Zit je daar overheen. Zoja door wat ?
Heb je enig id waar je op zou kunnen besparen.?
Owh ja er is een land geloof nambie waar er door droogte maar 4 liter per persoon per mag word gebruikt. *( deze hebben dan ook geem wc.douce.afwasmachine. etc etc...)
Nou ja, dit jaar gaan er bij ons watermeters geinstalleerd worden, kunnen we eens het verbruik zien...
quote:dan zit je nog niet op 500 liter
Op maandag 6 januari 2003 12:53 schreef bob-de-bouwer het volgende:
PP dus he. t kan best hoor
20 liter toilet x2
doucehn 100 liter
tanden poetsen ( kraan aan laten staan ) 5 liter
quote:Stel je neemt als maten van een bad: 1.70x0.60x0.50 dan kom je uit op een inhoud van 0.6 m3, ofwel 600 liter. Maar aangezien de binnenmaten van het bad een stuk kleiner zijn, en je nooit het bad tot de rand vol laat lopen, denk ik dat 200 liter water een stuk reeeler is. Zeker niet meer.
Op maandag 6 januari 2003 12:59 schreef Jongen1977 het volgende:
500 liter zal wel als je elke dag de badkuip ofzo zou laten vollopen. Hoeveel liter gaat er eigenlijk in een beetje bad? Zelf douche ik gelukkig alleen maar (heb niet eens plaats voor een bad).Nou ja, dit jaar gaan er bij ons watermeters geinstalleerd worden, kunnen we eens het verbruik zien...
quote:Bij het watersachp hier schatten ze het gemiddelde op zo'n 135 L/persoon*dag
Op maandag 6 januari 2003 13:04 schreef Lucille het volgende:[..]
Stel je neemt als maten van een bad: 1.70x0.60x0.50 dan kom je uit op een inhoud van 0.6 m3, ofwel 600 liter. Maar aangezien de binnenmaten van het bad een stuk kleiner zijn, en je nooit het bad tot de rand vol laat lopen, denk ik dat 200 liter water een stuk reeeler is. Zeker niet meer.
4 + 45 + 24 + 15 = 88
Ik heb 50 liter warm water in mijn boiler dus ik gebruik minder dan 80 liter per dag... -> kort douchen + geen bad...
quote:Als je dan bedenkt dat er ongeveer 2 liter in je buik verdwijnt is het idd wat veel.
Op maandag 6 januari 2003 14:38 schreef F1908 het volgende:
500 liter is dat niet wat veel
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:58 schreef bob-de-bouwer het volgende:
ach als je ziet wat ik soms neer leg dan zou een 20 lite bak wel handig zijn. Ik blijf doortrekken
quote:Goed punt: voor elk pak melk dat je leegdrinkt, voor alle producten die wij gebruiken, is water gebruikt voor de productie. Het is natuurlijk niet te achter halen hoeveel dit precies is, maar als je gewoon het totale Nederlands water verbruik deelt door het aantal inwoners, zou je misschien best op die 500 liter kunnen komen.
Op maandag 6 januari 2003 14:35 schreef Safari het volgende:
Als je al het water meerekent dat in de industrie verbruikt wordt voor je dagelijkse boodschappen, kom je echt wel aan 500 liter hoor. Om maar niet te spreken van al het water dat nodig is om alle kantoren schoon te maken, etc.
quote:Joepie!
Op maandag 6 januari 2003 17:04 schreef BBun het volgende:[..]
Goed punt: voor elk pak melk dat je leegdrinkt, voor alle producten die wij gebruiken, is water gebruikt voor de productie. Het is natuurlijk niet te achter halen hoeveel dit precies is, maar als je gewoon het totale Nederlands water verbruik deelt door het aantal inwoners, zou je misschien best op die 500 liter kunnen komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |