Vamorgen 2 kopjes thee met suiker gehad, een appel en 2 boterhammen met appelstroop.
Vrij montignacverantwoord dacht ik toch zo.
En lever nu aub geen commentaar meer op mijn dieetstijl, ik ben toch oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen. Bovendien is montignac compleet anders dieten dan wat ik heb gedaan tot nu toe.
Ik ga me nu eerst ff wegen
Gisteren geen punten gespaard!
Ja, die bonuspoints door het fietsen, maar meer niet!
Vriendje had nieuwjaarsreceptie van het werk. Toen hij naar huis kwam wilde hij lief zijn... had hij een heerlijke pita met kaas meegenomen!![]()
Heerlijk, maar niet echt goed.
Gelukkig heb ik hem gedeeld, dus kost het me niet zoveel punten.
Vandaag gaat het tot nu toe nog erg goed!!!!
Gisteren had ik maar 16 punten bij de WW, en ik mag er 24... kan dus nog gewoon een bord friet erachteraan gooien als ik dat wil ![]()
Maar ik vind het zo zonde om 'slechte dingen' te gaan eten en ben ook bang dat als ik eenmaal begin, ik er mee door ga!
Wat heb ik gisteren gegeten?
Ontbijt: een glas Fruitontbijt
Lunch: 3 boterhammen, een met slankie & augurk, 1 met tomaat & peper en 1 met light jam, kopje thee met suiker
Diner: tartaartje, aardappelen met jus, bloemkool met sausje
Tussendoor: stukje ontbijtkoek, rijstwafel met light kaas, twee keer thee met suiker, ong. een liter water, 1 dextro energy citroen, een peer en een appel.
Niet slecht, toch?
Net trouwens een leuke motivatietip gelezen op een site: probeer je resultaat op de één of andere manier te visualiseren. Bijvoorbeeld door paperclips aan elkaar te rijgen (1 paperclip per (halve) kilo) en te zien dat je ketting steeds langer wordt. Of door middel van twee (doorzichtige) potjes en een hoop knikkers. Het ene potje is het aantal kilo's dat je kwijt moet (1 knikker per kilo) en het andere potje is het aantal kilo's dat eraf is. Op die manier kun je elke keer knikkers van het ene potje in het andere gooien, en zie je duidelijk hoe ver je al zit en hoe ver je nog moet.
Ik vond het wel een leuk idee
Alles om gemotiveerd te blijven
quote:Zeker niet slecht
Op dinsdag 7 januari 2003 13:07 schreef Fannetje het volgende:
Ik eet te weinig!Gisteren had ik maar 16 punten bij de WW, en ik mag er 24... kan dus nog gewoon een bord friet erachteraan gooien als ik dat wil
Maar ik vind het zo zonde om 'slechte dingen' te gaan eten en ben ook bang dat als ik eenmaal begin, ik er mee door ga!Wat heb ik gisteren gegeten?
Lunch: 3 boterhammen, een met slankie & augurk, 1 met tomaat & peper en 1 met light jam, kopje thee met suiker
Tussendoor: stukje ontbijtkoek, rijstwafel met light kaas, twee keer thee met suiker, ong. een liter water, 1 dextro energy citroen, een peer en een appel.Niet slecht, toch?
you've got mail!
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 13:16 schreef lilithu het volgende:
Ging jij niet montignaccen?
quote:Probeer echt op 20 punten te zitten. Je mag er 4 sparen om een keer compleet uit je bol te gaan.
Ik eet te weinig!Gisteren had ik maar 16 punten bij de WW, en ik mag er 24... kan dus nog gewoon een bord friet erachteraan gooien als ik dat wil
Maar ik vind het zo zonde om 'slechte dingen' te gaan eten en ben ook bang dat als ik eenmaal begin, ik er mee door ga!
quote:Het valt mij ook aardig tegen met 18 punten. Vanavond wilde ik eigenlijk andijvie eten met een gehaktbal. Maar kom op, een gehaktbal van rundergehakt mag maar 100 gram zijn (das dus een klein balletje) en dan kost het je 7 punten. En daar komt nog een punt bij voor de jus/vet, want een gehaktbal kan je gewoon niet zonder vet klaarmaken!
Op dinsdag 7 januari 2003 13:11 schreef lilithu het volgende:
Bij mij gaat ook alles perfect, ik heb al twee dagen na elkaar twee punten opgespaard, al is dat natuurlijk wat makkelijker als je 24 punten mag.. Bij 18 lijkt me dat heel erg moeilijk...
18 punten is behoorlijk krap!
quote:Toch denk ik dat het voor jezelf bevorderlijker is om 1 ding te kiezen, je daarin vast te bijten en als het echt niet meer gaat op een andere methode over te gaan.
Op dinsdag 7 januari 2003 14:02 schreef heaven7 het volgende:[..]
Maar ik wil gewoon verschillende dingen proberen, dat kan geen kwaad toch? Deze cd kan niet bederven, als het nou appels waren....
Montignac schijnt zeker niet slecht te zijn, is alleen niet echt mijn methode!
quote:En daar gaan we weer
Op dinsdag 7 januari 2003 14:05 schreef Kleintje het volgende:[..]
Toch denk ik dat het voor jezelf bevorderlijker is om 1 ding te kiezen, je daarin vast te bijten en als het echt niet meer gaat op een andere methode over te gaan.
Montignac schijnt zeker niet slecht te zijn, is alleen niet echt mijn methode!
Wie zegt dat ik van de hak op de tak spring dan? Ik wil eerst montignac proberen, maar wie zegt dat dat goed aanslaat? Dan kan ik die cd wellicht gebruiken.
Kleintje, ik ben onderhand 18 hoor
wil je me niet zo betuttelen asjeblieft. Ik wil gewoon, net zoals iedereen hier, wat afvallen, maar ik geloof niet dat jij mij graag ziet in dit topic.
quote:God oh god... gaan we weer!
Op dinsdag 7 januari 2003 15:02 schreef heaven7 het volgende:[..]
En daar gaan we weer
Wie zegt dat ik van de hak op de tak spring dan? Ik wil eerst montignac proberen, maar wie zegt dat dat goed aanslaat? Dan kan ik die cd wellicht gebruiken.
Kleintje, ik ben onderhand 18 hoor
wil je me niet zo betuttelen asjeblieft. Ik wil gewoon, net zoals iedereen hier, wat afvallen, maar ik geloof niet dat jij mij graag ziet in dit topic.
Diverse dieeten kan je gewoon niet combineren. Mijn vriendin probeert het via de ega, de ww, montignac en slimfast methode. En schommelt meer dan dat ze afvalt.
Ik bedoelde het als opbouwende kritiek.
Stort je ergens op, volledig. Ga ervoor, zoek er alles over op zodat je weet hoe je het dieet het beste kan gebruiken. Gaat het dan echt niet, is het niet wat jou aanspreekt probeer dan het volgende. De cd kan je altijd nog wel bij iemand krijgen. Ik wil hem desnoods ook naar je toesturen. Maar nu klinkt het alsof je van de hak op de tak springt. Ene moment roep je dat je Montignac wil proberen, volgende moment heb je de cd nodig.
Maak een keuze meid en ga ervoor. Zie niet alles direct als kritiek alsof iemand jou hier niet wil hebben!
quote:Zeg ik dat ik diverse dieten ga combineren dan? Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik iets anders ga proberen als dit niet aanslaat. Wat voor de 1 een perfect dieet is, is voor de ander totaal niets.
Op dinsdag 7 januari 2003 15:13 schreef Kleintje het volgende:[..]
God oh god... gaan we weer!
Jij ziet alles direct als kritiek.
Ik zeg nog... het lijkt mij beter om voor 1 ding te kiezen.Diverse dieeten kan je gewoon niet combineren. Mijn vriendin probeert het via de ega, de ww, montignac en slimfast methode. En schommelt meer dan dat ze afvalt.
Ik bedoelde het als opbouwende kritiek.
Stort je ergens op, volledig. Ga ervoor, zoek er alles over op zodat je weet hoe je het dieet het beste kan gebruiken. Gaat het dan echt niet, is het niet wat jou aanspreekt probeer dan het volgende. De cd kan je altijd nog wel bij iemand krijgen. Ik wil hem desnoods ook naar je toesturen. Maar nu klinkt het alsof je van de hak op de tak springt. Ene moment roep je dat je Montignac wil proberen, volgende moment heb je de cd nodig.Maak een keuze meid en ga ervoor. Zie niet alles direct als kritiek alsof iemand jou hier niet wil hebben!
En je hebt wel degelijk kritiek, voortdurend. Maar goed, ik heb geen zin om daarover door te leuten.
Ik zeg het nog 1 keer dan.. ik weet heel goed wat ik doe.
En die cd.. waarom zou ik ermee wachten als ik hem nu al kan krijgen voor niks? Die cd veranderd echt niet hoor.
Of ik hem nu alvast in huis haal of in 2004, wanneer montignac geflopt is, dat maakt toch niks uit.
Ik zeg nergens dat je het wil combineren. Ik geef het als advies dat je beter niet kan combineren. Gewoon raad geven. Of mag dat soms niet?
Probeer in ieder geval positief te denken! Want jij gaat afvallen! Als wij het kunnen... dan kan jij het ook! Iedereen heeft zijn/haar eigen manier en bij de een werkt dit, bij de ander dat.
De EGA werkte in het begin bij mij en nu ik me heb verdiept in de WW vind ik dat fijner en het gaat gelijk stukken beter. Dus ook ik ben geswitcht.
Maar ga er niet bij voorbaat vanuit dat je in 2004 nog aan het lijnen bent en dan met de cd!
Je merkt snel genoeg of het werkt of niet. Zo niet dan kan je inderdaad beter overstappen want niets is zo frustrerend als lijnen en je ziet maar geen verschil. Ik ken het, begon zelf als een gek te snoepen. Ja... gek he... dan valt er helemaal geen grammetje meer vanaf!
Probeer nou eens het positieve in me te zien. Ik mag dan wel een bitch zijn volgens onderschrift, ik mag dan wel bijten
maar ik ben echt niet zo'n kreng! Ook ik probeer je alleen maar van dieetadvies te voorzien. Dingen die ik heb uitgeprobeerd, die ik heb gemerkt in de omgeving en wat feiten die ik heb gelezen. Je hoeft er niets mee te doen, het mag, het is vrijblijvend. Maar hou alsjeblieft op met deze slachtofferrol alsof we jou hier niet willen hebben!
Please
*lief kijkt
*
quote:Echt montignacverantwoord lijkt me dit niet heaven7, als je aan het montignaccen slaat mag je geen suiker gebruiken, en zelfs geen producten waar suiker aan toegevoegd is!
Op dinsdag 7 januari 2003 11:18 schreef heaven7 het volgende:
Vamorgen 2 kopjes thee met suiker gehad, een appel en 2 boterhammen met appelstroop.Vrij montignacverantwoord dacht ik toch zo.
Veel succes in ieder geval!
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 15:25 schreef Kleintje het volgende:
Heaven7, kom eens van die kast af en lees nou eens goed. En nu niet alsof iemand jou hier niet wil hebben.
Ik zeg nergens dat je het wil combineren. Ik geef het als advies dat je beter niet kan combineren. Gewoon raad geven. Of mag dat soms niet?
Jawel hoor, maar begrijp je dat het erg betuttelend overkomt? Alsof ik zelf niet kan inschatten wat goed voor me is?
Probeer in ieder geval positief te denken! Want jij gaat afvallen! Als wij het kunnen... dan kan jij het ook! Iedereen heeft zijn/haar eigen manier en bij de een werkt dit, bij de ander dat.
De EGA werkte in het begin bij mij en nu ik me heb verdiept in de WW vind ik dat fijner en het gaat gelijk stukken beter. Dus ook ik ben geswitcht.
Maar ga er niet bij voorbaat vanuit dat je in 2004 nog aan het lijnen bent en dan met de cd!Ook dat heb ik niet gezegd, dat was meer bij wijze van natuurlijk
Je merkt snel genoeg of het werkt of niet. Zo niet dan kan je inderdaad beter overstappen want niets is zo frustrerend als lijnen en je ziet maar geen verschil. Ik ken het, begon zelf als een gek te snoepen. Ja... gek he... dan valt er helemaal geen grammetje meer vanaf!
Dan kun je het afvallen helemaal schudden iid
Probeer nou eens het positieve in me te zien. Ik mag dan wel een bitch zijn volgens onderschrift,
En niet alleen volgens onderschrift
ik mag dan wel bijten
maar ik ben echt niet zo'n kreng! Ook ik probeer je alleen maar van dieetadvies te voorzien.
Prima hoor, ik voel me alleen zo aangevallen steeds, alsof ik totaal niet serieus genomen wordt.
Dingen die ik heb uitgeprobeerd, die ik heb gemerkt in de omgeving en wat feiten die ik heb gelezen. Je hoeft er niets mee te doen, het mag, het is vrijblijvend. Maar hou alsjeblieft op met deze slachtofferrol alsof we jou hier niet willen hebben!
Zo komt/kwam het echt over hoor
Please
*lief kijkt*
* heaven7 kijkt ookmaar lief terug dan
quote:Al de dingen die ik heb gegeten daar zitten koolhydraten in, geen vet.
Op dinsdag 7 januari 2003 15:28 schreef Nyame het volgende:[..]
Echt montignacverantwoord lijkt me dit niet heaven7, als je aan het montignaccen slaat mag je geen suiker gebruiken, en zelfs geen producten waar suiker aan toegevoegd is!
Je kunt er overigens erg goede resultaten mee behalen, maar het is een ingewikkelde manier omdat je echt heel veel van de dingen die je eet zelf moet maken omdat in zo enorm veel dingen suiker zit.
Het niet samen gebruiken van vetten en koolhydraten gaat nog wel, maar de rest...Veel succes in ieder geval!
Dat is montignac, al zal het vast wel ingewikkelder in elkaar zitten dan dit. Ik heb er al eerder resultaat mee geboekt. En toen deed ik het precies zo.
Het moet gewoon gewicht verliezen zijn, niet een hele dieetstudie ofzo
1,6 kilo kwijt de afgelopen week, met de oudjaarsdag en een verjaardag ingesloten.......
quote:Je hebt ook wel gelijk eigenlijk. Daarom heb ik net een cracker met ham naar binnen gewerkt, was best lekker eigenlijk!
Op dinsdag 7 januari 2003 14:04 schreef Kleintje het volgende:
Probeer echt op 20 punten te zitten. Je mag er 4 sparen om een keer compleet uit je bol te gaan.
Maar je hebt de punten gewoon nodig om niet te weinig te eten en om goed te kunnen verbranden. Eet dus echt om de zoveel tijd iets.
quote:Ik wou net zeggen... je hoeft niet meer te eten, maar gooi gewoon wat minder mager beleg op je boterham!
Op dinsdag 7 januari 2003 16:07 schreef Fannetje het volgende:[..]
Je hebt ook wel gelijk eigenlijk. Daarom heb ik net een cracker met ham naar binnen gewerkt, was best lekker eigenlijk!
En vanavond eten we al iets minder mager, dus dat tikt dan ook aan
quote:Fantastisch! 2 stuks fruit, tussendoortjes, lunch! Wauw met WW mag je veel meer eten dan bij overgewicht.nl. Val je dan ook wel genoeg af?
Wat heb ik gisteren gegeten?
Tussendoor: stukje ontbijtkoek, rijstwafel met light kaas, twee keer thee met suiker, ong. een liter water, 1 dextro energy citroen, een peer en een appel.
ik at gisteren:
ontbijt (soort van brunch) 3 sneetjes volkorenbrood, 2 porties linera, 1 plak maaslander light, 1 portie slankie tuinkruiden, 3 koffie met zoetjes en magere melk.
tussendoor: water en suikervrije kauwgom
'savonds: 2 x rode Wijn (200 cl), 8x groentenlepel gekookte Andijvie (400 gram), 4x opscheplepels gekookte Rijst (200gram), 2 sauslepels magere Jus, 150 gram kipfilet,
Totaal 1196 CKal terwijl ik er maximaal 1245 mag
en 28 gram vet wat 41 mag zijn
die overgebleven 49 CKal zijn nog niet eens toereikend voor 1 koekje of een stuk fruit. Jaja ik weet het: die rode wijn had fruit moeten zijn.
Dat puntenstelsel maakt het fruit dus 'gratis' en dat trekt me wel.
Dat vet spaar ik op want zonder vet ga ik echt niet dood en mijn favoriete merguesworstjes van de Marokkaanse slager of pasta met pesto en geraspte kaas gaan het wel weer op een andere dag compenseren. Als ik lees dat mensen mayonaise eten om 'aan hun vet' te komen klinkt mij dat heel vreemd in de oren. Ben dus heel benieuwd naar de WW.
Het beeld wat ik bij Weight Watchers heb is de 'amazing'dikbil-Amerikaan die amper kan lopen en zich trottoirbreed al etend en coke-drinkend verplaatst door de binnenstad hier in Amsterdam. De Jerry Springer kandidaten. Al moet ik zeggen dat we zelf steeds meer op dat soort figuren beginnen te lijken kwa omvang dus misschien is de methode WW ook wel hier van toepassing op mensen onder de 80 a 100 kilo en meer.
*3 crackers met magere smeerkaas als ontbijt
*100 gram brood met magere soep 's middags
*kipfilet met rijst, tomaat, courgetten en champignons 's avonds (en best veel ook...)
En tussendoor... Een leo, een chocolademouse en twee appels. En ik had nog twee punten over.
Ow, en twee liter water
Dus ik was vanmorgen zo gedemotiveerd dat ik sacherijnig maar cashewnoten met limonade heb gesnoept. Zo wordt het natuurlijk nooit meer wat. Ik baal zo ontzettend dat ik dat hele energieke gevoel van "we gaan ervoor en het is heel eenvoudig" helemaal kwijt ben en ik meende wat ik toen zei. Het was toen ook heel erg makkelijk! Dat kan toch weer terug komen, toch? Beetje teleurgesteld in mezelf ![]()
Ik moet maar weer wat strenger worden en weer alles noteren wat ik eet, dat hielp heel erg goed.
quote:heb ik ook wel is dan ga ik smorgens na het plasse en nog nuchter wegen,maar als ik later weer heb geplast en nog niks heb gegeten weeg ik de ene keer meer dan de andere keer terwijl ik altijd op het zelfde plekje weeg,die weegschaal van mij (digitaal) spoort af en toe gewoon niet denk ik
Op dinsdag 7 januari 2003 17:30 schreef Isabeau het volgende:
GrrrrIk ging vanmorgen op de weegschaal staan en weeg zomaar ineens 90,2 kg!! Hoe kan dat nou
Je komt toch in 1 dag niet meer dan een kilo aan...toch?
Komaan Isabeau, we gaan er allemaal weer tegenaan, wat zou dit clubje zijn zonder jouw adviezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |