Rimini is dus inderdaad niet echt de plaats om heen te gaan voor cultuur nee
Maar als je wat anders wil doen dan op het strand liggen en uitgaan, dan is er natuurlijk altijd nog San Marino (weet niet hoe leuk dat is, ben daar nooit geweest,maar het schijnt wel okee te zijn) en als je genoeg hebt van de strandbeddenstranden, en je hebt een auto, dan moet je richting Ancona rijden (das een uur van Rimini naar het zuiden) en daar heb je allemaal hele paradijselijke baaitjes enzo...echt heel gaaf!! En Bologna is ook niet heel ver, en er gaan zelfs dagreisjes naar Florence vanuit Rimini..
TIP: Ga eten in een tentje waar voornamelijk italianen eten. Daar hebben ze meestal het beste eten voor weinig geld.
TIP 2: Als je van plan bent om even goed dronken te worden, ga dan naar een van de vele kleine supermarktjes en koop Italiaanse wijn of Italiaans champagne. Erg lekker en spotgoedkoop (4 euro per fles)
TIP 3: Doe de boottocht (kan vast en zeker via je reisorganisatie) Dan ga je met een paar grote zijlboten de Adriatische zee op. Tijdens de tocht krijg je lekkere wijn of andere drankjes. Ergens in een hele mooie baai leggen ze dan de boot stil en kan je van de boot af duiken en lekker zwemmen. (je kan de bodem zien) Daarna ga je barbequen op de boot. Eet niet te veel, want de weg terug is redelijk ruw. (maar wel cool) Echt een aanraderje dus.
TIP 4: Uitstapje naar San-Marino! Erg mooi daar! En je kan een hoop drank, sigaretten en andere belastingrijke waren voor een klein prijsje kopen, omdat ze in San Marino geen belastingen hebben!!
Ik in San Marino:
TIP 5: Aqua-park in Riccione. Erg stoer park met een hoop stijle glijbanen en mooie zwembaden. Dat is ook echt heel leuk om heen te gaan!!
Ik ga dit jaar weer naar Rimini met m'n vriendin. Dat word weer superrr!!!!
het strand tegenover het hotel was niet gratis
dus moesten wel elke dag 1 km lopennaar een gratis strand ![]()
het was er duur, de discoteken altromondo en die hele grote de baya imepaeriale zijn wel cool...
Riccione...
kan er niet echt info over vinden hier op fok.. want gaat allemaal over Rimini..
aangezien Rimini en Riccione vlak bij elkaar liggen..
iemand nog informatie/ervaringen over Riccione en over vervoer van Riccione naar Rimini en snachts terug..
let me know..
quote:ik en de mensjes waarmee ik ga zijn meer cafemensjes dan echt hele avonden in disco's te hangen
Op maandag 19 mei 2003 16:03 schreef YPPY het volgende:
Ook in Riccione kun je ook gewoon uitgaan. Meer dan in het oude centrum van Rimini.
zijn die in Riccione ook te vinden?
quote:Rimini is het Lloret van Italië, je kunt daar dus 'gewoon' uit gaan. Nederlandstalige kroegen heb ik niet gezien, maar ik ben ook niet veel uitgeweest. Wel een Duits skihutachtig geval wat erg
Op maandag 19 mei 2003 16:05 schreef Blueman het volgende:
ik en de mensjes waarmee ik ga zijn meer cafemensjes dan echt hele avonden in disco's te hangen
nu zijn we vorig jaar in Lloret geweest.. en ja.. nederlandstalige kroegies enzo.. voor ieder wat wils..zijn die in Riccione ook te vinden?
quote:danku
Op maandag 19 mei 2003 16:08 schreef YPPY het volgende:[..]
Rimini is het Lloret van Italië, je kunt daar dus 'gewoon' uit gaan. Nederlandstalige kroegen heb ik niet gezien, maar ik ben ook niet veel uitgeweest. Wel een Duits skihutachtig geval wat erg
was.
Rimini, Riccione, Cattolica......1 pot nat, het loopt in elkaar over zonder dat je het door hebt.
Goed eten, lekker weer, perfect strand......en wat cultuur betreft zit je er ook wel goed ( wel een stukje reizen )...Venetie, San Marino, Florence.
Voor degenen die in Riccione op een camping staan........veel discotheken laten bussen rijden die mensen ophalen en wegbrengen bij campings e.d.........lekker makkelijk.
In Riccione zelf is dacht ik ook genoeg te doen s,avonds, het is niet voor niets 1 van DE Italiaanse badplaatsen om te zijn.
En qua discotheken en kroegen heb je zeker niks te klagen ( niet van die Lloret boerenschuren ) echt mooie tenten.....leuke shows.........en een UFO die uit de grond komt ( Altro Mondo Studios )
Daarom ben ik weer van de partij dit jaar..........op camping Fontanelle in Riccione dit keer.......vertrek 25 juli en dan 2 weken volgas genieten...........effe aftellen....pfff
Laat maar weten als je daar rond die tijd bent en/of een tour nodig hebt.
Vergeet ik bijna te vertellen dat er s, ochtends vroeg op de stranden van die negers staan met alerlei spulletjes zoals nep rolexen e.d. , altijd grappig om even rond te neuzen.
Eettip!!!!!...........als je elke dag pasta eet.......gebruik flink wat olijfolie..............ik kon de 1 ste keer dat ik daar was 3 dagen lang niet naar het toilet.
[Dit bericht is gewijzigd door SleaZy-E op 09-06-2003 11:36]
quote:Hey xxsaksiaxx!
Op dinsdag 24 juni 2003 23:41 schreef xxsaskiaxx het volgende:
ikke van 5 tot 12 juli
quote:Hejj, ik ga met gogotours ernaartoe!! heb er echt heel veel zin in. Khoef denk ik nie tmeer zoveel te weten alles is hier bijna wel aanbod gekomen. Misschien nog tips wat je verder nog in rimini kan doen behalve uitgaan en aan het strand liggen
Op donderdag 26 juni 2003 19:02 schreef H.Y.L het volgende:[..]
Hey xxsaksiaxx!
Ik ga ook naar rimini, maar dan van 4 tot 14 juli. Met welke maatschappij ga jij? Ik zit in Hotel Villa del Bagnino (vorig jaar zat ik in Hotel Nanni) Rimini is echt superrelaxed!! Alleen dat wat je zei over dat meisjes gratis naar binnen mogen in discotheken is onzin hoor! Wat je wel moet doen is via een propper naar binnen gaan. Dat scheelt je vaak wel een paar gratis drankjes!! Als je nog wat info over rimini wil, moet je me anders maar even mailen. Ciao!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |