abonnement Unibet Coolblue
pi_186008683
Mijn broer is een zeer milieuvriendelijk man. Op alle fronten probeert hij zijn CO2-uitstoot zo klein mogelijk te houden. Helaas is hij niet zo heel vermogend en kan hij geen elektrische auto betalen. Hij heeft een kleine, oude Fiat Panda welke natuurlijk zeer vervuilend is. Deze auto gebruikt hij zo min mogelijk (boodschappen doet hij bijvoorbeeld met een skelter) maar voor zijn werk heeft hij deze nodig. Hij werkt in de thuiszorg en moet dus bij cliënten langs om ze te verzorgen.

Op een verjaardag kwam ter sprake dat anderen wel thuis kunnen werken. Hij kan dit niet en dit is natuurlijk zeer onterecht, immers iedereen is gelijk. Dat hij niet thuis kan werken is daarmee zeer oneerlijk. Nu had hij het plan dat de cliënten maar naar hem toe moeten fietsen. Immers, hij woont voor bijna elke cliënt op fietsafstand. De cliënten stoten ook weinig CO2 uit omdat ze niet met de auto mogen komen van mijn broer.

Met dit plan is hij naar zijn baas gegaan, welke hem vierkant heeft uitgelachen. Voordat hij naar de vakbond gaat wil hij zich natuurlijk al een beetje verdiepen in de stof. Staat er bijvoorbeeld in de wet dat bepaalde mensen niet mogen thuiswerken?

Ik kan hem niet bereiken voor meer informatie maar ik zal proberen zoveel mogelijk informatie te verstrekken waar nodig.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Dit is een serieus topic dus niet vervuilen met offtopic posts.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 3 april 2019 @ 13:32:50 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_186008703
Schopje onz
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_186008762
Heeft iedere werknemer recht op thuiswerken?
‘Nee. De Wet flexibel werken regelt wel dat een individuele werknemer een verzoek kan doen om aanpassing van arbeidsduur, werktijd en arbeidsplaats. Elke werknemer die minimaal een halfjaar bij een werkgever in dienst is kan zo’n verzoek doen, de motivatie maakt niet uit. Bij arbeidsduur gaat het over het aantal uren dat iemand per week werkt, bij werktijd over welke uren dat zijn en bij arbeidsplaats over de plek waar het werk wordt gedaan. Dat laatste kan een andere vestiging van het bedrijf zijn, maar ook thuis. Verder kan de cao natuurlijk een regeling hierover bevatten.’

‘De wetgeving voor arbeidsduur en werktijd zijn strikter dan die voor de arbeidsplaats. Een werkgever moet het verzoek van een werknemer tot wijziging van arbeidsduur of werktijd honoreren, tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dat niet te doen. Een verzoek om wijziging van de arbeidsplaats kan een werkgever echter gemakkelijker afwijzen. Een zwaarwegende reden is daarvoor niet vereist. Van een recht op thuiswerken is dus ook onder de Wet flexibel werken géén sprake. Wel moet een werkgever het verzoek van de werknemer in overweging nemen. En: als de werkgever niet binnen een maand voor het beoogde tijdstip van ingang een beslissing heeft genomen, dan móet het verzoek worden toegewezen. Ten slotte kan een werkgever natuurlijk door cao-afspraken afwijken van het in de wet bepaalde.’
pi_186008765
Hij kan thuiswerken.
pi_186008775
1 april is al geweest toch? Cliënten die naar hem toe fietsen, als ze dan toch op fietsafstand wonen, waarom fietst hij daar niet naar toe?
pi_186008797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:36 schreef Tyron het volgende:
Wel moet een werkgever het verzoek van de werknemer in overweging nemen. En: als de werkgever niet binnen een maand voor het beoogde tijdstip van ingang een beslissing heeft genomen, dan móet het verzoek worden toegewezen. Ten slotte kan een werkgever natuurlijk door cao-afspraken afwijken van het in de wet bepaalde.’
De baas heeft hem uitgelachen, dan neemt hij het verzoek toch niet in overweging? En vervolgens is er geen nee gezegd, want mijn broer is snikkend vertrokken voordat je baas uitgelachen was.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_186008809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:37 schreef Miss-X het volgende:
1 april is al geweest toch? Cliënten die naar hem toe fietsen, als ze dan toch op fietsafstand wonen, waarom fietst hij daar niet naar toe?
Hij moet dan veel verder fietsen. Hij woont redelijk centraal, voor de cliënten valt de afstand dus mee.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_186008826
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De baas heeft hem uitgelachen, dan neemt hij het verzoek toch niet in overweging? En vervolgens is er geen nee gezegd, want mijn broer is snikkend vertrokken voordat je baas uitgelachen was.
Een verzoek om wijziging van de arbeidsplaats kan een werkgever echter gemakkelijker afwijzen. Een zwaarwegende reden is daarvoor niet vereist.

die lach lijkt mij een gemakkelijke afwijzing
pi_186008834
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:39 schreef Tyron het volgende:

[..]

Een verzoek om wijziging van de arbeidsplaats kan een werkgever echter gemakkelijker afwijzen. Een zwaarwegende reden is daarvoor niet vereist.

die lach lijkt mij een gemakkelijke afwijzing
Maar zal een rechter daar ook in meegaan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_186008835
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hij moet dan veel verder fietsen. Hij woont redelijk centraal, voor de cliënten valt de afstand dus mee.
Dan neemt hij een elektrische fiets. Wat een kolder. Ik kan niet geloven dat dit echt is. Als zijn werkgever zou ik hem ook wel even uitlachen denk ik.
pi_186008854
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar zal een rechter daar ook in meegaan?
ik denk niet dat je broer met deze casus kans maakt bij de rechter
pi_186008866
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:40 schreef Miss-X het volgende:

[..]

Dan neemt hij een elektrische fiets. Wat een kolder. Ik kan niet geloven dat dit echt is. Als zijn werkgever zou ik hem ook wel even uitlachen denk ik.
Hij heeft geen geld daarvoor en de werkgever gaat dat ook niet vergoeden. Dat verzoek is wel op een normale manier afgewezen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_186008875
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:41 schreef Tyron het volgende:

[..]

ik denk niet dat je broer met deze casus kans maakt bij de rechter
Maar waarom niet dan? Ook mijn broer verdient toch een gelijke behandeling?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_186008923
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar waarom niet dan? Ook mijn broer verdient toch een gelijke behandeling?
ja hoor, naar hem wordt ook geluisterd

maar niet iedereen heeft het recht om thuis te werken

je hebt wel het recht om daarover een verzoek in te dienen

maar deze hoeft niet met stevige onderbouwing afgewezen te worden

wel logisch, stel je voor dat een pannenkoekenbakker vraagt of hij thuis de pannenkoeken mag bakken, slaat toch nergens op
pi_186008943
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 13:45 schreef Tyron het volgende:

[..]

ja hoor, naar hem wordt ook geluisterd

maar niet iedereen heeft het recht om thuis te werken

je hebt wel het recht om daarover een verzoek in te dienen

maar deze hoeft niet met stevige onderbouwing afgewezen te worden

wel logisch, stel je voor dat een pannenkoekenbakker vraagt of hij thuis de pannenkoeken mag bakken, slaat toch nergens op
Misschien dat het voor jou nergens op slaat, maar ik geloof nog in een maatschappij waarin we gelijk zijn aan elkaar. Jouw bron zegt dat er een afwijzing moet zijn, maar deze afwijzing is er nooit geweest. Wanneer er niet wordt voldaan aan een voorwaarde van afwijzing is de eis toch gewoon toegewezen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')