abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 maart 2019 @ 11:56:34 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_185874204
Hamburgers en ander ongezond voedsel moeten ook uit Rotterdamse supermarkten worden geweerd om overgewicht tegen te gaan onder Rotterdammers.

De gemeente werkt aan een Rotterdams Preventieakkoord om de Rotterdammer gezonder door het leven te laten gaan. Naast het tegengaan van meer vestigingen van fastfoodaanbieders wordt ook ingezet op een verantwoorder aanbod in supermarkten.

Dat blijkt uit de beantwoording van schriftelijke vragen van Leefbaar Rotterdam-raadslid Michel van Elck. Hij trok aan de bel nadat gezondheidswethouder Sven de Langen zijn afschuw had uitgesproken over de komst van nieuwe vestigingen van Burger King in de Maasstad.

Het zou in strijd zijn met het beleid om Rotterdammers fitter te krijgen. Jaarlijks pompt de gemeente tien miljoen euro in het gemeentelijke fit-programma, terwijl het aantal Rotterdammers met overgewicht niet fors daalt.

„Voor Rotterdam als geheel daalt het overgewicht niet en wordt eerder een toename verwacht. Om meer effect te bereiken, is een veelvoud van deze inzet nodig of moeten andere maatregelen worden genomen. Die worden nu in het kader van het Rotterdams preventieakkoord geïnventariseerd”, stelt het college.

En daarbij wordt zeker gekeken naar de hamburger en andere ongezonde producten die vrij verkrijgbaar zijn in elke willekeurige winkel. „Een gezonder aanbod, ook in supermarkten, wordt het beleid. In het kader van het Rotterdams Preventieakkoord zetten we in op samenwerking met supermarktketens.”

Reclames voor ongezonde producten gaan al in de ban in de Maasstad. Door een gezonder aanbod te regelen moeten Rotterdammers worden verleid eerder een verantwoorde snack te pakken. „Op plekken waar Rotterdammers dagelijks komen moet een gezonde keuze beschikbaar, aantrekkelijk en voor de hand liggend zijn. Een omgeving die stimuleert tot gezond gedrag heeft meer impact.”

Bron: De Telegraaf
================================================================
Wat een betutteling!
Hamburgers uit de supermarkt? Werkelijk? (Weg met de Mora's van Nederland?!)
What's next? Ook geen snoep meer in de Supermarkt?

We draaien weer door mensen!
Als je wat wilt doen, doe dan een suikertax... moet je zien hoe snel het suikerniveau zakt in de producten!
pi_185874296
Maar ondertussen word je op TV 24 uur per dag doodgegooid met reclames van Burger King, mcDonalds, KFC, Coca Cola, Domino's en noem ze allemaal maar op.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_185874299
Ik ben niet zo van het verbieden, anderzijds zie je ook wat er gebeurt met de mensheid als je net als in de VS om de 4 meter een McDonalds of KFC of Wendys of Arbys of Five Guys of Dunkin etc etc etc hebt.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:04:16 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_185874378
Nou heb je in Rotterdam ook wel om de 100 meter of zo een hamburgertoko, dus ik kan me voorstellen dat dat best wat minder kan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:06:42 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185874420
Serieus? Ook meteen het gehakt of zelfs rundvlees uit de schappen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:08:11 #6
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185874454
Al die Amerikaanse gifschuren verbieden lijkt me een heel goed idee. Al was het maar vanwege het straatbeeld. :r
pi_185874468
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:08 schreef PiyeReloaded het volgende:
Al die Amerikaanse gifschuren verbieden lijkt me een heel goed idee. Al was het maar vanwege het straatbeeld. :r
Alleen nog maar kapsalon toestaan _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185874483
Betutteling ten top. Voor je het weet is het illegaal om een biertje en een zak chips te halen in de supermarkt! Noord-Koreaanse praktijken van onze leiders hier...
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:10:52 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_185874516
Mensen zijn tegenwoordig zo lui of "te druk" om een normale maaltijd te bereiden, die mentaliteit ga je niet veranderen door een paar producten uit de schappen te halen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_185874645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
Betutteling ten top. Voor je het weet is het illegaal om een biertje en een zak chips te halen in de supermarkt! Noord-Koreaanse praktijken van onze leiders hier...
Inderdaad, goed om te zien dat je hoogte bent van de praktijken in Noord-Korea. Mensen daar hebben amper meer bier en chips!!! :(.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:18:56 #11
65846 Bocaj
47th President.
pi_185874673
Als ze in Rotterdam de bekende Hamburgerketens willen reguleren dan snap ik dat ook wel.
Doe er een paar in de stad en een paar aan de rand van de stad. (Langs doorgaande wegen)
Net zoiets als het uitbannen van al die M&M en Nutella winkels.... (Doe een paar maar niet tig!)
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:19:42 #12
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_185874691
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Inderdaad, goed om te zien dat je hoogte bent van de praktijken in Noord-Korea. Mensen daar hebben amper meer bier en chips!!! :(.
_O-
pi_185874727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:06 schreef Tinkepink het volgende:
Serieus? Ook meteen het gehakt of zelfs rundvlees uit de schappen?
Waarom hebben mensen de behoefte om alles meteen door te trekken naar het extreme?

Ja, weg met gehakt en rundvleeeees!!!
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:21:02 #14
65846 Bocaj
47th President.
pi_185874732
Waarom kijken ze niet naar al die kebab zaken in een stad? Zijn er vaak ook tientallen!
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:22:10 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_185874769
Gewoon een toegangspoortje met vetmeting aan het begin van de vreetsteeg.
pi_185874905
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O-

Het is nog waar ook! Die hebben ze niet! :D :'( :D

OT: een gevarieerder aanbod is best iets wat je na mag streven als gemeente maar het moet geen verbod op snackbars en burgertenten worden natuurlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_185874911
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:21 schreef Bocaj het volgende:
Waarom kijken ze niet naar al die kebab zaken in een stad? Zijn er vaak ook tientallen!
- Stop kindermisbruik! Waarom focussen ze op kinderen??? Ze motten kijken naar de ouderen die weg liggen te rotten in tehuizen...

- Er zijn te veel auto-ongelukken, daar moet wat aan gedaan worden!!! Auto's?!?!?! Er zijn tientallen fietsers gewond geraakt door automobilisten, daar zouden ze op moeten letten.

- Cola verbieden op scholen! Wat nou cola, al dat suiker mag weg, alsof een sapje zo gezond is!!!

NEE, OPROTTEN MET KLEINE STAPJES, IK WIL ALLEEN MAAR GROTE SPRONGEN, EN ANDERS NIETS!!!
pi_185874968
quote:
99s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:31 schreef Karina het volgende:
Gelukkig is ongezond eten nu wel verboden in Rotterdam
NWS / Ongezond eten taboe in Rotterdam!
Zo te zien heb jij een tekort aan gezond voedsel.
  woensdag 27 maart 2019 @ 12:32:06 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185874975
Ik vind het gewoon een achterlijk idee. Met hamburgers uit de supermarkt kun je je eten zo gezond of ongezond maken als je wilt. Beter sluiten ze wat fastfood zaken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_185875019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:00 schreef Apekoek het volgende:
Ik ben niet zo van het verbieden, anderzijds zie je ook wat er gebeurt met de mensheid als je net als in de VS om de 4 meter een McDonalds of KFC of Wendys of Arbys of Five Guys of Dunkin etc etc etc hebt.
Wat er dan gebeurt zie je in de VS haha.

Dat is niet best.

Maar om ovenfrietjes ofzo uit de schappen te halen van de supermarkt is wel kolder. Dan moet je dat straks bij een dealer kopen, met meer criminaliteit tot gevolg.
pi_185875091
Gaan ze dan aardappelen en olie ook uit de supermarkten halen?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_185875123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:32 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind het gewoon een achterlijk idee. Met hamburgers uit de supermarkt kun je je eten zo gezond of ongezond maken als je wilt. Beter sluiten ze wat fastfood zaken.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat er dan gebeurt zie je in de VS haha.

Dat is niet best.

Maar om ovenfrietjes ofzo uit de schappen te halen van de supermarkt is wel kolder. Dan moet je dat straks bij een dealer kopen, met meer criminaliteit tot gevolg.
Mee eens
pi_185875173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:21 schreef Bocaj het volgende:
BLIJF VAN MIJN KEBAB AF!!!! :( :( :(
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_185875176
Beter sluiten ze snackbars. Die Chinezen vergiftigen onze Westerse samenleving en maken ons zo dik dat we straks niet eens van de bank kunnen opstaan wanneer ze ons land binnenvallen!!!
pi_185875233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2019 12:37 schreef habitue het volgende:
Gaan ze dan aardappelen en olie ook uit de supermarkten halen?
JA PRECIES, DAT IS WAT ZE UITEINDELIJK WILLEN BEREIKEN.

Mijn kind heb ik verboden om te werken, maar alleen zodat ik mijn vrouw ook van alles kan verbieden. Muahahahhaa.

Open je ogen, mensen. Straks mogen we niet meer roken en drinken en drugsen; oorlog op genot is begonnen!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')