Waar moet ik op letten? Kep nog nooit een huisdier gehad. Ik heb er wel een speciale kamer voor...en een zolder, waar ie overdag kan vertoeven als ik er niet ben. Wat zijn de kosten en wat is het werk?
Waar moet ik op letten bij aanschaf? Is een jonkie een goed plan?
quote:Je bedoelt dat je hele huis zijn/haar terrein is.
Op maandag 6 januari 2003 11:51 schreef Kreator het volgende:
Ik heb er wel een speciale kamer voor...en een zolder, waar ie overdag kan vertoeven als ik er niet ben.
Kosten verschillen, onze vorige poes at alleen blikvoer en dan nog wel 1 merk. Dekamarkt (=supermarkt) huismerk groot blik was 80 (gulden)cent. Onze huidige eet gevarieerder en eet dat goedkope spul niet.
Tevens scheelt het of de poes binnen of buiten naar de wc gaat.
Jonkie is opzich leuk, mits niet te jong (2 weken oud is niet aan te raden). Ook een asielpoes is een optie, heb je tevens een beetje een garantie over het karakter. Maar de keuze is aan jou
quote:Binnen, want bij mij is het niet raadzaam om em buiten te laten, want ik woon in het centrum van Enschede...met veel busbanen enzo.
Op maandag 6 januari 2003 11:55 schreef mvt het volgende:[..]
Je bedoelt dat je hele huis zijn/haar terrein is.
Kosten verschillen, onze vorige poes at alleen blikvoer en dan nog wel 1 merk. Dekamarkt (=supermarkt) huismerk groot blik was 80 (gulden)cent. Onze huidige eet gevarieerder en eet dat goedkope spul niet.
Tevens scheelt het of de poes binnen of buiten naar de wc gaat.
quote:Hangt van je vrienden af. Meestal hoor je het wel van bekenden dat hun beest "opeens" zwanger is en dat ze een compleet nest moeten "dumpen"
Op maandag 6 januari 2003 11:58 schreef Kreator het volgende:
...kan ik het beste een mannetje of een vrouwtje nemen? Hoe duur is zo'n beest dan?
quote:een vrouwtje, anders moet je hem laten castreren.... Doe je dan niet, dan merk je dat wel aan je meubilair...
...kan ik het beste een mannetje of een vrouwtje nemen? Hoe duur is zo'n beest dan?
quote:wij hebben onze poes uit een poesentehuis.
quote:En die moet je weer steriliseren of de prikpil geven, anders heb je een aantal maanden later nog meer katten
Op maandag 6 januari 2003 11:59 schreef sir_dalord het volgende:[..]
een vrouwtje, anders moet je hem laten castreren.... Doe je dan niet, dan merk je dat wel aan je meubilair...
quote:Mijn kat zal niet buiten komen....(op het terras na dan..) Kan hier echt niet...
Op maandag 6 januari 2003 12:00 schreef mvt het volgende:[..]
En die moet je weer steriliseren of de prikpil geven, anders heb je een aantal maanden later nog meer katten
Ik zou trouwens een kat nemen die ietsje agressiever is. Heb je denkik meer lol aan je kat. Als je zo'n ongeintreseerd beest hebt die alleen maar slaapt is ook niet ales...
Succes
quote:Waarom? Wat voor voor en nadelen zitten daaraan?
Op maandag 6 januari 2003 12:01 schreef B4ron het volgende:
neem toch alsjeblieft een asiel kat....
quote:Je collega yvonne, weet er alles van ........
Op maandag 6 januari 2003 12:01 schreef Kreator het volgende:[..]
Mijn kat zal niet buiten komen....(op het terras na dan..) Kan hier echt niet...
quote:Thx, ik zal ff kijken!
Op maandag 6 januari 2003 12:02 schreef Tamaartje het volgende:
op www.gratisoptehalen.nl staan ook heel veel poezen aangeboden ..
Misschien kan je iemand van daar helpen?
Die mensen zoeken vaak een goed huis voor hun poes...
Je kan altijd even mailen over hoe en watSucces
quote:een krolse kater of een loopse poes is ook binnen geen pretje...
Mijn kat zal niet buiten komen....(op het terras na dan..) Kan hier echt niet...
quote:Dat zeg jij, maar die kat zegt echt wat anders als het in zijn aard zit en ie de mogelijkheid krijgt.
Mijn kat zal niet buiten komen....
quote:Graag gedaan
Op maandag 6 januari 2003 12:03 schreef Kreator het volgende:[..]
Thx, ik zal ff kijken!
In het asiel zitten allerhande katten te wachten op een nieuw baasje, je kunt daar zeker eens gaan kijken of er 1 bij zit waarbij het klikt.
Wat heb je allemaal nodig:
kattenbak & grit
Voer en voerbakje
waterbakje
vlooienkam en vlooienmiddel
krabpaal en wat speelgoedjes.
je kan overal kleine katten vinden maar kijk eerst eens bij een plaatselijk asiel, die beesten kunnen ook heel lief zijn (heb er zelf 1 uit het asiel en alhoewel het wennen was, is het een scheet van een beest)
voer kun je zo goedkoop krijgen als je wilt maar ik ben van mening dat dieren ook goed voer verdienen ( jij vreet toch ook geen restjes bij de chinees?) Royal Canin of Iams is een goed merk, dierenartsen raden dit ook aan en mijn katten zijn een stuk levendiger geworden sinds ik ze dat geef.
kattenbak kost niet veel. je kunt voor de vulling kiezen voor een goedkoop supermarkt goedje, maar dat stinkt snel. als je duurdere neemt kun je vulling nemen die de kattenplas absorbeert en tot een bal maakt, hygienischer en doordat je het vuil eruit kan scheppen doe je er langer mee.
zorg iig voor voldoende speeltjes, genoeg knuffelen en een goede opveding.
wij hebben drie katten en kopen royal canin zakken van 4 kilo voor 18 euro geloof ik, kattenbakvulling kopen wij 30 ltr voor een euro of 15.
wij hebben 2 mannetjes en 1 vrouwtje en allemaal hebben ze hun leuke en minder leuke kanten. ik zou niet kunnen kiezen welk geslacht ons beter "bevalt".
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 06-01-2003 12:10]
http://groups.yahoo.com/group/Diereninenomhethuis
ben het er overigens wel mee eens dat je er beter twee kan nemen, dat is veel leuker - ook voor het dier- en niet twee keer zo duur
[Dit bericht is gewijzigd door Dzun op 06-01-2003 12:09]
Voor interresse, bass_s@hotmail.com
Wij hebben 3 binnenkatten (mannetjes). Wij hebben duur voor en dat kost ons 35 euro per maand voor alle 3. Daarnaast moet ik 1 keer de kattenbak per week verschonen en dan gooi ik een complete zak kattengrint erin van 2 euro. Totale kosten zijn dus ongeveer 15 euro per maand (ze drinken water, dus dat reken ik even niet mee).
Een aparte kamer gaat echt niet werken, ze zijn heel nieuwsgierig en heel handig in het openmaken van deuren. En als je hem/haar toch opgesloten krijgt dan krijg je urenlang gekrab aan je deur en dat houd je ook niet lang vol. Gewoon overal in huis laten lopen dus.
Een jong katje is natuurlijk het leukst en dan krijg je niet een vervelend beest. De winter is echter geen goede periode voor het nemen van een jonge kat (is vaak ziek enzo, het is nu immers geen jonkies seizoen voor dieren hier). Neem in het voorjaar/zomer er eentje of kies voor een iets oudere kat als je hem/haar nu al wilt.
Een jong katje moet af en toe voor wat prikjes enzo naar de dierenarts, maar dat kost niet zoveel.
quote:Ik heb anders ook gehoord dat dat helemaal niet zo is. Dat katten zich prima alleen vermaken overdag en dat het 'zielig' verhaal een menselijk kwaaltje is...
Op maandag 6 januari 2003 12:06 schreef bellingerII het volgende:
Neem geen kat of neem er twee, zeker als tie niet naar buiten kan. Doodzielig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |