In een RF vrije lucht zal 5Ghz veel verder komen dan 2,4GHz. waarbij een zichtlijn natuurlijk het beste signaal geeft. 2,4Ghz bevat veel stoorzenders zoals een magnetron en veel beveilegings systemen. Maar 5Ghz wilt nauwelijks door stellingen heen gaan.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk, dit vind ik interessant. Kun je in grote lijnen aangeven hoe groot dat verschil is tussen 2,4 GHz en 5 GHz? Zoals door de lucht met of zonder zichtlijn. Gebruikte materialen in muren, etc. Feitelijk doe je propagatieonderzoek.
En je hebt veel meer kanalen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 13:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
In een RF vrije lucht zal 5Ghz veel verder komen dan 2,4GHz. waarbij een zichtlijn natuurlijk het beste signaal geeft. 2,4Ghz bevat veel stoorzenders zoals een magnetron en veel beveilegings systemen. Maar 5Ghz wilt nauwelijks door stellingen heen gaan.
beide freq hebben hun voor en nadelen. Maar 2,4 Heeft de meeste.
Een wachtwoord bij een bedrijf waar ik voor werkte was vroeger IkHaatXPinhetNederlandsquote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik heb ook klanten in het buitenland. Termen in de ICT zijn vaak Engels en vind Engels ook veel makkelijker.
Ik ben gelukkig extern dus nee ik heb hier geen last van. Ik hoor wel de ICT altijd klagen. Bedrijven zijn soms in een personeel ontsla ronden maar dan wordt er wel voor duizenden euros aan netwerk uitgegeven. klant wilt bijvoorbeeld helemaal klaar zijk voor 802.11ax en betaalt die dure AP's dan ook. Toch zie ik dat ze hard aan bezuinigen zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb ICT altijd erg ondankbaar gevonden. Altijd andermans brandjes blussen, constant moeten bijblijven omdat het bedrijf weer achter een nieuwe trend aan wil rennen, je hebt het altijd gedaan en je bent altijd te duur (want niet direct productief). Heb jij dat gevoel nooit?
Wat is dit voor vraagquote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:50 schreef pferdfahrer het volgende:
Heb je je wel eens afgetrokken op plaatjes die je vond op een pc van een andere gebruiker?
Alle aboard the pferdelul train!quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:50 schreef pferdfahrer het volgende:
Heb je je wel eens afgetrokken op plaatjes die je vond op een pc van een andere gebruiker?
Ik zie geen fotos dus nee.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:50 schreef pferdfahrer het volgende:
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 17:50 schreef pferdfahrer het volgende:
Het is Cisco Meraki ipv Mirakiquote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Goedemorgen, Een van mijn taken op werk is als netwerkengineer. Dat betekent ik ontwerp netwerken. klanten ga ik niet bij naam noemen maar ik werk vooral voor: logistiek, hotels , supermarkten ,vliegvelden, haven ,ziekenhuizen en overal waar er internet moet zijn op de werkvloer. Werkzaamheden zijn vooral site surveys, storings meting en zorgen dat de klant zijn core business kan doen door een goed werkend netwerk.
Ik werk vooral met Extreme Wireless WiNG, Aerohive, cisco miraki.
Vraag maar raak
Wel herkenbaar. Vooral ook omdat wanneer je iets goeds doet het als normaal wordt gezien maar een fout gigantisch uitvergroot kan worden. Soms heb je het gevoel dat je op eieren loopt en je continue bezig bent je in te dekken.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 14:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb ICT altijd erg ondankbaar gevonden. Altijd andermans brandjes blussen, constant moeten bijblijven omdat het bedrijf weer achter een nieuwe trend aan wil rennen, je hebt het altijd gedaan en je bent altijd te duur (want niet direct productief). Heb jij dat gevoel nooit?
Nee omdat verengelst dus in tweeën i.p.v. aan elkaar.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:27 schreef ACT-F het volgende:
Waarom kunnen netwerkengineers niet hun eigen functie spellen? Je schrijft het namelijk aan elkaar. Net zoals storingsmeting.
![]()
Eurofiber zeker?
quote:Op zondag 31 maart 2019 12:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
heb je weleens express de linkspeed van een gebruiker op 10 megabit half duplex ingesteld.
Het lijkt mij echt heel gaaf om een high density network optezetten in een stadium.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 19:30 schreef Tailless het volgende:
Wat zijn nog projecten waar je aan wilt meewerken?
Ik heb een mesh network van Fritzbox. Dit omdat ik bij xs4all zit en ik wil ooit mijn huis ombouwen naar een test center. Bijvoorbeeld een WiNG AP 8432. (ik woon niet groot)quote:Op zaterdag 30 maart 2019 22:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Vraag: wat gebruik je zelf thuis?
Oeps foutje.quote:
Als Junior 2600 euro bruto.quote:
Haha de FritzlBox zo staat ie bekend op de 1ste lijnquote:Op zondag 31 maart 2019 14:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik heb een mesh network van Fritzbox. Dit omdat ik bij xs4all zit en ik wil ooit mijn huis ombouwen naar een test center. Bijvoorbeeld een WiNG AP 8432. (ik woon niet groot)
Ja kloptquote:Op zondag 31 maart 2019 14:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Oeps foutje.
Spreek je het ook uit als Meraki?
3,1415927 lagenquote:Op zondag 31 maart 2019 22:13 schreef diepzeekroket het volgende:
ik vind dit maar eng als je een goudenvis in de micoweef stopt gaat hij ook dood met hoeveel laagen aluminiumfolie op me hoofd kan ik mijn hersene beschermen voor de dodelijke straling van dit hele gedoetje wil ik graag weten
6 maanden. Maar er zijn hele goede webinairs te vinden.quote:Op zondag 31 maart 2019 21:24 schreef RickoKun het volgende:
Ben je lang bezig om van nul kennis te gaan naar een junior systeembeheerder?
Een magnetron stoort wel op de 2,4GhZ maar je goudvis krijgt hele andere straling overzich heen.quote:Op zondag 31 maart 2019 22:13 schreef diepzeekroket het volgende:
ik vind dit maar eng als je een goudenvis in de micoweef stopt gaat hij ook dood met hoeveel laagen aluminiumfolie op me hoofd kan ik mijn hersene beschermen voor de dodelijke straling van dit hele gedoetje wil ik graag weten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |