abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 april 2019 @ 11:38:31 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967203
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:34 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dus ik heb inderdaad elke ochtend kringgesprek gehad met de Bijbel en het liederenboek met psalmen in de hand. Dit heeft mij totaal niet geindoctrineerd of godsdienstgelovig gemaakt. Verdere lesmateriaal was gewoon standaard inclusief Landelijke Cito-toetsen zonder godsdienstige bijsmaak. Dit lijkt mij totaal niet vergelijkbaar met Moslimscholen (dit is waar jullie op doelen denk ik, dat dan ook moet kunnen)?
Jij bent degene die het over moslimscholen heeft, wij hebben het over bijzonder onderwijs, als je al niet eens weet wat dat inhoudt is het misschien wel verstandig op te houden ons te vertellen wat wij bedoelen.

Wij doelen niet op moslimscholen, jij doelt daarop.
Kennelijk heb je geen flauw idee hoe het er op de diverse bijzondere scholen (inclusief moslimscholen) aan toe gaat, en schijnbaar snap je nog steeds het verschil met openbaar onderwijs niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_185967230
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Weet je het zeker?
Lekker je 14-jarige dochter uit huis schoppen omdat ze broeken wil dragen, komt ze in zo'n fijne christelijke jeugdzorg instelling waar ze ziet hoe jochies van 12 al drugs verhandelen....

Gelukkig hebben dorpen als Volendam, Bunschoten en Urk ook helemaal geen drugsprobleem...
- geen jij-bak. Hou het ontopic. Het gaat hier niet over moslimscholen. Lees je in over vrijheid van onderwijs en art 23 van onze grondwet. -

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 01-04-2019 11:48:32 ]
pi_185967375
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:28 schreef borealist het volgende:

[..]

Ik zit toch meer aan pesten, inclusief cyber pesten te denken. Ik denk niet dat SGP kinderen aan cyber pesten doen, want God ziet alles.

En ook minder zorgen dat je dochter met haar 15e in een drugs verslaafd hoertje is veranderd.
_O- .

Godverdomme.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 11:49:44 #154
236264 crew  capricia
pi_185967404
Je kunt je overigens wel afvragen of het oproepen tot melden van linkse leraren artikel 23 ondermijnt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185967405
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jij bent degene die het over moslimscholen heeft, wij hebben het over bijzonder onderwijs, als je al niet eens weet wat dat inhoudt is het misschien wel verstandig op te houden ons te vertellen wat wij bedoelen.

Wij doelen niet op moslimscholen, jij doelt daarop.
Kennelijk heb je geen flauw idee hoe het er op de diverse bijzondere scholen (inclusief moslimscholen) aan toe gaat, en schijnbaar snap je nog steeds het verschil met openbaar onderwijs niet.
Ik snap niet waarom jullie bijzonder onderwijs erbij halen in dit topic.
  maandag 1 april 2019 @ 11:49:53 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967409
quote:
10s.gif Op maandag 1 april 2019 11:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

_O- .

Godverdomme.
Amen _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 1 april 2019 @ 11:50:44 #157
236264 crew  capricia
pi_185967428
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:49 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom jullie bijzonder onderwijs erbij halen in dit topic.
Omdat in die wet geregeld wordt dat onderwijs niet neutraal of objectief van grondslag hoeft te zijn.

De grondslag kan levensbeschouwelijk, religieus, politiek of onderwijskundig bepaald zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 1 april 2019 @ 11:52:40 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967466
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:49 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom jullie bijzonder onderwijs erbijhalen in dit topic.
Omdat dat per definitie een broeinest van indoctrinatie en gebrek aan objectiviteit is, met het reformatorisch onderwijs als summum.
Echter, daar waar Baudet graag onderwijs gemeld wil hebben dat niet objectief is en dat bol staat van de indoctrinatie vind hij bijzonder onderwijs juist weer geen enkel probleem, behalve dan weer, hoe hypocriet, het moslimonderwijs.

Hoe dan ook, als het gaat om een meldpunt voor indoctrinatie op scholen dan zul je nagenoeg iedere bijzondere school in NL moeten melden, maar de reformatorische scholen zeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185967495
-klachten over de moderatie kunnen in het FB topic-

[ Bericht 48% gewijzigd door capricia op 01-04-2019 11:58:39 ]
pi_185967501
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:49 schreef capricia het volgende:
Je kunt je overigens wel afvragen of het oproepen tot melden van linkse leraren artikel 23 ondermijnt.
Die wet voorondersteld dat je ook daadwerkelijk de benodigde informatie hebt op een weloverwogen keuze te maken. De politieke standpunten van een school (voor zover deze actief uitgedragen worden) lijkt me best relevante informatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185967525
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat dat per definitie een broeinest van indoctrinatie en gebrek aan objectiviteit is, met het reformatorisch onderwijs als summum.
70% van het Nederlandse onderwijs is bijzonder onderwijs (of 'privaat'); het gros daarvan is hooguit nog op papier 'bijzonder'.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_185967551
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Echter, daar waar Baudet graag onderwijs gemeld wil hebben dat niet objectief is en dat bol staat van de indoctrinatie vind hij bijzonder onderwijs juist weer geen enkel probleem, behalve dan weer, hoe hypocriet, het moslimonderwijs.

Hoe dan ook, als het gaat om een meldpunt voor indoctrinatie op scholen dan zul je nagenoeg iedere bijzondere school in NL moeten melden, maar de reformatorische scholen zeker.
Dus het was je wel te doen om vergelijk te trekken met Moslimonderwijs. Ik heb uitgelegd waarom ik bijzonder onderwijs geen indoctrinatie vond. Dat woord van God en de Bijbel is niets meer verworden dan extra les waar je niets aan hebt. Zo ervoer ik dit van 1981 - 1989. Moslimscholen lijken mij totaal andere koek. Die prediken Sharia.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 01-04-2019 12:04:50 ]
  maandag 1 april 2019 @ 12:01:19 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967619
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

70% van het Nederlandse onderwijs is bijzonder onderwijs (of 'privaat'); het gros daarvan is hooguit nog op papier 'bijzonder'.
Wat dan weer niet opgaat voor het reformatorisch onderwijs, dat is zeker niet op papier "bijzonder".
Maar ook als er op een papieren bijzondere school nog gebeden wordt in de klas uit de bijbel voorgelezen wordt is dat simpelweg indoctrinatie, dat de ouders dat niet erg vinden of daar zelfs specifiek voor gekozen hebben verandert daar niet veel aan.

Zelfs een onschuldig rijmpje als "een spinnetje, een spinnetje, zocht een vriendinnetje...." en dat eindigt met gevouwen handen is in feite indoctrinatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 april 2019 @ 12:01:56 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967636
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 11:58 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Dus het was je wel te doen om vergelijk te trekken met Moslimonderwijs. Wat is dit voor kankerforum aan het worden. Kan ik beter wegblijven dit is een circlejerk voor deugmensen.
Nee, daar was het me niet om te doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 01-04-2019 12:05:16 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 april 2019 @ 12:03:03 #165
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_185967669
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat in die wet geregeld wordt dat onderwijs niet neutraal of objectief van grondslag hoeft te zijn.

De grondslag kan levensbeschouwelijk, religieus, politiek of onderwijskundig bepaald zijn.
Misschien dat het dan tijd wordt dat universiteiten duidelijk maken dat ze tot de linkse kerk behoren? Het is mijn indruk dat als een school stelt dat zij politiek neutraal is, zij dat ook moet zijn. Maar ik ben niet bekent met de precieze wetgeving.

Maar FvD stelt slechts dat ze de mate van indoctrinatie in kaart willen brengen.
pi_185967683
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, daar was het me niet om te doen.
Wtf. je zegt het zelf. Je noemt Thierrys voorkeur voor bijzonder onderwijs hypocriet.
pi_185967787
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ook als er op een papieren bijzondere school nog gebeden wordt in de klas uit de bijbel voorgelezen wordt is dat simpelweg indoctrinatie, dat de ouders dat niet erg vinden of daar zelfs specifiek voor gekozen hebben verandert daar niet veel aan.
Op die manier kun je alles wel indoctrinatie vinden. De evolutietheorie is ook maar een theorie, om maar wat te noemen.

Op de meeste bijzondere scholen is de dagelijkse praktijk dat er nauwelijks iets aan godsdienst gedaan wordt. Dat er een aantal stromingen zijn waar dat anders ligt, doet daar niet zoveel aan af.
  maandag 1 april 2019 @ 12:10:37 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967796
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:03 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Wtf. je zegt het zelf. Je noemt Thierrys voorkeur voor bijzonder onderwijs hypocriet.
Nee, ik noem zijn uitzondering hypocriet.
Als je bijzonder onderwijs okay vindt dan geldt dat voor alle bijzonder onderwijs, niet alleen voor het bijzonder onderwijs dat je wel bevalt.

Daarin een uitzondering maken voor 1 religie; dat is hypocriet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 april 2019 @ 12:13:29 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967840
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op die manier kun je alles wel indoctrinatie vinden. De evolutietheorie is ook maar een theorie, om maar wat te noemen.

Op de meeste bijzondere scholen is de dagelijkse praktijk dat er nauwelijks iets aan godsdienst gedaan wordt. Dat er een aantal stromingen zijn waar dat anders ligt, doet daar niet zoveel aan af.
Als je roept dat je indoctrinatie gemeld wilt hebben, dan boeit het niet zoveel of dat maar een klein beetje is.
Als het allemaal toch niet zo belangrijk is, dan hoef je een linkse leraar of "oikofobe" projecten ook niet te melden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185967857
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik noem zijn uitzondering hypocriet.
Als je bijzonder onderwijs okay vindt dan geldt dat voor alle bijzonder onderwijs, niet alleen voor het bijzonder onderwijs dat je wel bevalt.

Daarin een uitzondering maken voor 1 religie; dat is hypocriet.
Ik heb nooit last gehad van de 'christelijke opvoeding' op school. Dit lijkt mij totaal onvergelijkbaar met een moslimschool gefinancierd vanuit extremistisch arabische hoek. Wat vernoedleijk Sharia predikt. Mijn 'Christelijke opvoeding' heeft wel geholpen om feeling te krijgen voor normale hollandse omgang en gedrag. En heeft mij verder geen godsdienstgelovige gemaakt.

Dat extremistisch-christelijke bestaat al lang niet meer. Bestaan er nog scholen die werkelijk zo orthodox streng zijn?
Mijn moeder, geboren in Suriname. Was denk ik de laatste generatie. En zelfs haar hebben ze niet geindoctrineerd gejregen. Zij kreeg nog wel de stok.
pi_185967908
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 12:14 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik heb nooit last gehad van de 'christelijke opvoeding' op school. Dit lijkt mij totaal onvergelijkbaar met een moslimschool gefinancierd vanuit extremistisch arabische hoek. Wat vernoedleijk Sharia predikt. Mijn 'Christelijke opvoeding' heeft wel geholpen om feeling te krijgen voor normale hollandse omgang en gedrag. En heeft mij verder geen godsdienstgelovige gemaakt.

Dat extremistisch-christelijke bestaat al lang niet meer. Bestaan er nog scholen die werkelijk zo orthodox streng zijn?
Kun je nagaan hoe goed die gristenindoctrinatie in elkaar zit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 1 april 2019 @ 12:17:35 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967914
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2019 12:14 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Ik heb nooit last gehad van de 'christelijke opvoeding' op school. Dit lijkt mij totaal onvergelijkbaar met een moslimschool gefinancierd vanuit extremistisch arabische hoek. Wat vernoedleijk Sharia predikt. Mijn 'Christelijke opvoeding' heeft wel geholpen om feeling te krijgen voor normale hollandse omgang en gedrag. Heeft mij verder geen godsdienstgelovige gemaakt.
Nou en? FvD vindt dat onderwijs "objectief" moet zijn, dan maakt het niet uit of je er wel of geen last van hebt, iets is wel of niet objectief, en bijzonder onderwijs is dat per definitie niet.

Niet dat ik mijn kinderen naar een openbare school zou laten gaan, maar dat is wat anders, ik vind het helemaal niet zo belangrijk dat onderwijs objectief is, het kan namelijk wel goed onderwijs zijn ondanks het feit dat het niet "objectief" is.

Baudet heeft ook niet echt behoefte aan objectieve scholen, want het handhaven van art. 23 staat vrij hoog in zijn lijstje als het gaat om onderwijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_185967923
quote:
11s.gif Op maandag 1 april 2019 12:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het stelt geen moer meer voor joh. Zelfs de Christelijke gemeenschappen in Nederland kennen geen maagden meer die wachten tot na het trouwen. Zij geloven in God meer voor de vorm. Verder is het gwwoon feesten sex drugs lol. Ja lange tijden van celibatair zijn als zij daar voor kiezen. Dit verschilt per persoon en tijd van het leven waarin zij zich bevinden. Maar verder zijn het volkomen normale mensen.
  maandag 1 april 2019 @ 12:20:10 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185967965
quote:
11s.gif Op maandag 1 april 2019 12:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dit.

Overigens hebben moslim kinderen ook geen last van hun moslimschool en die arme SGP-kindertjes op hun reformatorische school zullen het grotendeels ook prima vinden.
Alleen die ene die zich niet wil conformeren of gevoelens heeft voor iemand van hetzelfde geslacht komt uiteindelijk zwaar in de problemen, op beide stromingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 april 2019 @ 12:25:17 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_185968059
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2019 12:18 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:

[..]

Het stelt geen moer meer voor joh. Zelfs de Christelijke gemeenschappen in Nederland kennen geen maagden meer die wachten tot na het trouwen.
Het is naïef te denken dat ze dat vroeger wel deden....
Sterker nog; in een hoop gemeenschappen werd er vaak pas getrouwd als duidelijk was dat er voortgeplant kon worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')