Ik heb zelfs het vermoeden dat dit in eerste instantie een project geheel voor Chantal was, zij zei "Maar ik wil met Simone samenwerken" en dat ze toen Kees Heistee maar in het script gefietst hebben en het hebben omgebouwd naar Kees & Coquote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En die seizoenen vond iedereen ook een stuk minder.
Maar goed het is dus alleen maar gemaakt voor een Joop van den Ende projectje ipv dat ze iets goeds willen maken. RTLwat een zender
Dit zit dicht bij de waarheid denk ik ja, lekker profiteren van de aantrekkingskracht van de serienaam terwijl het dan iets totaal anders isquote:Op donderdag 4 oktober 2018 12:29 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Ik heb zelfs het vermoeden dat dit in eerste instantie een project geheel voor Chantal was, zij zei "Maar ik wil met Simone samenwerken" en dat ze toen Kees Heistee maar in het script gefietst hebben en het hebben omgebouwd naar Kees & Co
Totaal niet.quote:Op zondag 11 november 2018 18:34 schreef EasyLife het volgende:
Die Amber was best lekker toen toch? Dat is alles wat ik nog weet van die serie haha.
SamSam was echt zo vreselijk slecht met die talentloze Jones...quote:Op woensdag 19 september 2018 12:25 schreef GereDathan het volgende:
Mooi, wanneer komen deze toppers:
* Mijn dochter & ik
* Oppassen
* Bergen binnen
* 12 Steden 13 Ongelukken
* Kopspijkers
* Het Zonnetje in Huis
* Ha, die Pa!
* Rust Roest
* Kinderen geen bezwaar
* SamSam
???
Zeg 'ns AA is al eens geprobeerd, dat was schrikbarend slecht.
quote:Huiselijke herkenbaarheid blijkt op set van remake
Publiek omarmt Kees & Co als vanouds
Op Kees’ tafel ligt een geordend stapeltje post, met onder meer zo’n vervaarlijk uitziende blauwe envelop. Het schoolbord in de keuken vermeldt duidelijke taal: iedereen spullen opruimen! „Kees blijft Kees. Ze probeert nog steeds te midden van de chaos om haar heen de boel te bestieren”, vertelt hoofdrolspeelster Simone Kleinsma over de remake van Kees & Co die momenteel wordt opgenomen.
Vanaf het voorjaar is bij RTL4 en Videoland een nieuwe achtdelige reeks te zien van de serie die van 1997 tot 2006 met veel succes werd uitgezonden. Uit het oog, bleek niet uit het hart: kaartjes voor de opnamen van de sitcom over de huiselijke beslommeringen van Kees Heistee en haar gezin waren in mum van tijd uitverkocht. In een studio op een Hilversums bedrijventerrein concludeert Kleinsma dat de opnamen na ruim een maand ’bijna als een geoliede machine’ verlopen. Hoe anders was dat de eerste week, vertelt de actrice met regisseur Hans de Korte die destijds ook aan het roer stond. „De nieuwe generatie kent het metier sitcom niet. Omdat dit genre niet meer wordt gemaakt, hadden we veel uit te leggen.”
Herkenbaarheid
De verhaallijn gaat niet verder waar de serie na 96 afleveringen stopte. De Korte: „Simone als Kees nemen we mee uit, net als de titel en de titelsong, maar verder is het een compleet nieuwe serie.” Wel eentje die draait om de herkenbaarheid van huis-tuin-en keukenpret en -problemen. „Kees is wat ouder en wijzer, met een rimpeltje hier en daar”, legt Kleinsma uit. „Ze houdt nog steeds alle ballen in de lucht. Al doet ze dat nu meer in de rol van oma dan van moeder.” De zoon van Kees, Rudie, is met zijn vriendin Coosje en hun samengestelde gezin bij Kees ingetrokken.
Buurvrouw Sonja uit de vroegere serie blijkt naar Australië te zijn verhuisd. De nieuwe buuf van Kees is Brenda, een rol in handen van Plien van Bennekom. „Thuis ben ik een Kees, degene die van alles moet regelen”, zegt de actrice die drie kinderen heeft. „Ik zat afgelopen week tot in mijn nek in de lijm van surprises.” Maar Brenda is een alleenstaande vrouw die knusheid zoekt bij Kees. Ze is een ’crea bea’, waarvan de mand met knotten wol op haar bank getuigt. „Ik zeg vrij vaak tegen Kees dat ze haar ’grenzen’ moet aangeven, dat ze meer aan zichzelf in plaats van aan haar familie moet denken. Maar eigenlijk zegt ze dat ook uit eigenbelang, omdat ze het knotsongezellig vindt dat Kees minder tijd voor haar heeft.”
Jaloersmakend
Spelen in een sitcom was al een droom van Van Bennekom op de kleinkunstacademie. „Het was de tijd van onder meer Het zonnetje in huis. Een televisieserie opnemen voor live-publiek leek me heerlijk. Dat is het ook, al is het veel preciezer werk dan ik dacht. Het is jaloersmakend hoe makkelijk het Simone afgaat. Zij draait haar hand er niet voor om, zo lijkt het in elk geval. En dan staat ze nog elke avond op het toneel als Annie M.G. Schmidt. Ik vind het bovennatuurlijk wat zij doet.”
Wordt er op de set al stiekem gemikt op een tweede seizoen? Van Bennekom: „Een tweede seizoen? We denken al aan seizoen vijf, zes, zeven en acht! Je kunt eindeloos vooruit met herkenbare huiselijke kwesties.” Ze hoopt op een sitcom-revival. „Dat zou nog best kunnen ook”, legt ze uit. „Je ziet een hang naar tragere tv zoals het taarten bakken en zoeken van liefdes voor boeren. Misschien zijn we genezen van het idee dat alles jong-snel-hip moet zijn uit angst de kijkers te verliezen. Die YouTube-generatie zijn we toch kwijt. Voor de echte televisiekijkers zijn dit soort programma’s heel leuk.”
Liefdesbaby
Chantal Janzen vertolkt de schoondochter van Kees, Coosje. Ze is al moeder van twee pubers en met Rudie (Tibor Lukács) heeft ze net een liefdesbaby gekregen. Op haar nachtkastje liggen speentjes, babyboekjes én een strip pijnstillers. „We zijn helemaal gesloopt”, legt Janzen in een pyjama-onesie uit. „Het is heel realistisch. De schrijvers hadden ervoor kunnen kiezen om mij in een minirok de trappen op te laten rennen. Maar omdat we niet slapen zijn we doodmoe.”
De actrice/presentatrice keek vroeger thuis naar Kees & Co. „Dit is een trip down memory lane, terwijl ik er zelf in meespeel.” Haar tv-liefde Tibor Lukács, die vooral de Amerikaanse sitcom Friends verslond, verbaast zich erover hoeveel details zijn blijven hangen bij het publiek. „Soms wordt voorafgaand aan de opnamen een quizje gedaan. Als je vraagt ’welke pantoffels droeg Kees in 2004’, wordt er al geroepen ’die blauwe met witte stippen en dat konijnenoor’. Ze weten echt alles nog, bizar.”
De Kees-adoratie viel hem ook in zijn naaste omgeving op. Lukács: „Als ik buurvrouwen of oppassen vertel waarin ik ga spelen, volgt vaak een radiostilte. Maar toen ik Kees & Co noemde, wilden ze allemaal komen kijken.” Janzen lacht. „Mijn moeder had dat ook! Ze vond altijd dat ik iets voor de koningin moest presenteren en Kees & Co moest doen. De rest kan je wat haar betreft wegflikkeren. Dus eigenlijk ben ik klaar.”
Ik had dit kunnen schrijven. Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:20 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Nee! Gewoon nee! Dit is géén Kees & Co., hoe hard RTL ook gaat proberen om te doen alsof het dat wel is. Ik plaats deze al voorzichtig in het rijtje Zeg 's Aaa-remake of het uiterst ongrappige Aaf!. Simone Kleinsma? Prima! De rest? Géén Kees & Co.!
Alles wat ik hier lees valt me tegen. Klinkt als de zoveelste RTL komedieserie zonder humor. Gemaakt, nep, sfeerloos... Simone Kleinsma is weer Kees, maar dat maakt nog géén Kees & Co. Ook niet als je Chantal Janzen Coosje noemt, want zo lijken ze dat beredeneerd te hebben (eerder Kees & Coosje dus). Zij hoort hier gewoon niet thuis!
Seizoen 1 t/m 5 waren geweldig. Grote fan van. Ken alle afleveringen. Ja, ze waren hertaald uit het buitenland, maar dit was wél goed gedaan. De serie was sterk vernederlandst en wist de Engelse scripts succesvol te vertalen naar de Nederlandse TV.
Seizoen 6 was vreselijk. Ik heb het altijd stom gevonden dat Ben dood ging, want Rik Hogendoorn was zéker zo'n groot aandeel van de serie als Simone, maar dat viel uiteen. Seizoen 6 liet lang op zich wachten, maar viel erg tegen. De oude rollen werden niet opgevangen door de nieuwe en de humor veranderde. Het originele concept van 'op het eerste gezicht normaal gezin belandt in bizarre situaties' veranderde meer in 'huis, tuin en keukenprobleempjes met Kees en de rest'. Toen Ben wegviel werd het meer de 'Kees en Sonja show'. Klinkt misschien oneerbiedig en dat is niet zo bedoeld, maar door de nieuwe formule werd Kees & Co. meer een vrouwenserie dan een familieserie.
Seizoen 7 probeerde terug te buigen naar de oude formule, maar dit lukte niet. De sfeer zat er gewoon niet meer in. Het was eerder een oefening van Heye van der Heijden, die een jaar later met Kinderen geen Bezwaar op de publieke omroep kwam. Soms lijkt het alsof het grondwerk van die serie voortkwam uit seizoen 7 en 8 van Kees & Co..De humor was zwakker, de situaties normaler en de rollen terughoudender.
En nu de nieuwe serie. De koek was al op, maar met die laatste kruimels kun je blijkbaar ook nog een serie maken. 8 afleveringen klinkt ook niet als een hoopvol begin, maar als een testronde. Dit wordt geen Kees & Co. en zal weinig met de originele 5 seizoenen te maken hebben. Juist datgene dat mensen hier zoeken, zal niet te vinden zijn. Weet zeker dat Simone Kleinsma het goed zal doen, maar als dat alles is, is het géén Kees & Co.!
doet mijn vermoeden bevestigen: deze serie is niet geïnitieerd als Kees & Co.quote:„Simone als Kees nemen we mee uit, net als de titel en de titelsong, maar verder is het een compleet nieuwe serie.”
Klopt als een bus. Alleen vond ik seizoen 6 nog wel redelijk.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:20 schreef Mr.Pomtip het volgende:
Nee! Gewoon nee! Dit is géén Kees & Co., hoe hard RTL ook gaat proberen om te doen alsof het dat wel is. Ik plaats deze al voorzichtig in het rijtje Zeg 's Aaa-remake of het uiterst ongrappige Aaf!. Simone Kleinsma? Prima! De rest? Géén Kees & Co.!
Alles wat ik hier lees valt me tegen. Klinkt als de zoveelste RTL komedieserie zonder humor. Gemaakt, nep, sfeerloos... Simone Kleinsma is weer Kees, maar dat maakt nog géén Kees & Co. Ook niet als je Chantal Janzen Coosje noemt, want zo lijken ze dat beredeneerd te hebben (eerder Kees & Coosje dus). Zij hoort hier gewoon niet thuis!
Seizoen 1 t/m 5 waren geweldig. Grote fan van. Ken alle afleveringen. Ja, ze waren hertaald uit het buitenland, maar dit was wél goed gedaan. De serie was sterk vernederlandst en wist de Engelse scripts succesvol te vertalen naar de Nederlandse TV.
Seizoen 6 was vreselijk. Ik heb het altijd stom gevonden dat Ben dood ging, want Rik Hogendoorn was zéker zo'n groot aandeel van de serie als Simone, maar dat viel uiteen. Seizoen 6 liet lang op zich wachten, maar viel erg tegen. De oude rollen werden niet opgevangen door de nieuwe en de humor veranderde. Het originele concept van 'op het eerste gezicht normaal gezin belandt in bizarre situaties' veranderde meer in 'huis, tuin en keukenprobleempjes met Kees en de rest'. Toen Ben wegviel werd het meer de 'Kees en Sonja show'. Klinkt misschien oneerbiedig en dat is niet zo bedoeld, maar door de nieuwe formule werd Kees & Co. meer een vrouwenserie dan een familieserie.
Seizoen 7 probeerde terug te buigen naar de oude formule, maar dit lukte niet. De sfeer zat er gewoon niet meer in. Het was eerder een oefening van Heye van der Heijden, die een jaar later met Kinderen geen Bezwaar op de publieke omroep kwam. Soms lijkt het alsof het grondwerk van die serie voortkwam uit seizoen 7 en 8 van Kees & Co..De humor was zwakker, de situaties normaler en de rollen terughoudender.
En nu de nieuwe serie. De koek was al op, maar met die laatste kruimels kun je blijkbaar ook nog een serie maken. 8 afleveringen klinkt ook niet als een hoopvol begin, maar als een testronde. Dit wordt geen Kees & Co. en zal weinig met de originele 5 seizoenen te maken hebben. Juist datgene dat mensen hier zoeken, zal niet te vinden zijn. Weet zeker dat Simone Kleinsma het goed zal doen, maar als dat alles is, is het géén Kees & Co.!
Karel Kurkgodquote:Op zaterdag 8 december 2018 00:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klopt als een bus. Alleen vond ik seizoen 6 nog wel redelijk.
Ik vind Chantal Janzen sowieso al een stom wijf die denkt dat ze vreselijk grappig is. Dat zij meespeelt is al voor mij een afgang. Plien van Bennekom ken ik te slecht om daar een mening over te hebben, maar ik weet zeker dat Sonja gemist gaat worden.
Ik kijk gewoon nog fijn de oude series. Met o.a. Karel Kurk en zijn star trek begrafenis
Omfg oh ja deze ga ik binnenkort terugkijkenquote:Op zondag 9 december 2018 14:24 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Karel Kurkgod
Ook die aflevering met die loodgieterssekte of zo
Lucky Slip genotquote:Op zondag 9 december 2018 14:24 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Karel Kurkgod
De bende van de paarse plug ofzo toch?quote:Op zondag 9 december 2018 14:24 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Karel Kurkgod
Broederschap van de ontstoppers. De paarse plug zat onder Ben zijn ruitenwissers als teken.quote:Op zondag 9 december 2018 23:50 schreef Japepk het volgende:
[..]
De bende van de paarse plug ofzo toch?
Ik ben geweest naar de opname en ik vond het verschrikkelijk. Vooral Chantal en Plien zijn niet om aan te gluren.quote:Op maandag 17 december 2018 23:58 schreef joelknobbe het volgende:
Iedereen oordeelt maar, ik ben al 3 keer na de opnames geweest en ik weet zeker dat iedereen Kees en co weer zal omarmen ook met de nieuwe situaties, wacht eerst de afleveringen af op tv voordat je een oordeel hebt
Daar registreer je je speciaal voor om dat te melden? Jij hebt de grappen zeker geschreven?quote:Op maandag 17 december 2018 23:58 schreef joelknobbe het volgende:
Iedereen oordeelt maar, ik ben al 3 keer na de opnames geweest en ik weet zeker dat iedereen Kees en co weer zal omarmen ook met de nieuwe situaties, wacht eerst de afleveringen af op tv voordat je een oordeel hebt
Wegwezen.quote:Op maandag 24 december 2018 02:44 schreef joelknobbe het volgende:
RTL en VIDEOLAND hebben de juiste keuze gemaakt om een oude serie te doen herleven
dat is mijn uitspraak de zaak is afgedaan
Doei, ga nu maar ergens anders een account aanmaken om de zooi te verkopen.quote:Op maandag 24 december 2018 02:44 schreef joelknobbe het volgende:
RTL en VIDEOLAND hebben de juiste keuze gemaakt om een oude serie te doen herleven
dat is mijn uitspraak de zaak is afgedaan
Karel Kurk gebruik ik nog regelmatig voor een collega die Karel heet.quote:Op zondag 9 december 2018 14:24 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Karel Kurkgod
Pics?quote:Op woensdag 6 februari 2019 15:30 schreef PeterKelder het volgende:
Ik vind het nieuwe logo al vreselijk kinderlijk. Alsof ik naar dat Brugklas aan het kijken ben
Oh ik vind dat logo wel meevallen (vorige was ook niet zo bijzonder).quote:Op woensdag 6 februari 2019 17:10 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het ziet er zo goedkoop en gemakzuchtig uit...
quote:
twitter:RTL4 twitterde op donderdag 07-03-2019 om 20:00:01De eerste beelden van Kees & Co! 🎉🎉 #KeesEnCo #30maart #Videoland #Wasikmaareenkatdienegenlevenshad #sitcom #rtl4 https://t.co/rSHFsh7kOL reageer retweet
SimoneGodin.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:48 schreef Zipportal het volgende:
[..]twitter:RTL4 twitterde op donderdag 07-03-2019 om 20:00:01De eerste beelden van Kees & Co! 🎉🎉 #KeesEnCo #30maart #Videoland #Wasikmaareenkatdienegenlevenshad #sitcom #rtl4 https://t.co/rSHFsh7kOL reageer retweet
Die overdreven lachband bij ieder zinnetje is er al teveel aanquote:Op vrijdag 8 maart 2019 16:48 schreef Zipportal het volgende:
[..]twitter:RTL4 twitterde op donderdag 07-03-2019 om 20:00:01De eerste beelden van Kees & Co! 🎉🎉 #KeesEnCo #30maart #Videoland #Wasikmaareenkatdienegenlevenshad #sitcom #rtl4 https://t.co/rSHFsh7kOL reageer retweet
dat is aflevering 4 van seizoen 1 moeder en dochtersquote:Op zaterdag 9 maart 2019 09:57 schreef Wezen1 het volgende:
Kan iemand mij vertellen in welke aflevering Ben de waarheid van Marco Borsato zingt? Ik moet altijd aan kees&co denken als ik dat nummer hoor :’)
Waarschijnlijk omdat de dochter van Joop van den Ende dit produceert.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wààrom heeft Simone hier ja tegen gezegd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |