SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.denhaag.nl/nl(...)r-het-fietsdepot.htm
Nou waarschuwing heb ik niet gehad en mijn fiets is nog nooit in de stad geweest.
Moet nu een nieuw zadel,hangslot en nieuwe kettingkast. Maandag ga ik natuurlijk meteen bellen maar ik heb behalve deze afspraak van vandaag (en Google Maps routes) en ben nogal bang dat de gemeente gaat zeggen dat mijn fiets er langer dan 24 uur stond en dat ik dus zelf mijn fiets mag repareren en mag opdraaien voor deze kosten.
nouja dit is meer dan 100 euro aan schadequote:Op zondag 24 maart 2019 17:53 schreef Mortaxx het volgende:
Er is daar meer dan genoeg stallingsruimte maar jij zet hem aan een boomwordt ook overal aangegeven dat fiets in de stalling moet
Dus gewoon je verlies nemen. Toen mijn fiets een keer was meegenomen hadden ze zelfs de bandjes opgepompt en een kapotte handrem gemaakt
Misschien kunnen ze de schade herstellenquote:Op zondag 24 maart 2019 17:54 schreef Tailless het volgende:
[..]
nouja dit is meer dan 100 euro aan schade
Ik kan aantonen hoelaat ik aankwam door mijn navigatie verleden. Mijn zadel heeft nu ineens een plastic zak ding en is helemaal lek natuurlijk heb ik geen foto hoe die vannochtend was.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:56 schreef Victoriaatje het volgende:
Kun jij aantonen dat de fiets nog niet beschadigd was en daar nog niet zo lang stond?
Was echt naast de zag nergens iets staan voor de brandweerquote:Op zondag 24 maart 2019 18:01 schreef Geerd het volgende:
Was er toevallig niet een waterput ofzo in de buurt voor de brandweer ?
Bron van die 20 minuten want de website van den haag zegt 24 uurquote:Op zondag 24 maart 2019 18:05 schreef Joran-Joran het volgende:
In Den Haag krijg je 20 min de tijd om je foutief gestalde weg te halen, dit laten ze je weten dmv een briefje aan je fiets.
En je hebt recht onder de bibliotheek gewoon een enorme - gratis - fietsenstalling![]()
Verder mag je op straat alleen binnen de witte vlakken stallen.
Hier moet je gewoon je verlies in nemen, TS. En volgende keer gewoon je fiets in een stalling zetten.
Eigen waarneming.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:06 schreef Tailless het volgende:
[..]
Bron van die 20 minuten want de website van den haag zegt 24 uur
En rondom Spui/Grote Markt is dat dus 20 min.quote:Hij krijgt eerst een label waarop staat dat hij wordt verwijderd, tenzij hij voor een bepaalde datum of tijdstip wordt verplaatst. Hoeveel tijd u daar voor krijgt, is afhankelijk van de plaats waar de fiets staat en de situatie.
Gast waarom janken dan ...quote:Op zondag 24 maart 2019 18:18 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ja godverdomme. Fiets fiets voor geen meter mee. Kan wel janken zeg
Flikker hem dan ook niet tegen een boom als er een stalling is.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:28 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ben zuinig op mijn fiets en nu is die kapot
maar je was er niet zo zuinig op toen je hem aan een boom vast maakte. Immers dat mag niet.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:28 schreef Tailless het volgende:
Dan had je hem wel in de stalling gezet nietquote:Op zondag 24 maart 2019 18:28 schreef Tailless het volgende:
[..]
kijk dan even waar ik hem had neergezet. Hoop dat je ziet dat het er gewoon uitziet als een plek waar je je fiets gewoon kan parkeren. Ik wist niet dat het niet mocht.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Flikker hem dan ook niet tegen een boom als er een stalling is.
Omdat daar een fietsenstalling voor is uitgevonden.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:38 schreef Tailless het volgende:
[..]
Dus ja waarom zou ik hem in een fietsenstalling zetten als ik een mooi plekje zie?
Waar denk je dat die witte lijnen voor zijn waar binnen vrijwel iedereen fietsen zet?quote:Op zondag 24 maart 2019 18:38 schreef Tailless het volgende:
[..]
kijk dan even waar ik hem had neergezet. Hoop dat je ziet dat het er gewoon uitziet als een plek waar je je fiets gewoon kan parkeren. Ik wist niet dat het niet mocht.
Dus ja waarom zou ik hem in een fietsenstalling zetten als ik een mooi plekje zie?
Dankje. Ik denk dat ik 0 rechten heb en helaas voor alles mag gaan opdraven. Hoop dat de gemeente toch wat coulantie heeftquote:Op zondag 24 maart 2019 18:40 schreef potjecreme het volgende:
Alleen hier is er weer eens geen begrip voor ts. Jammer ts van je fiets. Wat je rechten zijn weet ik niet.
wist ik veel zag wel meer fietsen staan dus had niet het idee dat die fout stondquote:Op zondag 24 maart 2019 18:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Waar denk je dat die witte lijnen voor zijn waar binnen vrijwel iedereen fietsen zet?
En daar zijn gewoon uitspraken over geweest : het mag niet.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:53 schreef Tinos85 het volgende:
In veel gemeenten halen ze fietsen gewoon weg hoor als ze ergens staan waar het niet mag. Hier in Haarlem moet je je fiets in de buurt van het station ook niet neerzetten buiten de fietsenstallingen of aangewezen plekken. Gegarandeerd dat je anders je fiets kwijt bent als je terug komt.
Je mag in Den Haag al een eeuwigheid niks aan het straatmeubilair vastmaken. Zodat het een mooi plekje blijft zonder beschadigingen van kettingsloten en zo.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:38 schreef Tailless het volgende:
[..]
kijk dan even waar ik hem had neergezet. Hoop dat je ziet dat het er gewoon uitziet als een plek waar je je fiets gewoon kan parkeren. Ik wist niet dat het niet mocht.
de locatie die ik gestuurd heb zie je dat het 30 cm naast de juiste plek en er nergens de rede veiligheid gevoerd kan worden. Maar nu is mijn fiets wel weggehaald is er een kans dat ik mijn zadel vergoed krijgquote:Op zondag 24 maart 2019 18:51 schreef stavromulabeta het volgende:
In principe mag een fiets alleen direct worden weggehaald als er gevaar of ernstige hinder ontstaat, bijvoorbeeld omdat een brandkraan of nooduitgang geblokkeerd wordt of omdat voetgangers en invaliden gedwongen worden over staat te lopen. Of omdat je in het PVR van de tram zit. Direct weghalen is anders disproportioneel.
Wel kun je een boete krijgen als de handhaver je persoonlijk betrapt (een bonnetje zoals bij auto's werkt lastig met fietsen zonder nummerbord).
Dus waarschijnlijk heb je, zonder het te beseffen gevaar veroorzaakt.
Oh dat is best een tof concept.quote:Op zondag 24 maart 2019 17:56 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze de schade herstellen
Toentertijd was dat depot gecombineerd met een sociale werkplaats
Omdat dat beter is voor de levensduur van je fiets.quote:Op zondag 24 maart 2019 18:38 schreef Tailless het volgende:
Kijk dan even waar ik hem had neergezet. Hoop dat je ziet dat het er gewoon uitziet als een plek waar je je fiets gewoon kan parkeren. Ik wist niet dat het niet mocht.
Dus ja, waarom zou ik hem in een fietsenstalling zetten als ik een mooi plekje zie?
Als je inderdaad die scooter bedoeld en niet de brommer, dan staat dat ding zowat op de tramrails.quote:Op zondag 24 maart 2019 19:46 schreef Tailless het volgende:
https://instantstreetmap.(...)3B4.3172259000000395
mijn fiets stond waar de scooter staat
omdat dat verplicht is....quote:Op zondag 24 maart 2019 18:38 schreef Tailless het volgende:
Mijn fiets stond zelfde hoogte als die andere fietsenquote:Op zondag 24 maart 2019 20:12 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als je inderdaad die scooter bedoeld en niet de brommer, dan staat dat ding zowat op de tramrails.
Die scooter staat niet geparkeerd. Had je fiets dan minimaal in lijn gezet met die fietsenstalling bij die boom. Misschien dat er dan coulance was. En misschien ook niet, die fietsenstallingen zijn er meestal gekomen om overlast van geparkeerde fietsen aan te pakken.quote:Op zondag 24 maart 2019 19:48 schreef Tailless het volgende:
[ afbeelding ]
Vervang de scooter met mijn fiets
Den Haag (meerdere gemeentes) heeft al meerdere jaren deze regeling.quote:Op maandag 25 maart 2019 07:42 schreef shazaam het volgende:
Als de fiets geen noodroute blokkeert dan dient de gemeente voldoende voldoende tijd te geven om de fiets te verplaatsen voordat ze over gaat tot bestuursdwang, nav jurisprudentie is dat 24 uur.
Bezwaar maken heeft dus wel degelijk zin.
Ik snap echt niet hoe dit kan onstaan door het verwijderen van een fiets.quote:TS: Moet nu een nieuw zadel,hangslot en nieuwe kettingkast
Ja ik stond in de lijn met die fietsenstallingquote:Op maandag 25 maart 2019 07:48 schreef marzman het volgende:
[..]
Die scooter staat niet geparkeerd. Had je fiets dan minimaal in lijn gezet met die fietsenstalling bij die boom. Misschien dat er dan coulance was. En misschien ook niet, die fietsenstallingen zijn er meestal gekomen om overlast van geparkeerde fietsen aan te pakken.
Nee dat hoort sowieso niet natuurlijk, maar die ketting die kapot is gegaan noem ik dan wel eigen schuld.quote:Op maandag 25 maart 2019 10:43 schreef kovenant het volgende:
raar dat iedereen het goedpraat
vernieling, normaal roept men dat ze aan de hoogste boom moeten worden opgeknoopt.
alleen als een gemeente het doet is het opeens goed.
Maar wel buiten de lijnen?quote:Op maandag 25 maart 2019 10:24 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ja ik stond in de lijn met die fietsenstalling
Je ziet toch dat alle andere fietsen netjes binnen witte lijnen staan. Neem je verlies, je bent dom geweest. Volgende keer beterquote:Op zondag 24 maart 2019 19:48 schreef Tailless het volgende:
[ afbeelding ]
Vervang de scooter met mijn fiets
Ik lees toch niemand die de vernieling goedpraat?quote:Op maandag 25 maart 2019 10:43 schreef kovenant het volgende:
raar dat iedereen het goedpraat
vernieling, normaal roept men dat ze aan de hoogste boom moeten worden opgeknoopt.
alleen als een gemeente het doet is het opeens goed.
Dan is het wel een beetje flauw om je fiets weg te halen. Maar als je gaat klagen zul je toch een verhaal krijgen dat die in de weg stond.quote:Op maandag 25 maart 2019 10:24 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ja ik stond in de lijn met die fietsenstalling
Want nu kon je niet met die boom knuffelen of wat?quote:Op maandag 25 maart 2019 19:28 schreef hemarookworst het volgende:
terecht dat die is weggehaald, staat in de weg. Zo'n hekel aan mensen die overal en nergens hun fietsen neerkwakken, op een manier dat het in de weg zit
Ach, TS is gewoon asociaal bezig geweest. Hij heeft dat plekje niet kunnen pakken omdat hij zo slim of snel was, of geluk had. Dat plekje was nog vrij omdat anderen zich wél aan de regels houden.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:40 schreef Vollenhoven het volgende:
Volgens sommige hier mag de gemeente binnenkort je auto in de fik steken als je fout geparkeerd staat.
Wegslepen mag inderdaad. De fiets van TS is niet in de fik gestoken maar verplaats omdat ie ondanks duidelijke regels daar niet aan voldeed. Ook TS wordt geacht de wet te kennen, daarnaast zijn de aanwijzingen op straat niet bepaald cryptisch. (Duidelijke belijning).quote:Op vrijdag 29 maart 2019 00:40 schreef Vollenhoven het volgende:
Volgens sommige hier mag de gemeente binnenkort je auto in de fik steken als je fout geparkeerd staat.
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 03:54 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Ach, TS is gewoon asociaal bezig geweest. Hij heeft dat plekje niet kunnen pakken omdat hij zo slim of snel was, of geluk had. Dat plekje was nog vrij omdat anderen zich wél aan de regels houden.
Maar volgens mij was dat niet de vraag van TS. Zijn vraag was namelijk, wat hij kon doen aangezien de gemeente zijn eigendom heeft vernield.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wegslepen mag inderdaad. De fiets van TS is niet in de fik gestoken maar verplaats omdat ie ondanks duidelijke regels daar niet aan voldeed. Ook TS wordt geacht de wet te kennen, daarnaast zijn de aanwijzingen op straat niet bepaald cryptisch. (Duidelijke belijning).
TS liep voornamelijk te janken dat hij zo onheus is behandeld terwijl hij zich van de prins geen kwaad wist. Zijn fiets stond volgens hem perfect geparkeerd.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:15 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
[..]
Maar volgens mij was dat niet de vraag van TS. Zijn vraag was namelijk, wat hij kon doen aangezien de gemeente zijn eigendom heeft vernield.
Hij kan de gemeente aansprakelijk stellen voor de schade (behalve slot). Aantonen dat de schade daadwerkelijk door de gemeente veroorzaakt is is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:15 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
[..]
Maar volgens mij was dat niet de vraag van TS. Zijn vraag was namelijk, wat hij kon doen aangezien de gemeente zijn eigendom heeft vernield.
Uhhhh neequote:Op vrijdag 29 maart 2019 18:57 schreef qajariaq het volgende:
[..]
TS liep voornamelijk te janken dat hij zo onheus is behandeld terwijl hij zich van de prins geen kwaad wist. Zijn fiets stond volgens hem perfect geparkeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |