abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185888970
Bovendien kunnen leerlingen elke leraar waar ze een hekel aan hebben betichten van links gedachtengoed, want wie controleert dat nou? FvD komt niet eens opdagen bij het debat over hun meldpunt.
  woensdag 27 maart 2019 @ 23:19:53 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_185888974
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iets zegt me dat dit meldpunt niet onafhankelijk is en leidt tot willekeur en politiek opportunisme.
Bovendien krijgt de FvD gewoon ledensubsidie en EU subsidie, plus de gesubsidieerde Cliteur als opperbaas.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_185889007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

je gaat docenten niet aan de schandpaal nagelen, ongeacht hun mening.
Dat is jouw visie Koos, en die respecteer ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 27-03-2019 23:38:03 ]
pi_185889050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iets zegt me dat dit meldpunt niet onafhankelijk is en leidt tot willekeur en politiek opportunisme.
Dat geld voor al die 10tallen meldpunten.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 23:28:28 #80
236264 crew  capricia
pi_185889175
Even vegen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 23:45:44 #81
236264 crew  capricia
pi_185889500
Open.

Niet op de man. En stoppen met zuigen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185889529
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:45 schreef capricia het volgende:
Open.

Niet op de man. En stoppen met zuigen.
:@
Wil jij dan wel... :9~
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 23:50:08 #83
236264 crew  capricia
pi_185889568
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 22:56 schreef Nibb-it het volgende:

Forum voor Democratie keerde zich overigens in 2017 nog tegen (door de overheid gesubsidieerde) meldpunten. Om te klagen, zei Baudet destijds in de Tweede Kamer, kunnen we in Nederland naar de rechter. Meldpunten zouden niet onafhankelijk zijn, zei Baudet, wat zou leiden tot „willekeur en politiek opportunisme”.
Zeer opmerkelijk. Deze draai.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185889593
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeer opmerkelijk. Deze draai.
Welke draai eigenlijk?
Weet me nog iets vaags te herinneren over die meldpunten, dat trok inderdaad nogal wat slecht te verifiėren gespuis aan..

Leuk hoor zo een meld punt, maar niet van belastingcenten.
Als je publiek geld ergens aan gaat besteden mag het nut hebben voor de maatschappij. Beetje kritisch zijn s.v.p.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator woensdag 27 maart 2019 @ 23:53:03 #85
236264 crew  capricia
pi_185889614
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Welke draai eigenlijk?
Weet me nog iets vaags te herinneren over die meldpunten, dat trok inderdaad nogal wat slecht te verifiėren gespuis aan..

Leuk hoor zo een meld punt, maar niet van belastingcenten.
Als je publiek geld ergens aan gaat besteden mag het nut hebben voor de maatschappij.
Dat ze er dan zelf een oprichten. Want klagers kunnen toch naar de rechter?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_185889688
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 20:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hersenspoeling in de klas moeten we ook gewoon vinden.
Dat vinden we ook gewoon gezien het hoge aantal religieuze scholen in Nederland.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_185889693
Voor zover ik tot nu toe begrepen heb, is het meldpunt niet gericht op het identificeren van specifieke docenten die indoctrineren, maar om gevallen te registeren die leerlingen als indoctrinatie ervaren en/of beschouwen, zowel in lesmateriaal en schoolboeken als in de manier van lesgeven.

Die draai is opmerkelijk, maar het ging daarbij dus om door de overheid gesubsidieerde meldpunten. FvD is voorlopig nog geen overheid. Het is een onderzoek, geen meldpunt om mensen te vervolgen, althans dat heb ik ervan begrepen.

In het verleden zijn al vaker van dit soort meldpunten opgericht, voordat de FvD bestond en door scholieren en ouders, blijkbaar was er toen ook al behoefte aan.

Als ik bepaalde voorbeelden zie van wat men linkse indoctrinatie noemt, dan kan je er denk ik ook moeilijk omheen, er is een duidelijke kleur. Ik heb het zelf ook ervaren, en zie het ook op bijv. de Franse universiteit waar ik nu een een late master erbij doe. Het is niet iets wat beperkt is tot Nederland.

Zolang er geen gegevens worden geregistreerd over de specifieke docenten in kwestie, maar slechts van anonieme gevallen, zie ik voorlopig het probleem niet (leg me uit waarom je het daar niet mee eens bent). Als er rechtse indoctratie zou worden ervaren, zou de hele linkse wereld er waarschijnlijk ook een probleem van maken. Het feit is echter dat al lange tijd alleen linkse dominantie wordt ervaren en herhaaldelijk wordt gemeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 28-03-2019 00:03:30 ]
pi_185889699
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ze er dan zelf een oprichten. Want klagers kunnen toch naar de rechter?
Bij discriminatie? Vanwege whatever? Jazekah. Moeten ze ook lekker doen.
Het kost overheidsgeld laat het vrijwilligers betalen?

Je moet toch wel kunnen laten zien dat het meer waarde toevoegt dan het kost.
pi_185889715
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Voor zover ik tot nu toe begrepen heb, is het meldpunt niet gericht op het identificeren van specifieke docenten die indoctrineren, maar om gevallen te registeren die leerlingen als indoctrinatie ervaren en/of beschouwen, zowel in lesmateriaal en schoolboeken als in de manier van lesgeven.

Die draai is opmerkelijk, maar het ging daarbij dus om door de overheid gesubsidieerde meldpunten. FvD is voorlopig nog geen overheid. Het is een onderzoek.

In het verleden zijn al vaker van dit soort meldpunten opgericht, voordat de FvD bestond en door scholieren en ouders, blijkbaar was er toen ook al behoefte aan.

Als ik bepaalde voorbeelden zie van wat men linkse indoctrinatie noemt, dan kan je er denk ik ook moeilijk omheen, er is een duidelijke kleur. Ik heb het zelf ook ervaren, en zie het ook op bijv. de Franse universiteit waar ik nu een een late master erbij doe.

Zolang er geen gegevens worden geregistreerd over de specifieke docenten in kwestie, maar slechts van anonieme gevallen, zie ik voorlopig het probleem niet. Als er rechtse indoctratie zou worden ervaren, zou de hele linkse wereld er waarschijnlijk ook een probleem van maken. Het feit is echter dat al lange tijd alleen linkse dominantie wordt ervaren en herhaaldelijk wordt gemeld.
Paul Cliteur die geweerd wordt.... Al dat geroep over racisme over Baudet... Het vrije woord wordt wel echt gevierd door links.
pi_185889759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het feit is echter dat al lange tijd alleen linkse dominantie wordt ervaren en herhaaldelijk wordt gemeld.
Linkse mensen denken minder met de onderbuik en zien het nut niet in van zo'n meldpunt, terwijl rechtse mensen gelijk moord en brand schreeuwen als er maar iets is wat niet past in hun tunnelvisie.
pi_185889764
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:03 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Linkse mensen denken minder met de onderbuik en zien het nut niet in van zo'n meldpunt, terwijl rechtse mensen gelijk moord en brand schreeuwen.
Dat lijkt me nou een sterk staaltje van generalisatie, iets wat linkse mensen normaal sterk veroordelen.

Verder weerlegt het ook niet het feit dat er geen gevallen van worden gemeld. Ik heb gezocht op rechtse indoctrinatie in het onderwijs, maar niets gevonden. Wel pagina's over linkse indoctrinatie.
pi_185889803
Een vraag voor iedereen die hier fel tegen is: wat als de FvD voor hun onderzoek naar linkse indoctrinatie in het onderwijs gegevens zou gebruiken van meldpunten die worden beheerd door mensen die geen lid zijn van de FvD en zelf niet in de politiek zitten?

Zou het gebruiken van die gegevens even verwerpelijk zijn of niet? Waarom wel/niet?
pi_185889824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 23:22 schreef Zalmslaatje het volgende:

[..]

Dat geld voor al die 10tallen meldpunten.
En waarom zijn die 10tallen meldpunten precies gewenst?
pi_185889826
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een vraag voor iedereen die hier fel tegen is: wat als de FvD voor hun onderzoek naar linkse indoctrinatie in het onderwijs gegevens zou gebruiken van meldpunten die worden beheerd door mensen die geen lid zijn van de FvD en zelf niet in de politiek zitten?

Zou het gebruiken van die gegevens even verwerpelijk zijn of niet? Waarom wel/niet?
Het gaat niet zozeer om het verzamelen van gegevens maar het hele idee van een kliklijn om "linkse indoctrinatie" door te geven.
pi_185889841
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou een sterk staaltje van generalisatie, iets wat linkse mensen normaal sterk veroordelen.

Verder weerlegt het ook niet het feit dat er geen gevallen van worden gemeld. Ik heb gezocht op rechtse indoctrinatie in het onderwijs, maar niets gevonden. Wel pagina's over linkse indoctrinatie.
Moet je beter zoeken want ik vind wel berichtgeving over rechtse 'indoctrinatie' op scholen en dan vooral universiteiten. Dit zijn uiteraard ook helemaal geen feiten, zoals je stelt.

Die eerste 5 pagina's op Google gaan overigens allemaal over die student.
pi_185889850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:10 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het verzamelen van gegevens maar het hele idee van een kliklijn om "linkse indoctrinatie" door te geven.
Maar het punt is dus of het een kliklijn is of niet. Klikken heeft betrekking op het melden van wat bepaalde specifieke mensen doen. Melden kan over anonieme zaken gaan. Dat is een belangrijk verschil, omdat de intentie erachter niet hetzelfde is.
pi_185889877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En waarom zijn die 10tallen meldpunten precies gewenst?
Politiek gewin, subsidie, een boel goed betaalde baantjes die je aan gelijk gestemden kan uitdelen.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_185889878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:11 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Moet je beter zoeken want ik vind wel berichtgeving over rechtse 'indoctrinatie' op scholen en dan vooral universiteiten. Dit zijn uiteraard ook helemaal geen feiten, zoals je stelt.

Die eerste 5 pagina's op Google gaan overigens allemaal over die student.
Ik vind het dus opmerkelijk dat als ik naar 'rechtse indoctrinatie universiteiten' zoek, ik uitsluitend pagina's over linkse indoctrinatie krijg ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 28-03-2019 00:21:53 ]
pi_185889888
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar het punt is dus of het een kliklijn is of niet. Klikken heeft betrekking op het melden van wat bepaalde specifieke mensen doen. Melden kan over anonieme zaken gaan. Dat is een belangrijk verschil, omdat de intentie erachter niet hetzelfde is.
Welke onafhankelijke organisatie verzamelt anonieme tips over vermeende "indoctrinatie", puur voor de lol?
pi_185889932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 00:16 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Welke onafhankelijke organisatie verzamelt anonieme tips over vermeende "indoctrinatie", puur voor de lol?
Wie zegt dat ze dat puur voor de lol doen? Er zijn andere beweegredenen mogelijk: in het kader van een onderzoek, om een dossier te creėren om het in de politiek aan de kaak te stellen, om blok te vormen met gelijkgestemden, simpelweg omdat ze zich ertegen willen verzetten en in actie willen komen, etc. Er zijn allerlei mogelijkheden.

Met 'anoniem' bedoel ik dus dat de naam en gegevens van de docenten in kwestie niet worden geregistreerd, niet dat de melder zelf per se anoniem blijft.

Die mensen/onafhankelijke organisaties waren studenten, scholieren en ouders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')