op het alcoholslot na heeft mijn 2017 auto dit allemaal al. Datarecorder ga ik even van uit dat die erin zit, weet ik niet zekerquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:30 schreef MadJackthePirate het volgende:
Altijd met een auto uit maximaal 2021 blijven rijden dus
Een sensor voor smartphone gebruik ja?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
op het alcoholslot na heeft mijn 2017 auto dit allemaal al. Datarecorder ga ik even van uit dat die erin zit, weet ik niet zeker
Niks mis met enkele maatregelen. Maar een verplicht alcoholslot voor iedereen?quote:
ja en nee.. als ik mijn tel inplug gaat ie via Android Auto automatisch op slotquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Een sensor voor smartphone gebruik ja?
Blazen? volgens mij neemt technologie uit 2022 in een afgesloten auto een proefje uit de lucht.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Altijd maar verplicht blazen dus voordat je de auto mag starten? Lijkt me ontzettend irritant, zeker omdat ik met alcohol op rijden absoluut nooit zal doen.
Wel lullig als je dan de bob bentquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:38 schreef _--_ het volgende:
[..]
Blazen? volgens mij neemt technologie uit 2022 in een afgesloten auto een proefje uit de lucht.
Niet weten dat moderne auto's allang een EDR hebbenquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niks mis met enkele maatregelen. Maar een verplicht alcoholslot voor iedereen?
Je kan 20 jaar bestuurder zijn geweest zonder ooit ook maar 1x een druppel gedronken te hebben, maar over 4 jaar moet je verplicht blazen iedere keer als je ergens heen wilt. En je mag ook nog eens voor zo'n duur apparaat betalen.
En de EU die iedereen verplicht om een datarecorder in te bouwen is gewoon eng. Niemand gelooft dat ze die gegevens niet voor foute doeleinden gaan misbruiken en dat die data veilig is bij een of ander instituut van de EU.
En hoe gaat dat dan met een Bob die een auto vol dronken passagiers wil besturen?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:38 schreef _--_ het volgende:
[..]
Blazen? volgens mij neemt technologie uit 2022 in een afgesloten auto een proefje uit de lucht.
Scheelt wel met ombouwen met drankrijders. In dat geval vind ik het nog wel kunnen, al is het wel heel kinderachtig om je te verbieden je telefoon te gebruiken in de file bijvoorbeeld, zeker met al die andere cruisecontrol functies.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:41 schreef Tocadisco het volgende:
Het alcoholslot wordt niet verplicht maar wel een (eenvoudige) aansluiting ervoor.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)iligheid-alcoholslot
Wat moeten auto's met een Eems Dollard Regio?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:39 schreef devlinmr het volgende:
Niet weten dat moderne auto's allang een EDR hebben![]()
Geen idee.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat moeten auto's met een Eems Dollard Regio?
Wat irritant. Wat voor auto heb jij? Koop ik die niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:35 schreef devlinmr het volgende:
als ik mijn tel inplug gaat ie via Android Auto automatisch op slot
Is gewoon Android Auto.. Je tel gaat op slot (je kunt hem unlocken hoor maar waarom zou je)quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat irritant. Wat voor auto heb jij? Koop ik die niet.
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geen idee.
Misschien maken ze daar wel de Event Data Recorders
Klinkt niet als alle moderne auto's.quote:EDR-technologie is niet verplicht in Nederland maar een aantal moderne auto’s hebben het standaard in hun motormanagementsysteem of bij de airbags zitten. Vooral premium automerken zoals Mercedes-Benz gebruiken EDR-technologie al in nieuwe modellen.
Prima.quote:
3/4 van de auto's van na 2006 heeft hetquote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Klinkt niet als alle moderne auto's.
Waar staat dat?quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
3/4 van de auto's van na 2006 heeft het
Dit. Een hoop schijnveiligheid weer.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 21:27 schreef Eendenkooi het volgende:
Weet je wat veilig is: alle auto's verbieden. Man wat een doorgeschoten idioterie weer.
Dat moet de EU een doorn in het oog zijn dat zoveel mensen nog in een oude/klassieke auto rijden waarin al die betuttelapparatuur in ontbreekt. Er zullen vast moraalridders zijn die de oudere auto's het liefst van de openbare weg willen hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2019 01:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hoog tijd om een DAFje uit 1964 af te stoffen.
Gaat ze nog wel lukken, maar gebruiken ze gewoon het argument milieu. Voor het milieu doet men alles.quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat moet de EU een doorn in het oog zijn dat zoveel mensen nog in een oude/klassieke auto rijden waarin al die betuttelapparatuur in ontbreekt. Er zullen vast moraalridders zijn die de oudere auto's het liefst van de openbare weg willen hebben.
Dat is lekker. Dan hebben al die fietsers helemaal geen rede meer om niet door rood te rijden.quote:
Nee, het maakt hun bestaande domheid minder gevaarlijk voor anderen.quote:Op dinsdag 26 maart 2019 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit maakt automobilisten alleen maar dommer..
ga jij die gok wagen?quote:Op woensdag 27 maart 2019 11:39 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat is lekker. Dan hebben al die fietsers helemaal geen rede meer om niet door rood te rijden.
De auto's stoppen toch wel.
de meeste gokken nu ook dat je ze ziet.quote:
Goed stukje:quote:
quote:Bas Filippini, voorzitter van privacyorganisatie Privacy First, plaatste in 2011 al zijn vraagtekens bij het invoeren van de zwarte doos bij motorvoertuigen: "Het is in de rechtszaal vrijwel altijd duidelijk wie de schuldige is, en om nou voor die paar gevallen dat het niet zo is je privacy op te geven. Dat gaat mij veel te ver."
Filippini is ook bang voor het precedent dat het uitlezen van de EDR schept: "Het begint bij ongevalanalyse, maar al snel zet de politie je aan de kant en lezen ze je zwarte doos uit waarop ze je een boete geven omdat je gisteren 150 hebt gereden."
Inderdaad!quote:Op woensdag 27 maart 2019 16:49 schreef the-eye het volgende:
Laat ze maar een alcoholslot bij de ingang van het EU parlement plaatsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |