Het is niet te zien hoor, op foto helemaal niet. Maar ik zie het wel, want is mijn tand! Tandarts moest ook goed met lichtje kijken. Bovendien ze heeft mijn tanden nu gepolijst....quote:
wat is een brug?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:34 schreef qajariaq het volgende:
Waarom braak je het hele verhaal wel hier uit maar durf je het niet kwijt aan je tandarts? Die kan je wel helpen, wij hier nauwelijks.
Ook een dode tand kan jaren lang goed gaan, anders is een brug nog een optie.
Een tand die vast zit aan de tanden/kiezen ernaast. Een kroon die meerder elementen omvat dus. Zie je niets van alleen met poetsen moet je iets meer aandacht aan besteden om het gat er onder ook schoon te houden. Kost wel geld dus eerst een baan zoeken TS.quote:
Ze heeft al heel vaak sinds dat stoten controlefoto's van mijn gebit gemaakt? Ze zegt altijd dat het er goed uitziet. Ik denk dat je een dode zenuw niet op een foto ziet?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:48 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft ze geen x-fotootje gemaakt?
Anders moet je de volgende keer even de waarheid melden en dan maakt ze er wel ééntje.
Dode zenuw zelf niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:57 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Ze heeft al heel vaak sinds dat stoten controlefoto's van mijn gebit gemaakt? Ze zegt altijd dat het er goed uitziet. Ik denk dat je een dode zenuw niet op een foto ziet?
Wow!!! Maar ik loop dus al jaren met een dode tand rond?! Hoe weet ik of het ontsteekt?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dode zenuw zelf niet.
De verkleuring is de afstervende zenuw. Dat je nu helemaal niets voelt is, bijna, garantie dat de zenuw dood is. Dan kan/ontstaat er meestal een ontstekingsreactie aan de wortelpunt. Dat zie je wel op een foto.
Op onderstaande foto, vergevorderd stadium, zie je ook dat het wortelkanaal minder zichtbaar is dan bij de tanden ernaast (dat zwarte verticale streepje midden in de wortel) ten gevolge van chronische ontsteking.
[ afbeelding ]
Kan ik trouwens zelf ook testen of mijn tand dood is? Zij gebruikte een koud wattenstaafje geloof ik. Of was het iets speciaals?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dode zenuw zelf niet.
De verkleuring is de afstervende zenuw. Dat je nu helemaal niets voelt is, bijna, garantie dat de zenuw dood is. Dan kan/ontstaat er meestal een ontstekingsreactie aan de wortelpunt. Dat zie je wel op een foto.
Op onderstaande foto, vergevorderd stadium, zie je ook dat het wortelkanaal minder zichtbaar is dan bij de tanden ernaast (dat zwarte verticale streepje midden in de wortel) ten gevolge van chronische ontsteking. Dat is, mede, oorzaak van de kleurverandering van je tand.
[ afbeelding ]
Ontsteking wil je eigenlijk voor zijn. Ontsteking, of eigenlijk het resulterende abcesje, zie je op een x-foto.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:08 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Wow!!! Maar ik loop dus al jaren met een dode tand rond?! Hoe weet ik of het ontsteekt?
Spuitbusje met propaan, geloof ik, gebruiken ze daarvoor. Wordt ijs op wattenstaafje.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:09 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Kan ik trouwens zelf ook testen of mijn tand dood is? Zij gebruikte een koud wattenstaafje geloof ik. Of was het iets speciaals?
Nou ja, zij vond het allemaal niet dringend genoeg om foto te maken. Zal bij de volgende controle wel foto eisen!quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ontsteking wil je eigenlijk voor zijn. Ontsteking, of eigenlijk het resulterende abcesje, zie je op een x-foto.
Definitieve test om te kijken of de zenuw niets meer doet is de boor er in zetten zonder verdoving.
Zenuw dood = niet au= wortelkanaalbehandeling
Zenuw niet dood= au= kleine vulling en in de gaten houden en waarschijnlijk tzt. wortelkanaalbehandeling, of toch maar mee beginnen als je de verkleuring wilt aanpakken.
Kan ik dat ook doen? Ijsblokje tegen tanden aan?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Spuitbusje met propaan, geloof ik, gebruiken ze daarvoor. Wordt ijs op wattenstaafje.
Vind ik niet raar als jij dingen voor haar verzwijgd... Waarom in godsnaam, waarom?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:13 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Nou ja, zij vond het allemaal niet dringend genoeg om foto te maken. Zal bij de volgende controle wel foto eisen!
Omdat je loog over wat je voelde.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:13 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Nou ja, zij vond het allemaal niet dringend genoeg om foto te maken. Zal bij de volgende controle wel foto eisen!
Doe het net zelf met een wattenstaafje die ik nat heb gemaakt en in de vriezer had gelegd. Maar er zijn wel meer tanden (ook ondertanden) die nauwelijks reageren. En nee, die zijn allemaal echt niet dood, nooit gestoten niets. Weef dus niet of deze methode betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat je loog over wat je voelde.
Slim.
Hier een filmpje waarin ze het nog eens uitleggen:
Gewoon wit verven. Valt het ook niet mee rop.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:13 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Kan ik dat ook doen? Ijsblokje tegen tanden aan?
Koudetest op deze manier is niet specifiek genoeg. Verkleuring zegt eigenlijk meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:23 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Doe het net zelf met een wattenstaafje die ik nat heb gemaakt en in de vriezer had gelegd. Maar er zijn wel meer tanden (ook ondertanden) die nauwelijks reageren. En nee, die zijn allemaal echt niet dood, nooit gestoten niets. Weef dus niet of deze methode betrouwbaar is.
Hi, kleurverschil is niet zo interessant. Ik ben al 34! En dode tand op zich ook niet (iemand met kroon/implantaat heeft immers ook dode tand) WAAR IK ME ZORGEN OVER MAAK:quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:24 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Gewoon wit verven. Valt het ook niet mee rop.
Ja, maar ik heb meerdere tanden die niet meer spierwit zijn. Nou ja volgende controle verzoek ik een foto te maken (hoop dat dat zin heeft)quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Koudetest op deze manier is niet specifiek genoeg. Verkleuring zegt eigenlijk meer dan genoeg.
Maar het is jouw tand.
Dat ja. Waarom zou je in liegen tegen een zorgverlener?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:50 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom durf je niet te zeggen dat je niets voelt?
Ik was niet weggegaan zonder foto!quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:13 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Als je tegen die tand aanduwt beweegt hij dan? Kun je ermee wiebelen? Dan heb je wel grotere kans dat hij eruit valt .....quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:28 schreef Kluun1985 het volgende:
WAAR IK ME ZORGEN OVER MAAK:
Tand valt eruit
Ontsteking (wat als de andere tanden worden aangetast, of mijn kaakbot)
Het was een verwarrende situatie! Ik vraag gewoon of ze ziet dat de ene voortand iets geler is dan de ander. En ze zegt gelijk: Heb je die ooit gestoten?!quote:
Waarom ga je naar de tandarts met het idee om te gaan liegen?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:30 schreef Kluun1985 het volgende:
EEeh ja, toen ik 15 was had ik een kindje opgetild en die ging toen met zijn hoofd naar voren en stootte tegen mijn tand aan
Nee, hij wiebelt niet! Maar wat als hij over 5 jaar zo geel als een kanarie is en ik ontsteking krijg?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:03 schreef maily het volgende:
[..]
Als je tegen die tand aanduwt beweegt hij dan? Kun je ermee wiebelen? Dan heb je wel grotere kans dat hij eruit valt .....
AUB...echte liefde, tja mijn vader is zijn tand kwijt, heeft plaatje, die hij welgeteld 3 uur heeft ingehad, hij loopt liever zonder voortand rond. En ja, mijn moeder is nog verliefd op hem. Dat is echte liefde, maar dit is een andere tijd. Echte liefde bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:05 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Waarom ga je naar de tandarts met het idee om te gaan liegen?
Jij komt daar om tijd te kunnen spenderen aan de gezondheid van je gebit. Net zoals de huisarts daarvoor bedoeld is met de overige lichamelijk klachten. Je gezondheid is het allerbelangrijkst.
H e t _ a l l e r b e l a n g r i j k s t.
Dan maar een plaatje in je mond. Echte liefde let daar niet eens op.
@Over 5 jaar ..... dat duurt nog heel lang.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:05 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Nee, hij wiebelt niet! Maar wat als hij over 5 jaar zo geel als een kanarie is en ik ontsteking krijg?
Sowieso begrijp ik geen hout van deze situatie! Jullie stoten nooit jullie tanden? Jullie zijn nooit op je tanden gevallen? Lijkt me dat een ongeluk in een klein hoekje zit...!
Dat zegt toch ook helemaal niemand? Maar praat met je tandarts, die is daarvoor, die heeft er zelfs voor gestudeerd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:05 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Nee, hij wiebelt niet! Maar wat als hij over 5 jaar zo geel als een kanarie is en ik ontsteking krijg?
Sowieso begrijp ik geen hout van deze situatie! Jullie stoten nooit jullie tanden? Jullie zijn nooit op je tanden gevallen? Lijkt me dat een ongeluk in een klein hoekje zit...!
Dan nog. De gezondheid is het enige wat hierin telt. Wat eigenlijk altijd voorop moet staan.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 12:07 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
AUB...echte liefde, tja mijn vader is zijn tand kwijt, heeft plaatje, die hij welgeteld 3 uur heeft ingehad, hij loopt liever zonder voortand rond. En ja, mijn moeder is nog verliefd op hem. Dat is echte liefde, maar dit is een andere tijd. Echte liefde bestaat niet meer.
Ja, die dode tand is je grootste probleem.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 13:05 schreef Kluun1985 het volgende:
Kan niet geloven dat ik een dode tand in mijn mond heb!!! Quel horreur!
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 13:39 schreef Queller het volgende:
Dat had mijn oudste zus ookNu ben ik de oudste
Ik heb ook een zus, met tanden, komt we heel dichtbij zo.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 13:39 schreef Queller het volgende:
Dat had mijn oudste zus ookNu ben ik de oudste
Kroon is voor een kies, niet voor een voortand?quote:
Google maar eens. Het kan wel.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 14:06 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Kroon is voor een kies, niet voor een voortand?
Mijn vader was zijn tand kwijtgeraakt (had op een hard snoepje gebeten) weg hele tand. Hij heeft de tand weggegooid, ging naar de tandarts, enige optie: Plaatje. Volgens de tandarts is kroon alleen voor een kies.
Maar gaat dat niet ontsteken?quote:Op vrijdag 29 maart 2019 14:42 schreef Trade het volgende:
Ik loop al 30 jaar met een dode voortand. Idd een beetje geler, je ziet het niet (Ik wel) om te kleuren moet ik eerst een wortelkanaalbehandeling maar het kanaal is niet te zien/verstopt op de foto dus de tandarts durft het niet aan en wil me doorsturen naar de endontoloog.
Ik heb er nooit last van maar toen ik vroeg of hij gekleurd kon worden kwamen we erachter dat hij dood was, precies zelfde verhaal als jou, koud wattenstaafje etc.
Als 14jarig ooit een softball op gehad...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |