abonnement Unibet Coolblue
pi_185898789
Ligt ook aan de provider, wat er word weergegeven kan soms letterlijk een provincie verderop zijn. (of meerdere)

Apple ziet wel waar ik woon qua stad/provincie. (maar die gebruikt gps dus tja :P)

Windows denkt vaak dat ik meer richting Amsterdam zit om de een of andere reden.
Samsung kwam niet verder dan Utrecht.
pi_185898807
https://centralops.net/

Wel; Tele2 it is
En verder durf ik niet te gaan :)
pi_185898842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ligt ook aan de provider, wat er word weergegeven kan soms letterlijk een provincie verderop zijn. (of meerdere)

Apple ziet wel waar ik woon qua stad/provincie. (maar die gebruikt gps dus tja :P)

Windows denkt vaak dat ik meer richting Amsterdam zit om de een of andere reden.
Samsung kwam niet verder dan Utrecht.
Ja klopt, met een IP alleen of soort van "clickbait" is dat echt niet zo te vinden.
Wat ze dus wel doen in die aflevering.

Om het op te sommen, we gingen van een IP adres en een locatie van 100x100m Wat al eigenlijk veels te precies zou zijn trouwens.

Daarna hadden ze ineens een GPS locatie?
Hoe is dat gedaan?
Do what you love, love what you do!
pi_185898870
Zoek ik willekeurig op je IP kom je in Tilburg uit, het zegt allemaal niet zo veel en die aflevering is onzin.

Je moet wel dieper kunnen graven om echt iets met een IP te kunnen doen.

Edit : wat meer pro IP trackers geven bennekom aan trouwens.
Wat ik dus al bedoel, je hebt meer nodig dan alleen een IP.
pi_185898936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zoek ik willekeurig op je IP kom je in Tilburg uit, het zegt allemaal niet zo veel en die aflevering is onzin.

Je moet wel dieper kunnen graven om echt iets met een IP te kunnen doen.

Edit : wat meer pro IP trackers geven bennekom aan trouwens.
Wat ik dus al bedoel, je hebt meer nodig dan alleen een IP.
Juist en dat denk ik ook en daarom klopt die aflevering niet helemaal technisch of ze hebben de details met opzet weg gelaten?
Do what you love, love what you do!
pi_185898960
Kan niet.
pi_185898984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:15 schreef kree het volgende:

[..]

Juist en dat denk ik ook en daarom klopt die aflevering niet helemaal technisch of ze hebben de details met opzet weg gelaten?
Dat denk ik wel eigenlijk.

Nog wat geavanceerdere trackers gebruiken ook geolocatie gegevens, wat dan weer getrokken word uit meerdere databasen.

Zo krijg je dat lijstje van gelderland bennekom, zuidholland bodegarde en iets in friesland geloof ik.

Tele2 zal wel kloppen.
pi_185899051
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 16:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat denk ik wel eigenlijk.

Nog wat geavanceerdere trackers gebruiken ook geolocatie gegevens, wat dan weer getrokken word uit meerdere databasen.

Zo krijg je dat lijstje van gelderland bennekom, zuidholland bodegarde en iets in friesland geloof ik.

Tele2 zal wel kloppen.
Tele2 klopt en denk ook eerder genoemde locatie van waar de mast staat waar ik verbinding mee heb.

(denk ik althans er zijn er twee hier die afwisselen ofzo)

Maargoed ik heb nu heel veel info gegeven uit wat normaal heel veel zoek en denk werk zou kosten.

Hoe deed Kees het met zijn ict hulpje?
Do what you love, love what you do!
pi_185899523
hij was toch eerst op t hele verkeerde adres. later toen ze dat bestandje/linkje stuurde kon hij waarschijnlijk middels gps/wifi/ssid wel nauwkeurig bepalen waar ze zaten
:]
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:09:39 #37
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_185900951
IP-adressen zijn erg onbetrouwbaar als we het over precisie van 100 meter hebben. Ik ben benieuwd wie het lukt :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 28 maart 2019 @ 18:10:49 #38
74056 crew  ToT
pi_185900964
Zo te zien is je bloedgroep O positief?
pi_185900980
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:09 schreef Faux. het volgende:
IP-adressen zijn erg onbetrouwbaar als we het over precisie van 100 meter hebben. Ik ben benieuwd wie het lukt :P
Klopt ik ook dus en daarom vroeg ik het mij af hoe ze in die aflevering even heel simpel noemen hoe ze even een locatie hebben laat staan gps en foto?
Do what you love, love what you do!
pi_185900987
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:10 schreef ToT het volgende:
Zo te zien is je bloedgroep O positief?
weet je meer als mij Hahahaha
Do what you love, love what you do!
pi_185901008
Voor zover ik weet kan dit alleen als je bij de data van de internetprovider van de persoon komt toch? Datastromen van en naar een ip adres weten de locatie ook niet, alleen welke weg te nemen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:14:10 #42
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_185901014
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:11 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt ik ook dus en daarom vroeg ik het mij af hoe ze in die aflevering even heel simpel noemen hoe ze even een locatie hebben laat staan gps en foto?
Ik heb dat programma niet gezien verder, maar dikke kans dat het gps is en niet via IP-adres. IP-adressen zijn immers ook nooit bedoeld om mee te lokaliseren.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_185901071
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:14 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik heb dat programma niet gezien verder, maar dikke kans dat het gps is en niet via IP-adres. IP-adressen zijn immers ook nooit bedoeld om mee te lokaliseren.
ja klopt, maar ze gaan er in die aflevering niet verder over in? Ok ip adres achterhalen via mail en pixel backtrack linkje die volg ik nog.

Maar daarna was er ineens een precieze locatie bekend via gps (aldus het programma) Maar zo simpel lijkt me dat nog niet?

en foto daarna ook? Dit kan niet gewoon zonder zelf ook wat te hacken ofzo?
Do what you love, love what you do!
  donderdag 28 maart 2019 @ 18:20:03 #44
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_185901111
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:17 schreef kree het volgende:

[..]

ja klopt, maar ze gaan er in die aflevering niet verder over in? Ok ip adres achterhalen via mail en pixel backtrack linkje die volg ik nog.

Maar daarna was er ineens een precieze locatie bekend via gps (aldus het programma) Maar zo simpel lijkt me dat nog niet?

en foto daarna ook? Dit kan niet gewoon zonder zelf ook wat te hacken ofzo?
Locatiegegevens van foto kunnen via de exifdata gelezen worden, mits ze niet gestript zijn. IP-adressen achterhalen kan, maar is op geen enkele manier een betrouwbare manier om tot een locatie te komen. Het is hoogstwaarschijnlijk gps geweest.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_185901147
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2019 18:20 schreef Faux. het volgende:

[..]

Locatiegegevens van foto kunnen via de exifdata gelezen worden, mits ze niet gestript zijn. IP-adressen achterhalen kan, maar is op geen enkele manier een betrouwbare manier om tot een locatie te komen. Het is hoogstwaarschijnlijk gps geweest.
Klopt, die foto kwam ook pas later in de aflevering. Zo genoemd gekregen via hun/haar laptop?
Het slaat echt kant nog wal in mijn ogen? Ok goede tv wel.
Maar hoe is dit nou dan toch gedaan?
Do what you love, love what you do!
pi_185906025
Tjah dit lukt niet omdat het niet kan. Ik weet niet welke aflevering je hebt gezien.
Maar daarom heeft brein ook de gegevens nodig van de provider en kunnen ze niet zelf achterhalen wie wat downloadde om maar iets te noemen.
pi_185907530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 21:54 schreef phoenyx het volgende:
Tjah dit lukt niet omdat het niet kan. Ik weet niet welke aflevering je hebt gezien.
Maar daarom heeft brein ook de gegevens nodig van de provider en kunnen ze niet zelf achterhalen wie wat downloadde om maar iets te noemen.
Dit ging niet over een ip in nederland maar in Malta.
:]
pi_185908025
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:39 schreef kree het volgende:

[..]

Alle niet eens in de buurt?
Van Friesland tot NH etc? Allemaal andere locaties, geen 1 klopt ervan?
Klopt, het zijn alleen maar lijstjes die af en toe up to date gehouden worden met andere lijstjes.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_185908830
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 23:18 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Klopt, het zijn alleen maar lijstjes die af en toe up to date gehouden worden met andere lijstjes.
dus komen we terug op de vraag eigenlijk, Kees kon dat wel vinden?
Do what you love, love what you do!
pi_185908986
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2019 00:11 schreef kree het volgende:

dus komen we terug op de vraag eigenlijk, Kees kon dat wel vinden?
Ik denk niet dat het met alleen een ip adres gelukt is, want zoveel info geeft dat niet, behalve een aantal routes die het allemaal heeft kunnen afleggen. Tenzij je aardig wat in de apparatuur zelf kunt prutsen en daar de lijstjes kunt bekijken. Dan zou je op zich tot aan de wijkcentrale kunnen komen en van daaruit weten welk poortje welke verzoekjes doet op het netwerk.

Als je heel veel van die info verzamelt kun je die natuurlijk wel allemaal met elkaar (laten) vergelijken en ook dan kom je gauw tot een uniek patroon. Misschien had ie iemand in de arm genomen die heel goed is in wireshark analyses? Of was ie hier goed in herkennen?

Eenvoudiger is gps informatie uit een foto halen. Standaard staat dat aan in elke camera en kun je deze eenvoudig aflezen uit de exif informatie. Er zijn maar weinig sites die die informatie er uit strippen voordat er een plaatje gepost wordt. Een simpel facebook berichtje kan al voldoende zijn.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')