quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:25 schreef Hallojo het volgende:
Weet je zeker dat het zelfverdediging was?
Dit dus. Volgens mij is tegenover een dronken persoon geen zelfverdediging nodig (je loopt gewoon weg toch?) Mocht er sprake van een tik zijn omdat dat nodig is en iemand valt daarna heel erg ongelukkig, dan is het aan de rechter uit te maken wat het vonnis is. Als je trouwens slaat is is de kans minimaal dat je voor de rechter gelijk krijgt, als jij ermee begon.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:58 schreef Questular het volgende:
Als iemand heel dronken is dan kun je het toch ook wel afhandelen zonder hem te moeten slaan?
Wel als ik deze persoon meerdere malen heb aangegeven mij niet aan te raken en wanneer ik zelf weg wil stappen mij achterna blijft zitten?quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:58 schreef Questular het volgende:
Als iemand heel dronken is dan kun je het toch ook wel afhandelen zonder hem te moeten slaan?
Nee dan mag je nog niet eigen rechter spelen. Heeft die persoon aangifte gedaan?quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:18 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Wel als ik deze persoon meerdere malen heb aangegeven mij niet aan te raken en wanneer ik zelf weg wil stappen mij achterna blijft zitten?
Geen idee, denk je dat ik ben blijven wachte? Er stonden al mensen te helpen en ik ben rustig weg gewandeld. Geen politie gezien.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:23 schreef Rose_Red het volgende:
[..]
Nee dan mag je nog niet eigen rechter spelen. Heeft die persoon aangifte gedaan?
Waren daar camera's? Kom je daar vaker?quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:48 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Geen idee, denk je dat ik ben blijven wachte? Er stonden al mensen te helpen en ik ben rustig weg gewandeld. Geen politie gezien.
Of lichamelijke schade. Dan kun je ook nog jarenlang dokken. Iemand buiten westen slaan valt onder zware mishandeling.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:57 schreef Luppie0110 het volgende:
Denk dat je er gloeiend bij bent TS, mits het slachtoffer aangifte doet natuurlijk. Het slachtoffer kan ook psychische schade van hebben opgelopen. Dat kun je niet zo 1, 2, 3 zien.
Ja hoor, kan prima, Jij kunt dat schijnbaar niet, zegt wel wat over je.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:18 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Wel als ik deze persoon meerdere malen heb aangegeven mij niet aan te raken en wanneer ik zelf weg wil stappen mij achterna blijft zitten?
Was laatst een heel interessante aflevering van op rtl5. Iets met 'de eerste 24 uur bij de politie'.quote:Op woensdag 27 maart 2019 10:49 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja hoor, maar persoon in kwestie was heel erg dronken en ik bloednuchter. Viel flauw na 1 klap(je).
Persoon heeft ook niks, maar gisteren stelde ik mij plots die vraag. "Wat als...."
quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja hoor, kan prima, Jij kunt dat schijnbaar niet, zegt wel wat over je.
Ja hier dacht ik dus ook aan.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Was laatst een heel interessante aflevering van op rtl5. Iets met 'de eerste 24 uur bij de politie'.
Was ook iemand die een ander één klap had gegeven uit zelfverdediging, waarna die persoon op de stoep viel en dood ging.
Uiteindelijk hebben ze die voor doodslag vervolgd.
Tsja dat is jouw probleem verder, en heeft verder natuurlijk 0,0% juridische waardequote:Op woensdag 27 maart 2019 12:39 schreef Fushia2 het volgende:
En ik ben niet het type om de politie te bellen.....![]()
![]()
Je moet wel echt met een beter verhaal komen om vervolging te voorkomen.quote:Op woensdag 27 maart 2019 12:39 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja hier dacht ik dus ook aan.
Maar ik vind het toch vreemd. Ik heb die man wel 5 min aangegeven mij met rust te laten, er zijn mensen tussengekomen om hem te bedaren en nog steeds blijft hij mij achtervolgen?
En ik ben niet het type om de politie te bellen.....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |