zo laag als dat die kon maar als die al beweegt kan die nog lager zijn schijnbaar.quote:Op donderdag 4 juli 2019 14:56 schreef kree het volgende:
[..]
haha ja maar de stappen tellende motoren (encoder ring) die ik dan wel weer ken zijn daar niet echt geschikt voor.
Was echt industrie dus, maar ok je kunt ze eens vragen, bel Bege eens in sassenheim geloof ik zit dat.
Ze doen krachtstroom 3-fase enzo vooral, maar ok mss eens informeren en kunnen ze je verder helpen wellicht als je nog zoekt?
Leuk toch, doe er ff wat foto's of filmpjes bij, ik ken dat type niet nl. maar altijd leuk om ff wat te leren zo iigquote:Op donderdag 4 juli 2019 15:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Komt goed de opdrachtgever heeft nog een nema23 stepper en servo, eerst even die eerste testen die heeft al flink meer vermogen en ik las dat ik ook de sleeptime als een parabolische functie moet maken, ik had die al zo laag als dat die kon maar als die al beweegt kan die nog lager zijn schijnbaar.![]()
The more you know
quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:14 schreef kree het volgende:
[..]
Leuk toch, doe er ff wat foto's of filmpjes bij, ik ken dat type niet nl. maar altijd leuk om ff wat te leren zo iig
Ik zit meer echt in 3-fase kracht stroom enzo dan, niet met stepper motoren en weet daar ook niet onwijs veel van.
Het kan met 3 fasen hoor ook nog redelijk precies, maar op de mm neuh hahaha
Dus niet wat jij nodig hebt.
Maar vertel gerust verder enzo, hoe stuur je dat aan bv? PWM of hoe?
Succes
ha ik volg dit best een stuk. hangt nog af van die rpi natuurlijk en programma.quote:
Nee daar hoef je weinig voor te weten het is echt eenvoudig. Je hebt 4 GPIO pins op je rpi, en met die 4 pinnen maak je de combinaties die corresponderen met de magneten in de stepper motor. Dus 12 is 2 en 2 is 3. Vervolgens itereer je die combinaties en stuur je naar die combinatie een high signaal terwijl je de rest een low signaal stuurt, dan nog een sleep erbij en je bent er, kan de code hier wil plaatsen anders is python.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:27 schreef kree het volgende:
[..]
ha ik volg dit best een stuk. hangt nog af van die rpi natuurlijk en programma.
Maar mocht ik dit echt willen doorgronden dan zou ik documentatie van die L298N moeten zoeken denk
3,3v jaquote:Op donderdag 4 juli 2019 15:28 schreef kree het volgende:
is die rpi niet 3.5V trouwens op die pinnen? weet dit ff niet zeker, of er zit er nog een aparte bij ergens als Vcc denk
ha ja t kan niet onwijs simpeler maar dit is beetje uit mijn richting hoewel ik snap het wel hoor.quote:Op donderdag 4 juli 2019 15:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee daar hoef je weinig voor te weten het is echt eenvoudig. Je hebt 4 GPIO pins op je rpi, en met die 4 pinnen maak je de combinaties die corresponderen met de magneten in de stepper motor. Dus 12 is 2 en 2 is 3. Vervolgens itereer je die combinaties en stuur je naar die combinatie een high signaal terwijl je de rest een low signaal stuurt, dan nog een sleep erbij en je bent er, kan de code hier wil plaatsen anders is python.
Nu alleen nog de sleep time variabel maken.
ja klopt ja idd, maar die Vcc was hoger weer dan en zal wel rond USB power 5 nog wat zijn ofzo. Zal het niet om de tiende hangen bij die dingen enzo, maar ok. voor de details hequote:
Zoals beloofd lijst met onderdelen:quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:01 schreef kree het volgende:
Ok hier staat er meer over?
https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=152438
sowieso op dat forum is wel veel te vinden en te vragen icm met rpi.
Maar ok we kunnen hier vast ook nog wel helpen.
Doe eens lijstje met onderdelen gewoon wat je in gedachten had ofzo? of simpel schemaatje?
Leuk wel voor het topic
Ik kan je iets helpen met elektro en interface, voor het programmeer stuk is wel ander verhaal, weet er wel wat van maar niet onwijs veel.
“Raspberry Pi Photo frame” geeft iig wel hits op Googlequote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:45 schreef Tokus het volgende:
Heeft iemand ervaring met een slideshow afspelen via een Pi?
Liefst dat ie fotos in een bepaalde volgorde afspeelt. En dat automatisch begint na het booten.
Niet helemaal doorgelezen maar dat lijkt op jou ideequote:Op dinsdag 9 juli 2019 23:45 schreef Tokus het volgende:
Heeft iemand ervaring met een slideshow afspelen via een Pi?
Liefst dat ie fotos in een bepaalde volgorde afspeelt. En dat automatisch begint na het booten.
Hm, toch maar wachten op de verbeterde versie dan..quote:Op woensdag 10 juli 2019 09:01 schreef Tailless het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)el-met-e-marker.html
bedankt.quote:Op woensdag 10 juli 2019 01:32 schreef kree het volgende:
[..]
Niet helemaal doorgelezen maar dat lijkt op jou idee
https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?f=38&t=228095
edit: printer = lasersnijder maar dat snapten ze bij het AD niettwitter:ADDenHaag twitterde op dinsdag 16-07-2019 om 10:13:18UPDATE: De brand zou zijn begonnen in een printer in elektronicazaak Kiwi Electronics. Inmiddels komen er dikke rookwolken uit meerdere bedrijfspanden. https://t.co/a3zmsM7W6u reageer retweet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |