Is als gift gegeven, maar in ruil krijgen ze uiteraard betere service dan andere klanten door de betere relatie.quote:Op donderdag 28 maart 2019 18:05 schreef maily het volgende:
Het ligt er maar aan of die bedrijven die cadeaubonnen als gift aan jou hebben opgegeven
Jawel. Vanaf 250 euro moet je dat bij de werkgever aangeven. (Helaas) ontvang ik geen giften van 250 euroquote:Op donderdag 28 maart 2019 20:03 schreef itchycoo het volgende:
Hebben ze geen integriteitsbeleid c.q. geschenkenreglement bij die tent van jou?
Verder lijken me die cadeaubonnen giften en geen inkomsten uit arbeid.
Ga jij die allemaal verzilveren? Kijk je dan ook naar de houdbaarheidsdatum?quote:Op donderdag 28 maart 2019 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jawel. Vanaf 250 euro moet je dat bij de werkgever aangeven. (Helaas) ontvang ik geen giften van 250 euro![]()
Zijn vooral bonnetjes van 20-30 euro voor boeken, sauna's etc.
quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
Er is indirect een tegenprestatie vanwege zakelijke aard van de gift, maar is dit dan inkomen of een schenking?
het is vermogen in box3quote:Op donderdag 28 maart 2019 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb vorig jaar een hoop bedrijfsbezoeken gedaan waarin ook nog eens aparte afspraken met verschillende afdelingen. Daardoor heb ik een enorme stapel aan boekenbonnen/saunakaarten/VVV kaarten etc t.v.w. totaal ruim 1200 euro.
Telt dit als een gift of is dit gewoon inkomen omdat het een zakelijke bijeenkomst was? Heb het namelijk niet aangegeven bij de belastingaangifte.
Er is indirect een tegenprestatie vanwege zakelijke aard van de gift, maar is dit dan inkomen of een schenking?
En als je dit nooit opgeeft, kan de belastingdienst dan ooit achterhalen dat je de bonnen hebt?
Die saunabonnen gooi ik weleens in een envelop met een kaartje als iemand jarig is... Gebruik ze toch niet.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:03 schreef maily het volgende:
[..]
Ga jij die allemaal verzilveren? Kijk je dan ook naar de houdbaarheidsdatum?
Je zou ze ook kunnen doorverkopen met een kortinkje.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die saunabonnen gooi ik weleens in een envelop met een kaartje als iemand jarig is... Gebruik ze toch niet.
Boekenbonnen gebruik ik wel soms, maar ga ik uiteraard nooit op krijgen. Denk dat 90% makkelijk nooit gebruikt zal worden.
Of weggevenquote:Op donderdag 28 maart 2019 21:19 schreef miro86 het volgende:
[..]
Je zou ze ook kunnen doorverkopen met een kortinkje.
Je weet dat je boekenbonnen bij Bol kunt verzilveren? Kun je meer mee betalen dan alleen boeken.quote:Op donderdag 28 maart 2019 21:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die saunabonnen gooi ik weleens in een envelop met een kaartje als iemand jarig is... Gebruik ze toch niet.
Boekenbonnen gebruik ik wel soms, maar ga ik uiteraard nooit op krijgen. Denk dat 90% makkelijk nooit gebruikt zal worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |