Toch niet door de buurman hoop ikquote:Op woensdag 3 april 2019 08:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Het meest irritante is toch wel dat je gelijk na thuiskomst de vraag krijgt wanneer je weer weg gaat
Hangt van de situatie af.. Ik het nog niet meegemaakt iig.quote:Op woensdag 3 april 2019 09:12 schreef nanuk het volgende:
[..]
Laat je ze na ontdekken vrij aan boord lopen?
Dat gebeurdquote:Laat je ze werken voor kost en inwoning?
Ben geen inboorling..quote:Ooit overwogen zo iemand maar gewoon over de muur te zetten?
Gaat in samenspraak met de toko die onze catering verzorgt. Meestal doen we elke 4-8 weken een grote voorraad (houdbare) producten inslaan en dan tussendoor nog een keer verse producten. Hangt ook van de reizen af. Zo is het in sommige landen extreem duur en word je door de lokale scheepsjood gewoon een poot uitgedraaid. Per saldo is het goedkoper om zelf boodschappen te gaan doen/een dealtje te sluiten met een lokale supermarkt. Maar goed, dat hebben we zelf niet altijd voor 't zeggen.quote:Op woensdag 3 april 2019 09:21 schreef Liftdeur het volgende:
Worden jullie elke haven geproviandeerd? Of gebeurt dit alleen in havens waar betrouwbare leveranciers zitten?
Goeie ik geloof rond de 7.50 per persoon per dagquote:Wat is jullie voedingsbudget per persoon per dag?
Soms vaak soms zelden.. De meeste van onze schepen hebben geen vaste routes/diensten.quote:Doen jullie regelmatig Amsterdam/Rotterdam/Antwerpen aan of komt dit zeer zelden voor?
Dan spreek je over jaren terug en het pre-ISPS tijdperk. Regels zijn totaal anders tegenwoordig. Daarbij komt dat een boete van 5k een peanuts boete is.quote:Op woensdag 3 april 2019 09:38 schreef Shotty het volgende:
[..]
ik weet dat ze toenertijd op de Maersk Dubai & de MC Ruby de verstekelingen maar gewoon omgebracht hebben, juist omdat er flinke boetes op staan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Maersk_Dubai_incident
https://en.wikipedia.org/wiki/Kingsley_Ofosu
dus was erg nieuwsgierig hoe een menselijke bemaning er mee omgaat.
Lees ik tussen de regels door dat jullie ze in de haven van aankomst laten "ontsnappen"?
quote:Op woensdag 3 april 2019 10:13 schreef Glider76 het volgende:
Leuk topic, zelf ook 11 jaar gevaren op de koopvaardij, hele wereld overgeweest. Nu alweer 11 jaar werkzaam in de scheepsbouw wereld.
Ja het verlof zou ik het meeste missen, maar als ik stop zie ik 't niet snel gebeuren dat ik terugkeer.. Wat voor een tak van sport ga je doen?quote:Recentelijk nog gesolliciteerd om weer terug te gaan varen. Mooi beroep en ideaal verlof systeem.
Nopequote:Er is toch geen een baan te vinden waar je 6 maanden per jaar vakantie hebt.
Iene miene mootjequote:Het meest ideale aan het verlof is inderdaad dat je alles achter je laat en je collega gewoon je taken overneemt.
Ons bestand nederlanders is 'stabiel'. Ook al is er wel heel veel verloop in de lagere rangen.quote:Bij welke rederij vaar je? En zijn er nog veel Nederlanders aan boord?
Neequote:Op woensdag 3 april 2019 10:13 schreef Rozevla het volgende:
Hebben jullie weleens iemand gekielhaald ???
Dat kan ik beter voor me houdenquote:
De International Maritime Organization heeft wetten opgesteld waar alle deelnemende landen zich aan dienen te houden. Het grootste deel van de landen met zeegaande schepen is deelnemer in de IMO. En wat er op het schip zelf gebeurd, in principe het land wiens vlag het schip voert. Al zal dat nagenoeg nooit in strijd zijn met de wetten van de IMO. Want die zijn ook vastgelegd in de wetten van het land.quote:En wat voor regel en wetgeving heb je op zee? Wie bepaald dat, en kunnen wetten per zee nog eens totaal verschillen? Kortom wie heeft er voor het zeggen daar?
Een aantal keer ja Vaak is het weer te slecht (en dat is het al vrij snel hoor!) om iets anders te kunnen doen dan in de buurt te blijven en wachten op een helikopter dan wel schip van de wal.quote:Op woensdag 3 april 2019 11:20 schreef N22 het volgende:
Ben je op zee wel eens (per toeval) een schip in nood tegengekomen met personen die gered moesten worden?
Zoiets bijvoorbeeld: https://nos.nl/artikel/22(...)een-kerstwonder.html
Goed hoor, aardig wat spinnenwebben tussen haar benen gok ik zo.quote:
De meesten worden bij hun rang aangesproken. En voor die rangen zijn wel 'bijnamen' zoals: ouwe/stuur/meester/baasquote:Op woensdag 3 april 2019 11:33 schreef Molo het volgende:
Heeft iedereen op zee een bijnaam of was dat misschien alleen zo bij vissers?
Jazeker. Al ga je de meeste in de passagiersvaart vinden.quote:
Elke dag als ik thuis ben.quote:
Duurde nog lang voor deze vraag kwam. Ik zat er op te wachten..quote:Op woensdag 3 april 2019 12:43 schreef Rozevla het volgende:
Hoeveel dikke negerinnen met tepels als sigaren peuken heb je al met de pallet kraan aan boord gehesen ??
Dat lees je af op je diepgangsmerken:quote:Op woensdag 3 april 2019 12:46 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Wat is of hoe bepaal je de diepgang van het schip dat je vaart ?
Door iedereenquote:
Eigenlijk alles wat droog/niet gasvormig is en niet leeft.quote:
Geen idee. ik kom nooit bij de C&A, is hoogverraad.quote:Op woensdag 3 april 2019 13:27 schreef C.L.Werner het volgende:
Is de zeeman altijd goedkoper dan bijvoorbeeld de C&A?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |