abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10044724
Vorig jaar heb ik in Rimini gewerkt voor een club, en volgens mij hangt het vooral heel erg er vanaf naar welke club je gaat hoe duur het is. De grote discotheken in Riccione (Baia (<--die vond ik heel suf) Peter Pan, Prince(<--die is trouwens echt super vond ik!!!) zijn gewoon heel duur, vooral als er bekende DJ's zijn natuulijk.(wat ook wel weer erg gaaf is om mee te maken...) Maar in Rimini zelf valt het allemaal best mee...En waar geef je verder nou geld aan uit in Rimini? Je appartement ofzo heb je meestal van tevoren al betaald, en eten is echt relatief best wel heel goedkoop..

Rimini is dus inderdaad niet echt de plaats om heen te gaan voor cultuur nee Maar als je wat anders wil doen dan op het strand liggen en uitgaan, dan is er natuurlijk altijd nog San Marino (weet niet hoe leuk dat is, ben daar nooit geweest,maar het schijnt wel okee te zijn) en als je genoeg hebt van de strandbeddenstranden, en je hebt een auto, dan moet je richting Ancona rijden (das een uur van Rimini naar het zuiden) en daar heb je allemaal hele paradijselijke baaitjes enzo...echt heel gaaf!! En Bologna is ook niet heel ver, en er gaan zelfs dagreisjes naar Florence vanuit Rimini..

maandag 12 mei 2003 @ 17:55:16 #27
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_10380168
Rimini is cool! Ik ben er twee jaar terug geweest. Ik was toen 19 en had echt de vakantie van me leven! We zaten in Hotel Nanni, op steenworpafstand van de Carnaby. Ik had niet echt veel geld toen, maar ik kon gemakkelijk rondkomen.

TIP: Ga eten in een tentje waar voornamelijk italianen eten. Daar hebben ze meestal het beste eten voor weinig geld.

TIP 2: Als je van plan bent om even goed dronken te worden, ga dan naar een van de vele kleine supermarktjes en koop Italiaanse wijn of Italiaans champagne. Erg lekker en spotgoedkoop (4 euro per fles)

TIP 3: Doe de boottocht (kan vast en zeker via je reisorganisatie) Dan ga je met een paar grote zijlboten de Adriatische zee op. Tijdens de tocht krijg je lekkere wijn of andere drankjes. Ergens in een hele mooie baai leggen ze dan de boot stil en kan je van de boot af duiken en lekker zwemmen. (je kan de bodem zien) Daarna ga je barbequen op de boot. Eet niet te veel, want de weg terug is redelijk ruw. (maar wel cool) Echt een aanraderje dus.

TIP 4: Uitstapje naar San-Marino! Erg mooi daar! En je kan een hoop drank, sigaretten en andere belastingrijke waren voor een klein prijsje kopen, omdat ze in San Marino geen belastingen hebben!!
Ik in San Marino:

TIP 5: Aqua-park in Riccione. Erg stoer park met een hoop stijle glijbanen en mooie zwembaden. Dat is ook echt heel leuk om heen te gaan!!

Ik ga dit jaar weer naar Rimini met m'n vriendin. Dat word weer superrr!!!!

Geniet!
  maandag 12 mei 2003 @ 17:57:42 #28
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_10380215
wij dachten een goed hotel te hebben, wat overigens ook wel goed lag
alleen het lag op 30cm van het spoor,
onze kamer keek uit op het spoor en om de drie minuten reed er een trein

het strand tegenover het hotel was niet gratis
dus moesten wel elke dag 1 km lopennaar een gratis strand

het was er duur, de discoteken altromondo en die hele grote de baya imepaeriale zijn wel cool...

pi_10422847
Afgelopen jaar In Ricione (Rimini) geweest! Heb me uitstekend vermaakt, maar het is gewoon wat je er zelf van maakt!! Maar dit jaar gaan we naar Siofok!
pi_10535759
*schop*

Riccione...
kan er niet echt info over vinden hier op fok.. want gaat allemaal over Rimini..
aangezien Rimini en Riccione vlak bij elkaar liggen..
iemand nog informatie/ervaringen over Riccione en over vervoer van Riccione naar Rimini en snachts terug..
let me know..

Ik volg mijn eurobiljetten, jij toch ook?
Volg je eurobiljetten
  maandag 19 mei 2003 @ 16:03:27 #31
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10536156
Het ligt echt tegen elkaar aan. Alleen aan een plaatsnaambordje zie je het verschil.
Overdag gaat er een bus langs de boulevard. De bushaltes hebben allemaal een nummer, dat is makkelijk want dan weet je tenminste waar je er uit moet. Ik weet niet tot hoe laat de bus gaat. De afstanden zijn niet zo groot, dus lopend of met een taxi is vaak nog te doen. Ook in Riccione kun je ook gewoon uitgaan. Meer dan in het oude centrum van Rimini.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_10536203
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:03 schreef YPPY het volgende:
Ook in Riccione kun je ook gewoon uitgaan. Meer dan in het oude centrum van Rimini.
ik en de mensjes waarmee ik ga zijn meer cafemensjes dan echt hele avonden in disco's te hangen
nu zijn we vorig jaar in Lloret geweest.. en ja.. nederlandstalige kroegies enzo.. voor ieder wat wils..

zijn die in Riccione ook te vinden?

Volg je eurobiljetten
  maandag 19 mei 2003 @ 16:08:28 #33
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10536297
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:05 schreef Blueman het volgende:
ik en de mensjes waarmee ik ga zijn meer cafemensjes dan echt hele avonden in disco's te hangen
nu zijn we vorig jaar in Lloret geweest.. en ja.. nederlandstalige kroegies enzo.. voor ieder wat wils..

zijn die in Riccione ook te vinden?

Rimini is het Lloret van Italië, je kunt daar dus 'gewoon' uit gaan. Nederlandstalige kroegen heb ik niet gezien, maar ik ben ook niet veel uitgeweest. Wel een Duits skihutachtig geval wat erg was.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_10536901
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:08 schreef YPPY het volgende:

[..]

Rimini is het Lloret van Italië, je kunt daar dus 'gewoon' uit gaan. Nederlandstalige kroegen heb ik niet gezien, maar ik ben ook niet veel uitgeweest. Wel een Duits skihutachtig geval wat erg was.

danku
we shall c
Volg je eurobiljetten
pi_10539784
Nou Rimini mag dan het Lloret van Italie zijn, maar het is (gelukkig, vind ik) niet zo'n Nederlandse bedoening als in Spanje!! Voor zover ik weet zijn er geen echte Nederlandse cafe's. Wel een boel tenten met veel Nederlanders, maarja, das weer wat anders natuurlijk...
pi_10580386
Riccione en Rimini liggen inderdaad echt tegen elkaar aan....maar ik zou toch met de bus gaan als ik jou was. En die gaat eigenlijk constant langs de boulevard dus dat is heel gemakkelijk. Ook in Rimini hebben ze gewoon cafeetjes dus je moet gewoon ff zoeken. Anders moet je zeker ook een keer in Catollica gaan stappen..daar is het ook goed toeven! En je kunt er ook weer gewoon met de bus komen.
  zondag 25 mei 2003 @ 17:18:11 #37
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_10669644
Ik ga van 5juli tot 12juli naar Rimini, nog meer mensen die er dan zijn??
En klopt het dat je als meisje vaak gratis in dicotheken komt? want we zitten namelijk namlijkt na te denken om een dicopakket te nemen maar als we toch in veel dicotheken gratis binnen komen doen we dat natuurlijk niet!! alvast bedankt!!^O^
Ti voglio bene!
  maandag 2 juni 2003 @ 18:16:57 #38
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_10832922
halloo rimini mensen laat je een horen!!
Ti voglio bene!
  maandag 2 juni 2003 @ 19:11:19 #39
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10834252
Wij kregen op de boulevard vaak flyers met korting op de entree, bedoel je zoiets?
*OUD heilige*
pi_10845974
Volgens mij valt dat best tegen, dat je overal gratis inkomt, tenminste, in het hoogseizoen. Wel is het zo dat meisjes soms meer korting krijgen dan jongens, omdat meisjes in de club weer jongens trekt...:)
  maandag 9 juni 2003 @ 11:22:09 #41
14547 SleaZy-E
Its good to be the king
pi_10981100
Een paar jaar geleden ben ik in Rimini geweest , dit jaar ga ik naar Riccione.

Rimini, Riccione, Cattolica......1 pot nat, het loopt in elkaar over zonder dat je het door hebt.

Goed eten, lekker weer, perfect strand......en wat cultuur betreft zit je er ook wel goed ( wel een stukje reizen )...Venetie, San Marino, Florence.

Voor degenen die in Riccione op een camping staan........veel discotheken laten bussen rijden die mensen ophalen en wegbrengen bij campings e.d.........lekker makkelijk.

In Riccione zelf is dacht ik ook genoeg te doen s,avonds, het is niet voor niets 1 van DE Italiaanse badplaatsen om te zijn.

En qua discotheken en kroegen heb je zeker niks te klagen ( niet van die Lloret boerenschuren ) echt mooie tenten.....leuke shows.........en een UFO die uit de grond komt ( Altro Mondo Studios )

Daarom ben ik weer van de partij dit jaar..........op camping Fontanelle in Riccione dit keer.......vertrek 25 juli en dan 2 weken volgas genieten...........effe aftellen....pfff

Laat maar weten als je daar rond die tijd bent en/of een tour nodig hebt.

Vergeet ik bijna te vertellen dat er s, ochtends vroeg op de stranden van die negers staan met alerlei spulletjes zoals nep rolexen e.d. , altijd grappig om even rond te neuzen.

Eettip!!!!!...........als je elke dag pasta eet.......gebruik flink wat olijfolie..............ik kon de 1 ste keer dat ik daar was 3 dagen lang niet naar het toilet.

[Dit bericht is gewijzigd door SleaZy-E op 09-06-2003 11:36]

ALarm generale!!
pi_11257047
Hey, kent iemand misschien het hotel "Oceanic" in Rimini.:Y Alle ervaringen en reacties over dit hotel zijn welkom, want wij gaan er namelijk heen van 15 t/m 25 aug. Hoe zijn de kamers , hoe is het ontbijt etc...:Y)
groetjes Hannie en Esmee:P
pi_11299349
Ik ben er vorig jaar geweest en echt super tijd gehad, toen camping riccione en dit jaar met 9 vrienden 2 appartementjes in rimini zelf. Ik ben er van 4 -14 juli en ik heb er echt alweer onwijs zin in!!!
  zondag 22 juni 2003 @ 21:10:07 #44
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_11304787
Ik kom in ieder geval de 9e tot de 12e van juli langshuppelen!

Nog leuke foksters te signaleren?

dinsdag 24 juni 2003 @ 23:41:18 #46
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11357353
ikke van 5 tot 12 juli
Ti voglio bene!
  donderdag 26 juni 2003 @ 19:02:27 #47
54193 H.Y.L
Dat dacht ik...dus!
pi_11396474
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 23:41 schreef xxsaskiaxx het volgende:
ikke van 5 tot 12 juli
Hey xxsaksiaxx!
Ik ga ook naar rimini, maar dan van 4 tot 14 juli. Met welke maatschappij ga jij? Ik zit in Hotel Villa del Bagnino (vorig jaar zat ik in Hotel Nanni) Rimini is echt superrelaxed!! Alleen dat wat je zei over dat meisjes gratis naar binnen mogen in discotheken is onzin hoor! Wat je wel moet doen is via een propper naar binnen gaan. Dat scheelt je vaak wel een paar gratis drankjes!! Als je nog wat info over rimini wil, moet je me anders maar even mailen. Ciao!
Geniet!
pi_11445385
Ik zit er van 19juli tot 27juli! In Residence Angeli.. Iemand ervaring met dit appartementcomplex?
A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving
pi_11445733
Ik kan jullie ook nog wel wat vertellen maar opzich is alles al verteld...
ik ben meteen na mijn examens van 31 mei tot 8 juni of zoiets naar rimini gegaan via gogo-tours in hotel valdemare (ofzoiets :p)
Je kwam het vliegtuig uit, 2 min rijden en je was bij het hotel ..
dit betekende dus wel dat we nie direct in het centrum zaten, zegmaar 10 min lopen voor stand en centrum (goed te doen dus).
Drinken valt mee idd, in de baya 5 euro voor alles in andere tenten tussen de 2,50 en 5 euro voor een biertje...
Ik kocht gewoon elke avond een fles artic met een fles sprite halfuur voor het uitgaan ff atten, hoefte ik wat minder te kopen (had namelijk niet echt veel geld voor me vakantie :p)
Eten is er zelfs goedkoper, al is het ook wel minder dan hier...
Maar met dat warme weer daar had ik vaak wel genoeg aan zo'n klein pizzatje of aan zo'n spaggethi of lasagne....
Mjah baya altromundo canaby zijn de 3 betere discotheken naar mijn weten...
alleen wat bij ons wel jammer was is dat we nog echt in het voorseizoen zaten en we vaak alleen met de group van gogo waren in discotheken omdat het gewoon bijna leeg was voor de rest :p
Tot zo ver
  zondag 29 juni 2003 @ 23:31:44 #50
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11454841
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 19:02 schreef H.Y.L het volgende:

[..]

Hey xxsaksiaxx!
Ik ga ook naar rimini, maar dan van 4 tot 14 juli. Met welke maatschappij ga jij? Ik zit in Hotel Villa del Bagnino (vorig jaar zat ik in Hotel Nanni) Rimini is echt superrelaxed!! Alleen dat wat je zei over dat meisjes gratis naar binnen mogen in discotheken is onzin hoor! Wat je wel moet doen is via een propper naar binnen gaan. Dat scheelt je vaak wel een paar gratis drankjes!! Als je nog wat info over rimini wil, moet je me anders maar even mailen. Ciao!

Hejj, ik ga met gogotours ernaartoe!! heb er echt heel veel zin in. Khoef denk ik nie tmeer zoveel te weten alles is hier bijna wel aanbod gekomen. Misschien nog tips wat je verder nog in rimini kan doen behalve uitgaan en aan het strand liggen ??
Ti voglio bene!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')